hard bijten, vind voeden niet leuk zo...

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door crisje, 28 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Die kleine draak van ons vindt t zo leuk om hard te bijten met die vlijmscherpe tandjes. En hoe harder ik gil hoe harder zij lacht, ze ligt gewoon te schateren vh lachen.. :evil:
    En dat doet me toch zeer. Het speelt steeds vaker door mijn hoofd om maar over te stappen op flesvoeding, maar eigenlijk wil ik dat helemaal niet. Maar dat bijten is ook niks, ik begin al met bibbers te voeden, en dat kan nooit goed zijn voor de produktie.

2. paprika

paprika Fanatiek lid

29 jun 2006
    1.164
    0
    0
    Rotterdam
    Crisje wat vervelend zeg! Hier ook twee ondertanden en de eerste boventand, er zitten er nog twee naast die bijna doorkomen boven :( Bij mij hielp het ook niet als ik au zei of haar weglegde of wat dan ook, maar ik heb mijn manier gevonden! Hoop dat jij er ook wat aan hebt: hoe moeilijk ook, ik negeer het als ze bijt. Ik draai meteen mijn hoofd weg en kijk haar even niet meer aan, zelfs niet in haar richting. Na dit drie keer zo gedaan te hebben vond ze het niet meer interessant en hield ze er mee op. het was namelijk echt een spelletje geworden voor haar volgens mij: kijk die mama is grappige geluidjes maken als ik dat doe! Succes hoor crisje, probeer het eens!

3. geke

geke Fanatiek lid

10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    hoi crisje,
    bij mij hielp het wel heel snel om (op boze toon) heel hard au te zeggen en hem weg te leggen als hij beet. maar hij was la wat ouder toen hij tandjes kreeg... hoe dan ook is het over het algemeen heel goed af te leren hoor! succes

4. Nemo

Nemo Niet meer actief

Hier een artikel over bijten.

Veel succes !

5. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Dank je Nemo voor t artikel.

Ik doe nu t volgende, wat Paprika al zei, ik gil maar inwendig auw dan is er voor haar de lol af.
    En t werkt wel n beetje. Ik zie gewoon haar oogjes guitig worden en dan BIJT, maar omdat er geen reactie van mij komt houdt ze daar sneller mee op.
    Verder had ik in t artikel gelzen dat t aan teveel/weinig melk kan liggen.
    Ze begint niet meteen met bijten maar na een minuut of 5. Ik ben nu na de voeding 10 min. gaan kolven om de produktie te verhogen.
    Sowiso wel goed denk ik want ze dronk dus steeds maar 5 min. om daarna te gaan bijten. als ze niet langer drinkt loopt mn produktie ook terug.
    Dus alle dingetjes bij elkaar die ik doe helpen wel. Nu even afwachten of t zo goed helpt dat ze er helemaal mee stopt.

6. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Mijn zoon heeft 6 tanden (voer boven, 2 onder) en wil ook nog wel eens bijten. Ik gil wel gewoon auw (de eerste keer schrok hij zo dat ie ging brullen) en zeg dan duidelijk dat ik dat niet wil (tuurlijk begrijpen ze het niet maar ze horen wel aan je stem dat je geen blije mama bent) en daarna gaan we weer opnieuw, als hij het dan nog een keer doet ben ik ff klaar met voeden. Mag hij het later nog eens proberen. Verder zijn het periodes... hij deed het een poosje toen hij net tandjes had toen weken niet en nu weer wel afentoe. Zal ook wel weer over gaan.

Deel Deze Pagina