Bloed in melk?

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by Liene, Jan 22, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Liene

Liene Actief lid

Feb 23, 2011
    231
    0
    0
    NULL
    Aan het Tjeukermeer
    Goedemorgen,

Mijn zoontje is inmiddels ruim 7 maanden en ik geef nog steeds naar volle tevredenheid borstvoeding. Ik werk 4 dagen per week en kolf dan 3 keer op een dag. Productie etc loopt verder goed.

Laatst zag ik alleen toen ik stopte met kolven wat spoortjes bloed in de melk van mn rechterborst. In eerste instantie dacht ik aan een wondje, maar toen zag ik niks. Vanmorgen had ik het weer en weer kan ik niks ontdekken aan wondjes oid.

Is dit iets wat vaker voorkomt? Kan dit kwaad voor de houdbaarheid van de melk? Moet ik mezelf zorgen gaan maken?

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

Jun 30, 2008
    2,754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Sluit uit dat je voedingsmiddelen hebt genomen die melk rood kunnen verkleuren. Omdat je aangeeft dat het tegen het einde van het kolven gebeurt ga ik er van uit dat dit hier niet aan de orde is.

Mogelijk heb je inwendig een scheurtje in 1 v d vaatjes. Kan spontaan zijn opgetreden, kan ook zijn dat je je hebt gestoten, of meer dan zachtzinnig hebt gemasseerd of compressie gegeven. Mogelijk steeds op een zelfde plaats. Heb je de kolf op een te hoge stand staan, of steeds op een zelfde stand? Heb je de kolf juist tegen het eind opgeschakeld? Dingen om over na te denken.

Het is niet zorgwekkend. Bloed in melk maakt voor het kindje niet uit. Bij grote hoeveelheden (en let wel: het lijkt vaak meer dan het is) bestaat de kans dat je kindje er misselijk van wordt en meer dan gewend spuugt. Verder geen contra-indicatie.

Het kan zijn dat je ook af en toe bij voeden aan de borst dit hebt, alleen zie je het dan niet. Voelde je iets in de borst, pijn, druk etc?

Als je niet kunt herleiden, dan kun je ook niet zoveel doen. Geen zorgen wat mij betreft.

Share This Page