hallo, mijn zoontje van 5 weken weegt 5080 gram en is 57cm. sinds maandag krijgt hij volledige flesvoeding, vorige week nog borst en flesvoeding. ik weet alleen niet hoeveel hij nou moet hebben? want hij krijgt momenteel nog steeds 7-8 voedingen op een dag. meestal om de drie uur. ik maakte flessen van 150 cc aan met 5 schepjes. vaak dronk hij dan tussen de 90 cc en 130 cc. (meestal 110 cc) zondag middag dronk hij 130 cc maar spuugde daarna alles uit, de hele fles. en hij is totaal geen spuugert, dus was helemaal verrast. gisteren (maandag) heeft hij overdag goed gedronken telkens 120-130 cc. maar 's avonds zijn laatste voeding 23 uur dronk hij weer 130cc maar ook toen kwam alles eruit! dus om 0.00 uur nog maar wat aangeboden maar hij wou niet meer dan 20 cc. en hij viel toen heel diep in slaap. vanmorgen om 5.00 uur melde hij zich, en toen heeft hij 80 cc gedronken. (durfde ook niet meer aan te bieden, of op te dringen) om 8.30 kwam hij weer en heeft toen 120 cc gedronken en dat kwam er ook weer helemaal uit. om 10.00 uur kwam hij weer en heeft toen 60 cc gedronken en dat zit er nu nog in. hij krijgt nutrilon hypo allergeen. (daarvoor borstvoeding op verzoek) nu mijn vragen: -krijgt hij teveel? dat daarom spuugt? -hoeveel moet hij minimaal aan vocht binnen krijgen? -moet ik me zorgen maken omdat spugen? -overal lees ik dat een baby van zijn gewicht, na 5 flessen moet van -150cc+5 schepjes, maar dat red ik echt niet, is dat erg? mijn zoontje komt liever om de twee uur en dan 60-70 cc drinken, dus wat kan ik het beste aanhouden? -maar soms na het drinken wil hij de fles niet meer maar blijft wel happen en op zijn vuistjes sabbelen, is dat gewoon zuigbehoefte? -ben zo bang dat hij dan honger heeft, en ik hem niks aanbied. maar dat kan toch ook gewoon zuigbehoefte zijn? - en hoe kan ik zijn fles het beste maken, op mijn werk (kinderdagverblijf) doen we koud water uit kraan, dan in magnetron. maar ik hoor in mijn omgeving dat lauw/warm water uit de kraan ook prima is. en op alle verpakkingen staat toch afgekookt water. ik hoop dat u me een beetje op weg kan brengen. liefs keina ps of moet ik dit aanhouden? 150cc x 5 kg = 750 cc 750 cc : 7 voedingen = 107 (oftewel 100/110 cc) en dan ook niet meer dan dat aanbieden? dus kan ik beter een fles van 90 cc + 3 schepjes maken = 100/110 cc maar dan moet het niet erg zijn dat hij 7 voedingen krijgt.
pss mijn schema is nu meestal 4.00-5.00 (s nachts/ s ochtends) 7.00-8.00 10.45 13.45 16.45 19.45 23.00
Hallo, Ik denk dat je inderdaad beter vaker een kleinere hoeveelheid aan kunt bieden van rond de 100 ml, omdat je kindje ook nog maar 5 weken oud is. Daarbij is het heel belangrijk dat je kindje rustig drinkt, liefst 20 minuten. 1000 ml is het maximum hoor, 800-1000 ml is prima om aan te houden. Je kunt het beste koud water uit de kraan verwarmen in de magnetron en daar het poeder in oplossen. Mocht het spugen aanhouden, kun je overleggen met je CB of je johannes broodpitmeel kunt gaan gebruiken om de voeding dikker te maken. Groeten Eveline