van BV naar flesvoeding!

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door MoesCH, 24 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    hallo,

we zijn vanaf vandaag overgestapt van BV naar flesvoeding.
    Dit omdat ons meisje niet aan de borst drinkt. ik kolfde elke voeding af en dit kreeg ze dan in een flesje..
    vond dit erg vermoeiend en vind dat ik mijn zoontje daar ook te kort mee doe, dus vandaar de overstap!

ze kreeg 7x 100cc BV
    we hebben friso standaard in huis gehaald.. op de verpakking staat dat ze 6x 100cc mag.. maar ze krijgt dus nog 7 voedingen.

moeten we nu dan 4u tussen de flessen laten of 7x blijven geven om de 3u en dan minder in de fles aanbieden?
    of gwn 7x 100cc om de 3u?

groet,

MoesCH

2. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    ons dochtertje is trouwens 11 dagen oud.. en woog bij geboorte 3558 en is 51cm.. ze was op dag 9 nog niet op geboortegewicht, moest nog 120 gr.. daarna niet meer gewogen..

3. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi,
    Wanneer er wat in de voeding verandert kan dit even wennen zijn. Ook kan de flesvoeding misschien wat anders vallen dan de borstvoeding. Het zal even kijken zijn hoe het gaat.
    Misschien nog even fijn om dan 7 flesjes aan te bieden als ze dat gewend is. Je kunt dan bv 100 ml klaarmaken, maar bv. nog even 10 ml eruit schenken. Die hoeveelheid mag ze nu hebben als ze dat wilt.
    Groetjes Angelique

4. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    dank voor de reactie!
    ze drinkt de flessen van 100cc helemaal leeg.. wel spuugt ze veel.. maar dit doet ze met bv ook!
    ze heeft de flessen in nog geen 10 min leeg.. ik doe nu 5 min flesje,, 5 min bijkomen en dan weer 5min rest van t flesje!

ook heeft ze nu ineens veel zuigbehoefte, heeft dit met de flesvoeding te maken?

we hebben nu een difrax s fles.

5. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo,
    Een baby heeft de behoefte om 15 tot 20 minuten te drinken. Wanneer dit sneller gaat, lijkt het of ze niet genoeg heeft en is de kans op spugen groot. Je kunt een kleinere speen gebruiken (als dit verkrijgbaar is) of de voeding verdikken met johannesbroodpitmeel. De dikkere voeding zorgt ervoor dat je dochtertje rustiger gaat drinken en zal het spugen verminderen.
    Groetjes, Petra

Deel Deze Pagina