Mijn dochter is geboren met 37+2 weken en is nu 3+4 weken oud. Ze woog bij de geboorte 2660 gram en zit nu op ongeveer 3500 gram (vanochtend met haar op de weegschaal gestaan). Van het consultatiebureau mag ik haar maar 6 x 90 cc geven, maar ik geef haar 6 x 100 cc, omdat ze daar behoefte aan heeft. Ze krijgt rond 19 uur, 23 uur en rond 5 uur voeding. 's Avonds na de voeding van 19 uur is ze ontevreden en wil ze niet slapen tot fles van 23 uur en vaak na die fles is ze ook nog wat onrustig. Ik wil haar om 19 uur graag iets meer geven, namelijk 120 cc en 4 schepjes. Mag dit eigenlijk wel? CB zal wel niet enthousiast hierover zijn...
Hoi, Qua gewicht (en leeftijd) krijgt je dochter nu de hoeveelheid die gemiddeld geadviseerd word te geven. 6 x 100 ml is prima. Wanneer je 1 fles wat meer geeft kan dat op zich geen kwaad. Dan kun je even kijken hoe dat gaat. Voor het gevoel van verzadiging is het goed om het drinktempo in de gaten te houden. 15-20 minuten is een goed tempo. Wanneer het sneller gaat wordt de zuigbehoefte niet goed bevredigd en kan ze eerder komen voor een volgende voeding. Groetjes Angelique
Angelique, bedankt voor je reactie. Heb haar net 100 cc gegeven en dit heeft ze binnen 10 min. leeg gedronken. Gebruik een avent fles + kleinste speen (met 1 gaatje). Ik kan haar drinktempo verlagen door wat vaker pauze te houden? Of zijn er ook andere tips?
Hallo! De vezel johannesbroodpitmeel dikt de voeding in en kan vanaf de geboorte aan ieder flesje worden toegevoegd. Wellicht is dit wel iets om te proberen, waarschijnlijk gaat het dan beter met haar verzadiging. Het is te koop onder de naam Nutriton in de drogisten. Qua hoeveelheid is het even kijken wat je toe kan voegen zodat ze in ieder geval een kwartiertje (zonder stoppen meegerekend) over haar flesje doet. Evt een ander merk flessen kan soms ook uitmaken. Avent nr 1 gaat vaak wel iets sneller dan een nr 1 van een ander merk. Succes groeten Femke