Hoi Kwebbeltje, Fayley is nu 1 week en 5 dagen oud en tussen de 3- 3,5kg. Ze heeft vanaf het begin na een moeizame start (te korte tepel) bv gehad, ik ben gelijk met kolven begonne wegens het moeilijk aanleggen. Ook tepelhoedjes geprobeerd, maar daar zoog ze zo hard aan dat ik pijn en kloven kreeg Kolven ging prima, elke 3 uur, op de standaard tijd zeg maar. De productie was prima. maar ik wilde graag een voorraadje opbouwen. Helaas lukte dit niet omdat ze makkelijk 100-115ml bv wegdronk per voeding Zoveel kreeg ik er alleen in ettappes uit, terwijl ik elke borst 15min kolfde. Tussendoorkolven bracht de productie helaas niet omhoog Frustie voor beiden dus.... Dus zit ze sinds gisteren op Nutrilon Hypo-allergeen 6x 100ml. Dit gaat lekker ze heeft in een keer haar voeding Maarrrr nu zit ik met ballonnen van boobs Ik kolf de spanning er af als het onverdraagzaam wordt. Heb jij tips om de productie terug te brengen? Oh en nog een vraagje, als we het idee hebben dat ze nog honger heeft kunnen we haar dan wat meer in haar flesje geven (tis een hongerlapje namelijk)? Zoja hoeveel dan, wil haar natuurlijk niet overvoeden met de fv wat een verhaal....
Hoi, Gefeliciteerd nog. Omdat je ineens gestopt bent kun je nu het beste alleen als het echt niet vol te houden is wat druk eraf kolven. Zonodig 1xdaags de borsten leeg kolven. Dus eigenlijk doorgaan zoals je nu bezig bent. De hoeveelheid flesvoeding is prima zo. Probeer nog niet op te hogen. Drinkt ze de fles leeg in minstens 20 minuten of sneller. Ilja
Dankje! Je antwoordt altijd lekker vlot, super Ok dan kolf ik gewoon als de druk te heavy wordt, ik heb ook maar ff een strakkere bh aangedaan. Ze drinkt m in +/- 10 minuutjes leeg Ze was gisteren wat huileriger als normaal....maar ik vermoedt dat het de omschakeling is geweest, want nu komt ze pas na 4 uurtjes.
Antwoord niet altijd snel zoals je ziet....soms moet er ook gewerkt worden... Maar mocht ze nu toch weer sneller een voeding willen dan zou je nog een andere speen kunnen proberen. 10 minuten is best vlot. Heel goed dat je een strakke bh hebt aangedaan. Houdt daarbij goed in de gaten of je geen pijnlijke rode plekken in de borsten gaat krijgen. Succes Ilja
Haha, tja werken moet ook he CB is geweest, vindt Fayley al een stevige dame Ik had even gevraagd of het een probleem is om haar een grotere fles te geven. Geen probleem als ze hongerig is nog. Maaaaarrrrr vergeet ik dus te vragen of ik nou ipv 6x 100ml, 6 of 5 x 135ml moet geven . Ze heeft namelijk wel degelijk nog terk na de 100ml....om 20u heeft ze 115 opgedronken zonder pardon, ook niets teruggegeven. Dus wat doen we nu? 6x geven nog of 5 x?
ow andere speen werkt niet...al 3 andere geprobeerd en daar is ze niet tevreden mee. Ze drinkt snel maar niet gulzig hoor, ze zuigt gewoon ontiegelijk hard. Klene bankschroef
Ik zou nog wel even 6 voedingen geven, dus 6 van 110 a 120cc. Als ze zelf geen last heeft van het vlotte drinken dan fijn zo laten. Ilja
Ja dat dacht ik al dat het 6 moeten blijven voorlopig. Thanx voor het wederom vlot reageren Ik hoop dat ze met deze hoeveelheid ook weer doorslaapt 'snachts