Ik heb een vraagje, Mijn dochtertje is nu ruim 8 mnd, ze krijgt nu een week of 2 nog maar 2 borstvoedingen per dag, 's morgens en 's avonds. Dit gaat tot nu super en ik hoop dit nog lang te mogen doen! Nu gaan ik binnenkort een avondje uit eten en kan ik dus de avondvoeding niet geven. Is het een probleem als ik deze voeding een keer oversla, of gaat mijn productie daardoor naar de knoppen?
Hoi. Ik denk niet dat het een probleem is, maar je zal er zelf waarschijnlijk wel wat last van krijgen in de vorm van stuwing. Is het een optie voor je om die voeding af te kolven, voor je weg gaat? Dan kan je je moedermelk als flesje/bekertje geven. Of geef je dochter een BV als je terug komt? Geniet van je avondje uit! Groetjes Saskia
Hoi Saskia, bedankt voor je antwoord Het is zo dat het kolven niet meer lukt, dat is ook de reden dat ik er overdag mee gestopt ben, dus echt afkolven kan ik niet doen. Ik zou misschien wel de druk eraf kunnen kolven (met de hand) als ik terug komt en last heb van stuwing. Ik kan haar inderdaad nog borstvoeding geven als ik terugkom, maar is het dan niet raar om haar wakker te maken? Maar als ik dus oversla ruïneert dat niet meteen mijn productie? En gelijk nog maar even een vraag: Mijn dochter begint nu langzaamaan zelf naar 3 voedingen per dag te sturen, dus dan krijgt ze 2x bv en 1x kv. Zou ik als dit stabiel is bijv. ook met de avondvoeding kunnen stopppen, zonder problemen?
Hoi, Ik verwacht niet dat je productie in de problemen komt. Is van te voren BV geven een idee? of is dat erg vroeg? Of je je dochter wakker maakt is geheel aan jou. Vind je het zelf niet prettig, dan moet je het niet doen, heb je er geen problemen mee, dan zou je dat wel kunnen doen. Afbouwen doe je i.p. met 1 voeding te laten vallen eens in de 6-7 dagen. Je kan wat last krijgen van stuwing, omdat je lichaam even moet wennen aan de nieuwe situatie. Haal dan alleen de druk eraf. Groetjes Saskia