@Chantal... ja groot is hij geworden he... en ben er ook super blij mee heheheh... maar maakt niet iut joh... werken moet ook gebeuren he Werk je in de buurt eigenlijk nu je ook nog eens gaat verhuizen? Weet wel een leuk kdv hehehe... die van Joaquin indien je nodig hebt.. zou wel grappig zijn maar idd is teveel had er vandaag ook nog naar gevraagd en hun geven aan dat het soms wel kan, maar ivm de niertjes weer niet hmzzz ok... Belle heeft er geen last van toch? En als je eens Nutrix gebruikt? 1 a 2 kleine schepjes erbij in?/? ik doe dat ook met Joaquin wellicht dat hij daarom zo groeit @Kar76 welkom ! Leuk dat je er ook bent.... En Sverre dat is een aparte naam zeg, hoe kom jij daarbij als ik vragen mag. Ik ben overgegaan op comfort eigenlijk om de verkeerde reden want het is dikker, en aangezien Joaquin de flees binnen 5 min leeg "zoop" want dat is wat hij deed... en nu dus 15 a 20 min... en ook om het feit dat hij vrij veel krampjes had.. nu nog weleens maar bijna niet meer... en later kon hij niet meer goed poepen en dan praat ik over 4 a 5 dagen ggeen ontlasting... en nu elke dag dus dat is wel top! je kan evt mengen he.... je kan bijv als je 180 ml per fles geeft bijv zeggen 5 schepjes normaal en 1 schepje comfort.. en zo kijken of het beter gaat met het poepen en zo niet dan kun je bijv 4/2 doen.
He een nieuw topic . Ik had het niet helemaal in de gaten . Ik ben eigenlijk wel blij dat Anouk het zo goed doet nu op friso extra, zou er niet aan moeten denken om naar nutricia over te stappen, dan zouden de kosten wel wat hoger worden. Sinds Anouk uit een 1-2-3 speen drinkt doet ze het echt helemaal geweldig, ze drinkt sneller en slaapt er ook langer op. Das ook niet gek want eerst deed ze er minimaal 1 uur over en viel dan ondertussen steeds in slaap, werd dan na 10 min. wakker, dronk weer wat en viel weer in slaap. Met als gevolg dat ze dus niet meer hoefde te slapen en alleen maar bleef huilen als ik haar op bed legde. Het lijkt wel alsof Anouk nooit te eten krijgt, zo gulzig is ze. Op het moment dat ze de fles krijgt dan lijkt ze wel een hongerig beest zo wild dat ze dan doet. Fijn om te lezen dat er meerdere mama's zijn die korter bv hebben gegeven. Echt een goed idee dit topic . Liefs, Duveldraakje
@Duveldraakje hihi... ja ja ik was iets te enthousiast met de topic om hem 2 x aan te maken Joaquin had dat ook dat hij zo wild was met het drinken en dan was de fles hier juist binnne 5 min leeg hahaha... heb toen de difrax fles gekocht maatje S en voila nog 20 minuutjes en dna is het ook goed voor hem.. en hij valt er echt niet bij in slaap hahaha hij is veel te bang dat ihj wat mist joh!
Hier nog een mama die de BV heeft geprobeerd maar na ene maand is overgestapt op flesvoeding! Ik had altijd zoiets van: ik MOET BV geven! Ik MOET het 2 maanden volhouden! Begon ook heel enthousiast en Tijn deed goed mee! Maar na een week ging het zo zeer doen! Elke keer als Tijn begon te drinken schoten bij mij de tranene in de ogen zo een zeer deed het, na een minuutje was de pijn weg! Hoppa niet zeuren en dorozetten vond ik! Maar het ging me zo tegen staan, voelde me opgesloten zeg maar! Belemmerd in mijn doen en laten, verplicht thuis zitten etc. herkenbaar? Vervolgens kreeg Tijn ook krampjes, als ik iets raar sgegeten had..tenminste raar, bij een snitzel kreeg hij al krampjes! Toen had ik het gehad en hoppa, klaar ermee! Voelde me erg schuldig, want ik MOEST het toch wel 2 maanden vol kunnen houden..maar nu? nee hoor, ik vind het prima, Tijn vid het ook prima, pakte gelijk de fles, zolang hij maar eten krijgt vind die het best! hahahahahahhaha Gebruikte 50% normaal en 50% comfort maar vandaag te horen gekregen dat Tijn reflux heeft dus ga over op 100% comfort! Hopen dat dat beter gaat! kus miek PS: ik blijf er wel bij, BV is het beste, en bij een eventueel volgens kindje zal ik het weer proberen en ik raad het ook iedere zwangere nog steeds aan...al doe je het maar een week! gewoon proberen, gaat het niet, dan ook stoppen!
Hey Mieke Welkom! Ik zeg zelf ook altijd.. BV is hetbeste maar het werkt niet altijd het beste bij de mama's helaas! Ik ga het ook gewoon eigenwijs weer proberen hoor met ons evt 2e kindje Maar jouw verhaal is heeeeeeel herkenbaar en helemaal dat als hij maar wat eten krijgt hihi..d an ivnd hij het allang best
@onzewonder: Jij heb ook al zo een lekkerrr mollig ventje! hahaha Tijn was met 10 weken 6 kilo en 62cm! hahahahahahahahahah Ook zo een vreetschuur? hoeveel krijgt Joaquin? Tijn kreeg 3 keer 180 en 2 keer 150..maar ga nu over op 5 keer 180 dnek ik! kus miek
Hoi Miekie, nou uhhhhh Joaquin krijgt dus idd 4x 180ml en 1x 210 ml (laatste fles incl 2 schepjes Nutrix Dus je kan wel zeggen dat ie goed eet niet waar PS wat is trouwens reflux?
Zo veeeeeeeeel! hihihihihih hoe oud is hij nu dan..volgens mij zijn wij rond de zelfde tijd bevallen! Vind het zo moeilijk te bepalen hoeveel ik geven moet.. reflux is dat het maagklepje niet goed werkt waardoor je heel veel spuugt en zo je slokdarm pijn gaat doen (branden) door het zuur! je heb het in verschillende maten, en tijn heb niet ernstig, maar wel zo dat hij veel huild! kus miek
hallo! ook hier een mama die van bv noodgedwongen is overgestapt op fv. aidan deed het niet helemaal goed aan de borst. hij ging steeds aan en af waardoor ik heel snel enorme kloven had. ik heb toen nog anderhalve week geprobeerd met een hoedje maar ook dat wilde niet lukken. ik had wel genoeg voeding. haalde uit 1 borst met gemak 160 cc (pamela anderson!). na 2 1/2 week had ik een borstontsteking te pakken. doordat ik een allergie heb voor amoxeline/peniciline kon ik aidan geen borst meer geven. dus na een week te hebben afgebouwd met de kolf is aidan per direct overgestapt op de fles. hij doet het heel goed! geen problemen gehad met de speen ofzo. het enige wat wel vervelend is dat hij sinds de flesvoeding last heeft van krampjes en spugen. ik gebruik friso hyperallergeen. misschien hebben jullie tips? ik gebruik al cinebaby (VSM) maar dat helpt voor geen meter. venkeldruppels ook niet. xxx ps. hoeveel mag aidan nu eigenlijk hebben op een dag? hij zit al tegen de 6 kilo aan.
@Kimi ook jij welkom! Wellicht kun je het andere eens proberen ipv cinebaby het heet Sap-Simplex is momenteel alleen in DLD te krijgen, maar via een DA kun je het ook bestellen zal de link eens opzoeken voor je... had het al eens gevraagd aan die man, dat schijnt ook goed te werken hoor. http://www.sabsimplex.nl/ Wat ik weet is dat als het kindje boven de 6 kg is mag hij/zij 180 ml en dna 5 x per dag hebben.... @Miekie ok dat lijkt me idd hartverscheurend dat reflux... Het staat ook op de verpakking hoeveel je mag geven max per dag is 33 schepjes komt overeen met 1 liter voeding. Soms kom ik er weleens overheen hoor, als hij echt zon honger dagje heeft maar dat is zelden. JOaquin is nu bijna 10 weken oud, is van 9 juni... en zoals je ziet groeit als kool Tijn weegt toch ook al 6 kg? Dan mag hij het ook hebben hoor, maar misschien wilt hij dat niet eens, als hij het hierop goed doet, zou ik het gewoon zo laten want je kan ook ene kindje overvoeden natuurlijk.. bij Joaquin is het zelfs zo dat hij zo nu en dan gewoon nog tekort komt ook
hoi hoi, ik ben op dit moment aan het afbouwen. zit nu op 4 fv en 3 bv. ivm stuwing doe ik het rustig aan. ik voelde me erg opgesloten en zo beperkt. Ik was ook zo onzeker wat hij binnenkreeg en hij had zoveel last van krampjes.... Ik werd er echt ongelukkig van het bv geven.. hoe mooi het soms ook kan zijn. Ik ben blij dat mijn kleine ventje niet alleen meer afhankelijk van mij is... @onzewonder: vanaf welke leeftijd mag je nutrix bij de voeding doen..is dat zodat de kleine wat langer doorslaapt op een goed gevulde maag? En nog een vraagje. Mijn kereltje weegt ruim 4,5 kilo. Je rekent toch 150 x lichaamsgewicht /aantal voedingen. Is dat aantal cc inclusief de voeding of is het het water wat je in het flesje doet?
@Wen leuk dat je er ook bent... en nog gefeliciteerd met je mooie kereltje Fabio (leuke naam ook) nutrix mag pas vanaf 4 maanden, maar goed je mag zoveel niet zullen we maar zeggen zolang k hem nog geen appel geef is het goed Die formule klopt als een bus.... als ik zo op het pak van Friso kijk mag hij nu hebben 5 x 150 ml water incl 5 schepjes (friso als je dat geeft natuurlijk) en dan wordt dat circa 165 ml. groetjes, Brigitte
thanks Brigitte, Ik geef ook Friso, maar dan hypo allergeen. Leuke foto van jouw knulletje. Mijn man zal jaloers zijn als hij de foto ziet. Ook een ajax fan ) Hoe oud is Joaquin nu? groetjes, wendy
mijn zoontje is zaterdag alweer 10 weekjes pffffff gaat hard zo your welcome nog heb jij een foto van je knulletje?
als je klikt op jouw album dan kun je als het goed is foto's toevoegen toch? Ik heb alleen de site van Joaquin want daar kunnen ze nooit geen foto's vanaf halen zeg maar
Ik kreeg een foutmelding, dat de foto te groot is. Keb mijn blog nu erbij gezet. Daar staan fotootjes op!
ahhh hij is echt heel leuk... hij heeft ook wel wat wewg van mijn knulletje in sommige blikken dan.. maar volgens mijn is dat wel met veel baby's en hij heeft ook echt een jongentjes gezicht