van BV naar KV maar zeer zeker ook trots!

Discussie in 'Voeding' gestart door , 14 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    @onzewonder: Nou wij zijn ook niet rijk hoor! hahah Wij hebben zoveel gespaard zodat ik als het nodig is een jaar thuis kan blijven! Zonder dat we in moeten krimpen. Tijn is niet echt een makkelijk kindje, erg aanhankelijk, en ben nu dus ook blij dat we het zo geregeld hebben! Daarbij komt ook dat ik mijn oude werk zat was, dus dat kwam mooi uit! Maar ik mis wel het "iets" doen, dus weet zeker dat ik niet een jaar thuis blijf! Vandaar ik al een beetje aan het solliciteren ben, en ik heb mazzel, in mijn "branche" is altijd wel werk! afgelopen woe 3 open sollicitaties de deur uit gedaan en vrijdag had ik al 2 uitnodigingen!..mmm das wel erg snel, heb nog salaris(verlof en vakantie) tot 1 oktober!

@ duveldraakje: Tijn deed normaal maar 15 minuten over zijn fles hoor, maar omdat we nu sinds do over zijn op 100% comfort gaat het wat moeizamer..maar gister 25 minuten over een fles! Gaat de goede kant op, geef het tot na het weekend, want misschien moet hij wennen aan deze voeding/speen en anders ga ik een difraxfles proberen! Nee tijn valt niet in slaap tijdens de fles, was het maar zo hahahahahaha

Vanavond naar het vuurwerk in scheveningen! Heb er zijn in, neem Tijn gewoon mee! We gaan met vrienden dus ben beneiuwd!

kus miek

2. Chantal87

Chantal87 Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.727
    0
    0
    hoi onzewonder,

nutrix doe ik er al doorheen erg he het is gewoon
    een klein melkmonstertje ze lijkt vast op haar moeder.

ben wel benieuwd welk kdv Joaquin gaat lijkt mij
    grappig als ze samen zitten.
    maar duurt nog een half jaar .

Belle krijgt al heel lang te veel voeding en heb nog
    nooit het idee gehad dat ze ergens last van had dus ook
    niet van haar niertjes.
    ik zag wel dat oek oek het gevraagt heeft mij de kraamhulp
    hier ben benieuwd wat voor antwoord zij krijgt.

gr iedereen van chantal.

3. Niet meer actief

hey belle, ik mail je het wel via PB waar Joaquin naar toe gaat... is echt een super KDV ik heb van de week een rugtasje gekregen van hun als welkom met 4 kadootjes voor Joaquin en 3 waardebonnen twv 85 euro zodat als wij willen Joaquin 3 dagen extra ingepland kan worden dus dat is wel top!

uhhhhhh wij zijn vandaag ook overgestapt op andere voeding :( ik weet het........ maar tot nu toe heeft hij nergens geen last van!

Heb de Nutrix opgebeld namelijk.. en zij raadde het echt af om bij elke fles Nutrix te doen omdat hij gewoon nog te klein is daarvoor hmzz ok ok... en ik legde dus uit dat hij gewoon niet genoeg heeft aan 5 x 180 ml per dag.. en dat hij vaak al een halve fles extra krijgt op een dag... zij raadde toen nutrilon Forte aan... maar ik heb friso....... ik kon volgnes haar gelijk overstappen het was beter even een dagie of 2 krampjes dan zoveel honger hebben... hmzz dat is waar niet waar...

Er zit namelijk iets in de forte wat bijv friso er niet in heeft zitten heeft met eiwitten en zetmeel te maken ofzo... en hun hebben daar patent op dus dat mogen de friso en nestle dan niet toevoegen... inmiddels zijn we 3 flssen verder en hij doet het top! geen krampjes en weer om de 4 uur :) nou niet te hard juichen.. want zul je zien is zijn ontlasting dadelijk weer knudde.......pffffffffff wanneer komen die boterhammen hahahahha...

en belle hoeveel geef jij haar altijd dan joh? als ik begin over niertjes bij mijn tante gaat ze flippen ja zegt ze vroeger was dat ook niet zo.. en nu heb je opeens richtlijnen voor alles... het moet niet gekker worden hahahaha is bijna 60 dus dan weet je het wel he... leven nog in de oertijd ;)

maar verder alles goed met Belle?

@miek hoe was het gegaan met Tijn gisteren? uhh rijk hahahaha nou ja rijk genoeg om even thuis te blijven hahahahaha

4. Chantal87

Chantal87 Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.727
    0
    0
    met Belle gaat alles prima het is lekker meisje
    alleen met aankleden word ze tegenwoordig driftig
    niet normaal.

ik maak altijd flessen van 180+6 schepjes
    en 3 schepjes nutriton.
    om 5:20 heeft ze 40 laten staan dus is 160.
    om 9 uur heeft ze hem helemaal leeg dus 200.
    om 11:30 heeft ze 40 laten staan dus 160.
    om 15:00 heeft ze hem helemaal leeg dus 200.
    om 18:00 heeft ze 40 laten staan dus 160.
    en dan komt ze meestal rond 21:00 en dan slaapt ze weer
    tot 5/6 uur.

ik gebruik geen nutrix ik bedoelde nutriton word het wat dikker en spuigt ze minder.

gr chantal.

5. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    Rick groeit nu heel goed hij weegt al bijna 6 kilo! Hij was ook al 4460 gram bij zijn geboorte, dus het is een lekker stevige baby!

Hij krijgt Nutrilon hypo-allergeen 5 flesjes 180cc+6 schepjes.
    Ik overweeg om over te stappen op andere voeding vanwege de prijs. Maar op zich bevalt dit heel goed, Rick heeft weinig krampjes en kan goed poepen :(

6. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Vraagje: gaven jullie baby's zelf aan dat ze aan 5 voedingen genoeg hadden, of hebben jullie het zelf ingevoerd, door meer per fles te geven?

Ik heb het idee dat Sverre wel naar 150+5 kan, maar als hij dan nog 6 voedingen per dag zou krijgen zou ik dat teveel vinden. Toch?

7. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Hee Pinkpuma, wat is Rick een mooi mannetje! :)
    Alles goed met jou? Jij bent toch ook een juli-mama? Kom je weer eens meekletsen bij 'de mama's'?

8. Chantal87

Chantal87 Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.727
    0
    0
    dit is de 2e dag dat Belle opeens niet meer voor een 6e fles
    wakker word is toch ook raar.
    ze zou wel genoeg hebben denk ik.

9. Chantal87

Chantal87 Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.727
    0
    0
    volgens mij ligt dat aan hoe zwaar hij is.
    maar dat staat op de doos wat hij mag hebben.
    Belle dronk gewoon de flessen helemaal leeg en had
    dan nog honger sliep ook weer korter.
    dus ben haar toen meer gaan geven.

op de nutrilon doos staat :
    tussen de 4 en de 5 kilo mogen ze 150+5 scheppen
    en dat 5 x.

10. Niet meer actief

@kar, idd als je kindje over de 4 kg a 5 kg is kan je het eens proberen om 4 uur tussen de voedingen te houden, maar niet tegen de wil van je kindje hoor.. hij/zij geeft het allemaal vanzelf wel aan.. Joaquin zit al een maand op 5 flessen, en soms zelfs vier... op het afgelopen weekend na dan ;) hahahaha ah jaaaaaaaa

@pinkpuma hahaha idd het is een flinke niet waar ;) maar goed ook.. en het idd een dure grap he die hypo allergeen... ik vond het "onzin" om daar mee te beginnen want hoe weet je dan bij voorbaat al of je kindje allergisch is... dat zul je toch echt eerst uit moeten vinden lijkt me.... maar de vk stelde dat ook gelijk voor.. maar heb dat niet gedaan.

@chantal laat joaquin dat nu ook hebben, uitkleden no problemo maar aankleden pfff dat wordt nog wat als hij dadelijk naar school moet hhahahaha vette ruzie in de ochtenden ;)

11. Chantal87

Chantal87 Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.727
    0
    0

ze werd toch wakker om 11 uur helaas
    dacht dan slaapt ze lekker lang door nou echt niet
    4:45 was ze weer wakker voor een fles en ik kon
    er niet foppen met een speen

12. Niet meer actief

@Chantal Joaquin had vannacht dus ook he om 3 uur kwam hij ook even om de hoek.... :( ik dacht ook hem te foppen met een speen.. ja 10 min en toen niet meer.... 60 cc gegeven werkt normaal ook... maar nope wilde volle fles! :( nou maar gegeven en hij heeft lopen keten tot 5 uur a half zes vanmorgen en toen viel hij in slaap!

Hij is zoooooooooo jankerig de laatste dagen... ga af en toe echt twijfelen aan mezelf hoor als het zo doorgaat.... Nutrilon is dat ook om spugen tegen te gaan? want Joaquin geeft met de nutrilon forte ook terug, niet zo heel veel maar toch wel iets...

13. Niet meer actief

nutriton bedoel ik hahaha

14. Wen

Wen Actief lid

hoelaat geef je het laatste flesje dan en hoelaat het eerste? ik zit nog op 6 voedingen, maar weet niet goed hoe ik dat naar 5 kan afbo :( uwen?

15. Wen

Wen Actief lid

hoi hoi,

geven jullie als laatste flesje meer voeding?
    Ik las dat baby's verschillende drinkbehoeftes hebben 's ochtends en 's avonds....
    weet iemand hier iets vanaf?

bedankt.
    Wendy

16. Chantal87

Chantal87 Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.727
    0
    0
    ja dat is ook om het spugen tegen te gaan
    help erg goed bij Belle.
    Belle drinkt de fles veel te snel leeg soms en spuugt
    dan ook veel.

17. Chantal87

Chantal87 Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.727
    0
    0
    hoi wen,

ik maak altijd de zelfde flessen 180+6 en de ene
    keer drinkt ze alles en de andere keer laat ze staan.
    het is nooit hetzelfde.

gr chantal.

18. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    @OW: is dat verhaal van Nutrix niet gewoon een verkooppraatje over dat extra wat forte niet heeft?
    Elenora drinkt 5 keer 180cc friso normaal maar af en toe als haar laatste fles te vroeg is dan geef ik haar gewoon nog 90cc extra.

Ze komt altijd om de 3 uur en misschien 1 keer per dag om de 4 uur, is toch niet erg? 's nachts slaapt ze gewoon door dwz van 20-21 t/m 7 uur.

19. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Hoi,
    ik geef Sverre 's avonds een grotere fles. Soms drinkt hij die helemaal leeg maar soms ook niet. En of het echt helpt qua doorslapen, ik dacht vorige week van wel. Maar sinds een paar nachten is zijn ritme weer anders. :( Ach, we zien wel. Hij zal toch ooit wel van 22:00 tot 7:00 gaan slapen?! ;)

20. Chantal87

Chantal87 Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.727
    0
    0
    gisteren heeft Belle maar 5 flessen gedronken
    de laatste rond 18:30 en ze werd om 2 uur wakker
    heb haar speen gegeven en ze sliep weer verder
    en om 6:30 ging ik maar even kijken of ze wakker
    was lag ze heel schattig met haar handjes te spelen

Deel Deze Pagina