Gisteravond een keer om 22 uur de laatste fles gegeven met 150 + 5. (overdag krijgt hij 120 +4) Hij heeft tot kwart over 4 doorgeslapen. Best netjes...
Ook hier een mama die bv geprobeerd heeft, maar niet gelukt is. 6 weken heeft mijn meisje bv gehad (3 weken borst, 3 weken kolven) emma doet het super op de fles, en als Emma blij is, ben ik dat ook.
hoi Wen, dat is zeker netjes voor zo`n klein mannetje kom je zelf ook een beetje aan je slaap toe. hoi Tigger, hoe gaat het met Emma drinkt ze al wat meer? gr chantal
@Wen, ik geef 210 aan Joaquin bij zijn laatste fles incl Nutrix 2 a 3 kleine schepjes erbij en snurken maar... @Chantal ik heb hem nu nutriton gegeven en het helpt idd tegen spugen thanks @Bibiche ik weet het niet .... ik geef nu wel Forte maar tussen door ook weer normaal nutrilon en Joaquin doet het daar ook goed op... dus of het was een giga sprong van hem.... of hij heeft gewoon echt van die hamster dagen ik weet het niet, maar Nutrix geef ik zo en zo elke laatste fles erbij of het nu mag of niet... hij vind het lekker en doet er goed op en dati s het belangrijkste vind ik. @wen dat is idd netjes.... komt helemaal goed @Tigger heyyy jij ook hier wel veel mei mama's gezellig zeg....
Hallo allemaal, Hier mijn verhaal.... Vera is geboren met een gewicht van 4780 gr, een flinke meid dus. Borstvoeding kwam niet goed opgang, heb ook geen stuwing gehad, we hebben haar bij moeten voeden met een spuitje. Later kreeg ik meer bv maar voor Vera was dit niet voldoende. Wij voeden haar bij met de fles. Dus eers de bv en daarna een fles van 60 of 90 cc. Best intensief allemaal, voornamelijk de laatste voeding vind ik zwaar. Dit omdat ik zelf dan erg moe ben, Vera nog half slaapt en de borst niet goed pakt. Gister heeft ze dus eerst de fles met 90 cc gekregen, daarna de borst maar daar had ze niet zoveel zin meer in. Ik was ook moe dus heb haar weer terug gelegd nadat ze 3 slokjes ofzo genomen had. Om 4 uur werd ik wakker met overvolle borsten die al begonnen te lekken, maar omdat ik nog zo moe was ben ik weer gaan slapen. Vera sliep ook nog.... Om 5.30 haar toch maar echt aangelegd want inmiddels deden mn borsten pijn. Ik zit er hard over na te denken om helemaal met de bv te stoppen, ze heeft de eerste 8 weken nu gehad. Hoe hebben jullie afgebouwd en hoe zijn jullie omgegaan met die lekkende borsten snachts? Dat vind ik het vervelendste namelijk, mn nachtrust word er dus danig door verstoort.... Kijk als Vera komt voor een nachtvoeding oke, maar dit vind ik erg lastig... Hoelang heeft het geduurd voordat je een nacht zonder lekken heb kunnen doorslapen? Heb je de BV met een week afgebouwd of kan het nog sneller? Overdag kan ik een voeding alwel vervangen door een flesvoeding, daar reageren mn borsten niet echt op... maar snachts.... *Help*
ik heb geen vaste tijden, ik probeer er gewoon 5 uur tussen te houden, minimaal 4,5 uur en dat gaat eigenlijk prima. Rick is dan ook wel makkelijk als hij iets eerder komt kan ik hem op zijn buik leggen en dan slaapt ie nog even door..
@candijtje WELKOM! en wat een overheerlijk grietje Hoe ik het heb gedaan met de lekkende borsten was dus puur zoogcompressen continu dragen dus ook in bed (je moet wel goede hebben dan, die van de Etos enz werkte bij mij niet, wel die van Avent ) wat het afbouwen betreft ik kolfde alles al af... en opeens liep mijnbv terug... maar wat je wellicht zou kunnen doen is alles gaan kolven en dan dus om de 3 uur bijv. maar heel kort zodat je borsten denken dat ze maar minder hoeven te produceren.. en dan steeds meer tijd tusen het kolven laten zitten.... Want als je aanlegt wakker je het alleen maar meer aan zeg maar... En is evt fulltime kolven niks voor je? het is wel vermoeiend hoor, want ik heb het 3 weken vol gehouden, maar uiteindelijk ging het dan ook mis, maar ik was ook kapot! en tigger heeft dat ook gedaan geloof ik.... nou die had mij gewaarschuwd en ze had gelijk is nog zwaarder dan nachten wakker liggen om aan te leggen... hoe dan ook, ik sta achter je beslissing wat je ook doet, en wens je er veel succes mee.... Indien je nog iets wilt weten let us know Gr Brigitte
@OW: oh je bent dus gewoon helemaal overgestapt op Nutrilon. Was je niet tevreden over Friso dan? Oh ja ik was helemaal vergeten dat in de kraamweek ik haar inderdaad melk gaf dmv fingerfeeding omdat ze gewoon niet goed aan de borst dronk. Dus ik kolven en mijn man melk geven via spuitje, oh wat was dat vreselijk zeg
zoooo hier is spuit elf ook weer! hahahaha Hoi alle nieuwe aangemelde in dit topic! Wel grappig, onze schatjes zijn bijna allemaal rond dezelfde periode geboren! over het afbouwen: ik ben bij Tijn inene gestopt. Hij kreeg gelijk alles KV, en bij mij heb ik gekolft en dat langzaam afgebouwd. Maar ik heb het zo gedaan omdat Tijn bij het minste geringste wat ik at extreme krampjes kreeg! Tja en ind. die harde dikke borsten(wel mooi 2 cupmaten groter die ik nu kwijt ben hahahahahaha) die lekte als een tierelier! Kon elke dag mijn onderlaken verschonen! Ik had ook compressen, en ind. die van avent, want die van de kruitvat die waren zo doorweekt! Inene was het weg, en inene een week later begonnen ze weer een dag te lekken..dit was het einde want de dag erna waren mijn mooie volle borsten ook inene weg! hahahahahahahahahaha Tijn krijgt 5 keer 180/6 friso comfort. Hij drinkt ze niet altijd leeg maar meestal wel hoor! de ene keer wil meneer na 2,5 uur weer eten en de andere keer na 6 uur pas! Soms wel moeilijk met uitkomen omdat Tijn dan inene een paar keer om de 2/3 uur komt! Maar dan rek ik de ena laatste fles gewoon! Alle mama's van kindje rond de 3 maanden...merken jullie ook dat de slaapjes inene stukke korter worden? Tijn is wel weer moe na zo 1,5 uur wakker, maar het slaapje duurt steeds korter, dus dan is het zo rot plannen met de voeding aangezien ik steeds een vast ritme doe: wakker, verschonen, voeden, spelen, bed.... Zal dit betekenen dat hij te weinig krijgt? Of moet ik het ritma aanpassen? Hij krijgt nu 900 eigenlijk genoeg denk? Zooo ga ff op de bank hangen, Tijn is net lekke rin badje geweest en slaapt nu heerlijk! kus miek
hoi candijtje, eerst heb ik elke dag 1 voeding minder gegeven maar dat was zo`n gedoe dus ben daarna in 1 keer gestopt. als ik veel last van stuwing had kolfde ik dat af maar dat gebeurde zo weinig. hoi miekie, Belle slaapt inderdaad korter. het is nu spelen,flesje,slapen meteen na de fles,weer te vroeg wakker dus spelen,flesje,slapen. 900 is genoeg volgens mij. hoi pinkpuma, 5 uur tussen de voedingen dat lukt met Belle echt nooit. meestal maar 3 uur soms met rekken 4 uur. hoi onzewonder, dus jij geeft al nutrix ?en dat bevalt goed? ik durf dat nog niet en Belle doet het nog goed op 5/6 flessen. het gekke is trouwens dat dit al de 2e dag is dat ze maar 5 flessen op heeft. volgens mij is ze echt bezig met een sprongetje.
@Bibiche, yeps overgestapt maar puur omdat het ons werd aangeraden door die dietiste en Joaquin niet meer tevreden was.. en hij lijkt nu nog niet tevreden maar goed... nutrilon blijft het nu wel zal blij zijn als die flauwe voedingen voorbij zijn.. kom maar op met die boterhammen @chantal.. yeps bij de laatste fles maar nu ook al 2 dagen niet meer gedaan... maar wel 2 a 3 weken al gedaa nen hij deed het er ook goed op, ben aan het kijken of hij het ook gewoon zonder kan.. maar ja nu komt alles tegelijk he hahaha
hay allemaal! ik heb deze vraag al bij verschillende onderwerpen geplaatst maar hier nog ff een keer! : ik ben sinds een tijdje ook aan het afbouwen en zit nu op 3x fles + 3x bv ik gebruik de kruidvat voeding.. eerst heb ik de gewone geprobeerd, maar daar begon seff van te spugen dus over op de kruidvat comfort met JBPM...gaat opzich super, maar seff kan zo moeilijk poepen soms 5 dagen niet ookal heeft hij wel die drang, heel zielig is dat... dus heb ik gisteren kruidvat extra care gehaald (nog niet gebruikt) die is tegen krampjes en moeizame ontlasting.. wat zouden jullie doen? kan ik die extra care gewoon gaan proberen...(er zit wel geen JBPM in, dus hij zou weer kunnen gaan spugen) lastig allemaal hoor... en ik lees ook vaak dat het helemaal niet goed is om van voeding te wisselen....help! liefs emmie ps @candijtje heel akelig s'nachts die lek tieten, ik heb vanacht aan elke kant 2 compressen ingedaan...en nog was alles kletsnat! moeten we gewoon ff doorheen!
@Emmie, hallo... Wellicht dat je het kan mengen? Dus ik weet niet hoeveel je per keer geeft... Maar stel 150 ml water is dus 5 schepjes.... dat je dan bijv 3 care en 2 comfort geeft? Groetjes, Brigitte
hay onze wonder(brigitte)... ja dat dacht ik ook al, maar heb deze vraag ook al ergens anders geplaatst en daar zei iemand dat je niet zomaar vanalles kan mengen.... maar toch lees je het wel vaker he, dat ze 2 verschillende voedingen gaan mengen.... zal ik het gewoon proberen? liefs
Hoi Hoi, Ja ik zou het gewoon proberen.. ik heb zelfs BV en KV gemengd en dat ging ook zelfs prima Bibiche doet het geloof ik ook nog steedsd
ja hoor dat kan gewoon 3 comfort en 2 normaal, heb ikook gedaan maar ben ermee gestopt want ze had dagelijks diarre ervan.
nou seff heeft net zn fles gehad... 2comfort+ 3 extra care........maar hij heeft wel even daarna een flink mondje terug gegeven.....lastig is dit hoor... zou ik anders 3comfort en 2 extra care geven..of moet hij gewoon even weer wennen.. liefs Emmie
oooh ja en bibiche wat geef jij nu aan je dochtertje dan? en hebben jullie ook een periode gehad dat jullie kindjes moeilijk konden poepen? xx
Ik geef nu friso normaal want zoals ik al zei had ze dagelijks 1 diarree luier. Ik was begonnen met comfort omdat ze soms 5 dagen niet kon poepen maar ik ben benieuwd hoe nu zal gaan. Mijn meissie spuugt al sinds een paar dagen echt vaak, het spuit er niet uit maar wel minsten 3 mondjes terug na een voeding. Ze moeten inderdaad minstens 2 weken wennen aan nieuwe voeding. En mondje terug kan ook zijn teveel gedronken of ineens te druk bezig zijn na de fles.