hoi miekie, bij de mei mama`s zijn wel meer baby`s die nog maar 4 flessen krijgen mischien even daar vragen hoe ze het doen. hoi onzewonder, Belle drinkt nog steeds maar 5 flessen ze zou nu niet meer nodig hebben denk ik. ze heeft ook altijd een extra fles gedronken en het gaat heel goed met haar. sommige baby`s hebben gewoon meer nodig. gr chantal.
haaaai! Bedankt voor jullie antwoorden! Tijn heeft deze week zijn hele ritme omgegooid en we zijn er nu weer uit hoor! Kom weer op de 5 flessen! 7.30 fles(180) 9.00-11.30 slapen 11.30 fles(180) 13.30-14.30 slapen 15.30 fles(180) 16.15-18.45 slapen 19.00 fles(180) 20.30 slapen 23.00 wakker maken voor fles(210) en gelijk weer slapen tot volgende morgen! Wat vinden jullie van dit schema? Hij doet dit nu sinds maandag! Tuurlijk scheelt het wel met halfuurtjes maar meer ook zeker niet! Ik ga nu proberen de fles van 23.00 uur steeds een kwartiertje te vervroegen. Als hij gewoon door blijft slapen tot 7.30 dan kan hij straks weg en de andere flessen allemaal 210+ 7 schepjes! Wta dat betreft is BV toch wel handiger he? Nooit nadnekne of je kleintje wle genoeg krijgt en of je uitkomt per dag! hihihihihi @chantal: Jij heb dus gewoon een honger nekje! hihi Net als onzewonder! Lekker aan toe geven! kus miek
ik ben jarloes op jou schema Belle komt meestal rond 6 uur in de ochtend. mischien ga ik ook de laatste fles 210+7 schepjes geven nu ze toch 5 flessen drinkt. mischien slaapt ze dan langer.
hihih knap he van mijn kanjer! Maar sinds Tijn doorslaapt snachts komt hij als ik hem laat liggen pas vanaf 8 uur zelfs! Maar omdat hij elke dag rond een ander tijdstip wakker werd en zo elke dag anders was, ben ik begonnen hem elke dag 7.30 uit bed te halen en hem dan de dag verder zelf in te laten delen..en dat werkt dus! Tenminste voor nu, niks is zo onvoorspelbaar als het ritme van een kindje! hihihihi Wij geven Tijn al vanaf dat hij doorslaapt een hogere avondfles dan de rest van de dag! En hij red het er lang op....Hij drinkt hem niet altijd helemaal leeg hoor! Ik zou het gewoon proberen! Wat wij ook een tijdje hebben gedaan als Tijn zich voor 7 uur melde: tutje erin en weer weg lopen..in het begin ging hij elk kwartier mekkeren, maar op een gegevn moment sliep hij gewoon verder! Soms komt hij nog om 6 uur, tut erin en hoppa verder slapen! Voor 7 is het geen dag! hihihihihih kus miek
hallo allemaal, ik ben vandaag met Rick weer op het consultatiebureau geweest. Alles was goed hij weegt al 6190 gram! en is 61 cm lang. Ik heb het nog over de voeding gehad. Ook omdat Rick de laatste tijd veel spuugde en tussendoor ineens veel huilde en krampjes had. Wat hij eerst niet had. Ik zat te denken om over te stappen naar Comfort of zo. Maar de wijkverpleegkundige zei dat hij waarschijnlijk teveel voeding ineens kreeg. Hij kreeg nog maar 4 flessen, dat deed hij zelf omdat ie doorsliep tot 6 uur en overdag liet hij er 5 uur tussen zitten. Ik moet hem nu om de 4 uur 150+5 geven en 's nachts mag hij doorslapen als dat lukt. Dus in principe 5 flessen per dag. Heb hem nu 3x 150+5 gegeven en dat ging eigenlijk prima hij doet er ongeveer 15-20 min over, dat is ook normaal. Over 180 deed ie zeker een half uur. Soms wil hij daarna de speen nog even, maar hij spuugt nu niet meer en heeft ook geen krampjes meer gehad vandaag. Stom eigenlijk dat het dus gewoon door teveel voeding kwam! Terwijl ik dacht dat ie misschien nog te weinig kreeg! Wel heeft ie z'n inentingen gehad, was echt zielig hoe hard hij ging huilen! Maar gelukkig was ie wel snel stil, hij reageerde er vanmiddag wel een beetje op. Hij ging rond 3 uur heel hard huilen en was lastig stil te krijgen. Hij was een beetje warm (38,0) hij heeft toen nog geslapen en rond half 7 had was ie nog wat warmer (38,5) ik heb hem toen toch maar paracetamol gegeven omdat hij ook heel erg huilerig was. Nu is ie gelukkig rustig en ligt ie lekker te slapen.
Hallo Allemaal, Ik heb gisteren besloten te stoppen met het geven van BV en zijn sinds gisteren dan ook volledig over op KV. Hadden jullie kleintjes de eerste dagen ook dat ze de fles niet leeg dronken? Ons meisje drinkt 50 ml ipv 100 ml en dat nu al een fles of 4. Of ben ik nu een te ongeruste moeder? Groetjes Linda
@Miekie... ben jaloers op jouw schema inderdaad Hoe heb je dat gered whahaha.. die van mij is geen pijl op te trekken hoor... hij gaat naar bed zodra ik zie dat die moe is..en hij krijgt de fles zodra hij de grote schreeuwerd open trekt dussssssssssssss geen schema hhahahaha... het valt me wel op he... dat hij vaak rond 1900 uur een flesje krijgt, maar dan moet hij de laatste om 22 uur hebben, maar hij komt dan al rond 21 uur met andere woorden ik wil de fles nu zodat k naar bed kan.. hij drinkt dan ook de fles bij lange na niet leeg. Dus het zal wel goed zijn dan niet waar... @Chantal... geef jij belle al bijvoeding of dat nog niet? @PinkPuma, jeetje hij is flink gegroeid goed zo! geef Rick maar een dikke knuff van mij ivm zijn prikkies, hoe gaat het nu met hem? @Lin, welkom bij de club zullen we maar zeggen Gaat alles goed met Anouk? pff dat is lang geleden dat Joaqiun 50 ml op heeft gedronken hahaha.. is wel erg weinig of zie ik dat verkeerd? nou ja als ze het zelf aangeeft en nog niet eens alles op drinkt, zal ze er ook wel genoeg aan hebben.. hoeveel weegt ze nu als ik vragen mag? Nou ladies... de kleine bink is naar het KDV dus deze mama gaat eens lekker alles giga goed schoonmaken en dan is het weer BIJNA tijd om te gaan werken pffffff gaat dat snel zeg ah ja 4,5 maand zit er vanaf volgende week weer op... Knuff Brigitte
hoi miekie, Belle werd nu pas om 6:20 wakker maar denk dat dat komt dat ze gisteren naar het kdv is geweest. hoewel ze daar ook heel veel geslapen heeft zei die mvr. dus vanavond ga ik proberen met een fles van 210+7 schepjes. hoi pinkpuma, wat zielig he die prikjes moet er bijna zelf bij huilen. gelukkig is Belle het altijd snel vergeten en ligt ze daarna altijd meteen te slapen na een flesje natuurlijk. mooi dat het beter gaat nu je meer flessen geeft ik heb ook ergens gelezen dat dat beter is dan te veel voeding te gelijk. weet alleen niet meer waar ik die wijsheid vandaan heb. hoi Lin, het kan zijn dat ze gewoon genoeg heeft aan 50ml. het kan zijn dat ze gewoon nog even moet wennen aan de flesvoeding. ik weet niet hoe oud ze is maar het kan ook zijn dat het gaatje te klein is van de speen ligt ook aan welke voeding je hebt. het is altijd eerst allemaal uitvinden. hoi Brigitte, ik geef Belle geen bijvoeding ze doet het goed op 5 flessen. wil nu wel de laatste fles 210+7 gaan geven vanavond net als miekie doet. hoeveel drinkt jou mannetje nu? las trouwens bij de meimama`s in oktober jarig bent hoeveel okt?ik ben 8okt jarig en een echte weegschaal ga naar Belle die ligt te roepen heel hard ehh ehh ehhhe ehhhe net of ze me roept gr van Chantal.
Hoi Hoi, Yeps ik ben op 2 oktober jarig en jij op de dag van mijn lieve neefjes zijn tweelingen, ik noem ze nog steeds neefjes.... pfff ze worden alweer 22 hahahahaha... bikkels. hier gaat het wel goed denk ik.... af en toe is het best aankloten hoor met die voedingen moet ik zeggen.... gisteren bij het cb was weer pet as usual.... rot lui! ik geef joaquin nu 6 x 150 ml, want ze zat me toch echt wel bang te maken over die niertjes bla bla.... ik ben daardoor gewoon bang geworden want wat als Joaquin echt wat krijgt ( ga daar niet vanuit natuurlijk) staan die lui gelijk bij mij op de stoep zekers grrrrrrrrr wordt er af en toe echt pissig om... maar joaquin blijkt het wel te pakken gewoon 150 ml... hij komt nog gewoon om de 2,5 a 4 uur ... vaker 2,5 maar goed... die forte ook in de hoek gegooid want dat slaat werkelijk nergens op! Weet niet waar de Nutrilon patent op heeft aangevraagd, maar datwerkt niet in ieder geval.... mijn binkie komt gewoon om de 2,5 uur soms en soms om de 4 uur zeg maar... dus hij krijgt gewoon normaal eten... Maar halelujaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa als de fles in de hoek gezet kan worden
Belle komt ook de 1e keer eerder dan de andere keer . soms probeer ik het te rekken dat er toch 3 uur tussen zit maar dan is het krijsen niet normaal. dus jij denkt dat we gewoon gewonen nutrilon kunnen gaan gebruiken? heb het eigenlijk niet meer geprobeerd.
hoi hoi, Wat een gedoe he, hoeveel flesjes, hoeveel cc... Fabio drinkt nu al 3 dagen slecht...ik probeer 150 cc te geven maar hij drinkt het niet op..Op het cb zeiden ze dat ik naar 5 flesjes moet..ja hoe dan..hij drinkt net 100 cc per keer... nouja ik blijf proberen. welke flesjes gebruiken jullie. Ik heb die kromme difrax flesjes, maar nu zuigt die speen iedere keer vacuum....schiet niet op! Fabio heeft maandag z'n prikjes gehad. heel zielig inderdaad! Hij heeft maar even gehuild. 's avonds had hij 37,9 dus heb ik ook een paracetamol gegeven en toch ingebakerd...Mag eigenlijk niet bij verhoging. Als het boven de 38 was geweest had ik het ook niet gedaan, maar nu met paracetamol durfde ik het wel aan groetjes, wendy
nou ik ga de poging wagen, want wat schiet het op! Zie jij echt verandering dan hahahaha... Nutrilon gaat mij nog bellen hierover ook
Hallo , Anouk is nu 4 weken en 1 dag jong. Bij de geboorte woog mw al 3880 gram en vorige week 4410 gram.Maandag moeten we voor de 1e keer naar het CB. Dus wat het gewicht betreft mag ze aardig wat voeding hebben volgens mij. Maar ze is tevreden en dat doet deze onzekere moeder goed. Beter dan met de BV . Het gaatje is volgens mij niet te klein want ze kan aardig door drinken als ze zin heeft. ( Heb ook wel BV met fles gegeven ). Ze krijgt nu op dit moment nutrilon hypoallergeen. De kleine meid is al gewend om uit de fles te drinken omdat ze in het zh de eerste dagen ook met de fles heeft gehad. ( ze heeft op de neo gelegen ). Ik ga maar een beetje hierin huis doen want de kabouters hebben vakantie en manlief is ook niet thuis momenteel. Daarbij moet ik het vanaf maandag zonder manlief stellen want dan roept zijn plicht weer. Groetjes
@Wen... aaaaaaaah knuffie voor Fabio hoe is het nu met hem? En idd wij gebruiken ook de difrax... alhoewel ik ook hier diverse andere collecties heb liggen hahahahaha Dr Brown, Avent, difrax 2 verschillende... dus ben van alle markten thuis..... Maar als die vacuum zuigt kun je eens proberen om de dop iets losser te draaien of de onderste dop
@Lin, eens even kijken wat ze precies mag hebben... 165 ml... nou ja dat MAG ze hebben, als ze daar geen zin in heeft hoeft dat natuurlijk niet.... ze geeft het echt vanzelf aan...
hoi wen, ik gebruik een B-free fles. ik heb ook een difrax fles maar Belle kreeg er ook niks uit. was 3 kwartier bezig met 1 fles en dronk hem niet goed leeg want ze viel in slaap . hoi Lin, dan zijn mijn kabouters zeker mee met die van jou. mischien heeft ze gewoon genoeg aan minder voeding als ze gewoon goed slaapt en vrolijk is en genoeg aankomt. gr chantal.
welke van de collectie pfff weet het af en toe zelf niet meer moeti k zeggen, bedoel je de Dr Brown? die is ook wel goed hoor, maar joaquin kreeg opeens krampjes het arme schaapje... dus mij bevalt de difrax nog het beste..
Ja B-free is DrBrown fles maar ik gebruik nu alleen aventflessen met speen 2. Ik heb gemerkt dat de spenen van de kruidvat ook op de aventflessen kunnen dus dat scheelt weer. Hoe vaak wisselen jullie de spenen? Ik heb het nog niet gedaan omdat ze nog heel goed zijn maar er staat wel dat je om de 6 weken moet wisselen Doen jullie dat? In de avonden wil Elenora na 2,5 uur alweer haar laatste fles omdat ze dan moe en wilt slapen. Ze spuugt nu minder gelukkig waarom weet ik niet. CB zei dat het heel goed is dat ze al 11-12 uur slaapt, dus helemaal geen problemen of zo.