Even een vraagje voor de dames. Ons dochter slaapt al een paar nachten weer vreselijk en afgelopen nacht heeft ze bij ons in bed redelijk geslapen, ze lag toen op mijn hoofdkussen. Vanavond was het weer drama en toen heb ik een kussen onder haar matras gelegd en nu ligt ze dus heerlijk te slapen maar nu bedacht ik me ineens of dat geen kwaad kan? Ik heb niks in huis waarmee ik het bed zelf goed mee kan verhogen dus dit leek me een mooie oplossing.
Een kussen is in principe op die leeftijd niet nodig. Maar als ie onder het matras ligt kan het denk ik geen kwaad. Zijn de oortjes nagekeken? Dan is "bedje schuin" ook vaak wat prettiger.
Een kussen is tot 2 jaar niet veilig ivm wiegendood. Ze kunnen stikken of zich wikkelen. Maar jij hebt het onder het matras dus feitelijk ligt alleen het matrasje wat hoger wat ik denk geen kwaad te kunnen. Ze ligt evengoed op het matras wat recht is. Je kan ook boeken onder de poten leggen aan hoofdskant.
Dat zal vast wel wat meevallen. Het zoontje van mijn vriendin is 1.5 en slaapt op een kussen en een dekbed en hij slaapt heerlijk.
Mijn zoontje is net 1 geworden en slaapt al maanden met een kussen in zijn bed. Zonder kussen slaapt hij gewoon niet goed. Het is wel een plat en vrij hard kussen, geen dons er in. Als hij er met z'n hoofdje onder zou komen valt het kussen niet om zijn gezichtje heen zeg maar maar blijft het recht. Maar hij blijft er altijd netjes op liggen ook, dus ik vind het absoluut niet gevaarlijk.
Als het matras goed blijft liggen en dus niet met een bult of hol zal het geen kwaad kunnen. Je kan een kant heel eenvoudig ophogen door een of meerdere planken of boeken. Als ze eerder wel goed sliep kan het raadzaam zijn om de oren te laten checken.
Ja ze heeft wel last van de oren, wss door tandjes want er was niks te zien. Ze heeft goed geslapen met het kussen onder het matras dus het helpt wel. Het matrasje ligt idd gewoon schuin nu. Ik heb geen boeken of planken om eronder te leggen dus voor nu dan zo. Als het geen kwaad kan dan houden we het zo tot het over is.
Mijn dochter heeft een speciaal kussen als ze erop ligt kun je toch nog doorademen. Lijkt op de airosleep maar dan in de vorm van een kussen maar dan van een ander merk. Te koop bij de wehkamp dacht ik. Ze slaapt er prima op.