Is het bij jullie ook zo dat er melk in het staafje zit bij het wegzetten van de fles tijdens het voeden? Ik snap nl.de werking van de fles niet als er melk in het staafje zit, dan kan er toch geen lucht door? Heb contact met de klantenservice opgenomen om dit te vragen, die zeggen dat ik dan schud (maar ik roer zachtjes), de fles te vol doe of t rubber niet goed in t staafje doe. Maar dit is volgens mij niet t probleem. Ik vind t wel logisch dat er melk in zit, dat zal gebeuren bij het omdraaien van de fles.... Ben nu dus benieuwd of iedereen dit heeft?
Hier ook met name als ik hem dan recht terug zet dan komt er minimaal weer en tuitje vol melk, en de ene keer is dit wel de andere x niet. Ik roer met een vork t goed door.
Ja precies. Je zet t staafje immers in de melk... En dan.keer je hem nog om ook... Maar hoe komt er dan nog lucht door? En als dat gebeurt loopt t toch alsnog door de melk in het staafje? Terwijl ze beweren dat dat juist t principe van die fles is....
Er blijft idd vaak wat melk achter in het staafje. Als de fles leeg gaat is het minimaal. Hier was er geen belemmering voor het drinken. Het systeem werkt zo dat er via de zijkant van het witte ding lucht wordt aangezogen en via dat blauwe ding naar boven gaat. Dat blauwe ding zorgt ervoor dat de lucht niet door de melk heen omhoog borrelt (waardoor er extra lucht in de melk komt). Lucht omhoog is dus niet het probleem ondanks dat er melk in zit. (Adem maar uit in bad/zwembad onder water. Lucht gaat echt wel omhoog)
tip! Als je de fles dicht draait, draai hem dan niet te strak (Hoe strakker Hoe meer melk) en als dat kan hou hem dan iets scheef!
Oké, dan komt de lucht dus door de melk in het staafje. Ik dacht dat er misschien een weg van de minste weerstand voor lucht was... Hier werkt de fles ook wel, dat wil zeggen hij zuigt geen vacuüm, dus er zal lucht in komen....
Ik bedenk me nu... Moeten kinderen door die melk niet veel harder zuigen? Mijn dochter valt nl vaak in slaap. Heb net besloten een difrax fles te kopen.... Zelfde principe...