Van bv naar kv

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Tilleke, 3 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tilleke

Tilleke Actief lid

9 mrt 2014
    379
    0
    16
    Hoi meiden?
    Sinds circa 1,5 week ben ik aan het afbouwen van borst maar kunstvoeding. Ze krijgt sinds vandaag voor de eerste x eigenlijk alleen nog maar de fles, soms nog gecombineerd met de helft
    Bv wat ik had ingevroren. Het cb adviseerde mij 120 cc+4 te doen, ze was toen 4075 gram. Ze krijgt circa elke 4 uur ( 11-15-19-23 en nacht afhankelijk met doorslapen rond 6u)
    Overdag drinkt ze dit ook en soms laat ze ook wat staan.
    Alleen vaak is het nog dat ze na de voeding rond 18-19u niet voldaan is na de fles. Lijkt dan te willen clusteren net als ze deed toen ik nog helemaal bv gaf. Wat kan ik het beste doen? Vandaag heb ik maar 60cc bv nog extra gegeven en deze had ze ook helemaal op.
    Iemand enig idee hoe ik dit het beste kan aan pakken??

2. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.949
    113
    Vrouw
    Ik neem aan dat je niet in 1,5 week bent afgebouwd (de beste manier is ong. 1 voeding per minimaal 5 dagen, en dan nog heel voorzichtig zijn, anders heb je zo een borstontsteking). Dus je hebt nog iets van 4 of 5 kolfmomenten? (ik neem aan dat je kolvend afbouwt, omdat je aangeeft niet meer aan de borst te voeden).
    Zou je de avond nog wel live willen voeden? Zo kan je het clusteren wel het makkelijkst opvangen.
    Anders:kleine hoeveelheden geven, en veel bij je dragen.

3. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Wij gaven op momenten dat ze meer wilde,kleine beetjes meer.
    Wel eerst uitgesloten dat t niet alleen zuigbehoefte was.

4. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Hoe lang duurt een voeding?
    Uit de borst drinken drinkt anders dan uit de fles. De borst heeft geen constante snelheid, een fles wel.
    Een voeding uit de fles hoort 15-20 minuten te duren, waarbij je liever richting de 20 kan gaan. Na ongeveer 15 minuten gaan de hersenen het signaal geven dat het maagje vol zit.

5. Tilleke

Tilleke Actief lid

9 mrt 2014
    379
    0
    16
    Ik ben redelijk snel afgebouwd, omdat mijn productie wat achteruit ging. Heb dus ook niet af hoeven kolven maar elke keer na 3 dagen een voeding afgebouwd. Dit ging prima. Ze krijgt nu in de ochtend nog bv maar merk als ze die krijgt ze minder voldaan is. De rest krijgt ze nu kv. Ze drinkt dan ook 15-20 minuten aan die fles. Dat gaat verder pok allemaal prima overdag, alleen het probleem is savonds. Dan krijgt ze ook een flesje kv net zoveel als normaal en lijkt ze toch niet voldaan te zijn. Maar dat beetje extra geven lijkt inderdaad wel een goed plan!

6. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Wat je ook kunt doen is idd meer voeding geven, maar de voeding in 2 delen geven. Dus ipv 1x 150/5 geef je 1x 90/ en 1x 60/2. Dan doe je toch wat langer over de voeding met dezelfde hoeveelheid.
    Zeker als ze wil clusteren is dat fijner, maar dat is ook even kijken wat werkt.

7. Tilleke

Tilleke Actief lid

9 mrt 2014
    379
    0
    16
    Bedankt voor de tip! De krijgt nu 120/4. Dan ga ik vanavond eens proberen wat te verdelen en kijken hoe ze daar op reageert!

8. FloorMax

FloorMax Fanatiek lid

27 nov 2011
    1.098
    0
    0
    NULL
    maastricht
    Kan je haar 's avonds niet weer gewoon aanleggen als ze wil clusteren? Misschien is een beetje sabbelen al voldoende?

9. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Geef je de kv elke 4 uur omdat het cb dat heeft gezegd? En 5 voedingen op een dag? Of red ze dat makkelijk?

Kindjes verschillen maar die van mij zit pas sinds een klein maandje op de 5 voedingen en dan nog met 3 uur ertussen. Kun je niet beter nog 6 voedingen geven?

10. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.916
    3.937
    113
    Mijn zoontje is ongeveer even oud en ik ben ook aan het afbouwen, ik geef savonds de laatste en smorgens de eerste voeding nog zelf, overdag 4 flessen van 150/5. Nog 6 voedingen dus, soms zelfs 7 omdat hij ook wel eens een flesje half opdrinkt en,dan een uur later alsnog de rest wil.de laatste voeding duurde gisteravond ruim een uur, weet niet zeker of dat komt door afnemende productie of dat hij gewoon even lekker de tijd neemt voor die enkele keer nog aan de borst...

11. Tilleke

Tilleke Actief lid

9 mrt 2014
    379
    0
    16
    Bij bv kwam ze zelf ook al om de 4 uur en nu eigenlijk ook nog. Dit lukt makkelijk. ze is nu ongeveer 8,5 pond en cb zei toen dat 120/4 voldoende moest zijn. Ze krijgt overdag 5 voedingen en soms 6 als ze niet door slaapt.Ze is ook wel voldaan na de fles in principe. Ze heeft nu 2 uur geleden haar flesje gehad en ze heeft nog niet gehuild om meer dus wie weet vanavond niet nodig! En inderdaad wanneer ze er nu toch om vraagt geef ik altijd ff de borst. Merk ook sinds ik aan het afbouwen ben ze ook langer aan de borst zit. Bijna half uur maar laat haar dan lekker doen! Ze krijgt nu ook nog in de ochtend bv en dat wil ik ook proberen zo te houden zo lang mijn provductie nog goed genoeg is.

Deel Deze Pagina