Van cao onderwijs naar kinderopvang, hoe werkt dat met salaris?

Discussie in 'De lounge' gestart door Annemeis, 4 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annemeis

Annemeis Fanatiek lid

11 sep 2011
    2.185
    823
    113
    Hoi,

Wie heeft er verstand van salarissen?
    Binnenkort krijg ik naast mijn huidige job een klein baantje erbij in de kinderopvang. Dat zal voor een uurtje of 8 zijn, MBO functie. Nu vraag ik me af hoe dat zit met de salariëring? Zit nu in een van de hoogste treden in het basisonderwijs ivm 13 jaar werkervaring.
    Moet ik dan in de kinderopvang weer van onderaan beginnen omdat het een andere CAO is?
    Het is geloof ik kinderopvang schaal 6 of zoiets,... maar als het dan ook nog trede 1 wordt, verdien ik op een dag in het onderwijs zowat het dubbele... Wie weet hoe dat werkt?

Alvast bedankt!

2. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Als jij een tweede baan bij een andere organisatie aanneemt staat deze helemaal los van je huidige baan en cao.

3. RobinBird

RobinBird Fanatiek lid

21 okt 2018
    1.317
    1.011
    113
    Er is niet 1 manier waarop het standaard werkt. Als pedagogisch medewerker kom je sowieso in schaal 6. De starttrede is meestal trede 9. MAAR, in tijden dat ze heel hard pedagogisch medewerkers nodig hadden ben ik destijd gestart in trede 14. Ook nu is het zo een tijd, dus ik zou zeker goed onderhandelen. Ze hebben je nodig! Ik had toen echt 0 ervaring en was heel jong (17 of 18). Jij hebt jaaaaren ervaring met kinderen, weliswaar niet als pedagogisch medewerker maar toch. Ik denk dat je minstens trede 14 of 15 mag verwachten en vragen.

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.156
    35.812
    113
    Het staat los van elkaar, dus ze mogen je helemaal onderin indelen.
    Maar zou gewoon zelf met een voorstel komen, nee heb je, ja kun je krijgen.

5. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Gewoon goed onderhandelen. Daar is het momenteel de tijd naar met de enorme personeelstekorten. Daarbij heb je dan geen ervaring in de opvang, maar je neemt wel een bubs ervaring mee vanuit je werk als leerkracht waar je ook met kinderen werkt.

6. Flamingooo

Flamingooo Niet meer actief

Ben je je er ook van bewust dat je over een tweede baan geen loonheffingskorting ontvangt en dat je er dus sowieso netto veel minder aan overhoudt?

Annemeis, G89 en Dubbelgeluk vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina