MP na hoelang wachten over naar de volgende geïnteresseerde?

Discussie in 'De lounge' gestart door mamavoorde2x, 3 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavoorde2x

mamavoorde2x Bekend lid

25 jul 2010
    602
    79
    28
    Goedenavond.

Zit even te dubben hier. Ik heb vorige week een kast op MP gezet .gratis op te halen .
    De eerste die reageerde kon pas na het weekend omdat ik had gezegd dat ze wel wat groter vervoer moest hebben ivm maat.
    Maandag berichtte ze nog dat ze bepaalde tijd kwam. Maar 2 uur na afgesproken tijd reageerde ze dat ze niet kwam en er vanaf zag .
    Daarna een man die hem graag wilde hebben . Die vroeg wanneer het uitkwam en heb gezegd dat het doordeweeks savinds vanaf 18.00 eigenlijk altijd wel kon. Prima dag erna ,vandaag dus zou hij komen vanaf 18,00 .
    Maar jullie raden het al ,nog niks gezien . Heb al wel een berichtje eerst gestuurd om 19,30 hoe laat hij ong wilde komen ivm hond uitlaten maar wel gelezen geen reactie.
    Net een berichtje of hij wilde doorgeven of hij nog kwam vanavond .
    Nu is het zo dat er gister net nadat ik met die man had afgesproken er iemand reageerde die hem echt graag wilde. Gezegd dat hij morgen(vandaag dus ) afgehaald werd maar mocht niet doorgaan ik het zou doorgeven aan haar .
    Nu heeft ze vandaag al 2 x bericht of het al opgehaald is en zonder ze hem heel graag komt halen.
    Zouden jullie almbericht sturen dat ze kan komen aangezien de andere nog niks heeft laten horen . Of nog even de kans geven ?
    Niet dat de eerste alsnog hier morgen op de stoep staat aangezien ik had geschreven dat ik doordeweeks eigenlijk altijd wel vanaf 18,00 thuis ben .

Ben mischien wel te voorzichtig hiermee

2. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.912
    15.583
    113
    Nabij Utrecht
    Als jij vandaag hebt afgesproken dat hij hem zou komen halen en hij laat niks weten, dan heeft ie lekker pech en gaat ie naar de volgende hoor.
    Ik zou tot 21-21.30 uur wachten en bij geen gehoor, lekker de andere berichten ;)

En dan die man vertellen dat hij nu naar een ander gaat omdat hij niet is komen opdagen en ook niks laat horen.

DQueen vindt dit leuk.
  3. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.262
    25.719
    113
    Ik zou hem berichten dat als hij voor 21 uur vanavond de kast niet heeft opgehaald, de kast naar de volgende gegadigde gaat. En die gegadigde zou ik een berichtje sturen dat die andere koper tot 21 uur heeft en dat je daarna laat weten of en wanneer ze de kast kan halen.

Edit: dan heeft hij dus nog 20 min. Maar aangezien eerdere berichten genegeerd zijn, laat je iig weten dat vanaf die tijd zijn kans helemaal bekeken is, zodat hij niet morgen alsnog op de stoep staat.

4. tuc

tuc Niet meer actief

Nu zou ik zeker met de volgende in zee gaan.

DQueen vindt dit leuk.
  5. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.465
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Pre
    precies!
    Ik heb er echt zo’n hekel aan. Gratis en dan nog geen fatsoen. Ben echt een stuk makkelijker geworden. Niet reageren is door naar de volgende

dreumesje vindt dit leuk.
  6. tweety25

tweety25 Fanatiek lid

5 aug 2010
    3.294
    12
    38
    in me huis
    Heeft hij toegezegd vanavond te komen?
    Zo ja zou ik nog heel even wachten maar vanavond wel de volgende laten weten dat hij de kast op mag halen.

Komt hij morgen toch nog of laat hij wat wat weten nadat je de volgende hebt bericht is het jammer voor hem je hebt de hele avond gewacht en nog bericht geen reactie dus doe gegaan naar de volgende

7. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Ik zou hem nu aan die ander aanbieden.

8. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Ik zou hem ook aan die andere aanbieden hoor.
    Hij heeft zijn kans gehad. Aangezien hij je berichten gewoon negeerd.

Pff. Ik heb zo'n hekel aan zulke mensen.

9. Nougat

Nougat Fanatiek lid

27 mei 2018
    2.954
    1.291
    113
    Ik zou die andere idd een bericht sturen. Deze heeft tijd genoeg gehad om te reageren/ te komen.

10. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    Ik geef meestal een deadline van een tijd (eigenlijk meer voor mijn eigen geruststelling :rolleyes:).
    Dat er meerdere gegadigden zijn en als ik voor die tijd geen reactie van u ontvangen heb, ik ervan uit dat u geen belangstelling meer hebt.

DQueen vindt dit leuk.
  11. mamavoorde2x

mamavoorde2x Bekend lid

25 jul 2010
    602
    79
    28
    Nou de man is uiteraard niet gekomen, toen die andere bericht gestuurd. Wilde heel graag. Maar moest enkel van 150????km afstand komen. Maar schoonvader was in de buurt vanwege werk. Nou prima. Maar ze wilde weten of ik alleen was dan . Vind beetje een vage vraag maar oké. Gezegd dat vriend wel eens thuis komt lunchen maar ook niet altijd .
    Nou kreeg de vraag of hij dan thuis kon zijn ivm tillen . Want die schoonvader had slechte rug.
    Gezegd dat ik dat niet kon beloven en dat ik ivm rugklachten ook niet zo zwaar kan tillen. Toen zei ze dat hij dan wel iemand van de straat zou plukken .
    Heb maar gezegd dat ik dat geen goed plan vind en ik niet zo zie zitten dat ze daarvoor buren lastig vallen .

Dus die word het ook niet.
    Wat een gedoe om een gratis kast

DQueen vindt dit leuk.
  12. Krv

Krv Fanatiek lid

26 mei 2017
    4.591
    4.446
    113
    Vrouw
    Irritant zeg! Wij gaven vorig jaar een bank weg en ook meerdere malen niemand komen opdagen. De kringloop wilde 'm ook niet hebben dus toen maar de stort gebeld.. Echt jammer dat mensen zo zijn.

13. Waxinelichtjes

Waxinelichtjes Fanatiek lid

22 jun 2018
    3.695
    4.231
    113
    Vrouw
    Ja wat een gedoe. Ik zou de kringloop bellen. Probeer zelf ook dingen te verkopen op mp, maar zo asociaal dat mensen kunnen zijn!
    Gewoon niet opdagen en dan een week later opnieuw berichten of ze het nog kan ophalen. :eek: nou ik breng mijn spullen voortaan wel naar de kringloop. Scheelt een boel ergernis.

14. Floeperd

Floeperd Fanatiek lid

16 okt 2013
    3.060
    2.403
    113
    Vrouw
    MP is momenteel een verschrikking. Deze week al 3x zitten wachten op mensen. Ben er zo beu van dat ik mijn account soms wil verwijderen.
    Als je interesse toont, dan reageer je toch netjes op de verkoper?
    Kan je niet, of zie je er vanaf; even goede vrienden, maar stuur dan op z’n minst een berichtje.

Dit geldt ook voor die verkoop- en weggeefhoeken op FB. Mensen die niet op komen dagen noteer ik ook in een lijstje en dingen bij mij niet meer mee.

dreumesje vindt dit leuk.
  15. Marsepein

Marsepein Fanatiek lid

31 mei 2019
    1.412
    1.253
    113
    Vrouw
    Heb zo vaak voor niks gewacht op mensen die zonder bericht niet op komen dagen, en ook als je gratis spul aanbiedt. Ik erger me er dood aan.

16. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.262
    25.719
    113
    Ik zou nu de kringloop gaan bellen. Dan heb je een duidelijke afspraak, je weet vooraf dat ze vervoer en mankracht hebben om die kast mee te nemen.

17. Muisje2016

Muisje2016 Fanatiek lid

18 jan 2016
    3.025
    5.138
    113
    Wij zijn een paar maanden geleden verhuisd en moesten toen een koelkast, vaatwasser en kast kwijt. Mocht ook gratis weg. We hebben het toen in de voortuin gezet, plastic erover en stuk karton erop met koeienletters: Gratis mee te nemen!!
    Ook nog erop geschreven wat het was en dat iemand het echt direct mee mocht nemen.
    Binnen 1,5 dag was het weg. En anders hadden we na 2 dagen het naar de kringloop gebracht.

Weet niet of dat bij jou een optie is, maar ik zou het zo weer doen. Geen gedoe met afspraken en niet op komen dagen. Hadden we ook geen tijd voor ivm klussen.

Adje vindt dit leuk.
  18. Sylva

Sylva VIP lid

23 jan 2017
    5.695
    3.526
    113
    Vrouw
    Midden van Nederland
    Het schiet niet op zo he :( Zou inderdaad dan de kringloop bellen, dan ben je er zeker te weten vanaf.

Over je vraag: als iemand écht geïnteresseerd is, dan reageert die persoon zeker te weten terug. Zou iemand dus én niet op komen dagen én niet meer reageren, dan sluit ik het af met 'Gezien u niet bent komen opdagen en niet meer reageert, ga ik er vanuit dat u niet meer geïnteresseerd bent en gaat (x) naar de volgende op de lijst. Met vriendelijke groet, naam'. Dan is het voor mij netjes afgedaan en dan hop op naar de volgende. Zo irritant als mensen niet meer de moeite nemen om even fatsoenlijk te melden dat het niet meer hoeft.

Succes nog verder!

19. ButterflyPassion

ButterflyPassion Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    Ik zet bijna nooit iets op MP, maar als ik het doe, en vooral met gratis artikelen, zet ik er bij: wie het eerst komt, wie het eerst maalt. Met andere woorden: degene die als eerste langs kan komen krijgt het.
    Nou, ik heb ze hier wel eens binnen een kwartier op de stoep gehad hoor, super handig als je de schuur op ruimt ;) .

Nellie4 vindt dit leuk.
  20. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier zoveel gezeur met MP gehad, mensen die niet op komen dagen, of die als ze toch komen ineens besluiten iets gratis te willen en anders niet, of die ineens willen dat ik het naar hun toe ga brengen etc. Hier komt nu bij gratis dingen meteen de kringloop, echt zoveel fijner!

Deel Deze Pagina