Hoe lang gaat er eigenlijk overheen?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Laurierblaadje, Jul 14, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Laurierblaadje

Jul 14, 2009
    52
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik hoop dat ik een niet al te domme vraag stel, ben sowieso nieuw hier..

Ik vroeg mij af als je via je huisarts wordt doorverwezen naar je gyn. Hoe lang het dan duurt als je daar verder gaat? Kom je dan op een wachtlijst, moet je veel onderzoeken doen en gaat daar veel tijd in zitten?

Zoals het er nu uitziet zijn mijn symptomen zoals ik ze zelf hieraan kan koppelen op dit moment uitblijvende menstruatie en maar een keer per jaar een eisprong.

Laurierblaadje

2. Miepie80

Miepie80 VIP lid

May 6, 2007
    8,101
    4
    0
    Hoi,
    Domme vraag is het sowieso niet, kan me goed voorstellen dat je het je afvraagt.

Volgens mij wisselt het heel erg per ziekenhuis. In het gewone streekziekenhuis hier konden we met een week of 3 terecht, maar voor de intake op de fertiliteitsafdeling in het AMC waar we daarna werden doorgestuurd moesten we bijna 3 maanden wachten.

Meestal beginnen ze met standaard onderzoekjes (dus bloed prikken om te kijken of je een eisprong hebt, inwendig onderzoek, etc). In veel ziekenhuizen vraagt de gyn je een temperatuurkaartje bij te houden om zo inzicht in je cyclus te krijgen (voor zover je die hebt), dus misschien sowieso handig dat vast te doen (alle info daarover is in "temperatuurkaartjes" te vinden ;)).

Heel veel succes!

3. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Als je in het medische circuit zit, dan bestaat het helaas grotendeels uit wachten. Wachten totdat je bij de gyn terecht kunt, wachten op bepaalde onderzoeken en uitslagen, evaluatiegesprekken, enz. Voor bepaalde behandelingen zijn weer wachtlijsten, dus helaas gaat het allemaal niet zo snel...

4. Mootje20

Mootje20 Actief lid

Jun 29, 2008
    374
    0
    0
    hey hey
    bij ons heeft het bijna een jaar geduurd voordat we eindelijk door de huisarts zijn doorgestuurd naar de fertiliteitskliniek. ( omdat hij 3 zaadonderzoeken wou doen)
    Toen we eindelijk zijn doorgestuurd, duurde het in ons ziekenhuis nog dikke 2 maand voordat we op ons 1e gesprek hadden. Toen weer 2 keer een zaad onderzoek ( dus 3 maanden moet er tussen elk zaadonderzoek zitten) nu staan we hier eindelijk op de wachtlijst, en beginnen in november pas!
    dus vorig jaar april, al begonnen met onderzoeken,( bij de HA) en in november onze 1e icsi.
    maar wij kunnen neit zolang wachten en daarom zijn wij ook bezig met gesprekken in dusseldorf, omdat hier geen wachtlijst is. 28 juli een gesprek, en kijken wanneer we kunnen beginnen!

5. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

Feb 22, 2006
    4,149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Bij ons ging het heel snel, ik ben eind oktober bij de HA geweest, die heeft me gelijk doorverwezen naar de gyn, daar konden we in november al terecht. Het enige wat daarna een beetje ophield waren de kerstdagen en de jaarwisseling.
    Na 2 zaadonderzoeken, (2e uitslag begin februari) waarvan de uitslag niet zo denderend was, zijn we door de eerst gyn doorverwezen naar een gyn in Rotterdam ivm intake IVF. Daar konden wij begin maart al terecht en half maart hadden wij de eerste IUI al achter de rug. En inmiddels zitten wij er helemaal midden in.

(in Rotterdam vonden ze IVF nog niet nodig, en proberen we eerst IUI)

Alleen zegt men nu in Rotterdam dat die 2 zaadonderzoeken te snel na elkaar zijn geweest, daar had 3 maanden tussen moeten zitten, dan had de kwaliteit misschien wel beter geweest. Onze eerste IUI was dus een proef IUI, als het zaad goed was, ging het door en als het niet goed genoeg was ging het niet door. Gelukkig was het zaad goed genoeg en ging het door. Datzelfde gold voor de 2e IUI, zaad was ook weer prima...

Als ik nu weer ongesteld word, ga ik een afspraak maken voor de 3e IUI (na een rustpauze van ruim 3 maanden en een IUI die niet doorging ivm teveel rijpe eitjes)

6. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

Jun 17, 2008
    1,677
    0
    0
    Drenthe
    wij zijn in dec. 08 voor het eerst bij de huisarts geweest. Eind jan. 09 weer heen geweest en toen verwijzing naar gyn. gekregen. Daar konden we pas na dik 7 weken terecht. Bij hem direct een echo, bloed en zaadonderzoek gehad en doorverwezen naar fert. arts. daar konden we na 3 weken terecht. Nu aantal onderzoeken gehad en kom een paar keer per maand langs voor behandeling van mijn pco met clomid en pregnyl.

Share This Page