Van combinatiepil naar minipil naar zwanger

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Rosenieuw, 4 apr 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rosenieuw

    Rosenieuw Lid

    4 apr 2022
    53
    3
    8
    Vrouw
    Hi allemaal :),

    Ik heb 6,5 jaar aan de combinatiepil (microgynon 30) gezeten en de afgelopen 1-2 jaar kreeg ik enorm last van bijwerkingen en voelde ik soms mijn ovulatie door de pil heen. Toen ben ik overgestapt naar de minipil (cerazette) sinds begin maart. Hier wil ik 5-6 maanden aan blijven en dan stoppen om zwanger te worden. Ik heb begrepen dat de minipil sneller uit het lichaam is.

    Nu vroeg ik me af wat jullie ervaring is met het zwanger worden na de minipil en of er leden zijn die ook een overstap van de combinatiepil naar de minipil hebben gemaakt en daarna zwanger zijn geworden?

    Dit zou dan mijn eerste zwangerschap worden dus heeeel spannend. :) Bedankt alvast voor de reacties.
    Liefs, Rose
     
  2. Cobon

    Cobon VIP lid

    27 jun 2020
    7.024
    7.342
    113
    Vrouw
    Ik was de eerste ronde na stoppen met de minipil zwanger :) succes!
     
    Rosenieuw vindt dit leuk.
  3. Rosenieuw

    Rosenieuw Lid

    4 apr 2022
    53
    3
    8
    Vrouw
    Oh dat is geweldig! Heb je meteen na het stoppen een ontrekkingsbloeding gehad of niks? En hoe lang zat je aan de minipil? Bedankt voor je reactie. :)
     
  4. Cobon

    Cobon VIP lid

    27 jun 2020
    7.024
    7.342
    113
    Vrouw
    Hoelang weet ik niet meer precies, ik gok een jaar of twee. Toen ik stopte duurde het meer dan een maand voor er een menstruatie/onttrekkingsbloeding kwam, maar daarna dus meteen bingo! :) Van wat ik hier vaker heb gelezen hebben de meeste vrouwen niet lang nodig om te ontpillen van de minipil.
     
    Rosenieuw vindt dit leuk.
  5. Rosenieuw

    Rosenieuw Lid

    4 apr 2022
    53
    3
    8
    Vrouw
    Bedankt! Hier heb ik echt wat aan. :)
     
  6. Rosenieuw

    Rosenieuw Lid

    4 apr 2022
    53
    3
    8
    Vrouw
    Had je tijdens het slikken van de minipil ook doorbraakbloedingen?
     

Deel Deze Pagina