Voorkomen dat kat aan bank krabt

Discussie in 'De lounge' gestart door Tweekids, 27 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Wij hebben 3 katten (katers.)
    Lang verhaal waarom we in hemelsnaam 3 katers hebben. Maar de band onderling is niet altijd heel goed. Nu komt er donderdag een nieuwe (kunst) lederen bank.
    Hiervoor hadden we een geweven stof hoekbank daar zaten ze constant in te krabben, nu tijdelijk een Ikea ektrop en doen ze het heel zelden.
    Maar in die kunstlederen bank moet ik natuurlijk helemaal geen gekrab hebben!

Katten komen veel buiten ( onderhouden hun nagels veel al aan de bomen in onze tuin) en hebben dus geen kattenbak.

Helpt een Feliway stekker? Is dat aan te raden wanneer de bank komt?

2. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Er bestaan van die touwplankjes die je over je bank kan hangen.
    (Waarschijnlijk bestaan die met een reden ;))

3. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Een paar krabplanken/palen in huis. Als ze niet direct gebruiken in wrijven met catnip of bleek.

En verder heel streng zijn. Meestal werkt hier goed boos worden (verbaal ;) ) heel goed hihi.

Feliway deed niks bij mijn stress kater. Paar drupjes valeriaan in water helpt nog wel eens.

4. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Wij willen later ook katten, maar heb echt de pesthekel aan dieren die Mn interieur verzieken haha.

Zal hier gewoon proberen om net als met onze hond ze verbaal te straffen. En als wij er niet zijn bijv snachts gaat ie in de garage (gewoon verwarmd)

5. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Mijn katten mogen naar buiten, maar vinden aan de bank krabben erg fijn:mad:
    De katten zijn alleen in de woonkamer als wij thuis zijn, dus kunnen we gelijk ingrijpen. Dit doen we verbaal en dan de kat aan de paal laten krabben.

maria8 vindt dit leuk.
  6. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.690
    2.398
    113
    Vrouw
    Broek
    Een plantenspuit naast de bank werkt denk ik t beste ;).

Uuz vindt dit leuk.
  7. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.043
    16.551
    113
    De beste tip zou zijn: je had nooit een kunst lederen bank moeten kopen, gewoon echt niet. :roflmao:

Onze leren stoelen zijn een soort van vierde krabpaal geworden terwijl wij krabpalen hebben tot aan het plafond.

Planten spuit? 1 kat houd ervan om te "douchen"
    Feliway? Geven ze hier helemaal niks om.

Kortom heel veel succes. Niet echt een positief bericht van mij, sorry Haha.

Popidepi en Iertje81 vinden dit leuk.
  8. Neilia

Neilia Niet meer actief

Plantenspuit.
    Mijn idioot probeerde ook aan de bank te krabben.
    Zodra ik opstond of aanstalten deed om op te staan of mijn hand richting de plantenspuit bewoog schoot ie al de andere kant op.
    Werkt hier dus prima :D

9. In your eyes

In your eyes Niet meer actief

Ik heb tegelijkertijd met de bank een hoop nieuwe krabpalen en mandjes gekocht, onder het motto 'ik iets nieuws, kat ook'. Even consequent zijn, maar hij was na een paar dagen zijn interesse al kwijt, want zijn eigen spullen waren veel leuker.

Deel Deze Pagina