Van de 1e snel zwanger, maar de 2e wil nog niet lukken

Discussion in 'Zwanger worden clubs' started by Meijtje, Jan 25, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kacheltje

Kacheltje Bekend lid

Mar 8, 2013
    929
    92
    28
    @Meijtje Wat super vervelend! Veel beterschap.

Hier nog steeds niet ongesteld en de test was negatief. Ik baal zo van die lange cyclussen, zit nu op dag 32

2. noamy

noamy Fanatiek lid

Oct 12, 2010
    3,671
    0
    0
    administratief medewerkster
    arnhem
    Beterschap meijtje

Kacheltje wat k#t zeg......
    Ik snap dat je baalt
    Ik had nog zo geduimd! !!

Ik ben door de ha naar de neuroloog door verwezen
    Dacht dat ik carpaal tunnel syndroom had maar de ha denkt dat t dat niet is dus nu morgen bellen voor n afspraak....
    Hopelijk niks ergs maar ga kappt van de pijn in mn handen en armen. ....
    Kan naast mn reuma en ziekte van crohn er ook nog wel bij.....

3. Jori

Jori Bekend lid

Nov 6, 2012
    864
    0
    16
    @Meijtje beterschap!

@Kacheltje wat K.T

@ Noamy oohh nee Had de ha enig idee wat het was?

4. Kacheltje

Kacheltje Bekend lid

Mar 8, 2013
    929
    92
    28
    Dat meen je niet Naomy. ...Wat denkt de ha aan dan ?

5. Meijtje

Meijtje VIP lid

Nov 24, 2011
    5,086
    187
    63
    @kacheltje zucht :(

@naomy tuurlijk er ook nog bovenop... Pffff Hopelijk komt snel.boven water.wat.het is.

6. noamy

noamy Fanatiek lid

Oct 12, 2010
    3,671
    0
    0
    arnhem
    Thx meiden...
    De ha wilde geen uitspraak doen
    Dus de onderzoeken maar afwachten en hopen op t beste
    Eerst maar goed duimen dat de 20 weken echo dinsdag goed is!!

7. Kacheltje

Kacheltje Bekend lid

Mar 8, 2013
    929
    92
    28
    @ Meijtje. ...Heerlijk langs die 12 weken grens!

8. Meijtje

Meijtje VIP lid

Nov 24, 2011
    5,086
    187
    63
    @kacheltje langzaam aan kan ik een beetje genieten. Met in mijn achterhoofd dat het altijd nog mis kan gaan. Het vertrouwen in mn lichaam een beetje terug gekregen. Nu nog minder ziek, mn weerstand is echt waardeloos.
    Soms stop ik het weg, zorg ik dat ik het zo druk mogelijk heb om er maar niet aan te hoeven denken. Ik hoop dat ik de kleine snel voel, dat maakt het toch een stuk vertrouwder.

Balen voor jou kacheltje. Mijn cyclus waar ik zwanger in ben geworden duurde teruggerekend 35 dagen. Dus ik duim nog steeds voor je!

9. Kacheltje

Kacheltje Bekend lid

Mar 8, 2013
    929
    92
    28
    @meijtje Had jij ook zo een lange cyclussen na je curretage?

10. Meijtje

Meijtje VIP lid

Nov 24, 2011
    5,086
    187
    63
    Ja ik had altijd al 31, maar toen werd het gemiddeld 35 met uitschieter naar 43 dagen. Terug gerekend is de nieuwe uit een cyclus van precies 5 weken.
    Ze zeiden dat het geen verband hield met elkaar.

11. Kacheltje

Kacheltje Bekend lid

Mar 8, 2013
    929
    92
    28
    Hier zojuist ongesteld geworden. Weet niet goed hoe ik me voel. Ik baal ontzettend maar aan de andere kant vind ik het prettig dat ik weet waar ik aan toe ben. Volgende ronde ga ik ovulatie testen gebruiken. Om de een of andere reden heb ik het gevoel dat ik weer geen eisprong gehad heb. De vorige ronde ook al niet.

12. noamy

noamy Fanatiek lid

Oct 12, 2010
    3,671
    0
    0
    arnhem
    Oh kacheltje..........wat ontzettend rot
    Snap het dubbel gevoel maar t is gewoon balen....
    Hele dikke knuffel.......

13. mickey83

mickey83 Bekend lid

Dec 30, 2013
    515
    0
    16
    NULL
    NULL
    Kacheltje... balen, maar wel fijn dat je nu duidelijkheid hebt!! Goed om ovulatietesten te gebruiken, maar als die positief is betekent het nog niet gelijk dat je ook daadwerkelijk een eisprong hebt. Met temperaturen weer je dat pas echt zeker, maar dat moet je natuurlijk wel willen.

Hier vandaag bij de gyn geweest. Ik heb in december/januari nog zwanger geweest, dan tellen ze weer opnieuw en dus zitten we nog niet aan het jaar. Wel gaan ze nu onderzoeken of het te verklaren is dat ik al twee keer een MA heb gehad. De uitslag daarvoor duurt 2 tot 3 maanden, dus dan zitten we in december. Dan zijn we dus wel weer een jaar bezig, dan kijken we verder.
    Maar ik denk dat we dan nog verder mogen proberen. Ze gaan de percentage uitrekenen hoeveel kans er is om spontaan zwanger te worden. Maar waarschijnlijk is dat hoger dan de slagingspercentage van een behandeling (IUI).
    Ik heb nog gevraagd of ze andere onderzoeken kon doen, maar dat zou geen toegevoegde waarde hebben waarschijnlijk.
    Dus veel verder zijn we nog niet ;-(

14. Kacheltje

Kacheltje Bekend lid

Mar 8, 2013
    929
    92
    28
    Ik begrijp je gevoel dat je niet veel verder bent.
    Gaan ze die onderzoeken wel doen als jullie 1 jaar bezig zijn ? Of vindt ze het dan ook geen toegevoegde waarde ? Ik bedoel....Wanneer dan wel?

15. mickey83

mickey83 Bekend lid

Dec 30, 2013
    515
    0
    16
    NULL
    NULL
    Onderzoeken die ze vorig jaar december gedaan hebben waren allemaal goed. Ik heb nog gevraagd om doorgang eileider en samenlevingstest, maar die zijn niet relevant zegt ze. Doorgang eileider niet omdat de uitslag van de chlamydia negatief is en een samenlevingstest niet omdat ik al drie keer zwanger ben geweest.

Morgen nog samen bloedprikken voor chromosoom test, dat kon gisteren niet meer, omdat het voor 12 uur moest. Ik weet zelf alleen nog niet waarom we dit onderzoek doen, want als er iets uitkomt kun je er nog niet veel mee. Stel dat er uit de andere onderzoeken wat komt, dan is daar wel naar te kijken met medicatie oid.
    Maarja we hebben de formulieren liggen voor het chomosomen onderzoek, dus we doen het maar gewoon.

16. Kacheltje

Kacheltje Bekend lid

Mar 8, 2013
    929
    92
    28
    Ja mijn gyn vroeg ook of we de chromosomentest wilden doen en een stollingsonderzoek? Ik heb er toen voor gekozen om daar mee te wachten maar mijn gyn zei bij een volgende miskraam ze deze testen wel adviseerde. Ik vond het ook raar want we hebben immers al een zoon.

Maar er zal wel een reden zijn waarom ze dat willen doen dus vind het goed dat je gegaan bent! Wanneer krijg je de uitslag ?

17. Lizanne84

Lizanne84 Fanatiek lid

Oct 24, 2013
    1,533
    5
    38
    @ kacheltje: balen meid! :( Ik zou ook ovu-testen gaan gebruiken nu je toch een langere cyclus blijkt te hebben dan voor de MA.

@ mickey83: ja ze tellen idd vanaf de laatste keer dat je zwanger was maar wel raar dat ze toch niet nog wat andere onderzoeken willen gaan doen dan.

Hopelijk is het allemaal niet meer nodig en is het gewoon heel snel een keer raak met een plakbeebje!

18. derde

derde Bekend lid

Jul 21, 2013
    896
    0
    0
    Zuid-Holland
    Kacheltje wat balen, zo'n lange cyclus geeft je telkens weer hoop en dan ineens... BAM... Keihard word je ongi! Als je nog ovutesten kunt gebruiken, ik heb nog twee dozen van de action liggen. Ik wil ze best aan je opsturen tegen verzendkosten? Als ik ze los doe, zal het niet veel aan postzegels kosten. Stuur me maar een pb als je ze wilt hebben. Ik hoop dat je snel zwanger mag zijn!
    Mickey voor jou geldt hetzelfde natuurlijk! Ze tellen inderdaad vanaf een mk of ma opnieuw, best hard. Want in iddels ben je al zo lang bezig. Ze houden zich inderdaad ook sterk aan die kansberekening voor je met iui verder mag. Werd bij ons ook verteld. Hoeveel procent was die bij jullie vorig jaar? Of weet je dat niet? Ik geloof dat je onder 30% kans moet zitten. Wij hadden 46%, gelukkig hoorde we bij de helft die wel nog zwanger mocht raken. De chromosoomtest ken ik niet. Sterkte ermee in ieder geval en ik hoop dat alles straks niet meer nodig is en je snel zwanger mag zijn van een plakbeeb!

Lizanne ik zie dat wij ongeveer gelijk lopen, heb je het hartje al gehoord bij de vk? Ik mag morgen eindelijk, ben zo toe aan stukje bevestiging. Voel jij al iets? Ik dacht bij 13 weken veel te voelen, maar voel nu al die tijd helemaal niks meer, maakt me best onzeker, ook al is het natuurlijk nog vroeg. Hopen op een rikketik morgen! Heb er zin in, daarna mag ik vellen voor de 20 weken echo.

Hoe is het met de rest?

19. Meijtje

Meijtje VIP lid

Nov 24, 2011
    5,086
    187
    63
    @kacheltje die keuze had ik ook, die heb ik ook afgeslagen en als ik weer een ma zou hebben zou ik het ook doen. Lastig he, want de kans dat er wat uit komt is nihil, maar het kan zomaar zijn dat er een hormoon teveel of te weinig wordt aangemaakt en dat daar het probleem ligt. Ik hoop dat je snel wen blijvertje hebt. Ik weet hoe het voelt en hoe hopeloos het soms lijkt.

@derde met 11 weken hoorden we al hartje bij vk. Lijkt me moeilijk om zo lang te wachten. We hebben Angelsound en om de dag luister ik even. Ik hoop snel wat te voelen.. ik deel de onzekerheid. Met 15 weken weer naar de gyn, nog 2,5 week wachten Pffff. En ergens een geslachtsecho

20. Jori

Jori Bekend lid

Nov 6, 2012
    864
    0
    16
    @ Kacheltje balen maar gelukkig wel duidelijkheid! Op naar de volgende ronde!

@ Mickey heel naar dat ze rekenen vanaf de laatste zwangerschap! Ik zou ook gewoon dat chromosomenonderzoek laten doen.

@ Naomy succes met de 20 weken echo

@ derde succes morgen met je echo! Er is vast een krachtig hartje te horen wel laat trouwens..... Ik had met 7 weken en 3 dagen al een echo. Mijn placenta ligt voor en ik voel nu pas af en toe heel vaag iets terwijl ik rond de 14 weken dacht de baby regelmatig te voelen.

Ik heb op de zwangerschapspagina ook een topic geopend misschien goed om even te lezen http://www.zwangerschapspagina.nl/zwangerschap/538990-cytomegalovirus-zwangerschap.html#post17669946

Share This Page