Hoi Jori, ik heb gelukkig wel al een echo gehad met 12 weken, maar ze heeft toen geen hartje laten horen. Morgen bij de vk krijg ik geen echo, maar ze gaat wel luisteren, dan hoor ik het hartje dus voor het eerst! T zou best kunnen dat mijn placenta aan de voorkant ligt, dat ik het daarom nog niet voel. Het komt vast nog wel, ik wil gewoon zekerheid Meijtje lijkt me wel mooi zoiets een angelsound. Is dat ongevaarlijk? Ik lees weleens dat het niet goed is voor de kleine, maar twijfel daar wel aan.
Thanks for asking nathalie De echo was erg mooi Alles is gezond en zag er goed uit!! Helemaal blij en dankbaar mickey en kacheltje het is allemaal nogal balen.... dikke knuf voor jullie ik heb ook de placenta aan de voorkant en voel t nu pas wat duidelijker al zijn de schopjes nog niet heel frequent Ik heb ook n doppler voor t hartje thuis ben er heel erg blij mee en het steld me heel eeg gerust als ik even bevestiging zoek!!! en het is vast niet gevaarlijk hoor!!
Wat ontzettend fijn Naomy en wat een mooie foto! Geniet ervan. @ Derde succes vandaag! Geniet maar lekker van dat heerlijke geluid! Ik heb al ovulatie testen besteld helaas, zag je berichtje te laat. Mocht ik er meer nodig hebben, en je hebt ze nog niet verkocht dan meld ik me zeker! Bedankt voor het aanbod.
@Derde: ik heb hartje gehoord bij de 12 weken echo. Dat is toen uitbundig bestudeerd om alle klepwerkingen etc te checken. Heerlijk geluid!! Had toen zo hard de tranen in m'n ogen toen ik dat hoorde. Volgende echo is over een 5-tal weekjes. @voelen: voorlopig ook nog niks Ik hoop elke dag iets te voelen en paar weken geleden dacht ik ook dat er wel iets was maar nu de laatste weken weer niets. Zullen wat geduld moeten hebben maar kijk er super hard naar uit
@Noamy, wat een fijn nieuws! De komende tijd nu lekker gaan genieten van je kleine frummel in je buik! Hoe is het verder met de klachten die je had? @Doppler, ik heb zelf ook een doppler thuis en gebruikte die 2 x per week ofzo om naar ons ventje te luisteren, vooral in de periode dat ik hem nog niet goed voelde (tussen 12 en 16 weken ofzo). Ik begreep dat het niet echt schadelijk is voor de kleine, maar dat het meer onprettig is zeg maar en dat wordt aangeraden om het niet elke dag te doen. @hier, even een kleine update; sinds maandag met vervroegd verlof op advies van de gyn vanwege veel pijnlijke harde buiken en bekkeninstabiliteit. Morgen 31 weken, dus we gaan nu langzaam aftellen! Goede nieuws is wel dat de placenta inmiddels iets is opgeschoven en nu op 3cm van de uitgang ligt, dus wellicht dat een normale bevalling wel mogelijk gaat zijn Volgende week komt daar uitsluitsel over, dus spannend! @ Alle zwangeren, geniet ervan dames!! @ Alle nog niet zwangeren: meiden ik duim nog steeds voor jullie dat het met of zonder een beetje hulp snel raak mag zijn!
@jori kan hoor dat je het met 14 weken wel voelde en daarna een tijd niet. De placenta is dan nog heel dun en nog niet zo breed en de kleine schop er snel langs waardoor je het wel voelde. Als de placenta groter wordt voel je de kleine op een gegeven moment niet meer. Ik heb de placenta ook voor liggen. Ik ben erg benieuwd nu voel ik af en toe nog een vlindertje. Voor hoelang weer ik niet. Mn kleine meid voelde ik met 16 weken maar de placenta lag ook achter..
@derde hele eerste zwangerschap gebruikt en deze ook al heel regelmatig, het werkt als een versterker en niet met geluidsgolven. Net of je een wcrol op je buik zet alleen wat sterker haha. @noamy wat een mooie foto! Ook al 20 weken voorbij. @echo met 15 weken en 20 weken sowieso en denk met 18 weken een geslachtsecho wil doen. Om de 2 a 3 weken een echo. @natalie klopt wel, ik heb heel veel vruchtwater en de kleine zwemt na 15 sec luisteren ook weg, ik doe het even, gehoord is gehoord niet langer treiteren dan nodig haha. Balen van de pijn maar lekker dat je kunt aftellen! Ik hoop dat je normaal kunt bevallen! Hier 13 weken, veel verder dan afgelopen 3x... Ben nog steeds bang, maar wel steeds meer met vlagen
@NatalieVK: 31 weken al! amai wat gaat het snel! Begint wel spannend te worden! Ik duim dat de placenta nog wat plaats maakt
Jeah, hartje gehoord, duurde wel even voor ze hem vond maar dat is normaal zei ze. De rest was alles ook goed van de controles, dus dat is fijn. Morgen bellen voor de 20 weken echo. Noamy, wat een mooie foto en wat fijn dat alles er goed uit zag! Heerlijk geruststellend gevoel lijkt me! Nathalie, wat balen van de bekkeninstabiliteit, nu goed je rust nemen! Nog maar negen weekjes! is alles al klaar, of moet je nog veel regelen? Kaartje, kamertje etc? Meijtje kan me voorstellen dat je nog steeds bang bent, zelfs ik heb dat en ik heb nooit een mk gehad. Ik ga er toch misschien ook eens verder naar zoeken naar zo'n dopler. Kacheltje geeft niet, ik vond ze vorige week bij het opruimen van mn kast, moet nu echt positiekleding aan namelijk. Vind het zonde om ze weg te gooien, dus bewaar ze nog een tijdje voor je. Hopelijk heb je ze helemaal niet meer nodig natuurlijk!
@ Noamy wat top dat je echo goed was! @ Nathalie goed dat je met verlof bent! GOed naar je lichaam luisteren en super dat de placenta aan het verschuiven is! @ derde super dat je het hartje hebt gehoord!!! Hier ook een angelsound en ik luister max 2 x per week en als ik het hartje hoor luister ik max 30 seconden Ben er blij mee!
@derde, er moet nog wel eea geregeld worden haha.. We zijn net verhuisd dus het kamertje moet nog, maar scheelt dat we alle meubeltjes al hebben natuurlijk! Kaartje hebben we wel al uitgezocht enzo dus als het kamertje dadelijk klaar is kunnen we alles gaan wassen Daar heb ik stiekem wel zin in eigenlijk hihi Het is heel gek maar ik merk dat ik zo'n tweede zwangerschap toch anders beleef dan bij de eerste... Fijn dat je het hartje hebt gehoord trouwens! Blijft een magisch moment
Ja het is inderdaad even rustig hier. Zelf zit ik nu op cyclus dag 5 dus niet veel bijzonders....Qat duurt dat wachten op je ei lang....
Kacheltje idd wachten duurt lang.... Hopelijk komt ie n beetje op tijd Hier gaat alles zn gangetje Vanmiddag op kraambezoek bij de neef van mn vriend Die hebben er n paar weken geleden een 3e jongen bij gekregen!!
hee meiden wou ff laten weten dat ik net eindelijkk een test in handen had met een heelllll lichtttt streep . durf nog niet al te blij te zijn maar de testen die ik altijd heb gehad waren ommo wit. en nu tog wel een duidelijke lichte streep.... net toen ik de hoop begon op te geven
Sorry meiden gekke week achter de rug. Kleine meid is 2 geworden. Dus feestje, ballonnen, taart en alles. Lekker met familie gevierd (ik ben 1 van 5 kinderen, dus huis gelijk vol haha). Avonddiensten gehad. Dus overdag gesloopt en savonds toch wel. Nachten dl veel wakker geweest, en nu enorm brak! Verder ga ik uit de wijk. Ik heb nu al last van mn bekkens. Vanaf nu zit ik op kantoor. Verder zelfs geen tijd gehad om hartje te luisteren. Dus ik weet niet. Wel so.s vlindertje in mn buik. Nog steeds wel angstig maar niet dat het mb leven beheerst. @derde fijn Sat je het hartje gehoord hebt. @kacheltje het duurt ook lang.... Ei en dan martelbankje bah @nad voorzichtig gefeliciteerd!