Van de 1e snel zwanger, maar de 2e wil nog niet lukken

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Meijtje, 25 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jori

Jori Bekend lid

6 nov 2012
    864
    0
    16
    hahaha meijtje geweldig!

2. Marrie1984

9 jan 2014
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo meiden! Ik ben hier op uitnodiging en hoop dat ik mag meepraten.

Ik ben 29 jaar, heb al een prachtige zoon van 2,5 jaar en we zijn nu alweer precies een jaar bezig voor een 2e kindje. Ik was na 5 maanden zwanger van ons eerste zoontje. Dat het nu al een jaar duurt is dus een tegenvaller... Ik zal eerlijk zijn...ik had nooit gedacht dat het zo lang zou duren. Ik weet het, een jaar is gemiddeld en omdat ik al eens zwanger ben geweest zegt het nog helemaal niets, maar ik was blijkbaar zo naief om te denken dat een tweede niet zo lang op zich zou laten wachten. Ik begin me nu toch wel zorgen te maken...er spookt van alles door mn hoofd:(

We hebben nu een afspraak gemaakt bij de HA en ga beginnen met ovu test en temp. Ik hoop dat ik in deze club zo nu en dan mn hart een mag luchten en mee te lezen met jullie ervaringen.

groetjes!

3. evi83

evi83 Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel herkenbaar hoor, bij onze eerste in vier maanden raak en nu volgende week een jaar van de pil af.
    Ik had ook verwacht da het wat sneller zou gaan.

4. Lizanne84

Lizanne84 Fanatiek lid

24 okt 2013
    1.533
    5
    38
    Leuk dat je komt meepraten Marrie1984! :) Welkom!

Heel herkenbaar voor mij dus ook. Momenteel in ronde 11. De eerste was er in ronde 2. Ik heb me ook al vanalles in mn hoofd gehaald en ben in oktober al bij de gyn geweest. Waren toen in ronde 7 of 8 geloof ik. De bevalling van mijn dochter was vrij hevig en ik vreesde onvruchtbaar geworden te zijn ofzo. De gyn heeft me toen wel kunnen geruststellen dat alles er op t eerste zicht OK uit ziet. Dus zijn we vol goeie moed verder gegaan. En nu intussen weer 4 rondes verder...
    Heel begrijpelijk dus dat je begint te denken dat er dingen mis zijn.

Nog 5 dagen tot mijn NOD intussen.
    Ben er redelijk rustig in kunnen blijven tot de afgelopen week.
    Enorm rommelende/borrelende darmen. Nog nooit meegemaakt, zoveel luchtverplaatsing :$ :).
    De bijhorende diarree kwam dan ook niet veel later.
    Stiekem hoop ik natuurlijk weer dat het een zwangerschaps/ innestelingskwaaltje is. Ik zou nochtans uit de vorige ronde moeten geleerd hebben om niet naar symptomen te zoeken maar het is sterker dan mezelf. Maar vandaag is weer alles terug normaal en sinds gisteren ook weer enkele symptomen van aankomende ongi :(
    Als het deze ronde niet gelukt is gaat ML zijn zaad eens laten testen. Half mei ga ik dan ook verder voor onderzoeken. Dan zijn we net een jaar en een maand bezig.

Maar hopelijk is het allemaal niet nodig en komen er hier snel testjes met 2 streepjes ;)

@ Dee-tje: vind het heel erg voor je! Ik heb het gelukkig nog niet meegemaakt van heel blij te zijn met een positieve test om dan enkele dagen later enorm verdrietig te zijn met een mk. Heel veel sterkte en dikke knuffel! Ik hoop dat het snel weer raak mag zijn voor jou en iedereen hier!

5. evi83

evi83 Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dee-tje, knuffel. Helemaal overheen gelezen!

6. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    @marrie84 welkom, lucht lekker je hart! Het is moeilijk, velen van ons zijn al een hele tijd bezig. Met alle ups en downs. En zeker als de eerste zo lukt en je zwanger bent en de 2e laat zo lang op zich wachten.
    Ik hoop dat we snel allemaal op roze gaan, we hebben allemaal lang genoeg gewacht en dat het dan ook allemaal blijft zitten.
    Hier mei/juni 1 jaar bezig voor de 2e. Blijft een raar iets.

@lizanne ik duim voor je dat die duveltjes weg blijven!

@evi hoe is het met jou?

@hier gisteren wat licht rood bij afvegen, maar nu helemaal niets? Wat is dat nou weer pfff. Dacht dat het door zou zetten, maar niet dus. Anders had ik voor de 2e keer na 2 weken weer bloeding.
    1 april ben ik op vrij gezet door een collega, ze zag me op het rooster en heeft me er af gehaald. Was mn uitrekendatum van eerste ma. Dat ze daar aan gedacht heeft. Zo lief!

7. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    NOD lijst
    Blaadje: xx jaar, 2e kindje - NOD 1 maart - ronde 5
    Dee-tje: 25 jaar, 2e kindje - NOD ?? April - ronde 5 (*maart ronde 0)
    Derde: xx jaar, 3e kindje - NOD 4 maart- ronde 8
    Evi83: 30 jaar, 2e kindje - NOD 23 maart - ronde 11 (12 na stoppen pil)
    Jori: 27 jaar, 2e kindje - NOD 11 maart - ronde 0
    Kacheltje: 26 jaar, 2e kindje -NOD - ronde 0
    Lizanne84: 29 jaar, 2e kindje - NOD 9 maart - ronde 11
    Mamasmeisje: 30 jaar, 2e kindje - NOD 21 maart - ronde 10
    Marrie84: 29 jaar, 2e kindje - NOD xx april - ronde 12
    Meijtje: 29 jaar, 2e kindje - NOD 1 april? -ronde 10 (of weer ronde 0)

8. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    @blaadje bij jou al meer duidelijkheid? Dikke knuffel!

9. Jori

Jori Bekend lid

6 nov 2012
    864
    0
    16
    @ Meijtje wat een super collega!

@ Marrie van harte welkom!

Hier voor het eerst sinds de bevalling in mijn cyclus weer vruchtbaarslijm gehad! Lucht toch een beetje op want ik had dit voor de zwangerschap ook altijd keurig twee dagen en was bang dat alles in de war was. Ik denk dat ik toch nog met ontzwangeren bezig ben.

10. Dee-tje

Dee-tje Fanatiek lid

17 okt 2011
    1.435
    320
    83
    Vrouw
    Nogmaals bedankt meiden voor de support :) Doet me wel een beetje goed! Het gaat vandaag mentaal iets beter met mij. Heb de ergste klap verwerkt, en soms nog ff ups en downs. Maar ik verwacht dat dat voorlopig nog wel ff zo blijft. Ik ben niet meer zo intens verdrietig in ieder geval. Vandaag niet gehuild. En vannacht ook een stuk beter geslapen, dus dat is fijn! Heb nu wel weer zoiets van, verder met de volgende ronde ondanks de teleurstelling en verdriet.

@Marrie1984, Welkom! :)

@Lizanne84, Lastig hè, je voornemen geen symptomen te gaan zoeken en niet bij elk klachtje aan een zwangerschap denken, en je er dan vervolgens aan houden.. Heel begrijpelijk! Stiekem hoop je toch dat dat ene net andere symptoompje dan vorige maand nu toch iets goeds betekent. Hopelijk zijn verdere onderzoeken idd niet nodig voor je en is het als nog raak.

@Meijtje, Wat een fijne collega. Echt heel attent! Zulke zouden er meer moeten zijn.

11. Blaadje

Blaadje Fanatiek lid

1 feb 2011
    1.748
    223
    63
    Welkom Marrie! ik hoop voor je dat t snel raak mag zijn!

Hier nog steeds geen bloed te zien.. ik snap er niets meer van:( dit is echt mn langste cyclus sinds ik in augustus ben gestopt met de pil.
    Zelfs na mn miskraam had ik een kortere cyclus.
    Ik ben dr onderhand zo ongelofelijk klaar mee..

@ Dee-tje, fijn dat je je wat beter voelt, neem rustig de tijd!
    En inderdaad vol goede moed verder met de volgende ronde!
    Krijg je nog een echo om te kijken of alles weg is?

12. Dee-tje

Dee-tje Fanatiek lid

17 okt 2011
    1.435
    320
    83
    Vrouw
    @Blaadje, wat vreemd zeg! Logisch dat je er gek van wordt. Die onduidelijkheid, pfff. Wat kunnen onze lichamen ons soms dol maken he. Je had 1 maart je nod toch, dus nu 4 dagen laat. Nou, ik hoop dat je snel duidelijkheid hebt!

Ik heb met de vk afgesproken zaterdag nog even contact te houden, het bloeden is redelijk afgenomen tot minimaal, zoals bij de laatste dagen van een ongi ongeveer. Ik hoop dat het snel helemaal stopt, en ik weer verder kan!! Zaterdag bespreek ik wanneer de echo ingepland kan worden, dat wordt dan ergens volgende week geloof ik.

13. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    @blaadje Jeetje zeg, ik hoop toch dat het raak is, geen bloed geeft moed.
    Wanneer ga je weer testen?

@Dee-tje gelukkig is het bloeden al een stuk minder geworden. Ik hoop dat je je cyclus snel weer oppakt en dat je snel weer zwanger bent. Had je je eerste echo toch anders voorgesteld :(.

14. derde

derde Bekend lid

21 jul 2013
    896
    0
    0
    Zuid-Holland
    @blaadje, vervelend he dat afwachten. Zou je morgen anders voor de zekerheid niet toch nog een testje wagen? Bij de action zijn ze maar 1,50 per twee, dus dan kost het niet zo veel geld. (Nadeel is dan wel dat je snel voor je nod denkt, acht kan toch wel testje doen, kost toch niets en als die dan omowit is elke keer die teleurstelling)

Dee-tje, fijn dat het bloeden bijna over is. En sterkte bij de vk volgende week.

Marrie welkom! Het is fijn om hier je hart te kunnen luchtene n ergens is het ook fijn dat je weet dat je niet de enige bent op de wereld waar het langer duurt. Ik was ook heel naief, onze eerste twee waren beide raak in ronde 1, dus hier waren we absoluut niet van uit gegaan! Wij hadden zelfs een zomerkindje 'gepland', na twee keer uitegerekend in december. Nou ja dat dachten we wel even te plannen, dus die les hebben we wel geleerd!

Hier nog geen ongi, maar wel al krampen en gisteravond beetje bruin, dus zal vandaag of morgen doorbreken. Ik had waarschijnlijk mijn ei op do 20 feb, en meestal wordt is precies twee weken later ongi, dus morgen.

Ik probeer nu in ieder geval niet meer elke dag hier te kijken, maar het is inderdaad ook wel weer fijn om je hart te luchten met vrouwen in een beetje hetzelfde schuitje. Dus ben er nog niet over uit of ik me echt af meldt...:)

15. derde

derde Bekend lid

21 jul 2013
    896
    0
    0
    Zuid-Holland
    Heb ik net zitten typen, ga ik naar de wc en ja hoor rood. Wist het al wel, maar is toch weer even balen....

16. Blaadje

Blaadje Fanatiek lid

1 feb 2011
    1.748
    223
    63
    @ Derde he bah meid wat naar voor je! hopen dat de volgende ronde eindelijk een goede zwangerschap brengt;)

Ik ga (als ik dan nog steeeeds niet ongi ben) vrijdag of zaterdag weer testen.
    Ik heb dr zelf eerlijk gezegd geen vertrouwen meer in maarja hopelijk heb ik toch ongelijk. Afwachten maar weer!

17. Lizanne84

Lizanne84 Fanatiek lid

24 okt 2013
    1.533
    5
    38
    @Derde: flink balen! Ik hoop dat je het wat meer rust kan geven de komende ronde en wie weet een 3de decemberkindje dan? ;)

18. Jori

Jori Bekend lid

6 nov 2012
    864
    0
    16
    Ik kan nogmaals adviseren om naast foliumzuur ook magnesium te slikken. Het kan nooit kwaad. anders ff googelen ladies op magnesium en zwangerschap. In Duitslang slikt men dit standaard naast foliumzuur

19. Jori

Jori Bekend lid

6 nov 2012
    864
    0
    16
    @derde balen hoor! ik hoop dat de volgende ronde voor jou een klein wondertje mag brengen!;)

20. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    @derde nee dikke knuf! Zo balen bah, stomme ongi!
    Gaan we met z'n allen voor een mooi december kindje?
    Loslaten is ook moeilijk. Het is elke dag weer hoop en we willen het allemaal zo graag. Voor mij is het iets makkelijker omdat ik nog geen cyclus heb om op te bouwen. Zolang ik nog geen ongi na mijn miskraam heb, weet ik niets en is er geen hoop.
    Hopelijk dat je man toch inziet dat dat het gezin compleet maakt.

@blaadje spannend! Nog steeds geen ongi?

@jori zit ook in die mama plus tabletten die ik slik.
    Op zich is bij mij het zwanger worden niet het probleem maar zwanger blijven...

Deel Deze Pagina