Van de 1e snel zwanger, maar de 2e wil nog niet lukken

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Meijtje, 25 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kacheltje

Kacheltje Bekend lid

8 mrt 2013
    929
    92
    28
    @ mamameisje Heerlijk vakantie....lekker genieten meid! Hoe was het met mvm gegaan?

2. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    Hier geniet ik wel hoor dames. Soms heb ik alleen de per dat ik nog steeds weinig voel. En dat met 22 weken.

@Noamy mooie foto's helemaal verliefd. Ik moet wachten tot de 30e dan mag ik <3

@Mamasmeisje geniet van je vakantie en hopelijk trekt de misselijkheid snel weg.

@bevalling, begint tot eind 2 uur 27 minuten, wel projectielbraken gehad, champignons zaten in de badkamer op oog hoogte tegen de andere muur aan geplakt... Arme man van me. En van onder buikloop. Net of ik een ernstige buikgriep had. Wat ik ook dat en heerste in de familie.
    Maar toen ik besefte dat ik bezig was, duurde het nog een uur gewone weeën en een 22 minuten persweeën.
    Ging zo snel, ze had geen tijd om inwendig te draaien en kwam met gezichtje zijwaarts. Door de neusje kleine schaal, dat is alles.
    Alleen ik moest langer blijven doordat de placenta los scheurde na geboorte en ik een fluxes had. Beetje jammer, maar om 5.27 geboren en om 15.30 mocht ik naar huis. Jeej. Als ik die bloeding niet had, had ik direct naar huis gemogen. Dus daar gaan we nu voor haha.
    Ik ben benieuwd de 16e wat de gynaecoloog zegt over inleiden ja of nee. We zullen zien.

3. mickey83

mickey83 Bekend lid

30 dec 2013
    515
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wat een bevallingsverhalen zeg!! Is er ook nog iemand gewoon goed thuis bevallen?? Ik namelijk wel!! Alleen moesten we daarna nog even naar het ziekenhuis voor extra controle. Dit omdat dochterlief kreunde (ipv doorhuilen of stoppen met huilen). Maar 2 uur later waren we alweer thuis.

Mamasmeisje... de eerste echo begint voor jou nu op te schieten. spannend hoor!!

Ik mag nog 1,5 week wachten... Het ene moment twijfel ik en het andere moment wil ik het bijna rond gillen dat ik zwanger ben. Dus de eerste echo gaat hoop ik duidelijkheid geven.
    Als dat goed is willen we het rond oud en nieuw tegen de fam vertellen (dan is iedereen tenslotte bij elkaar). Dan ben ik 9.2 week. Maar dit houdt ook in dat dochterlief het dan ook weet. Ik hoop dat ze daarna nog heel even haar mond kan houden, want met 10.2 hebben we de termijnecho en daarna gaan we het verder vertellen. Ik ben heel benieuwd hoe ze reageert... ze is namelijk echt een poppenmeid en wil heel graag nog een baby (pop).

4. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    @Mickey ik moest naar het ziekenhuis, anders was ik thuis bevallen. Maar het ging als een zonnetje hoor de bevalling zelf. Als ik thuis was geweest had ik achteraf gemoeten wegens bloedverlies. Maar verder, kindje was er zo uit :)

5. Jori

Jori Bekend lid

6 nov 2012
    864
    0
    16
    Ik heb ook een super bevalling gehad...... Niet thuis want dochter had in het vruchtwater gepoept maar achteraf bleek gewoon dat ze heel nodig moet poepen (was tien dagen over tijd). Wel drie dagen hevige voorweeen gehad. Maar eenmaal in het ziekenhuis was het in vijf uurtjes gepiept waarvan de eerste twee ik gewoon nog vrolijk rondliep en kon kletsen.

Ik moet wel zeggen de stagiair van de verloskundige bleef de hele tijd bij mij en zij heeft ervoor gezorgd dat ik optimaal ontspande. Zo zorgde zij ervoor dat ik naast bed kon staan, hangen en zitten ondanks het draadje wat in dochtershoofdje geschroefd zat. De pc ging stuk op de verloskamer wat resulteerde in een kwartier weeën weg puffen terwijl de ICT man bij mij op de kamer stond :) Hij werd op een gegeven moment dusdanig ongemakkelijk dat hij maar gewoon een hele nieuwe pc regelde.

Oh ja toen het hoofdje eruit was was mijn perswee weg en deze kwam niet terug waarop de gynaecoloog tegen mij zij dat ik zelf moest gaan persen en toen ik dat deed kwam de wee ook weer terug. Uiteindelijk slecht een schaafwondje wat geen hechting nodig was.

Mamameisje morgen de echo! Super hoor!

Ik hoop zo dat we allen kunnen genieten van de kerstdagen door mooie echo's!

Hier nu trouwens samen ziek met dochterlief........

6. Lizanne84

Lizanne84 Fanatiek lid

24 okt 2013
    1.533
    5
    38
    Toch vele van ons met minder leuke bevallingservaringen.

Hier nog zo eentje: om 12u binnen in het zh (is wel zowiezo de gewoonte in belgie) en pas om 22u is dochterlief eruit gekomen.
    Eerste 8cm ontsluiting ging vrij vlot maar die laatste 2 duurde eindeloos. Na ruggeprik viel de baarmoeder stil want was uitgeput van 5u lang weeenstorm. Dus moesten ze alles terug opwekken. Om 20u dan mogen beginnen persen maar dl wist nog niet goed hoe ze ging liggen om eruit te komen dus was nog wat aan het draaien. Uiteindelijk na kleine 2u persen (ook al omdat de persweeen dus maar matig op gang kwamen) is ze eruit gekomen (met 3kg950 en 52cm) maar dan moest ik vrijwel onmiddellijk (ca 20 min na bevalling) dringend naar OK om nog eens 2u lang gehecht te worden. Inwendig was ik helemaal gescheurd: vaginale burst noemde de gyn het oftewel de ergste scheur die hij in jaren gezien had :-s. De vagina was niet voldoende uitgezet toen dl erdoor kwam. En ik heb het daarna idd gevoeld! De vagina is een heel gevoelig weefsel ;) dus herstel ervan was immens pijnlijk. 4 weken lang bijna overdosis aan pijnstilling moeten nemen om normaal te kunnen functioneren. En nu blijft het nog wel gevoelig als ik ongi ben etc dus we gaan afwachten wat de gyn zegt voor deze 2de bevalling. Als het weer zo een dikke baby wordt geschat mss toch maar voor de zekerheid voor ks gaan hoewel ik zelf liever gewoon vaginaal beval maar als de kans er in zit dat ik nog eens ga scheuren pas ik wel :)

7. Lizanne84

Lizanne84 Fanatiek lid

24 okt 2013
    1.533
    5
    38
    Ik duim voor alle aankomende echo's! Het gaan mooie feestdagen worden dames! Ik voel het ;)!

8. noamy

noamy Fanatiek lid

12 okt 2010
    3.671
    0
    0
    administratief medewerkster
    arnhem
    Och jee lizanne
    Ik zou lekker voor een ks gaan!!!
    Dat is mij echt meegevallen hoor
    Kijk er nu ook wel weer tegenop maar als ik jouw verhaal lees doe mij dan maar n ks!!! Halleluja

9. Droppie Drie

Droppie Drie Fanatiek lid

1 aug 2013
    1.735
    10
    38
    Hier gelukkig twee soepele bevallingen gehad (ging lekker vlot, bij de 1e 1 hechting, bij de 2e niets). Het ziekenhuis leek me wel een prettig idde, dus poliklinisch bevallen. Mocht gelukkig direct na de bevalling naar huis. Ik kijk nu dus ook helemaal niet op tegen de bevalling. Ik twijfel alleen nog of ik dit keer wel thuis wil bevallen. Mijn man kijkt op tegen de 'zooi' en is bang dat een tsunami aan vruchtwater (had ik bij de 2e :D) onze boxspring vernachelt. Maar ik neem aan dat er -als het echte werk begint- wel een soort van landbouwplastic over het bed gaat om de boel te beschermen?

10. Jori

Jori Bekend lid

6 nov 2012
    864
    0
    16
    Nou Lizanne ik zou ook serieus een KZ overwegen als ik jou was!

11. Mamasmeisje

Mamasmeisje Fanatiek lid

29 mrt 2011
    1.304
    0
    36
    Brabant
    Goed! Foto staat in m'n album!
    Voel me steeds beroerder en meer moe worden. Niet heel misselijk maar wel lusteloos en afkeer naar eten en drinken. Alleen melk en cola heb ik wel zin in. Gelukkig nu vakantie en ml na morgen ook en dan kan ik ook wat meer rusten. Gaan volgende week naar cp. Heerlijk!

Ow en wat ben ik zenuwachtig voor morgen!!!!

12. noamy

noamy Fanatiek lid

12 okt 2010
    3.671
    0
    0
    administratief medewerkster
    arnhem
    Goede tekenen mamameisje
    Zo had ik t ook in t begin!!
    werd vanaf n week of 8 echt misselijk bllggg en dan vooral.savonds
    succes morgen! !!

13. Kacheltje

Kacheltje Bekend lid

8 mrt 2013
    929
    92
    28
    Spannend mamameisje.....haha ben nerveus met je mee!

14. Magnolia83

Magnolia83 Fanatiek lid

12 jun 2014
    2.007
    1
    36
    Jeetje wat een bevallingsverhalen! Voelde me al een looser omdat vriendinnen in drie uur tijd van de eerste bevallen. Oh, en ook de eerste maand gelijk zwanger zijn! Haha

Spannend mamasmeisje!!
    (Wij moeten nog twee weken wachten)

15. Lizanne84

Lizanne84 Fanatiek lid

24 okt 2013
    1.533
    5
    38
    succes vandaag mamasmeisje!! :) zooo spannend!!

16. Mamasmeisje

Mamasmeisje Fanatiek lid

29 mrt 2011
    1.304
    0
    36
    Brabant
    Ben pas 16.10 aan de beurt..straks komt m'n moeder om voor S te zorgen en t huis aan kant te maken en ga ik m'n bed terug in.

17. Kacheltje

Kacheltje Bekend lid

8 mrt 2013
    929
    92
    28
    Pak lekker je rust! En probeer toch een beetje te genieten! Ik heb er echt een super goed gevoel bij! Laat je ons wat weten?

18. Jori

Jori Bekend lid

6 nov 2012
    864
    0
    16
    Inderdaad zorg goed voor jezelf mamameisje! En succes vanmiddag!

19. mickey83

mickey83 Bekend lid

30 dec 2013
    515
    0
    16
    NULL
    NULL
    Spannend mamasmeisje!!!! We wachten je berichtje af!!!
    Wij nog 1, 5 week wachten;)

Ik nu ook ff lekker op m'n bed. Vanmorgen sint gevierd in de klas en vanavond visite voor m'n verjaardag! Ben nl ook nog jarig vandaag. Eind van de middag lekker ff met z'n drieën naar een pannenkoeken huis. Dus wat rust kan ik nu wel gebruiken!!!

20. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    Hier even languit op de bank.
    Lange avond vanavond. En ik ben de hele ochtend onderweg geweest.
    Ml hard aan het werk om het huis schoon te maken.
    Voel me schuldig, maar ik kan even niet meer.
    Awwww normaal hebben wij nachtmerries maar nu al de hele week mn man, dat ik hem ga verlaten.
    Echt niet hij is gek. Ik heb nog geen nachtmerrie gehad.

Deel Deze Pagina