Van de 1e snel zwanger, maar de 2e wil nog niet lukken

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Meijtje, 25 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kacheltje

Kacheltje Bekend lid

8 mrt 2013
    929
    92
    28
    @Meijtje. ...Die nachtmerrie had mijn man ook opeens deze week. Geen haar op mn hoofd die daar aan denkt hoor!

@ mamameisje Spannend. .....

2. mickey83

mickey83 Bekend lid

30 dec 2013
    515
    0
    16
    NULL
    NULL
    En mamasmeisje......???????

3. Jori

Jori Bekend lid

6 nov 2012
    864
    0
    16
    Mamameisje??? Ik hoop dat je een goede echo hebt gehad!

4. Kacheltje

Kacheltje Bekend lid

8 mrt 2013
    929
    92
    28
    Je laat ons wel in spanning ;) Hopelijk ben je wat aan het vieren! :)

5. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    ier iedereen weer weg leuke spelletjes gehad voor de baby :) Kleine meid is ook erg verwend. Nu moe, maar die gezichten van de kinderen, echt zulke spanning op te lezen haha. Zal wel een lange nacht worden. Haha.

Het was super gezellig hier :) nu bijkomen

En Mamasmeisje, hopelijk was alles goed...

6. Mamasmeisje

Mamasmeisje Fanatiek lid

29 mrt 2011
    1.304
    0
    36
    Brabant
    Sorry dat ik jullie in spanning heb gehouden!!!
    Echo was helemaal goed! Mooi kloppend hartje gezien en even gehoord. Echo papier was op dus hebben heel anno 2014 met de iPhone foto's genomen van t scherm en een filmpje mogen opnemen van de echo met het kloppende hartje op de achtergrond! Heel mooi!

Toen we thuis waren gelijk de naaste familie ingelicht en daarna sinterklaasavond gevierd met visgourmet en pakjes. Vandaar de lange stilte :)

Wat zijn we blij en opgelucht! Het blijft natuurlijk spannend!

7. Kacheltje

Kacheltje Bekend lid

8 mrt 2013
    929
    92
    28
    Ohh wat super! Gefeliciteerd meid! En nu genieten. ..

8. Jori

Jori Bekend lid

6 nov 2012
    864
    0
    16
    Oohh mamameisje heerlijk! Wat goed nieuws!!!

9. noamy

noamy Fanatiek lid

12 okt 2010
    3.671
    0
    0
    administratief medewerkster
    arnhem
    Mickey van harte gefeliciteerd! !!

Mamameisje wat fijn dat alles goed is!!!

Hier ook sinterklaas gevierd
    Mn zoontje is zooo enorm verwend!!
    En ligt sinds n uurtje lekker op zijn bedje!
    Morgen met al zn nieuwe speelgoed spelen en samen de kerst boom optuigen! !
    Ben zelf ook wel op.....t word nu wel erg zwaar allemaal. ....
    Kan nog weinig en alles kost zoooo veel energie....
    Maja wellicht nog n week of 8 tot de geplande ks!!!
    T schiet wel op nu

10. derde

derde Bekend lid

21 jul 2013
    896
    0
    0
    Zuid-Holland
    Mamasmeisje gefeliciteerd met het kloppende hartje! Natuurlijk blijft het spannend, maar de kans dat het nu nog misgaat is al veel kleiner. Maar na zoveel maanden wachten op een zwangerschap gaat dit kindje zich goed vasthouden hoor! Ik heb een goed gevoel.

Hier vandaag een geslachtsecho laten maken. En het geslacht klopte met wat ze met de 20 wekenecho zag, dus ben wel beetje opgelucht, had toch raar geweest als ze nu toch wat anders zouden zien. Dat betekend dat ik in de kerstvakantie toch echt een hoop spullen van de zolder ga opruimen en weggeven. We moeten echt even ruimte maken! Verder lag alles goed op termijn, liep qua groei een dag of drie achter, maar mijn beide kindjes waren net zes pond bij de geboorte (met 37 en 40 weken), dus daar maak ik me echt niet druk om.
    Over de bevallingen, wat een verhalen hier, ik zal 'kort' mijne even vertellen voor degene die interesse hebben. De eerste was thuis, helemaal volgens boekje, begon met gebroken vliezen, 2 uur later weeen, helaas een drie uur durende weeenstorm in mn rug, maar de stagiair vk hielp me heel goed daar doorheen met puffen en de uitdrijving duurde 1.15 uur. Het enige echt nare was dat het hoofdje bijna een uur heeft gestaan! Stond echt in brand voor mn gevoel. Had wel een scheur, een lastige, maar heb daar na een hele goede hechting weinig last van gehad. De bevalling heeft ruim 8 uur geduurd van vliezen breken tot geboorte.
    De tweede was wat minder, begon om 16.30 met lichte weeen, om 21 uur kwam de vk, omdat de weeën wat sneller kwamen, had toen 2 cm, maar ze merkte wat vochtdruppels op, dat had ik al twee dagen, voor de zekerheid wilde ze dat ik naar zkh ging om te zien of dat vruchtwater was wat wegdruppelde. Helaas zakte mn weeën door de rit en spanning naar zkh af. Moest blijven omdat het inderdaad vruchtwater was en mogelijk dus al twee dagen gebroken vliezen. Om 3 uur s nachts kreeg ik helaas weer een weeenstorm in mn rug, was niet uit te houden, dacht echt dat ik dood ging en er was niemand die me dit keer hielp met de ademhaling. Kreeg rond 5.30 een prik in mn been, weet niet eens meer waarmee, soort pijnstilling. Haalde de scherpe kantjes eraf, maar meer ook niet. Om uurtje of 6 hebben ze mn vliezen volledig gebroken en toen ging het razendsnel, weeen waren nauwelijks op te vangen, mocht ook alleen op mn rug liggen, door electrode op babays hoofdje, maar zo kon ik ze dus niet opvangen. Uiteindelijk mocht ik om 8.30 persen, na een perswee was het hoofdje al te zien en voelen, yes dacht ik volgende wee is ze er uit, maar toen viel het hartje weg en werd ik zonder dat ik het wist ingeknipt met een BOTTE schaar, wat dus mislukte! Ik heb nog nooit zo hard gegild van de pijn, daarna zonder dat ik een wee had werd een goede schaar gebruikt, maar dat voel je dan dus wel. Gelukkig was ze er toen wel direct uit. Zo der die botte schaar had de bevalling achteraf waarschijnlijk best meegevallen, maar ik heb een jaar lang last gehad van de knip (nu trekt het helaas weer) en dat heeft het voor mij wel een beetje verpest? Heb nu ook afgesproken dat ik niet meer naar dat zkh ga. Dus op zich had het redelijk volgens het boekje kunnen lopen, ook al duurde deze keer veel langer dan bij de eerste wat vaak biet verwacht wordt. Maar goed als ik sommige van jullie verhalen lees mag ik echt niet klagen!
    Alleen ik hoop deze keer dat het wat meer zoals bij de eerste gaat! :)

11. mickey83

mickey83 Bekend lid

30 dec 2013
    515
    0
    16
    NULL
    NULL
    Super mamasmeisje!!!! Wat een geruststelling!
    Weet dochterlief het nu ook, of alleen wat volwassen familie?

Krijg je bij de gyn normaal gesproken ook een uitgeprinte foto mee?? Ik heb nl nog nooit een echo bij de gyn gehad. Ja wel gehad, maar alleen als tweede echo voor als het toch niet goed zat, dus dan krijg je natuurlijk geen foto.

Derde... Wil je nu weer thuis bevallen, of gelijk in het zh??

Visite weg.... ik ga gauw slapen... Dit zijn geen tijden voor een zwangere vrouw;)
    Nu hopen dat dochterlief morgen ook uitslaapt. Maar ik hem m'n middagdutje voor morgen al ingepland. Morgen avond vieren we nl nog sinterklaas.

12. derde

derde Bekend lid

21 jul 2013
    896
    0
    0
    Zuid-Holland
    Gatsie kan niet slapen, al de vierde dag op rij :(
    Ik bedacht me opeens dat ik schreef dat het hartslagje weg viel bij de tweede, maar ik had moeten schrijven dat die wegzakte, maar dus niet wegviel. Is natuurlijk wel even wat anders. Wilde het wijzigen, maar dat kan blijkbaar niet meer na zoveel uur!?
    @mickey, ik wil het liefst thuis bevallen, daar voel ik me veel meer op mn gemak. Maar ik heb afgelopen maandag urine in moeten leveren voor een gbs kweek. Als ik dat blijk te dragen moet ik in het zkh bevallen en krijg ik antibiotica via infuus tijdens de bevalling. Volgende week kreeg ik de uitslag. Ze hebben dat ontdekt bij de tweede bevalling door de langdurig gebroken vliezen. Het kan nu weg zijn , maar als hete nog is kan het heel gevaarlijk zijn voor de baby. Met een antibiotica is dat tegen te gaan voor de baby.

Zucht ga toch maar weer eens proberen te slapen.
    Iedereen die nog sint gaat vieren, veel plezier! Wij hebben het vandaag gehad, was leuk, maar ben blij dat het voorbij is. De oudste liep al twee weken te zenuwen en was hyper van de spanning.

13. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    @Mamasmeisje gefeliciteerd! Wat super gaaf!

@Mickey ene keer wel andere keer niet, net of ze.op dat moment een mooie foto kunnen maken. Ik krijg er.standaard eigenlijk altijd 1 mee. Soms meer maar ligt madam niet goed dan is het geen foto waard.

@derde ik heb in mijn bevalplan dat ze altijd maar dan ook echt altijd eerst een verdoving geven.
    Nu helemaal omdat ik de weeën niet mega pijnlijk vond en ik dus ook echt alles voelde. Het hoofdje dat stond was naar, maar niet mega pijnlijk of iets.
    De schaaf die ze met het neusje gaf brandde en de injectie achteraf deed meer zeer dan de hele bevalling.

Ik moet er niet aan denken. Ze zeggen wel tijdens een wee voel je niets, nou ben ik niet mee eens. Want het schaafje voelde ik tijdens een perswee.
    Brrr een botte schaar neeeeeee. Pfff te erg. Een scherpe schaar lijkt me ook niets haha.

14. mickey83

mickey83 Bekend lid

30 dec 2013
    515
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier erg onzeker. ... heb al twee dagen menstruatie achtige buikpijn en pijn onderin m'n rug. Ik weet niet wat ik ervan moet denken, maar er schiet van alles Door m'n hoofd. Ik verlies geen bloed oid, maar dat had ik bij m'n MA natuurlijk ook niett, dus dat zegt niets. Ik weet niet wat ik hiermee moet... Volgens mij kan ik ook niets doen.

15. Mamasmeisje

Mamasmeisje Fanatiek lid

29 mrt 2011
    1.304
    0
    36
    Brabant
    Jeetje mickey wat vervelend! Zijn t krampen of beetje zeurend? Ik heb die zeurende pijn ook wel eens. Mijn gevoel zegt dat t erbij hoort. Heb je verder nog andere klachten? En hoe ver ben je nu precies? Probeer t rustig aan te doen en wat afleiding te zoeken want de tijd kruipt he, tot de eerste echo...

16. Kacheltje

Kacheltje Bekend lid

8 mrt 2013
    929
    92
    28
    @ mickey. ....Ik heb precies hetzelfde! Maar ik herken dat van vorige zwangerschappen. Het schijnt erbij te horen, alles wordt natuurlijk opgerekt. Zolang je geen bloedverlies hebt is er niks aan de hand ( of je moet extreme buikpijn krijgen)
    Bij mijn MA voelde ik helemaal niks dus zeurderige buikpijn lijkt me eerder positief dan negatief.
    Maar ik weet het....de dagen kruipen voorbij. ..

17. noamy

noamy Fanatiek lid

12 okt 2010
    3.671
    0
    0
    administratief medewerkster
    arnhem
    Mickey ik had psies hetzelfde!
    Bij beide zwangerschappen! !
    Omdat er iets in je groeit krijg je die pijn
    Erg onzeker soms idd had ik ook maar vertrouw erop dat het goed zit!
    Ho ver ben je en wanneer de echo??!!!

18. mickey83

mickey83 Bekend lid

30 dec 2013
    515
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik ben morgen 6 weken en volgende week maandag echo. Ik herken deze rugpijn niet van m'n goede zwangerschap. Daarom weet ik het niet hoor!! Het maakt me erg onzeker. Ik kan echt een punt aanwijzen op m'n onderrug (net iets boven m'n stuitje) .
    Tijdens m'n MA van vorig jaar had ik dit ook niet, bij m'n eerste MA heb ik wel wat buikpijn gehad.

Hadden jullie ook echt pijn in de onderrug ter hoogte van de baarmoeder?

Als het morgen nog zo is ga ik toch de vk maar eens bellen. Misschien dat ze dan al een echo kunnen doen om te kijken of het wel op de goede plek zit ofzo.

Zo naar een verjaardag, ik hoop dat dat een beetje afleiding gaat geven.

19. Lizanne84

Lizanne84 Fanatiek lid

24 okt 2013
    1.533
    5
    38
    @mickey83: hier ook wel rugpijn gehad in t begin maar als je onzeker blijft zou ik gewoon bellen. Want een week wachten in onzekerheid is nog best lang!

@mamasmeisje: yesssssss!!! fijn zo goed nieuws! Nu de rest hier ook nog.

@ niet zwangeren: ik duim nog steeds voor jullie!! hopelijk snel weer positief nieuws hier in de groep!

20. Droppie Drie

Droppie Drie Fanatiek lid

1 aug 2013
    1.735
    10
    38
    Mickey, vervelend die rugpijn! Denk niet dat je je zorgen hoeft te maken hoor, ik had tot een week of 10 ook af en toe krampen en was elke keer bang dat het mis ging. Voor je geruststelling toch even de vk bellen?

Deel Deze Pagina