Van de 1e snel zwanger, maar de 2e wil nog niet lukken

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Meijtje, 25 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Magnolia83

Magnolia83 Fanatiek lid

12 jun 2014
    2.007
    1
    36
    Hoi dames!
    Mickey: fijn dat de koorts wat gezakt is! En hopen dat je toch schoon bent. Wat betreft gaan werken. Iedereen is anders. Ik heb me anderhalve dag ziek gemeld en ben voor de rest verder gegaan met sporten etc. Voor mij werkt dat het beste. Maar als jij je prettiger voelt nog even thuis te blijven doe je dat. Er is geen goed of fout in deze. Jij hebt een behoorlijke pittige nasleep. Ik denk niet dat iemand het gek zou vinden als je nog wat rust nam.

Oh Lizanne, dat getrappel ik je buik is zo heerlijk! Ik verlang daar zo erg naar terug dat het bijna pijn doet.

Hier: de diabetes, schildklier en B12 waren goed. B12 is een vitamine die soms niet goed wordt aangemaakt in je lichaam. Als die waarde niet voldoende zijn wordt foliumzuur ook niet goed opgenomen door je lichaam. Ik ben daar best wel teleurgesteld door. Ik had gehoopt dat daar iets uit zou komen. Maar aan de andere kant fijn dat alles goed is. Volgende week krijg ik de uitslag van de stollingsfactoren. Daar verwacht ik eerlijk gezegd ook niets uit. Heeft zo alle schijn van potte pech hè?

2. Kacheltje

Kacheltje Bekend lid

8 mrt 2013
    929
    92
    28
    @ mickey Lekker je rust pakken meid! Heeft toch allemaal een flinke impact zowel fysiek als psychisch.

@ Magnolia Ik begrijp je dubbelde gevoel. Je bent blij dat alles in orde maar dan heb je nog steeds geen verklaring en wordt het bestempeld als domme pech. Hier helaas hetzelfde geval. Je hoopt dat er iets uitkomt wat je simpel kunt oplossen maar helaas...

@ Lizanne Wat klinkt dat heerlijk! Wat fijn dat je zo geniet! Het is je gegund meid! Ik hoop dat ik die kleine ook snel kan voelen trappelen.

3. Jori

Jori Bekend lid

6 nov 2012
    864
    0
    16
    Zojuist een groeircho gehad en de bsby loopt iets meer dan twee weken achter. Ook het vruchtwater is te weinig! Donderdag moet ik naar de gynaecoloog waar ze de placenta en de navelstreng gaan controleren. Ik heb in de auto een vreselijk potje zitten janken. Ik moet rust nemen maar dat wil echt niet met mijn dochtertje (klein en druk boefje). Daarbij zie ik een thuisbevalling ook niet meer gebeuren. ...... :(

4. Kacheltje

Kacheltje Bekend lid

8 mrt 2013
    929
    92
    28
    ohhh Jori wat super vervelend! Ik moet je eerlijk zeggen dat ik dit bij mijn zoontje ook gehad heb. Doppler onderzoek was goed ( navelstreng en placenta )en bij de bevalling bleek dat ze er toch wel een paar 100 gram naast zaten! Bleek achteraf reuze mee te vallen! Veel succes donderdag

5. Jori

Jori Bekend lid

6 nov 2012
    864
    0
    16
    Had jij ook weinig vruchtwater kacheltje?

6. Lizanne84

Lizanne84 Fanatiek lid

24 okt 2013
    1.533
    5
    38
    Oh jee Jori :( Hopelijk valt het allemaal nog wel mee...
    Ze kunnen er idd naast zitten met de metingen. Probeer het toch zo goed als het kan rustig aan te doen voor jezelf en dat beebje in je buik. Lijkt me ook absoluut niet gemakkelijk met een drukke peuter in huis maar het gaat je heus wel lukken! En potje janken is normaal, heb dat hier 2 weken geleden ook gedaan omw 1 slecht suikerresultaatje...

7. Droppie Drie

Droppie Drie Fanatiek lid

1 aug 2013
    1.735
    10
    38
    He bah, Jori, zo had je het je niet voorgesteld! Tranen zijn dan logisch hoor, combinatie van teleurstelling en hormonen... Hopelijk donderdag goede meetresultaten!

8. noamy

noamy Fanatiek lid

12 okt 2010
    3.671
    0
    0
    administratief medewerkster
    arnhem
    Jori die metingen tegenwoordig zitten er zoooo veel naast
    Ik kreeg vorige week de mededeling dat t buikje van onze beeb al op 39 weken lag!!
    Ook zoiets
    Zal vast allemaal goed zitten en n zkh bevalling valt ook erg mee je bent in goede handen!!!

9. NatalievK

NatalievK Lid

11 mrt 2014
    81
    0
    0
    Zuid-Holland
    Metingen zitten er idd vaak naast hoor! Bij Siem zaten ze er ook 500 gram naast, hij bleek iets groter/zwaarder dan ze hadden gedacht. Ik duim voor je dat alles goed is Jori! :)

10. Jori

Jori Bekend lid

6 nov 2012
    864
    0
    16
    Meiden dank voor jullie positieve berichten. Nu is het alleen wel zo dat ik de combinatie van weinig vruchtwater en kleine baby zorgelijk vind. Daarbij heb ik een kleine buik. Maar goed we wachten af wat de gynaecoloog zegt.

11. Kacheltje

Kacheltje Bekend lid

8 mrt 2013
    929
    92
    28
    Ik begrijp je zorgen meid. Uit een Doppler onderzoek halen ze veel informatie over de conditie van je placenta en navelstreng. Gelukkig ben je snel aan de beurt bij de gyn. Hopelijk krijg ie snel antwoorden en valt het mee. Hoe laat moet je morgen?

12. Magnolia83

Magnolia83 Fanatiek lid

12 jun 2014
    2.007
    1
    36
    Jori, wat waardeloos. Ik hoop dat alle zorgen voor niets zijn!
    Alvast veel succes morgen. Knuffel.

13. derde

derde Bekend lid

21 jul 2013
    896
    0
    0
    Zuid-Holland
    Succes Jori! Hopelijk zitten ze er naast en valt het mee. Ik kan me voorstellen dat de hoeveelheid vruchtwater je wel zorgen baart. En een zkh bevalling, ik snap je helemaal! Ik moet helaas ook in het zkh bevallen, vindt het er zo klinisch en die kamers zo niet rustgevend, maar goed ales voor je kindje! Sterkte morgen! En je rust vonden met een kleintje is heel lastig, maar probeer toch zoveel mogelijk aan je man over te laten of bel toch echt een oppas (oma oid?) zodat je overdag even kunt rusten.

14. noamy

noamy Fanatiek lid

12 okt 2010
    3.671
    0
    0
    administratief medewerkster
    arnhem
    Jori alvast succes morgen

Derde hier is t zkh brij modern en zijn constant aan t opknappen en bijhouden
    Ook de kraam is helemaal vernieuwd
    Ik vind het soieso al geen probleem om in t zkh te bevallen maar daardoor al helemaal niet!
    Maar als je zkh n beetje oudbolllig is of iets kan ik me voorstellen dat je t niks vind.....
    Maja als alles goed gaat is t n dagje of 1 nachtje en dan weer naar huis toch!!

15. Jori

Jori Bekend lid

6 nov 2012
    864
    0
    16
    Morgen om 14.15 ben ik aan de beurt. Van mijn dochter ook in het ziekenhuis bevallen vanwege serotoniteit en meconiumhoudend vruchtwater. Eerlijkgezegd had ik er helemaal geen moeite mee en vond ik het zelfs gezellig(mede dankzij het aardige en kundige personeel). Maar gezien het feit dat ik graag zelf verloskundige wil worden is de drang naar een thuisbevalling erg groot. Ik hou jullie op de hoogte meiden!

16. Mamasmeisje

Mamasmeisje Fanatiek lid

29 mrt 2011
    1.304
    0
    36
    Brabant
    Succes morgen Jori!

Heb vandaag voor t eerst weer een redelijke dag gehad. Ik voelde me weer wat mens. Naast de misselijkheid van de hormonen ed hebben S en ik ook nog een buikgriepvirusje gehad. Zij aan de diaree en ik braken en maagpijn. Gelukkig gaat t beter en hoop dat dat zo blijft gaan.

Over thuis of ziekenhuis bevallen: ik twijfel nog. Ergens zou het me thuis ook wel lukken maar vond de zorg van t ziekenhuis ook wel fijn destijds. Daarbij is er hier een splinternieuw moeder-kind centrum, naast het ziekenhuis, wat ik mei open gaat met super de luxe kamers om te bevallen. Alleen 1 persoonskamers en jij kindje blijft gegarandeerd bij je op de kamer. Ookal zou t de couveuse in moeten, dan komt de couveuse ook op je kamer.

En rommelt het al Droppie drie? Spannend hoor!

17. Kacheltje

Kacheltje Bekend lid

8 mrt 2013
    929
    92
    28
    @ mamameisje Wat fijn dat het beter gaat!

Ik heb helaas geen keuze en moet in het ziekenhuis bevallen. Maar dat kind centrum bij jou mamameisje klinkt wel echt super fijn! Vooral dat de couveuse op de kamer komt! Ik vind het echt een uitvinding hoor...

18. Magnolia83

Magnolia83 Fanatiek lid

12 jun 2014
    2.007
    1
    36
    Oh wauw ik wist niet dat dat bestond, de couveuse bij je op de kamer. Onze dochter heeft vier dagen op de neonatologie gelegen na haar geboorte en ik dus alleen op de kraamafdeling. Ik vond het verschrikkelijk.

Ik had een totaalruptuur en toen werd er ook een zwangerschapsvergiftiging vermoed. En zij had een ingeklapte long en vocht in haar longen. Ze begon met apgar 4, 5 toen 7. We waren op zn zachts gezegd een beetje gehavend uit de strijd gekomen.

Het is zo slecht voor de hechting om niet bij elkaar te zijn die eerste paar dagen.

19. Droppie Drie

Droppie Drie Fanatiek lid

1 aug 2013
    1.735
    10
    38
    Bah Magnolia, da's nou niet bepaald een droombevalling geweest :(

Mamasmeisje, gelukkig voel je je nu iets beter. Hoop dat de misselijkheid door de hormonen ook snel voorbij is. Had je daar vorige keer lang last van of werd het minder na het eerste trimester?

Succes vanmiddag Jori!

Hier nog alles rustig. Voel me nog best goed. Nu 39 weken, denk dat ik de 41 wel ga halen. Geduld is een schone zaak! En ik denk dat ik toch maar poliklinisch ga bevallen. Hier ook een geboortecentrum met eigen kamer, eigen badkamer etc.

20. Kacheltje

Kacheltje Bekend lid

8 mrt 2013
    929
    92
    28
    Ja dat is ook echt verschrikkelijk hè Magnolia! Hier heeft de kleine 2 weken op neonatologie gelegen en ik 4 dagen op de kraamafdeling.Toen ik naar huis mocht ben ik hele dagen bij de kleine gebleven. Ik wilde perse die tijd inhalen. Ik was echt kapot toen ie uiteindelijk naar huis mocht.
    Ik hoop echt dat het deze keer anders gaat.

Deel Deze Pagina