@mickey: wat balen seg! Ik zou ook terugbellen en vragen wat voor weefsel het is. Misschien wat verklevingen-achtige toestanden? Bij mij hebben ze met de hysteroscopie ook wel wat weefsel gezien en dat dan proberen weg te schrapen (was gelukkig niet veel want best wel pijnlijke affaire). Dus misschien kunnen ze zoiets ook wel doen voor jou? Of ineens toch een curretage? Maar de vraag is of dat weefselrest wel de moeite is voor een curretage te ondergaan? pfff allemaal zo onzeker: zeker bellen hoor! @ Noamy: jeetje ja dat klinkt idd als een soort Post-traumatische stress. Laat je maar goed begeleiden he! En wat goed dat joah zo een heerlijk ventje is. Af en toe dan toch ook wat genieten tussendoor! @meijtje: dat kan je nu wel missen zo op het einde zo ziek zijn! Hopelijk knap je snel terug op zodat je energie hebt voor D-day en zeker tegen dat je man er 2 weken niet is. @kacheltje en mamasmeisje: met jullie alles ok? Nu breekt de leukste periode aan vind ik: meer energie, minder moe, buikje krijgen, schopjes voelen.... @Jori: nog 5 dagen te gaan staat er gewoonweg op jouw banner! spannend!!! Jullie weten het geslacht nog niet he? Ik duim voor een vlotte bevalling en dat je beebje gezond mag zijn! Misschien komt hij/zij morgen wel op valentijn?
Mickey wat balen! En je moet zeker even terug bellen en alsnog je vragen stellen en je zorgen uiten! Dit gaat om jouw gezondheid en je kinderwens! Meitje beterschap! Naomy heftig hoor en beterschap/sterkte! Hier is alles nog rustig. Wel steeds meer druk op mijn schaambeen maar dat komt waarschijnlijk doordat de baby al is ingedaald. Ik denk alleen wel dat het nog even gaat duren. Dochterlief kwam ook tien dagen te laat EN inderdaad we weten het geslacht nog niet en ik ben zo benieuwd!
@hier: net terug van gesprek met gyn over bevallingsplan. Ik mag dan toch gewoon vaginaal bevallen want er is geen groter risico dat mijn vagina nog eens gaat scheuren (oef! ) We gaan wellicht wel kiezen voor een inleiding rond 39 weken omdat de baby zo groot wordt ingeschat en hij/zij er dus beter wat eerder uitkomt. ppffff spannend wel! wordt elke keer concreter!
@ mickey Had je nog contact gehad met je eigen gyn? Gewoon bellen hoor! Je hebt genoeg shit gehad. @ Meijtje Hoe gaat het met jou? Voel je je alweer wat beter? @ Jori Spannend! Ik kijk iedere dag even of er nog niks gebeurd is... @ Lizanne. ...Komt langzaam dichtbij hè! Ook voor jou spannend. @ Naomy Al een beetje opgeknapt meid? Laat je maar lekker verwennen. @ mamameisje Wat goed om te horen dat het beter gaat! Geniet meid! @ hier Zelf ben ik gelukkig ook een stuk minder misselijk en ben ik aan het afbouwen met de emesafene. Maar de vermoeidheid. ...pfff.....ben echt constant doodmoe!
Spannend lizanne! Meijtje alweer bijna 16 weken!! Gaat best snel!! Wat vervelend van je vermoeidheid .....hoop dat het snel over gaat anders zou je floradix kunnen proberen !!! Hier gaat t beetje bij beetje lichamelijk beter Geestelijk erg veel bezig met wat ik heb meegemaakt tijdens de ks.....ben ook enorm emotioneel en ben erg veel bezig met het weer moeten werken straks niet bij m'n kinderen kunnen zijn dus geniet helemaal niet zoals t zou moeten...... Snachts word ik regelmatig net of ik weer stik en in ademnood wakker..... Tijd dus zoals de vk al aanraadde om hulp te zoeken denk ik.......dat ik het een plekje kan geven en m'n emotie anders beleef..... Kan t moeilijk verwoorden ..... Morgen de ha maar even bellen..... Kleine vent doet het gelukkig goed alleen drinkt hij z'n flesjes niet elke keer leeg.... Laat van de. 100 vaak 10 of 20 staan....aangezien hij best is afgevallen en mondjes maat aan komt lijkt t me niet echt goed Morgen komt cb ben benieuwd of hij is aangekomen.....
Naomy ik hoop dat het gauw beter met je gaat en dat je wat meer kan genieten van de kraamtijd! Inderdaad de huisarts inschakelen! Hopelijk heeft het cb morgen goed nieuws over de groei!
Hier weer ff reactie van mijn kant. Vanmorgen een andere gyn gesproken, mijn eigen gyn heeft pas volgende week weer poli. Hij zei het lichaam het vaak zelf oplost en dat het verschillend is hoe lang dat per persoon duurt. Ik heb gevraagd naar hysteroscopie (ik heb gelezen dat ze daarmee soms kleine hoeveelheid weefsel weg kunnen halen)... dat is op een gegeven moment het overwegen waard. Maar hij vond het lastig om dit nu telefonisch te bespreken omdat hij geen echo gezien heeft. Maar volgens mij zou het wel kunnen als ik me er hard voor maak. Ik moet nog bellen voor een afspraak dat ik over twee weken m'n eigen gyn spreek over progesteron. Misschien eerder en anders dan bespreek ik ook hoe nu verder. Ik wil best nog één menstruatie afwachten, maar echt niet langer. Maar om nu een afspraak te maken om weer bij haar langs te gaan heeft volgens mij geen nut... ze doet zoiets toch niet gelijk en m'n baarmoeder heeft ze pas nog gezien. Wat vinden jullie hiervan??
@mickey: ik zou nog eens met je eigen gyn babbelen en zeggen dat je via een second opinion gehoord hebt dat een hysteroscopie misschien wel kan helpen. Misschien dat ze dan sneller iets wil done? En dan idd ev nog maximum 1 menstruatie afwachten maar dan zou mijn geduld ook helemaal op zijn hoor! Hopelijk komt dan alles los met de volgende menstruatie. Wel heel lastige situatie hoor
@Mickey wat een nasleep. Zo zie je dat je steeds verder je grenzen gaat verleggen, maar heb wel in je achterhoofd, genoeg is genoeg. Ik was er helemaal klaar mee en ze wilde me ook laten wachten, maar ik was zo moe van het bloeden en de mmm dat mijn man gebeld heeft dat ik het niet meer trok (lichtelijk overdreven) en toen konden de kleine stukjes in ene wel met curretage weggehaald worden, maar eerst moest hij boos worden zeggen dat ik geen nummer was, maar een mens met gevoel. Ze laten je net zo lang lopen tot je het niet meer trekt, dus ze proberen je over je eigen grenzen heen te laten gaan, zodat je niet hoeft te komen. Ze gaven toe aan de telefoon dat ze mij niet panisch genoeg vonden en dat ik best nog wel 2 weken kon wachten daarom. Nou toen was mn man helemaal laaiend, zeker omdat ik nooit bel (was de eerste keer) en het werd niet serieus genomen. Ga bij jezelf heel goed te raden tot.hoever je wil gaan anders laten ze je zo een half jaar lopen in de hoop dat het uit zichzelf oplost. Zo lang kan het duren en door steeds een beetje oprekken van je eigen grenzen. kom je er uiteindelijk wel aan. Blijf dicht bij jezelf en laat je niet afschepen. Dikke knuf meid.
Mickey, persoonlijk vind ik ook dat je lang genoeg gewacht hebt. Ik zou goed nadenken over wat je zelf wilt en op je strepen staan. Het is jouw lichaam! Desnoods je man laten bellen zoals Meijtje al zegt. Hier gaat het wat minder. Zoontje is in het weekend zo ziek geworden dat ie nu in het ziekenhuis ligt vanwege uitdroging. Ik lig er natuurlijk naast. Arm mupje
Kacheltje wat zielig van je zoontje! Ik hoop dat jullie gauw weer naar huis mogen! Inderdaad vandaag uitgeteld maar nog geen tekenen van een bevalling. Op zich voel ik me goed maar ik begin nu toch ook wel nieuwsgierig te worden naar de baby in mijn buik.
Kacheltje hoe gaat het met je zoontje? Mickey heb je nog contact gehad met jouw eigen gynaecoloog? Hier ziek aan het worden: keelpijn, hoofdpijn en gezwollen klieren. De bevalling zal dus nog wel even op zich laten wachten.
Dank voor jullie reacties!! Ik heb zelf inderdaad ook door dat ik grenzen aan het verleggen ben. Nou oké ik wil nog tot dan wachten en daarna komt er toch weer een tijd. Nu ben ik dat zat. Volgende week dinsdag spreek ik m'n eigen gyn en dan ga ik dat zeggen. Dan gaan we MIJN planning volgen (hoop ik). En dat is dat ik wacht tot m'n volgende menstruatie en daarna gelijk echo en hysteroscopie wil!! Ik wil er nu gewoon vanaf. Want inderdaad als je dit niet zelf aangeeft laten ze je gewoon lopen... want het lichaam gaat het op den duur toch zelf doen zeggen ze. Nou bij mij NIET!!!! Joh Kacheltje... dat was wel ff schrikken denk ik. Beterschap!! Jori... geniet nog even van je buik... en niet ziek gaan worden nu hoor!! Dat kun je niet gebruiken!! Veel succes met de bevalling!!!
Hier vandaag een vriendin bevallen die gelijk met jou was uitgerekend Jori! ben benieuwd wanneer we van jou nieuws krijgen @mickey: goed meid! op je strepen staan nu! En echt: laat je niet meer doen he!! Die dokters staan niet in jouw schoenen en weten niet hoe jij je voelt dus ze kunnen zeggen wat ze willen maar je hebt al genoeg geduld gehad.