Van de 1e snel zwanger, maar de 2e wil nog niet lukken

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Meijtje, 25 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lizanne84

Lizanne84 Fanatiek lid

24 okt 2013
    1.533
    5
    38
    Gefeliciteerd jori! En dan toch een ks. Dat hoor je bij inleiding hier wel vaker :(. Had eigenlijk ook geen zoontje verwacht bij jou maar wat geweldig! Geniet van je mannetje!

2. Magnolia83

Magnolia83 Fanatiek lid

12 jun 2014
    2.007
    1
    36
    Gefeliciteerd Jori! Hoe gaat het?

3. derde

derde Bekend lid

21 jul 2013
    896
    0
    0
    Zuid-Holland
    Gefeliciteerd met jullie zoon Jori! Wat een mooie naam!
    Hopelijk gaat alles goed. Wel jammer dat het een keizersnee is geworden. Als je er de puf en Tijd voor hebt horen we wel hoe het gegaan is, probeer eerst maar te genieten van de kleine!
    En toch nog een februari kindje dus!

Hier ben ik blij dat het maart is! Als het goed is wordt deze maand onze baby geboren! Vind het heel spannend en ben om de een of andere reden veel banger voor de bevalling dan bij de eerste twee, maar dat komt waarschijnlijk omdat de bevalling bij de tweede me zo is tegengevallen. Ik hou jullie op de hoogte!

4. Droppie Drie

Droppie Drie Fanatiek lid

1 aug 2013
    1.735
    10
    38
    Jori, van harte gefeliciteerd!! Wat een prachtige naam heeft jullie zoontje! Hoe is de eerste nacht gegaan? Ben ook benieuwd naar je bevallingsverhaal, maar eerst lekker bijkomen en genieten van je kleine ventje.

5. NatalievK

NatalievK Lid

11 mrt 2014
    81
    0
    0
    Zuid-Holland
    Gefeliciteerd Jori!! Mooie naam voor een mooi mannetje 😊 Geniet ervan meid!!! 😊

6. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    Jori van harte gefeliciteerd met Silvijn, leuke naam.
    Gelukkig maken jullie het goed ondanks de ks. Hoe is het met de pijn? Wat super dat het een jongetje is.
    Hopelijk mogen jullie snel naar huis en kunnen jullie als gezinnetje genieten.

7. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    Lizanne ja jij bent ook bijna aan de beurt. Ik hoop dat de bevalling mee valt. Het is alweer maart. Over een maandje ben ik aan de beurt...

8. Lizanne84

Lizanne84 Fanatiek lid

24 okt 2013
    1.533
    5
    38
    Jaja nog 2 weekjes werken en de week erna is het al zover... krijg wel wat zenuwen als ik er aan denk ;) En ik hoop ook zo hard dat de bevalling mee valt. Maar we zien wel, laten het gewoon op ons afkomen en hopen dat alles goed verloopt. Meer kunnen we toch niet doen :)

9. derde

derde Bekend lid

21 jul 2013
    896
    0
    0
    Zuid-Holland
    Huh werken Lizanne? Je moet toch met 36 weken met verlof? Of ben je zelfstandige en wil je nog wat dingen af maken?
    Ben benieuwd wie van ons als eerste bevalt! Ik heb een tijdje het gevoel gehad dat ik aankomend weekend ga bevallen, maar 21 maart spookt ook steeds door mn hoofd! Vind da zo'n mooie datum, begin van de lente! :)

10. Lizanne84

Lizanne84 Fanatiek lid

24 okt 2013
    1.533
    5
    38
    @werken: geen zelfstandige hoor maar ben van Belgie :)
    Hier werken we zo lang mogelijk door want krijgen 15 weken bevallingsverlof waarvan je min 1 week vooraf aan de uitgerekende bevallingsdatum moet opnemen maar als je dan later bevalt krijg je minder weken nadien.
    Als ik bv 4 weken voor de datum mijn bevallingsverlof start en dan nog eens 2 weken over tijd zou gaan heb ik maar 9 weken erna. Dus hier werken de meesten tot week 39 door zolang dat uiteraard fysiek mogelijk is.

@bevaldatum: hier wellicht de week van 16 maart en de 21ste zal ik sowieso niet halen. Word ten laatste 20 maart ingeleid ;) Tenzij het natuurlijk heel lang zou duren en ik middernacht overschrijd maar daar hoop ik zeker niet op. Nu ja 20 maart is ook mooi ;) of eerder :) als het maar vlot verloopt en ons beebje gezond is.

11. derde

derde Bekend lid

21 jul 2013
    896
    0
    0
    Zuid-Holland
    Aha dat verklaart Lizanne, wel pittig om tot een week voor je bevalling door te werken zeg! Ik denk niet dat ik dat had volgehouden, zeker niet met de twee andere kids erbij. Ik dacht dat de verlofregeling in NL de slechtste was, maar bij jullie is het dus nog een week minder! Nadeel voor mij isnderdaad wel dat ik na de bevalling 'maar'. 10 weken heb, omdat ik 6 weken van te voren moest stoppen. Maar ik kijk wel hoe het loopt en na zes weken werken heb ik weer drie weken zomervakantie aangevraagd :)

12. Lizanne84

Lizanne84 Fanatiek lid

24 okt 2013
    1.533
    5
    38
    ja gelukkig heb ik geen al te zware job, veel bureauwerk dus dat lukt allemaal nog heel goed. En ik werk sinds onze dochter naar school gaat (want dat is hier ook standaard op 2.5 jaar al) nu 4/5de dus woensdagnamiddag en vooral vrijdagnamiddag heb ik wel wat rust :)

13. Jori

Jori Bekend lid

6 nov 2012
    864
    0
    16
    Meiden bedankt voor de felicitaties! We zijn gisteren alweer thuis gekomen en alles gaat heel goed! Hierbij mijn bevallingsverhaal:

Zaterdagochtend om 9 uur eerste cytotecpil en daarna een uur ctg. Er gebeurde niks. Om half twee in de middag toucheerde de gynaecoloog nogmaals en de baarmoedermond was een klein beetje aan het verweken. Ze bracht nog een pil in en deelde mee dat ik een uurtje aan de ctg moest en dan maar weer naar huis om mij zondagochtend nogmaals te melden.

Echter na 15 minuten aan de ctg kreeg ik weeën om de 3 minuten. Nog niet heel heftig maar de boel was toch op gang! Na een half uur vroeg de verpleegster of ik even op mijn zij wou gaan liggen. De hartslag van de baby dipte namelijk bij elke wee. Na drie weeën besloot zij de gynaecoloog weer op te piepen. De gynaecoloog toucheerde weer en 1 cm ontsluiting, vliezen doorgeprikt en een elektrode op het hoofdje van SIlvijn. Ik zei tegen mijn partner dat het niet goed voelde en dat ik bang was dat de baby het niet ging redden als ze niet snel zouden ingrijpen. 20 minuten later kwam de gynaecoloog terug met de mededeling dat het haar verstandig leek om een keizersnede te doen want echt heftige weeën zou de baby niet trekken.

Binnen een half uur lag ik op de ok met alle toeters en bellen en tien minuten later werd SIlvijn geboren! Hij bleek volledig omstrengeld door de navelstreng en had nooit normaal geboren kunnen worden. Dit was ook de reden waarom hij niet goed kon indalen. Mijn partner en ik mochten beiden mee kijken hoe ze SIlvijn uit mijn baarmoeder haalden en na een korte controle van de kinderarts mocht SIlvijn bij mij op de borst liggen. Pas toen we boven op de afdeling waren heb ik hem weer aan de verpleegster gegeven om te wegen.

De gynaecoloog vertelde later dat Silvijn nooit vaginaal geboren had kunnen worden! Dat is toch wel heftig hoor!

Al met al heel heftig en emotioneel maar samen met de geboorte van mijn dochter de mooiste dag van mijn leven!

14. Lizanne84

Lizanne84 Fanatiek lid

24 okt 2013
    1.533
    5
    38
    @Jori: amai heel heftig! Ik ga volg week vrijdag bij de echo ineens vragen of ze checken waar de navelstreng ligt ;)
    Dan toch liever een ks dan het risico lopen dat er iets misgaat bij een vaginale bevalling...
    Maar goed dat jullie al thuis zijn nu! En dat het allemaal goed is afgelopen. Blijft toch echt wel een spannend iets zo bevallen!

15. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    Jeetje Jori, dat is dan toch even schrikken geweest dat hij dat nooit gered zou hebben.
    Dan ben je toch heel blij dat ze zo snel ingegrepen hebben. Hoe was Silvijn er onder en hoe gaat het verder met jou? Zo is jouw inleiding toch heel anders afgelopen.... Maar goed afgelopen voor iedereen gelukkig. geniet van de kraamwee, die is zo over :)

16. Kacheltje

Kacheltje Bekend lid

8 mrt 2013
    929
    92
    28
    Jeetje Jori wat heftig! Wel goed om te horen dat het nu goed gaat! Hoe reageerde grote zus ? Geniet en laat je verwennen!

17. Mamasmeisje

Mamasmeisje Fanatiek lid

29 mrt 2011
    1.304
    0
    36
    Brabant
    Dat is schrikken Jori maar gelukkig is het allemaal goed afgelopen en zijn jullie nu lekker met z'n 4-tjes.
    Toen ik geboren werd had ik de navelstreng rond m'n nek en romp. Dat vertelde m'n moeder me eens. Had er niks aan overgehouden geloof ik.

Hier gisteren de 20 weken echo gehad. Alles was helemaal goed. Normale baby qua groei en alles erop en eraan. Nogsteeds een meid gelukkig :) Nu dus alweer bijna op de helft. Nog maar 1 kg aangekomen waar ik ook heel blij mee ben. Nu nog wat meer beweging. Plancenta ligt tegen de buikwand dus dat dempt het gevoel. Maar verwacht dat dat de komende weken toch wel steeds duidelijker moet gaan worden!

18. Magnolia83

Magnolia83 Fanatiek lid

12 jun 2014
    2.007
    1
    36
    Wat heftig Jori, fijn dat alles goed is gekomen.
    En zo zie je maar weer hoe goed je als moeder kunt aanvoelen of er iets mis is of niet.

19. Lizanne84

Lizanne84 Fanatiek lid

24 okt 2013
    1.533
    5
    38
    @mamasmeisje: hier ook placenta vanvoor en vanaf week 22 begon ik toch echt vaker en vaker bewegingen te voelen hoor dus gaat zeker komen :)

@magnolia: wanneer heb je je eerste echo? spannende weken voor jou

@mickey83: hoe gaat het met jou meid...? eindelijk aan een nieuwe cyclus kunnen beginnen en helemaal schoon? Ik hoop zo hard op wat meeval voor jullie nu!

20. Magnolia83

Magnolia83 Fanatiek lid

12 jun 2014
    2.007
    1
    36
    20 maart, met 7 weken 2 dagen, heel spannend!
    Maar tot nu toe voelt het goed. Onwijs moe, zo veel erger dan bij mijn vorige zwangerschappen en dat stemt me hoopvol. :)

Hoe is het met jou? Je begint tegen het einde te lopen. Ook heel erg spannend! :)

En Mickey, hoe is het met jou?

Deel Deze Pagina