Van de 1e snel zwanger, maar de 2e wil nog niet lukken

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Meijtje, 25 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kacheltje

Kacheltje Bekend lid

8 mrt 2013
    929
    92
    28
    Ohh Meijtje, wat een goed nieuws dat het wel weer mag! Na je bevalling zag het toch even anders uit. Gefeliciteerd! En hopelijk gaat het nu wat sneller en makkelijker en blijft je een hoop verdriet bespaard.

2. Kacheltje

Kacheltje Bekend lid

8 mrt 2013
    929
    92
    28
    Mickey ik ben heel benieuwd hoe het bij jou gaat ? Als ik het te vaak vraag moet je het zeggen hoor! Maar vind het altijd zo spannend als je je NOD hebt ..

3. mickey83

mickey83 Bekend lid

30 dec 2013
    515
    0
    16
    NULL
    NULL
    Geeft niets hoor kacheltje;)... een teken dat je me nog niet vergeten bent:). Hier nu ongeveer rond NOD (denk ik / als ik m'n cyclus een beetje snap) en nog geen rood. Heb me voorgenomen dat ik pas zondag ga testen. Morgen en overmorgen logees, dus dan lukt het niet. Heb ook geen testen in huis, dus die moet ik dan sowieso nog kopen (Maar heb volgens mij ook bijna geen maandverband in huis;)) Dus ik denk dat ik morgen maar even testen en maandverband ga kopen...

4. Kacheltje

Kacheltje Bekend lid

8 mrt 2013
    929
    92
    28
    Oh Jeetje wat spannend hihi !

5. Lizanne84

Lizanne84 Fanatiek lid

24 okt 2013
    1.533
    5
    38
    spannend mickey!!
    voel je je anders dan anders?
    en pas zondag testen: respect ;)
    ik duim duim duim!

6. mickey83

mickey83 Bekend lid

30 dec 2013
    515
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik weet het eigenlijk niet... gevoelens gaan erg heen en weer. Dan kom ik weer van het toilet af en denk volgens mij wordt afscheiding al donkerder en het volgende moment denk ik voel ik wat bij m'n tepels. Dus ik PROBEER mezelf vooral NIET gek te maken.
    Vanmiddag had ik eigenlijk wel willen testen, maar ja ik heb toch niets in huis, dus dat kan niet. Morgen lekker een daagje shoppen en dan dus ook even naar het kruidvat.

7. mickey83

mickey83 Bekend lid

30 dec 2013
    515
    0
    16
    NULL
    NULL
    Helaas gisteren geen test hoeven te kopen :x!!
    Moet eerlijk zeggen dat het me ook wel weer oplucht, tenminste weer duidelijkheid. Die onzekerheid is zo slopend.

8. Kacheltje

Kacheltje Bekend lid

8 mrt 2013
    929
    92
    28
    ahhh nee mickey, shit!

9. noamy

noamy Fanatiek lid

12 okt 2010
    3.671
    0
    0
    administratief medewerkster
    arnhem
    Heen meiden!
    Ben hier heeeel lang niet meer geweest sorry!.,Zooo druk met 2 kids!
    Hier gast t op zich ok...
    Zit in de ziektewet sinds. 2weken want verlof zat er alweer op.....pfff gaat zo snel bah.....
    Met de psycholoog behandelingen gaat t ok....langzaam aan kruipen we omhoog ....
    M'n schoonmoeder heeft vorige week d'r eerste chemo gehad en volg week n tweede
    Kijken of ze het zo wat kunnen remmen...

Mickey wat balen van je ongi meid.....

En meijtje er komt een derde ?! Hi hi wat leuk en over n paar maandjes er al voor gaan!
    Heeeel soms denk ik er ook aan
    T idee dat dit m'n laatste keer zwanger was en de laatste keer n baby maakt me best verdrietig
    Maar 3 kinderen lijkt me ook wel enorm druk en veel en financieel denk ik ook soms hoe ga je dat doen als het nu ook allemaal maar net lukt!!
    ........

Hoe gaat het verder met iedereen?

Joàh doet het goed! Groeit goed ! Lacht de hele dag door ! Zooo vrolijk is hij!
    Mijn oudste nog steeds erg jaloers.....en erg last van de pittige 3 jarige leeftijd ...poeh vreselijk
    Nu heb ik 1x in een vreselijke bui en nu houd je he bek tegen m gezegd *schaam* en nu blijft hij t woordje bek zeggen
    Soms komt t woord wel 50 x op n dag voorbij
    Zet m op de trap
    Waarschuw m
    Zeg dat t niet mag
    Heb t n paar keergenegeerd maar niks helpt
    Wat moet je daarmee ????
    Zoooo n spijt dat dat mijn mond is uitgefloept toen......
    Vind t erg pittig IIg

10. Lizanne84

Lizanne84 Fanatiek lid

24 okt 2013
    1.533
    5
    38
    @mikey83: balen meid :( wel duidelijk natuurlijk maar duidelijk zwanger had zo veel leuker geweest. Veel goeie moed maar weer voor de volg ronde

@Noamy: hier is t beetje andersom: de kleinste huilt echt wel veel, ze geraakt moeilijk in slaap overdag en geraakt dan oververmoeid en dan is het krijsen! Maar gelukkig gaan de nachten redelijk goed. De oudste luistert de laatste dagen echt supervoorbeeldig naar mij. Soms haalt ze wel eens iets uit en dan heb ik ook soms spijt van wat ik zeg hoor. Zo was ze gisteren enthousiast aan het roepen id auto toen de kleinste sliep en uiteraard werd die wakker en dus weer krijsen. En toen zei ik tegen haar dat het haar 'schuld' was dat haar zusje wakker was. Is natuurlijk niet leuk van mij dat ik haar zo opzadel met dat schuldgevoel want ze had er zelf duidelijk spijt van. Maar goed, dit voorbeeld dus maar om te laten weten dat je zeker niet de enige bent die haar geduld eens verliest en dan iets zegt waar ze spijt van heeft. Zal wellicht helaas ook niet de laatste keer zijn dat ons zoiets overkomt. We doen ons best als moeder he en t voornaamste blijft dat we onze kindjes doodgraag zien.

@meijtje: leuk dat jullie zo snel voor een derde gaan. Hier wil manlief er nog niet veel van weten. Ik hoop tegen dat de jongste 9mnd is dat hij dan wel weer zin krijgt in een 3de baby'tje maar we zullen zien.

Hoe is het met de andere dames?

11. Jori

Jori Bekend lid

6 nov 2012
    864
    0
    16
    Mickey :( ik vind het echt heel erg vervelend voor jou! Mijn duimen draaien voor de volgende ronde meid! Ga je nog voor een second opinion?

Naomy ik hoop voor jou dat de oudste gauw bijdraait! En tja ik denk dat iedereen wel eens zijn stem verheft tegen zijn kind. Ik moet eerlijk bekennen dat ik weleens mijn stem heb verheft tegen manlief waar Liselot bij stond. Dat vindt ik ook echt niet kunnen maar goed het gebeurde...... Verder probeer ik zoveel mogelijk op een positieve manier haar te corrigeren maar ja dat lukt niet altijd.

Op zich gaat het hier verder goed. Liselot is juist helemaal verliefd op Silvijn. Ik heb alleen afgelopen nacht voor het eerst 4,5 uur door kunnen slapen omdat meneertje tot afgelopen weekend om de twee uur kwam.... Ik denk dat het door spruw in zijn mondje en ik denk ook in zijn darmpjes komt. Inmiddels al vier weken Nistatine... Daktarin orale gel willen ze (nog) niet voor schrijven.

12. Mamasmeisje

Mamasmeisje Fanatiek lid

29 mrt 2011
    1.304
    0
    36
    Brabant
    Terug van even weggeweest! Vakantie was heerlijk em voel me een stuk beter.
    Sophie is ook weer veel liever en de driftbuien fase en conflicten zijn voorbij. Ook alweer lange tijd geen nat bed dus ze zat denk ik zelf ook even niet lekker in dr vel.

@noamy: heel herkenbaar, het gedrag van je oudste. Probeer in ieder geval standvastig en duidelijk te blijven. T kan ook helpen om gewoon een hele dag oppas te regelen en jij dus even een dagje voor jezelf en de kleine hebt. Kan t negatieve spiraal soms doorbreken. Succes.

Hier net bij de vk geweest. Alles in orde. Over 2 weken groei echo omdat Sophie klein was bij de geboorte. Dus even een extra check. Ook kijken ze of mn placenta nu hoger ligt want die lag nogal laag.

13. Kacheltje

Kacheltje Bekend lid

8 mrt 2013
    929
    92
    28
    @ mamameisje Wat fijn dat het zo goed gaat! Wanneer heb je groeiecho?
    @ Mickey Hoe gaat het met jou meid ? Waar zit je nu ergens in je cyclus.

14. Mamasmeisje

Mamasmeisje Fanatiek lid

29 mrt 2011
    1.304
    0
    36
    Brabant
    @kacheltje: heb 27 mei de groei echo. Dan ben ik 31 weken en 5 dagen. Heb 2 weken later weer een echo, de liggingsecho. Leuk om nog even te spieken naar de kleine meid.

Hoe gaat het met jou? Hou je t nog een beetje goed vol? Ook alweer in t derde trimester zie ik. Fijn om die 28 weken grens voorbij te zijn he!

Hier aan t aftellen tot mn verlof. Nog 3 weken te gaan..

15. Lizanne84

Lizanne84 Fanatiek lid

24 okt 2013
    1.533
    5
    38
    ja dames, het kort ook al goed op bij jullie!
    Geniet nog van die zwangere buik in het laatste trimester: de schopjes, de hik, etc

16. mickey83

mickey83 Bekend lid

30 dec 2013
    515
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ha Meiden,
    ff een kort berichtje hier!!
    Zit nu ergens in het middag van m'n cyclus, dus ongeveer bij m'n ei denk ik (eigenlijk weet ik het helemaal niet). Ik ben er op het moment zo dat ik niet probeer m'n lichaam helemaal te volgen. Wel goed, maar aan de andere kant ook wel lastig, want nu weet ik straks niet wanneer m'n NOD is. Vandaag nog overwogen om ovutesten te bestellen, maar ik heb het toch niet gedaan.

Maar iets wat me gisteren erg raakte en ik ff van me af wil schrijven... dochterlief zei toen ze een klein baby'tje in een Maxi-Cosi zag: "Mama, ik wil eigenlijk dat wij ook een baby'tje hebben!" Oeps die kwam hard aan, er zitten nu gewoon weer tranen in m'n ogen als ik dit opschrijf.
    Maar een kind is een kind en gaat daarna weer lekker over tot de orde van de dag en gaat vrolijk verder. Laat ik dat dan ook maar proberen ;).

17. Lizanne84

Lizanne84 Fanatiek lid

24 okt 2013
    1.533
    5
    38
    @mickey: knuffel meid! moet idd lastig zijn als je dochter zoiets zegt.

Hier even advies nodig: ons Eva (10 weken) slaapt soms wel 7 uur aan een stuk alleen begint ze om 19u al aan haar nacht en wordt ze dus rond 2-3u wakker. Ik heb nu al 4 nachten op een rij geprobeerd om haar om 22u wakker te maken om te voeden en de 1ste keer sliep ze dan van 23-5u wat geweldig was maar de laatste 3 keren werd ze gewoon weer wakker om 2 en dan soms nog om 4 en om 5 en om 6... dus mijn strategie werkt niet ;)

Hebben jullie advies om haar nacht later te laten beginnen? Ik dacht nu om haar badje om 19u te geven zodat het al 20u is eer ze in slaap valt en dan hopelijk pas om 4u komt en zo altijd wat later? Of wat zouden jullie doen? Ik weet best dat het vroeg is om al te hopen dat ze doorslaapt maar ze doet wel haar 7-8u alleen veel te vroeg op de avond :)

alvast merci!

18. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    @Kacheltje, ja het is elke keer weer afwachten, je weet het niet hoe het zal gaan. Afgelopen keer ruim een jaar over gedaan, dus wie weet.

@Naomy en Lizanne haha plus 1, had tegen mn dochter gezegd, ga de boom in, ga daar spelen. Was bedoeld van ga weg ben je zat... Nu probeert ze in elke boom te klimmen, of nu als ik hard lach nee nee mamma baby slaapt, jij ook niet doen. Dus ik krijg hem ook terug op mn bord.
    Verder is elena liever geworden nu Vayènne er is, soms zegt ze leg nude baby maar even weg, maar over het algemeen vindt ze het best. Ze vindt de baby in haar woorden 'echt heel heel heeeel schattig ' haha zo lief om te horen. Maar ik Zei vorige keer k#t toen ik mn teen stootte en dat heeft ze ook 3 weken volgehouden... Heb er uiteindelijk tot tut van weten te maken... Een woord wat er op lijkt maar niet hetzelfde. Misschien dat een idee. En ja ik zeg ook wel eens, nu heb je je zusje wakker gemaakt en bedankt he.

Aww Jori wat zielig van silvijn hopelijk dat het toch snel over is. Hier 1 met reflux, dus gebroken nachten doordat voedingen gehalveerd worden. Slopend is het. Hoop dat jouw kleine snel opknapt of dat ze over gaan op medicijnen.

@Mamasmeisje lekker he op vakantie. Jij bent ook alweer een eind zeg. Gaat hard. Fijn dat de buien van.sophie minder zijn geworden. Toch een stukje stress zou je denken. Hoe was de echo? Alles goed en waar ligt de placenta, al opgeschoven?

@Mickey dikke knuffel! Wat confronterend voor jou ze moest eens weten. En wat een onschuld, het komt uit haar hart. Het is jullie zo gegund en ik weet niet wat ik kan zeggen, want niets maakt het makkelijker. Alleen dat ik voor jou duim en met je mee baal. Het is zo moeilijk, je probeert er niet mee bezig te zijn, maar het vreet je op van binnen. Alle goedbedoelde adviezen en reacties, je koopt er niets voor en sommige zullen zelfs kwetsend over komen.
    Als je maar weet dat ik/we er zijn voor je. Ik probeer waar het kan te steunen. We weten hoe het voelt, de hoop, de wanhoop, de topdagen, de onzekerheid. De achtbaan aan emoties. Het is rot. Ik blijf voor je duimen.
    Meer kan ik jammer genoeg niet voor je doen...

19. Mamasmeisje

Mamasmeisje Fanatiek lid

29 mrt 2011
    1.304
    0
    36
    Brabant
    @meijtje: ja schiet al aardig op! Tijd vliegt voorbij.
    De echo was gelukkig helemaal goed. Kleine meid ligt al met dr hoofdje omlaag. Placenta is mooi omhoog meegegroeid en ligt nu halverwege mn bm. Qua groei ook goed. Geschat op 1700 gram nu, overeenkomend met p60.

Gaan bij jou de nachten al beter?

@lizanne: heb geen advies..is alweer zo lang geleden hier. T is een beetje schipperen en uitproberen. Toen richting 4 mnd ging, deed ik rijstebloem bij de melk zodat ze meer voldaan was. Langzaamaan steeds meer schuiven. Succes!

20. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    Lizanne hier net zo oud en hetzelfde probleem... Geen raad. Hier om 22.00 naar bed ene keer slaapt ze 5 uur, maar meestal.wat ik ook.doe ze blijft om 3.00 komen.
    De nachten zijn heel verschillend. Ene keer gaat het goed andere nacht spookt ze van 3.00.tot 6.00

Deel Deze Pagina