Van de 1e snel zwanger, maar de 2e wil nog niet lukken

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Meijtje, 25 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Whoppie

Whoppie Fanatiek lid

26 apr 2011
    2.780
    0
    0
    Jurist
    Gelderland
    Hoi dames,

Bedankt dat ik mee mag kletsen. Hier ook mijn 'verhaal'.
    Ik ben 31, vl is 35 en in dec 2012 is onze mooie man geboren.
    Hij is zo makkelijk en we wilden niet al te groot leeftijdsverschil, dus we zijn in mei 2013 alweer begonnen voor een tweede. ook iedere keer in de goede periode en ik denk zelf wel een paar keer zwanger te zijn geweest, maar na paar dagen over tijd toch ongesteld.
    Mocht ik nu zwanger raken dan is het leeftijdsverschil precies 2 jaar. OOk ik zit daar het meeste mee. Dat het leeftijdsverschil steeds groter wordt en ik wil nog graag een derde en we zijn ook de jongste niet meer. Vl wil er trouwens maar twee, dus die discussie moeten we nog voeren. Maar laten we eerst maar eens een tweede krijgen ;)

Verder erg druk met verbouwen, we hebben een nieuw huis gekocht en stieken hoopte ik er dan minder mee bezig te zijn en makkelijker zwanger te worden. Maar dit valt tegen.

Ik gebruik ook tarwekiemolie (nu 2 maanden, maar nog niks geholpen) en ik ben bang dat er iets niet goed is. Maar dat komt mss omdat vl wel eens zegt dat ie het idee heeft dat ie wordt tegengehouden... dus mocht het deze maand niets worden dan denk ik dat ik naar de ha ga. Heb ook mn temp bijgehouden en niks raars naarmijn idee. Dus het kan ook gewoon in mn hoofd zitten.

Zo heel verhaal. Ik ben op mn werk en ga nog wel ff op iedereen reageren, maar nu een afspraak. Werk als juridisch medewerker omgevingsrecht bij de gemeente.

2. Whoppie

Whoppie Fanatiek lid

26 apr 2011
    2.780
    0
    0
    Jurist
    Gelderland
    Wat heftig dat t bij sommigen al zo lang duurt. Dan moet ik eigenlijk niet zeuren. En sommigen al een mk een bbz. Bah wat naar allemaal.

Bij de eerste had ik ook eerst twee mk, maar wel iedere keer in eerste ronde zwanger. Dus had daar nu ook op gehoopt. Wat valt het tegen he?

Dames ik ga duimen dat maart en april onze maanden worden.

3. Jori

Jori Bekend lid

6 nov 2012
    864
    0
    16
    @ Dee-tje ook ik ben een echte switcher;) eerst dierverzorging gedaan daarna ben ik afgestudeerd aan de bedrijfskunde faculteit en heb tijdens de zwangerschap van de eerste besloten dat ik verloskundige wil worden. Na overleg met manlief besloten dat ik mij pas aanmeld voor die opleiding als onze kinderwens voor een tweede vervuld is. Op die manier kan ik nog even flink sparen en goed settelen met ons gezinnetje. Ik moet er tenslotte ook mijn goed betaalde baan voor opzeggen.

Echt bizar hoor want ik heb ineens ontdekt wat mijn droombaan zou zijn. En hopen dat ik uiteindelijk wordt toegelaten tot de opleiding natuurlijk want daar geldt een hele strenge selectieprocedure.

@blaadje ik denk inderdaad dat karakter veel belangrijker is dan het leeftijdsverschil tussen kinderen.

4. Whoppie

Whoppie Fanatiek lid

26 apr 2011
    2.780
    0
    0
    Jurist
    Gelderland
    @jori: wat fijn dat je ineens weet wat je wilt.
    Ik zit nu 6 jaar in deze baan en ben er eigenlijk wel een beetje klaar mee. Zou wel eens iets heel anders willen, maar ik zou niet weten wat en om nu weer heel lang te gaan studeren voor iets.. ik weet niet..

5. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    @Dee-tje ik heb eerste de pabo gedaan en afgerond. Toen de zorg in en eigenlijk wilde ik maatschappelijk werk doen, maar dat gaat niet, ja gaat wel HBO kost me dan per jaar 7200 euro éxtra.
    En plannen deed ik ook, wilde graag een maart kindje, dus bewust toen begonnen en was raak 1 april, maar ging mis. Daarna wilde ik graag een zomer kindje. Ik was van de 2e ma 14-7-14 uitgerekend, dus theoretisch lukt het wel alleen in de praktijk blijven ze niet plakken. Ik schaar me ook onder de, het lijkt me leuk om en daarvoor te proberen.

@lizanne, voelt onnatuurlijk dan he? Ik heb nu ook een vriendin zwanger van de 2e, ik had al 2x eerder moeten zijn en dan zo van goh leuk en jij? Ik zeg dan eerlijk, er zijn er 2 mislukt, dus feitelijk was ik al bijna uitgerekend, en anders op de helft geweest, dan houden mensen er over op. Heb er zo geen zin in om het te verbergen. De shock die mensen ervaren als je het vertelt is veel beter. Dan houden ze op en blijven ze niet vissen of je... Nee dat ben ik niet, snap het heb nog een buikje van de laatste en mn darmen zijn nog niet op orde nou en. Laat me grrr

Vandaag nog geen bloed. :)

6. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    @Whoppie we willen allemaal hetzelfde en we wachten al zo lang.

O ja en maatschappelijkwerker wil ik graag binnen defensie doen, maar ben ik al te oud voor. Dus balen, mijn droombaan is al even vervlogen. Haha had ik heel vroeg toch door moeten zetten om het leger in te gaan, alleen door blessures heb ik het toen afgehouden. Dom, maar ja, sindsdien doe ik elke zoveel jaar wat ik leuk vind en de zorg loopt daar als een rode draad doorheen. En mijn man is militair, dus heb ik nog een beetje genot van hun mentaliteit haha

7. Dee-tje

Dee-tje Fanatiek lid

17 okt 2011
    1.435
    320
    83
    Vrouw
    #327 Dee-tje, 13 mrt 2014
    Laatst bewerkt: 13 mrt 2014
    @Jori, Haha ik ben dus niet de enige switcher in het gezelschap :p fijn! Wat leuk, ik heb daar ook nog serieus over gedacht, om verloskundige te worden. Lijkt mij ook een mooi beroep! Echter zie ik nu op dit moment niet hoe ik de studie moet gaan combineren, dus vandaar dat ik nu op mijn eigen tempo eerst deze opleiding afrond en daarna die posthbo Praktijkbegeleiding, omdat ik in plaats daarvan dus graag op een verloskundigenpraktijk wil werken :) En wie weet kan ik uiteindelijk als nog in de toekomst vk worden! Never stop dreaming :D

@whoppie, Je mag zeker wel zeuren! Ook jij bent al een tijd bezig (zelfs in rondes langer dan ik las ik geloof ik) Het gaat er juist om in dit topic dat het voor ons allemaal tegenvalt dat het langer duurt dan we verwacht / gehoopt hadden.

@meijtje, Het is ook zeker niet zo dat ik niet begrijp dat je een voorkeur kan hebben voor een bepaald jaargetijde of maand hoor voor de geboorte van je kindje! Tuurlijk begrijp ik dat :) Het gaat mij er meer om hoe die vriendin er in zijn geheel instaat, zo van oohh joh dat doen wij wel even! En ondertussen keihard tegen mij zeggen goh ben je nou nog steeds niet zwanger? En dan bedoel ik te zeggen dat je zult zien dat het plannen haar ook nog lukt straks. Ach ja, ik moet ook leren me meer op mijzelf te focussen en niet bang te zijn dat iemand anders straks sneller zwanger is dan ik. Het heeft toch geen zin maar ja, maak dat je gevoel wijs he :)

8. NatalievK

NatalievK Lid

11 mrt 2014
    81
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hoi allemaal,

Ik vind het fijn om te lezen dat ik niet de enige ben en jullie dezelfde dingen ervaren! Of ja, fijn...het is maar hoe je het ziet natuurlijk haha maar het is goed om te weten dat je niet alleen bent zeg maar :)

Hier nu als het goed is tegen de ovulatie aan, dus wie weet dat er deze ronde een klein wonder gebeurt :p Als het goed is heb ik 27 maart m'n NOD, we wachten het af! Ik ga in ieder geval duimen dat maart en april goede maanden worden voor ons allemaal!!

@Whoppie: Ik ben sinds 2 weken werkzoekend. Ik ben (kinder- en jeugd)psycholoog en heb de afgelopen jaren gewerkt met kinderen en volwassenen met een verstandelijke beperking, na 3 jaarcontracten was het helaas einde verhaal, omdat ze me geen vaste aanstelling konden geven vanwege de bezuinigingen. Ik zou ook wel iets heel anders willen, zeker in de huidige economische situatie maar heb ook geen idee wat haha...en een andere opleiding kost heel veel geld. Maar goed upside is wel dat ik nu veel tijd heb om met mijn kleine mannetje te genieten van het mooie weer :)

@Jori: verloskundige leek mij ook echt superleuk altijd, alleen heb nooit biologie gehad enzo dus dan wordt het lastig!

Wat ik me afvroeg trouwens, hoe zijn jullie bevallingen eigenlijk verlopen?

9. NatalievK

NatalievK Lid

11 mrt 2014
    81
    0
    0
    Zuid-Holland
    @Dee-tje: Als je hebt uitgevonden hoe je dat doet, meer op jezelf focussen enzo, let me know!! haha :p Rationeel kan ik het vaak allemaal wel mooi bedenken, maar inderdaad dat gevoel blijft lastig ;) Manlief zegt het ook weleens tegen mij en ik weet ook dat het nergens op slaat maar ja...als je iets zó graag wil, dan is het gewoon moeilijk. Zeker als je er steeds mee wordt geconfronteerd door zwangerschappen in je directe omgeving.

10. Jori

Jori Bekend lid

6 nov 2012
    864
    0
    16
    @ Natalie: je zou wel een deficiëntietoets kunnen doen. Dit is een toets op havo niveau en zo kun je peilen of je daar voldoende van af weet. Hier moet je natuurlijk wel eerst even voor aan de studie. Dit geldt ook voor scheikunde. Verder moet je ook wel wat van wiskunde en Engels afweten aangezien veel lesstof in het Engels is.

Over mijn bevalling van de eerste: 10 dagen overtijd, 4 keer gestript 48 uur lichte voorweeën en toen een kleine storm die vier uur duurde en een half uurtje persen. Uiteindelijk zonder knip of scheur bevallen. Ik heb een heel uitgebreid verhaal staan op genante en memorabele bevallingsverhalen want er gebeurde nogal het 1 en ander tussendoor. Ik vond mijn bevalling uiteindelijk echt super!

Hoe was jouw bevalling?

11. Jori

Jori Bekend lid

6 nov 2012
    864
    0
    16
    @ meijtje super dat er nog geen bloed is. Volhouden zo! ;)

Wanneer is je NOD en wanneer ga je testen als het bloed weg blijft?

12. Lizanne84

Lizanne84 Fanatiek lid

24 okt 2013
    1.533
    5
    38
    @Natalie: over mijn bevalling: zeer zwaar! Op zich viel de arbeid nog wel mee ondanks dat het 12 uur duurde maar de complicaties achteraf waren niet te overzien. Met de dochter was alles gelukkig prima maar ikzelf ben na de bevalling meer dan 2 uur lang gehecht geweest in de OK. Ik had de grootste vaginale en cervicale scheur die de gyn in jaren had gezien (en hij is al op zekere leeftijd ;), maar wel uitzonderlijk dus). Tijdens het hechten ben ik dan ook 2 liter bloed verloren waardoor ik de dag erna 2 keer ben flauwgevallen. Dus dag 2 dan 2 zakjes bloed bijgekregen. Dag 3 had ik dan plots enorm veel pijn vanonder. Dus heb ik 2 weken lang bijna een overdosis pijnstillers gekregen omdat de pijn anders niet te harden was. Zeker niet wanneer ik borstvoeding gaf want dan trok mijn baarmoeder samen en werd er ook aan de cervix en vaginale hechtingen getrokken. Auw! :) Als ik eraan terugdenk krijg ik spontaan weer pijn :).
    Daarbovenop heb ik dan ook nog een trombose opgelopen in mijn kuit. Dus moest ik gedurende 2 weken lang spuitjes met bloedverdunners in mijn buik zetten maar de dosis mocht niet te hoog zijn want anders vreesden ze dat de hechtingen terug zouden beginnen bloeden...gecompliceer dus! :)

Maar dus mede door de zware bevalling twijfel ik nu of er toch niet iets mis is waardoor we er nu zoveel langer over doen om zwanger te worden. Hopelijk weten we volgende week meer.

13. Jori

Jori Bekend lid

6 nov 2012
    864
    0
    16
    @Lizanne: heftig hoor en kan me je angst heel goed voorstellen! Heb je overwogen om je angst bespreekbaar te maken met huisarts, verloskundige of gynaecoloog?

14. Lizanne84

Lizanne84 Fanatiek lid

24 okt 2013
    1.533
    5
    38
    Ben in oktober al eens naar mijn gyn geweest en hij kon me toen geruststellen dat er normaal geen anatomische veranderingen zijn waardoor het niet lukt. Om het met zijn woorden te zeggen: als er iets uit kan kan er ook wel iets in :). Dus als er bloed uit kan dan kunnen manlief zijn zaadjes er ook wel in geraken.
    Maar nu zijn we weer 5 maanden verder en begin ik opnieuw te twijfelen. Ik zou misschien toch eens een echo willen voor de zekerheid om mij nog eens opnieuw gerust te stellen dat alles nog intact is :).

15. Dee-tje

Dee-tje Fanatiek lid

17 okt 2011
    1.435
    320
    83
    Vrouw
    #335 Dee-tje, 13 mrt 2014
    Laatst bewerkt: 13 mrt 2014
    @nathalievk, Haha, in de praktijk mag het bij mij ook nog niet lukken hoor, dus we zitten in hetzelfde schuitje :p Gevalletje makkelijker gezegd, dan gedaan!

Mijn bevalling is heel onverwachts ingeleid! Ik voelde op een dag opeens minder leven, was toen al 39+8 weken zwanger.. De vk toch maar even gebeld in de avond, want twijfelde of ik niet een zeikerd zou zijn. Ik moest vervolgens langskomen en er werd even geluisterd en gekeken, waarop de vk in eerste instantie zei dat het hartje goed klopte en er niet veel leek te zijn maar het protocol was dat ik toch een ctg moest in het ziekenhuis. Eenmaal in het ziekenhuis aangekomen aan de ctg gelegd, en daaruit bleek dat ze idd best rustig was, niet zorgelijk, maar wel reden om de volgende ochtend terug te moeten komen in t ziekenhuis voor nog een ctg. Die ochtend vonden ze haar weer erg rustig en moest ik meteen door voor een extra echo in het ziekenhuis. Daar bleek dat mijn vruchtwater nagenoeg op was! Toen werd mij verteld dat ik de volgende ochtend om 06:00 moest komen en dat ik dus ging bevallen :$ Wauw, was wel even spannend zo ineens gepland! Verder nog even gevoeld binnen en bleek al 2 cm ontsluiting te hebben.

Volgende ochtend netjes gemeld, en mocht dus meteen aan het infuus omdat ik al ontsluiting had. De weeenopwekkers werden steeds een stukje sterker gezet zodat het goed op gang kwam, en heb echt helsssse weeënstormen gehad van zo een 5 uur lang. Na 6 uur had ik 10 cm ontsluiting en kwamen de persweeen door. Vond dat echt een bizarre ervaring, wat een oerpijn zeg! Na bijna zo een drie kwartier/uur persen was ze er nog niet, en kreeg ze het even moeilijk want dr hartslagje ging omlaag! Dus toen hebben ze me verdoofd daaronder en zeiden ze je krijgt nu nog een persee de kans en de volgende zetten we een knip! Wonder boven wonder kwam ze dus bij die een na laatste perswee, want ik zag die schaar en werd zo panisch dat ik al mijn laatste kracht heb gebruikt, en voila, daar was ze dan :D Uiteraard wel beetje gescheurd toen, 8 hechtingen geloof ik. Maar ja, dat was nog het minst erge terwijl ik daar van te voren het bangst voor was. Totale bevalling zo een 7 uur bij elkaar.

16. Dee-tje

Dee-tje Fanatiek lid

17 okt 2011
    1.435
    320
    83
    Vrouw
    @Lizanne, Zo, dat is zeker een heftige ervaring zeg! Dat hakt er wel even behoorlijk in lijkt me! Jeetje.. Hoop voor jou ook dat het bij een volgend kindje een gunstigere bevalling mag worden.

17. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    @Dee-tje, wacht dat je van in scheiding liggen en krikken met je ex en daar gelijk zwanger van raken. Heb ik de pijnlijke gedachte dat mijn kindje veel meer gewenst was, dan een Oeps en ja sommige hebben alle sterren mee en krijgen gelijk alles zoals ze willen. Bij mij gaat niets in het leven zonder slag of stoot, dus dit lag eigenlijk ook wel in het verwachtingspatroon. Het kinderen nemen heb ik ook een hekel aan. Je krijgt het, je neemt niets.

@bevalling 39 weken 3 dagen, werd uit mn remslaap om 3 00 uur misselijk wakker, projectielbraken en van onderen alles er uit. Ik dacht dat ik een buikgriep over had genomen van ongeveer heel mijn familie. Had iedereen gezien die week en waren allemaal ziek geworden. Na een half uur zei man, ik denk dat het weeën zijn. Timen... Elke 60 a 45 seconde. Dus o jee, manlief bellen, ik onder de douche, braken mn vliezen. Snel afgedroogd en in de auto gestapt en in de auto al persweeën. Gelukkig was het ziekenhuis 5 min rijden. Ik kwam daar binnen, wilde gelijk naar de toilet en werd er afgesleurd door mijn man en verpleegkundige. Het was toen 5.05 toen ze me op de bevallingstafel legde en mijn man zei, ze is donkerblond, ze was al zichtbaar. 5.27 was ze geboren. Ik moest tegenwerken met de weeën want anders zou ik uitscheuren, ze had een wat groter hoofd haha. Maar zoals in bevallingsplan heeft manlief haar helemaal gehaald onder toezichtvan de verpleegkundige. De gyn was te laat, die kwam binnen en ze was er al. Had wel een fluxus dus moest even blijven, maar die dag om 16.00 mocht ik ondanks 2 liter bloedverlies naar huis jeej haha. Mijn bevalling was een Stortbevalling van nog geen 2,5 uur.

18. NatalievK

NatalievK Lid

11 mrt 2014
    81
    0
    0
    Zuid-Holland
    @Lizanne: jeetje wat een verhaal! Pff en ik dacht dat de mijne al heftig was ;) Ik hoop inderdaad voor je dat een volgende bevalling gemakkelijker zal gaan :)

Mijn eigen bevalling was er ook niet 1 uit het boekje helaas. Ik was eigenlijk rond kerst uitgerekend, maar mijn kleine man besloot spontaan bijna 3 weken eerder aanstalten te maken. Op 5 december braken mijn vliezen ineens 's middags uit het niets (Ik dacht nog: goh leuk sinterklaascadeau :p). De bevalling kwam alleen niet echt op gang, dus ben anderhalve dag later 's ochtends vroeg ingeleid. Heb toen ook flinke weeënstormen gehad, alleen het schoot niet echt op. Na ruim 8 uur (ik zat toen op 3 á 4 cm) heb ik toen gevraagd om pijnmedicatie en zij hebben me toen een ruggenprik aangeraden, die is gezet en toen leek het allemaal weer goed te gaan. 's avonds zat ik toen pas op 6 cm na ruim 12 uur weeën, maar kreeg toen ineens hele hoge koorts. De hartslag van mijn zoontje ging toen richting de 200 en ging niet meer naar beneden en toen heeft de gyn besloten dat het een spoedkeizersnede werd en een half uur later was-ie er. Herstel van de keizersnede ging voorspoedig gelukkig, al was ik wel bang voor evt. schade. Alles léék in orde toen ik bijna 6 maanden na mijn bevalling opnieuw zwanger bleek, alleen werd dit een bbz. En sindsdien niet meer gelukt, dus bij mij knaagt het ook wel een beetje hoor of alles fysiek gezien wel in orde is en of er misschien geen littekenweefsel zit wat iets tegenhoudt ofzo.

Ik was vorige week bij de HA voor mijn zoontje en toen heb ik het terloops ter sprake gebracht en zij gaf toen aan dat we geduld moesten hebben en dat het dan waarschijnlijk wel zou lukken :( Als het over een maand of 3 nog niet gelukt is mogen we terugkomen...tja...

19. NatalievK

NatalievK Lid

11 mrt 2014
    81
    0
    0
    Zuid-Holland
    @Meijtje: Jee dat lijkt me dan ook wel weer heftig als het zó snel gaat!

20. Jori

Jori Bekend lid

6 nov 2012
    864
    0
    16

Deel Deze Pagina