Van de 1e snel zwanger, maar de 2e wil nog niet lukken

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Meijtje, 25 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    @kacheltje wat heftig zeg. Wat een lange bevalling! Hoe goed dat je nog zo lang door heb kunnen dragen. En wat erg dat ze je 2 uur hebben laten wachten! Had je moeite met bindenmet de kleine? Ik zou denk ik zo twijfelen of het wel de goede baby is. En de onzekerheid of de kleine wel leeft pfff. Nee, ik snap dat je dat geen 2e keer accepteert!

@mamasmeisje ze woog 3900 gr en 50 cm. Nu weet ik niet, ben na 1x bij het consultatiebureau nooit meer terug gekomen. Ze hebben mijn bloed doen koken! Dus geen idee. Ze zit nu net in maatje 80, dus frummel is nog niet zo groot met 17 maanden. Onze meid krijgt ook niet alle inentingen, want er zit overbodig veel rommel in.

2. Whoppie

Whoppie Fanatiek lid

26 apr 2011
    2.780
    0
    0
    Jurist
    Gelderland
    Hier wel zwangerschapsgym. Erg zweverig maar wel leuk groepje en lekker je ervaringen delen. Heb er met de weeën ook wel veel aan gehad. Volgende keer weer. Zie het groepje ook regelmatig.

Lennox was met 13 mnd 9500 gram. Bij geboorte 3328 en 51 cm.

3. Blaadje

Blaadje Fanatiek lid

1 feb 2011
    1.748
    223
    63
    Grappig zeg! onze meisjes zijn bijna even oud en mijn dochter was bij de geboorte 3410 gram ?? cm (niet gemeten ) en nu bij 26 maanden 12.3 kg en 90,5 cm.

4. NatalievK

NatalievK Lid

11 mrt 2014
    81
    0
    0
    Zuid-Holland
    @mamasmeisje: Mads was bij de geboorte 3422 gram (vond ik wel netjes met 37;2) en lengte is toen niet gemeten. Nu is-ie 15 maanden en bij de laatste controle woog hij 10,2 kilo en was hij 83 cm. Hij is een lange, slanke en heeft daarmee duidelijk de bouw van z'n vader (gelukkig voor hem ;))

@kacheltje: mijn kleine werd ook meteen meegenomen en ik zag hem ook pas 2 uur later voor het eerst. Wat een hel was dat!! Gelukkig is papa er wel de hele tijd bij geweest, maar ik lag daar alleen op de recovery na een spoedkeizersnede...:x doen we dus de volgende keer héél anders!!

5. evi83

evi83 Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ging de bevalling in met het idee dat ik geen ruggenprik wilde. Dat zou ik bij een volgende ook weer doen.

Ik zie er niet tegenop, kijk er juist wel naar uit, vastberaden het op eigen kracht te doen. Zou het alleen liever niet ingeleid willen doen.

6. evi83

evi83 Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vanaf 20 wkn wekelijks zwyoga.
    Heerlijk en inderdaad veel aan de ademhalingstechnieken gehad.

7. Dee-tje

Dee-tje Fanatiek lid

17 okt 2011
    1.435
    320
    83
    Vrouw
    #367 Dee-tje, 16 mrt 2014
    Laatst bewerkt: 16 mrt 2014
    @kacheltje, Dat lijkt me ook echt heftig zeg! Ik zou daar ook echt veel moeite mee hebben. Ik vond het al moeilijk toen ze haar even meenamen om alles te checken met de kinderarts omdat ze ietsjes aan de kleine kant was! Ik dacht echt neee waar ga je met mijn kindje naar toe! Wilde ook dat ml het in de gaten hield. Dus twee uur je kindje weg van je, lijkt me erg lastig!

@meijtje, ik kan me voorstellen dat het heel moeilijk te bevatten is als alles ineens zo snel gaat dat je moeilijk kan binden. Zo zit het nog in je buik en zo is het er. Ik heb er zelf geen ervaring mee maar heb dit wel vaker gehoord van vrouwen waarbij de bevalling zo rap ging. Heel erg onwerkelijk natuurlijk.

@ mijn meisje was ook een ukje, 2760 gram en 50 cm. Lang en dun. Maar de appel valt niet ver van de boom want ben zelf ook maar een smal vrouwtje :p En als kind ook lang en dun. Dus verbaasde me eigenlijk niet zo. Ze vonden haar ook echt een ukje voor de zwangerschapsduur van precies 40 weken, maar na wat testjes zagen ze meteen al dat ze enorm pittig was! Ze moest alleen even goed warm gehouden worden en naast de bv wat bijvoeding om haar genoeg binnen te laten krijgen. Later kon dit weer worden afgebouwd omdat mn bv heel goed liep, en madame tot grote verbazing meteen de eerste week enorm aankwam in plaats van afviel, wat ze volgens de vk en t cb juist vaak zien de eerste weken. Daarna ook steeds goed bijgekomen. En inmiddels met bijna 18 maanden is ze nog steeds een lang dun grietje hihi. Ze ligt kwa lengte boven het gemiddelde, en kwa gewicht net ietsje onder het gemiddelde maar amper. Ze is zeker niet meer te mager nu, ze eet ook prima :p

@meijtje, Wat vervelend dat je ook al zo een ervaring hebt met het cb! Ik herken het wel hoor! Heb ook wel eens vervelende ervaringen gehad en zo velen met mij in mn omgeving ;) De toon die ze daar soms aanslaan is echt ergerlijk soms. Ik kan me ook herinneren dat ik daar een van de eerste keren kwam, en net een verse mama was, en ik me behandeld voelde als een klein kind! Alsof ik stom was. En mij de les lezen. Kan namelijk heeel goed zelf bepalen wat wel, of niet goed is voor mn kindje :) Heb ik ook wel even duidelijk gemaakt, dat ik weet wat ik moet doen.

Ik heb ook lang nagedacht over inentingen maar omdat ik het te moeilijk vond er een weloverwogen beslissing over te maken omdat ik het gevoel had er te weinig over te kunnen zeggen op basis van de gelezen info, heb ik de inentingen toch maar gegeven. Ik was bang dat ze straks wel zo een ziekte zou oplopen. Ik kan me in beide keuzes dan ook goed indenken.

8. Dee-tje

Dee-tje Fanatiek lid

17 okt 2011
    1.435
    320
    83
    Vrouw
    Hier trouwens opgegeven voor zwangerschapsyoga, alleen uiteindelijk toen de dag daar bijna was om te beginnen, was er te weinig animo en werd ik gebeld dat het helaas niet door kon gaan! Vond ik wel jammer maar ik heb uiteindelijk niets anders meer uitgekozen omdat er in de buurt al weinig was en dat het enige was wat me wel leuk leek. Ik denk niet dat ik het bij een volgende zwschap wel zal doen :) omdat ik nu ook minder tijd heb.

9. evi83

evi83 Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn ventje was 3250 gram en 48 cm.

10. Dee-tje

Dee-tje Fanatiek lid

17 okt 2011
    1.435
    320
    83
    Vrouw
    Ben nu trouwens ook wel even heel benieuwd; Wat voor een kindjes hebben jullie? Kwa karakter bedoel ik dan. Ik heb een heel pittig meisje dat weet wat ze wel en niet wil. Ze is nu anderhalf en begint echt in de peuterpuberteit te komen. Zich op de grond werpen en driftig huilen als ze haar zin niet krijgt etc ;) Verder is ze heel grappig, en een vrolijk en opgewekt kindje. Maar wel twee handen vol :p hihi.

11. Kacheltje

Kacheltje Bekend lid

8 mrt 2013
    929
    92
    28
    Ja was ook heftig maar ik stuurde manlief erachteraan. Eenmaal aangekomen op de couveuseafdeling wist ik direct welke baby van mij was hoor...moederinstinct denk ik ;) Hij heeft daarna nog twee weken in het ziekenhuis gelegen en toen ben ik wel elke voeding gaan geven omdat ik bang was dat er geen band kwam maar dat is helemaal goedgekomen hoor!
    Hij woog 2830 en was 49 cm

12. evi83

evi83 Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb een heel rustig vrolijk mannetje dat af en toe wat dwars jan zijn, maar ontzettend lief is.

13. Mamasmeisje

Mamasmeisje Fanatiek lid

29 mrt 2011
    1.304
    0
    36
    Brabant
    @meijtje: wat ze op t cb zeggen, daar moet je je niets van aantrekken. Gewoon doen wat je zelf als moeder goed vind voelen.
    Mbt de vaccinaties..iedereen denkt daar misschien anders over maar ik heb geen moment getwijfeld en heb haar laten vaccineren. Ik vind dat ik als moeder niet kan beslissen ze niet te geven met het risico dat ze misschien wel doodziek wordt. Nog niet zo lang geleden een kind met mazelen gezien op m'n HAP, niet ingeënt en ben zo ontzettend geschrokken. Kind was zo ziek, zo bang. Beeld staat nog op m'n netvlies. Daarbij een paar jaar geleden bijna m'n schoonmoeder verloren aan meningitis. Beter voorkomen als genezen denk ik.

14. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    #374 Meijtje, 16 mrt 2014
    Laatst bewerkt: 16 mrt 2014
    @vaccinatie, ze heeft de dtp (geen k die is verouderd en werkt niet meer, maar die vaccinaties moeten wel eerst op...) hip is de influenza, dus de griepprik? Wat moeten ze daar zo jong mee zonder weerstand? En hep is hepatitis b zover ik weet kom ik niet in of uit Afrika, en heeft mijn kind daar geen belang bij. Pneunokokken, leuk, maar is een neusverkoudheid is het ook,er zijn er een stuk of honderd en worden tegen een paar ingeënt. En met de jonge leeftijd waar ze nu mee ingeënt worden ben ik het ook niet mee eens. Elke maand trap je dus een stuk of 15 virussen naar binnen en geef je de kleintjes cocktails waar ze eigenlijk nog niet tegen opgewassen zijn. Als volwassen persoon heb je er al moeite mee.
    Ik ben ook van mening dat de vele allergieën en problemen met de luchtwegen er mee te maken hebben, omdat het lichaampje zo overbelast wordt met de stereo prikken.
    Bmr heeft ze gekregen. En hepatitis b krijgt ze als manlief op uitzending moet naar een land waar het kan heersen. Eerder niet. Wij volgen waar de militairen ook voor ingeënt worden en het schema dat zij aanhouden. Zullen ze vast niet voor niets zo doen. Ik heb alle bijsluiters en kritischprikken heeft oom een site. Militaire arts stond versteld wat de kleintjes vandaag de dag kregen. Het is niet dat mijn meid niet ingeënt wordt, maar ik heb heel kritisch gekeken naar onze situatie en we zijn na 4,5 maand pas begonnen met inenten, zodat ze eerste zelf wat afweer kon opbouwen.
    Niet inenten ben ik op tegen, maar overinenten ook ;)

@cb, is niet verplicht, en heb ik totaal geen behoefte aan. Als mijn kind na wil laten kijken doe ik dat wel bij de huisarts en inenten doe ik daar ook.
    Misschien ben ik een raar iemand, maar als ik aangeef een huilbaby te hebben, komt er alleen pittig uit, baker maar, uhh ze draait om... Nee dat kan ze niet... Dus u zegt dat ik lieg. O ja geen aparte kenmerken? Heeft u de vuist grote café au lait gezien op haar been?nee? Ow moet ik volgende week net haar terug omdat we 'te laat' waren, omdat mijn man niet eerder kon en ik bekkeninstabiliteit heb? Nou we komen gewoon niet meer en we moeten niets.

@karakter? Haha huilbaby, heel pittig, veel eisend en ondernemend. Driftbuien van haar geboorteaf. Ben al blij dat ze niet meer 16 uur per dag huilt. Sinds ze kan lopen en praten is het een heel stuk minder. Slapen... Drama elke nacht steeds na anderhalf a 3 uur wakker en tussen 4 en 5 is ze klaar wakker en heeft ze maar 1 slaapje overdag. Snachts echt nog in een babyritme. Maar ja,het hoort er bij. En héél consequent. Alles is of nee of ja. Wijk er 1x van af en het is minimaal een week er om brullen...

15. Whoppie

Whoppie Fanatiek lid

26 apr 2011
    2.780
    0
    0
    Jurist
    Gelderland
    @cb: hier super goede cb. Ze laten de keuze aan jezelf. Als jij t zo wilt, dan doe jij het zo. Dat is de insteek. Ze geven advies en het is geen verplichting. Dat maken ze erg duidelijk. Elk kind is anders en dat zien ze bij t cb hier ook. Ik vind het wel prettig.

@inenten: Lennox wordt gewoon ingeënt en heeft nergens last van gehad. Ieder zn eigen keus, zeg ik altijd maar. Alleen helemaal niet inenten vind ik onverantwoordelijk (das mijn mening hoor :) ).

@karakter: Heel makkelijk jongetje. Slaapt goed, speelt zelf. Krijgt nu wel steeds meer een eigen willetje en kan heerlijk gaan huilen als ie zn zin niet krijgt of honger heeft of moe is o een vieze luier heeft.
    Lopen doet ie nog niet. Kunnen m overal mee naartoe nemen en slaapt ook overal als het nodig is. Zolang ie lekker kan spelen en zo zn natje en zn droogje krijgt, is t een heerlijk jong.

16. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    @whoppie zullen we ruilen voor een weekje ;) haha wat een luxe. Nu met 17 maanden begint ze eindelijk van dingen te genieten en te lachen omdat ze niet tegen haar motorische beperkingen aan loopt. En een nacht doorslapen lijkt mij hemels!

17. Lizanne84

Lizanne84 Fanatiek lid

24 okt 2013
    1.533
    5
    38
    @ Inenten: wij volgen gewoon het schema van CB hier. ML is zelf arts en vertrouwt het toch maar ik vind het goed dat je er kritisch over nadenkt. Dochter heeft wel nooit last gehad van intentingen, op 1tje na denk ik maar dat bleef bij 1 dagje koorts. De fles Perdolan junior is hier bijna 2 jaar meegegaan, dus gelukkig (klopt op hout/hout vasthouden) heel weinig ziek geweest. We hebben wel beslist van ook tegen windpokken te vaccineren wat niet in het vaste schema zit maar dit gebeurt wel al in vele andere landen omdat er meer complicaties optreden bij windpokken en ik had er ineens heel veel schrik voor :). Misschien nergens nodig voor maar ook van die vaccinatie heeft dochterlief geen last gehad dus ergens ben ik wel blij dat we dat hebben gedaan.

@ Karakter: Het is een schatje maar ook een stevige peuterpuber. Over het algemaan wel een zalig kind hoor. Sliep al door van toen ze een dikke maand oud was (23u-6u). Dus wij hebben eigenlijk nooit een slaaptekort gehad = wat een zaligheid! :). En nu ook nog atlijd een heel goeie slaper (19u-7u). 1 weekje heeft ze s nachts eens geprobeerd of het zou lukken om ons te roepen en toen hebben we wel lang moeten volhouden van er niet te veel aandacht aan te geven (2 keer gaan kijken, geen koorts, geen dorst/honger/... van zodra we haar kamer binnengingen: spelen spelen dus echt gewoon uittesten maar dan wel van 3u tot 6u). Maar na een weekje was het gelukkig dus over. Voorst een heel bijdehand meisje. Absorbeert enorm veel van wat ze hoort en kan dan weken later je terug met zoiets confronteren. Maar heerlijk zo die conversaties en discussie met haar! Ik hou ook een blogje bij met al haar fratsen. Zo gingen we afgelopen weekend bij mijn ouders de eitjes bij de kippen halen. 1 eitje was wat vuil dus zei ik tegen haar: de kip heeft daar kaka op gedaan. Wat zegt zij: die kip mag geen sticker kiezen! (want zij mag sinds ze zindelijk is en flink kaka op het potje doet soms een sticker kiezen) Echt geweldig die kinderlogica! :p

18. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    @lizanne super leuk! Jij hebt ook al luxe, we hebben het liggen geprobeerd, kleinemeid presteerde het om van middernacht tot 6 2 weken hysterisch te blijven gillen en huilen, sliep er 2 uur voor en een uur na, waarnaast een slaapje overdag van een uur. Overdag was ze ook niet meer te genieten. Ze komt snachts voor de fles, dat krijg ik er nog niet uit. Maar dat gillend wakker worden en huilen en kruipen in haar slaap (en dan snokhard tegen het kopschot aan) maakt het lastig. Soms kijk ik dan slaapt ze, maar ik niet. Soms kijkt ze zo verschrikt, soms heeft ze last van haar tandjes (kan ze gelukkig aangeven) en soms heb ik het idee dat ze zichzelf in de weg zit. Het blijft gissen. Nu drinkt ze een fles bij mij als ze zo overstuur is (stopt ook niet bij binnenkomst) en dan laat ze zich terug leggen in haar bed. Zeer vermoeiend, maar al zoveel beter dan waar we vandaan komen.

Ik denk ook dat het beter zal gaan als ze een normaal bed krijgt waar ze in en uit kan stappen. Ze heeft een hekel aan een "opgesloten" gevoel, dus wie weet hebben we dan wel nachtrust.... Binnenkort een nieuw bedje voor haar. Het wordt toch tijd, want ze klimt bijna uit haar ledikant.

En die sticker geniaal! Leuk is dat he! Dat ze verbanden leggen die in hun hoofd heel logisch zijn :D

19. Mamasmeisje

Mamasmeisje Fanatiek lid

29 mrt 2011
    1.304
    0
    36
    Brabant
    @karakter: S is een afwachtend typetje. Kijkt eerst de kat uit de boom als ze ergens is en na een tijdje is het ijs gebroken en voelt ze zich snel op dr gemak. Heel makkelijk kind. Praat al hele zinnen, is heel beheerst. Vanaf dat ze 4 maanden was sliep ze door denk ik en vanaf dat ze 9 maanden is slaapt ze iedere ochtend uit. Het is een hele lange tijd geweest dat ze tot 9 uur sliep met uitschieters van half 10 en zelfs een keer half 11. Nu is het vaak tussen 8 en half 9. Heerlijk is dat. Qua eten lust ze bijna alles. Wij geven haar ook alles wat wij eten.

20. Whoppie

Whoppie Fanatiek lid

26 apr 2011
    2.780
    0
    0
    Jurist
    Gelderland
    @meijtje: ik wil wel een weekje ruilen hoor. Een meisje is toch weer heel anders dan een jongen. :)

@uitslapen: hier totaal niet. van de week was ie een keer om 8 wakker. Maar meestal is het tussen 6.15 en 7.00. Nu is dat bij ons ook wel prima. Aangezien wij vroeg kunnen beginnen met werk. Alleen een beetje jammer in het weekend. ;)

Deel Deze Pagina