@whoppie dat denk ik ook. ik was oppas van mn buurjongentje. Dezelfde leeftijd. En hij is zoveel gemoedelijker. Slaapt ook overdag 3 uur en 15 uur s nachts haha. Heeft ook niet zo'n haast. Het komt wel haha. Dag en nacht verschil met mn meisje O ja en als we ruilen kom je niet aan werken toe haha
Leuk om te lezen hoe verschillend al die karaktertjes kunnen zijn! Mijn meisje slaapt ook al heel lang door! Vanaf een maand of 6 volledige nachten zonder fles ongeveer denk ik. Daarvoor elke nacht een voeding. Ze slaapt van ongeveer 19:00 tot 07:30. Dat is een gemiddelde. Er zijn ook periodes dat ze vroeger wakker is, zoals 06:30/07:00 maar komt ook voor dat het pas 08:00 is dat ze roept. En overdag een slaapje van een tot anderhalf uurtje. Nooit veel langer! Ze is geen super makkelijke eter, niet zo eentje die je alles maar in de mond kan proppen en dat het prima is Wel lust ze gelukkig veel gezonde dingetjes. Ze is bijvoorbeeld gek op avocado's, als ik die in stukjes snijd eet ze een hele zo binnen notime op. We proberen haar ook mee te laten eten met ons, alleen sommige dingen weigert ze gewoon echt consequent. Dus eet ze nu en dan wel een potje als het niet gaat. Ach ja, het loopt vanzelf wel los denk ik dan maar. Ze lust al zoveel meer dan het was. Verder loopt ze al vanaf 10 maanden, ook erg ondernemend zoals sommigen van jullie ook aangeven. Ze neemt alles in dat koppie op en is heel doenig. Zit geen seconde stil Geen schootkindje dus haha maat wel af en toe heel lief een kusje brengen en zich flink uitsloven en lachen. Ze kan alleen zoals ik al zei echt flink drammen en zeuren, als ze iets niet mag of niet wil, maar dat heeft ze al sinds baby af aan. Toen had ze die buien al. Ze heeft ook moeite met alleen spelen, het is de hele dag mama mama, ik moet alles meedoen of naar haar kijken Maar het is een heerlijk kind! Verder praat ze nog niet volledig, ze zegt wel veel woordjes en begrijpt alles wat wij zeggen wel goed. Als ik zeg, ga je boekje pakken, dan loopt ze er meteen op af en brengt het naar me etc. Verder woordjes als hondje, die, dat, mama, papa, oma, opa, eten, tas, tandjes, mondje, tong, haartjes, oortjes etc. Maar geen zinnen nog ofzo. Maja ze is 18 mnd, zal nog wel komen @Lizanne, Haha leuk he! Zo grappig kunnen kinderen zijn.
@meijtje, Ik kan me voorstellen dat een nachtje doorslapen je hemels lijkt ja! Het lijkt me wel pittig om al 17 maanden geen nachtje door te slapen! Maar het zal vanzelf wel goed komen idd. Ik hoor wel vaker kinderen die daar moeite mee hebben tot een wat latere leeftijd. We hebben de slaapritmes niet voor t kiezen helaas (heb ik mazzel wat dat betreft)
Haha ik zit nog in een babyritme, makkelijk voor de 2e en zelfstandig spelen... Nee doet ze ook niet. En de kleine van jou is een maandje ouder, leuk! Kleine meid begint nu met 2 woorden, pappa weg, oma ties (fiets), bal daa. Nu het spelletje eten mamma, eten knuf en zelf een hapje. Of op de bal zitten, dan zeggen Auw val eraf glijden en een kus komen halen haha. Buiten krijten is ook erg leuk. Qua eten eet ze alles alleen os snel uitgekeken op een smaak, dus steeds alles los geven, dan eet ze het meeste en de smaak moet nog wennen aan veel. In het begin gaven we eerst dat van ons en mocht ze later nog wat potje. Maar nu is ze aan al onze smaken gewend en weigert ze potje haha. Zelfs spruiten smult ze van. Heeft ze nu 8 weken 1x per week gehad en gisteren at ze spruiten en vroeg om meer. Het komt vanzelf Wat kijken jullie kleintjes op de tv. Mijn kleine vindt ketnet geweldig. Net uitgevonden, heel simpel en zegt ze dingen die ze ziet op tv. Om 6, 9 en 15 uur komen Hopla, Uki, musti, Boris en binti, bumba en ze vindt teletubbies, zandkasteel en sesamstraat het einde haha. Zapplin liedjes ook.
Hier nog eentje die niet graag alleen speelt Tenzij je er naar kijkt ja. Ze kan superleuk met haar poppemiekes spelen maar ik moet dan wel af en toe iets zeggen en laten zien dat ik haar bezig zie want anders komt ze ook af. Als ik echt zelf druk bezig ben met iets kan het wel eens lukken dat ze voor haar eigen boekjes 'voorleest' ofzo maar veel langer dan 10 min alleen spelen met iets is voorlopig nog moeilijk. @slapen: hier ook gemiddeld van 19u-7u. Soms wel eens tot 8u en zelden een keertje voor 7u (ten vroegste 6u30) dus dat valt reuzemee voor ons.
Oh en hier is Hopla voorlopig het enige waar ze naar kijkt. We kijken zelf niet veel televisie dus andere dingen heeft ze nog niet echt leren kennen maar 1 aflevering van Hopla voor het slapengaan kijken vinden we zelf ook wel leuk. Als we over een paar maanden op vakantie gaan en lange afstanden moeten rijden gaan we wel een DVDtje van Hopla aankopen denk ik. Verder nog tips voor lange autoritten?
@hopla niemand kent dat hier in de omgeving, net als Uki. Lange autoritten. Hmm wij rijden vaak als ze moet gaan slapen, dan zit ze uitgerust als ze wakker is, verder speen aan een touw en speeltje ook. 1 voor 1 iets aanbieden om mee te spelen. verder extra stop om energie kwijt te kunnen en te eten en te drinken. Ik heb nooit langer dan 3 uur gereden met de kleine meid.aar het ging op zich goed. Wel 4 uur gevlogen, dat ging zo ook goed.
Ja haha kleine meid is van eind september dus nu bijna 18 mnd, nog net niet Knap hoor al met twee woordjes spreken! Vind het altijd wel grappig om te zien hoe kinderen zich op verschillende vlakken sneller ontwikkelen. Bij mijn zus dr kids was de ene bijvoorbeeld motorisch sneller en de andere met praten etc. Ook kindjes van mijn dochtertjes leeftijd verschillen allemaal zo in ontwikkeling, de één praat nog geen woord, de ander (zoals mijn meisje) met woordjes, en de ander alweer met twee woordjes. En zo ook met lopen, slapen, spelen etc. Echt elk kindje doet het op zn eigen manier en dat is ook eigenlijk wel leuk om te zien! Autorijden was bij ons ook altijd drama haha! Ze kon echt hysterisch gaan huilen als ze vast in dr zitje moest zitten voor langere tijd. Daar waren wij dan ook nooit een groots fan van haha. Inmiddels doet ze het iets beter, ze kan langer stil zitten. Voorheen deden wij ook standaard als we bijvoorbeeld een paar uurtjes moesten rijden dat we pas gingen als zij moe was, dan viel ze in slaap tijdens t rijden. Vliegtuig ook een keer gedaan toen ze 9 maanden was, heenreis viel ze meteen op schoot in slaap, top! Terugreis eerst hysterisch gehuild tot klagen van medepassagiers, paar waren wel begripvol gelukkig maar zat ook een oude zeur tussen dus daar werd ik niet goed van En na opstijgen viel ze in slaap en was het gelukkig weer gesust. We gaan in mei weer dus ben benieuwd hoe ze t nu doet aangezien ze inmiddels loopt en nooit stil op schoot wil zitten. Spannend
@ tv programma's die ze leuk vind: Nijntje is hier echt een hit! Haha ze begint al 'Nijneeee' te roepen als ze het voorstukje voorbij ziet komen. Verder kijkt ze veel die zender JimJam, komt nijntje ook op en Kikker, Pingu etc. Etc. Soms ook Dora op Nick. Jr, maar daar word ik altijd dol van na een tijd haha dus nu vaker andere zender!
JimJam hebben we niet, hier in het dorp kennen ze geen UPC whahaha. Timmy tijd vindt ze ook leuk. Maar hopla, Uki en zandkasteel zijn met kop en schouders favoriet. Nijntje en kikker heeft ze niets mee. Leuk he zo verschillend
Hahaha niet? Wij hebben zo een royaal box met veel zenders. Zandkasteel vindt ze trouwens ook erg leuk idd! ketnet ga ik dan trouwens ook eens opzoeken, nog niet eerder gezien.
Om 15.00 is denk ik bumba, Uki of hopla en Boris en Binti, musti, raad eens hoeveel ik van je houd, en dan kwiskwat. Dat laatste kijkt ze ook met een schuin oog mee. Moeten ze gelijke plaatjes zoeken, of plaatje wat is weg. Ik vind het verschrikkelijk, maar ze doet echt mee haha.
Hier geen tv. IK kijk zelf veel, maar lennox is druk bezig met spelen en andere dingen. Dus dan beter geen tv. Laatst toevallig een keer teletubbies en vond ie wel grappig, maar zolang ie zich zo vermaakt, nog maar even geen tv.
@whoppie, knap hoor. Mijn meid heeft het nodig voor haar lichamelijke rust,die vliegt de hele dag het huis door. 4x een half uurtje en voor bed mag ze de aflevering sesamstraat en zandkasteel kijken. (dus ook een half uur). Maar als ze zich niet lekker voelt een dvd van de oude zandkasteel of teletubbies. Mag ze wel een paar afleveringen kijken. Zelf kijken kan niet met haar. Ze kan zichzelf echt totaal niet vermaken en gaat er doorheen gillen en huilen. Heerlijk dat Lennox zich zo kan vermaken! Kan mijn meisje niet bij hem in de leer? Haha. Alleen buitenspelen kan ze zich redelijk vermaken, maar ik krijg altijd alles op schoot. Krijten (binnen en buiten) en tekenen vindt ze leuk, maar moet ik echt bij zijn. Anders zit echt alles er onder.
Hey ladies! ff weinig gekeken dit weekend maar jullie hebben heel wat afgekletst! Hier dus druk gehad en mn meisje is snot en snot verkouden! Echt niet leuk! Verder ben ik zaterdag weer ongesteld geworden wat betekent dat ik een korte cyclus hou.... Nog 1 cyclus en dan gaan we van start met het echte werk! Mn dochter is dan 8 maand. Ben echt heel benieuwd! Verder nog iemand waarvan de NOD nadert of andere cyclus/zwangerschapachtigetaferelen?
Morgen ben ik 10 dpo. De dag dat ik meestal ongi wordt dus mijn NOD is dichtbij. Hopelijk blijft t uit. Ik heb geen idee eigenlijk. Spannend!! Vandaag echter al wel een tempdip(je) dus verwacht niet veel goeds...
Oeeh mamameisje laat je niet gek maken we wachten rustig af! Als je morgen niet ongesteld wordt wanneer ga je dan testen? Ik ga voor je duimen!
@whoppie Ow dat zou zo lekker zijn haha. Zit, kijk en leer van Lenn haha. Ik denk dat het kansloos is, ze heeft helemaal geen rust in dat kleine lichaampje. Ik wilde haar eigenlijk al met manlief mee op bootcamp sturen, maar ze vonden haar te jong tsss @jori spannend! Hier op dag 34 dus nog 6 tot 9 dagen voor ik mn ongi verwacht. @mamasmeisje balen van de dipje toch hoop ik het heel erg voor je!
Ja t was echt een klein dipje gelukkig, nog ver boven de streep op FF. Weet niet wanneer ik ga testen, misschien morgenochtend als mn temp weer hoger is of anders wacht ik gewoon af. Ik weet t niet. Ik durf niet te hopen. OW mbt tv kijken: dochter is dol op hopla, zandkasteel, Bumba, buurman en buurman en Nijntje. Heb die dvd van de Nijntje film (nu te koop bij AH) is zoooo leuk voor dr. Vooral op een regenachtige dag, lekker onder een dekentje op de bank Nijntje kijken en een doosje rozijntjes erbij