@Mamasmeisje. Spannend... zeker omdat je temperatuur toch wel een dipje heeft. Laten we hopen dat hij morgen weer omhoog gaat. Ik hoop met je mee! !! @meijtje. Heb jij altijd zo'n lange cyclus of is dat na je ma gekomen? Hier een heel makkelijk meiske. Een gezellig, leergierig, zorgzaam poppenmeisje die weet wat ze wil. Ze Kan zich goed Zelf vermaken(niet altijd hoor), maar als ik rustig op de bank zit komt ze met een boekje om voor te lezen. Ze slaapt snachts heel goed (.heeft ze van mij).. en ook smiddags slaapt ze nog zo'n 2, 5 uur. En dat terwijl ze alweer 2, 5 jaar is. Alleen met tanden of als ze ziekjes is kan ze snacht weleens huilen, maar dan is ze met een aai over dr bol, speen, hoest siroop of slokje water zo weer vertrokken. Smorgens kroelen we, als ik niet hoef te werken, nog tijdje bij ons in bed, dus voordat we eruit komen is het wel richting negen uur. Die tijd vullen we dan ook met voorlezen. Overdag kijkt ze thuis meestal geen tv. Alleen als ik ga eten koken, dan mag ze zandkasteel kijken. Meestal twee keer, want ze weet hoe ze hem zelf weer aan moet zetten.
@mickey leuk! Ik ben benieuwd hoe mijn meisje over een jaar van nu is. Waarschijnlijk heel anders. Leuk he dat opnieuw aanzetten haha. Cyclus na stoppen met pil was 39, mijn zwangerschap was 43 en na de eerste miskraam 39 dagen, dus ik ga zo van 39 a 43 dagen uit. Mijn cyclus is normaal einde de 31 dagen. Soms een dag meer of minder.
@meijtje. Hier gaat het geklets van dochterlief de hele dag door... en anders is Ze wel aan het zingen of dansen. Nu ligt ze ook in haar bed te kletsen. Soms zet ik expres de babyfoon aan om te horen wat ze allemaal te vertellen heeft. Dan hoor ik vaak wat ze die dag heeft meegemaakt of zoals nu is ze in gesprek met haar pop. Leuk om te zien hoe elk kind weer anders is. Maar andere vraag: jij gebruikt geen ovulatie testen of temperatuur om te weten wanneer je ei sprong is geweest. @ mamasmeisje. En wat deed je temperatuur vanmorgen?
Nee heb het 3x gedaan, 2x was het raak maar zijn alle 2 ma geworden, het enige wat ik weet is dat ik 7 februari toen ik naar de gyn ging net mn eisprong was geweest, ik bloedde toen 2 dagen niet, 3 dagen later weer wel. 11 feb. Eerste dag laatste bloeding, maar komt niet overeen met het eitje. 3 maart veeg roze een halve dag en toen niets meer. Met mijn meisje heb ik geen ovutesten gebruikt. Dus ik weet niet wat, wat is geweest. Van het weekend ongi denk ik. Maar als 3 maart toch een soort van ongi is, dan pas 3 april. Ik heb geen idee haha. Ik zie vanzelf wanneer mn ongi komt.
Het is programma waar je je temp in bij kan houden, heet fertility friend. Na een aantal cyclussen krijg je een aardig beeld van hoe je cyclus in elkaar steek en wanneer je je ei hebt. Aan de hand van je temp, evt testen en cervixslijm rekent hij uit wanneer je ei ongeveer geweest is. Ik vind het wel handig, tis alleen in t engels.. Vanmorgen dus wel temp omhoog, kV testje gedaan en wederom een vaag streepje. Ik vertrouw het niet. Ik plas altijd vage streepjes op die kV testen. Dus we wachten gewoon af!
@mamasmeisje wel spannend! Van kv 2 voor 5 heb ik nooit problemen gehad. Of omo of streepje. Maar de laaste keer was wel alleen een streepje bij daglicht en werd 2 dagen later wel beter zichtbaar toen had ik er wat meer testjes tegenaan gegooid. Wel kunnen ze snel na 5 minuten een grijs indroogstreepje krijgen, maar als het posi is, dan kleurt het richting roze. Ik ben benieuwd! Ik hoop het zo voor je.
@ mamasmeisje... wat spannend!!! Was het vage streepje er na vijf minuten?? Dan zou je toch bijna zeggen dat....! Na vijf minuten mag je hem niet meer aflezen, want dan is hij niet meer betrouwbaar. Nou ik duim en hoop heel hard met je mee!!!!!!! @meijtje. Raar dat je bloeding niet overeen komt met je ei. Kan die drie maart dan geen innesteling zijn geweest omdat het zo weinig was?? Wanneer ga je eventueel testen??
@mickey dan zit er nog geen 3 weken tussen ene ei en andere ei, dat is veel te kort, dan zou ik 6 februari en24/ 25 feb een ei gehad hebben, daar ga ik niet van uit. Ik heb de innesteling op 6 dagen (als 3 maart innesteling is geweest) Misschien had dat mijn ongi moeten zijn ipv 11 februari. Testen, misschien dit weekend. Maar ik heb er zo'n hard hoofd in! Want ik denk dat het gewoon na mijn ma nog niet op orde is en aan het resetten. Ik heb nog geen normale cyclus gehad sinds de bloeding en vorige keer duurde het ook even voor het op orde was. Zolang ik zelf niet het idee heb dat ik zwanger ben, is zn vroegst aankomend weekend en dan meer om mijn man gerust te stellen haha. Die wil het graag weten. Ik niet.
Jeetje, wat een leeswerk dames @mamasmeisje, wat superspannend inderdaad! Ik duim ook voor je! Wanneer ga je weer testen?
@meijtje, als ik je verhaal zo lees vraag ik me af of de gyn het wel goed gezien heeft dat je ei net was geweest. Want anders werd je inderdaad wel erg snel ongesteld na je ei. Spannend als je eigenlijk niet weet hoe je cyclus eigenlijk loopt. Vind je dat niet vervelend?? Ik zou daar volgens mij echt niet tegen kunnen. Dat je niet test herken ik wel hoor!! Ik wil meestal ook pas testen als ik het eigenlijk al weet dat hij positief zal zijn. Zo heb je niet de teleurstelling van een negatieve test. (Al moet ik wel zeggen dat het nu na mijn MA meer begint te kriebelen om al voortijd te testen).
Hmmm vanavond helder slijm met beetje bloederige sliertjes....ik denk dat ik morgen ongi wordt want met een korte LF denk ik niet gelijk aan een innestellingsbloeding... Afwachten maar en duimen maar vrees dat we een ronde verder zijn. Zit er ook FF flink doorheen ben bang dat t niet meer gaat lukken. Zal ik naar de HA gaan of niet? Spookt steeds door mn hoofd. Ml vind t nog te vroeg om naar de HA te gaan maar die is een stuk nuchterder. Hij zegt ook, wat ik nou 9 maanden/ 10 rondes...? Sommige doen er jaren over.. En dat klopt ook wel maar ik kan het niet loslaten. Wat zou ik kunnen verwachten van de HA als ik aangeef dat we bijna 1 jaar aan het proberen zijn, gericht met ovutesten en tempen.. Wat zouden de volgende stappen kunnen zijn? Hopelijk kan iemand me dat vertellen hier? Kan wel janken. Beste vriendin bevalt over 2 weken. We hebben er samen over zitten fantaseren dat we samen met een dikke buik lopen ed. Nu is zij straks al bevallen en ik nog niet eens zwanger..
@ Mamasmeisje, wat vervelend dat je verwacht dat je ongi toch doorbreekt! Hopelijk zit je er net als ik helemaal naast en blijkt t toch raak te zijn! Wat betreft naar de HA gaan, je kan altijd even bellen! leg je verhaal en angsten aan hen uit. Even een dikke knuffel voor jou! ik snap dat je dr even helemaal doorheen zit!
@mickey ja ik had ondanks bloeden ovulatiepijn en er was een cyste van net na de eisprong, dus dat had ze wel goed (ze is ook fertiliteitarts), en ik denk omdat er een stolsel voor zat en dat alsnog de 11e losgekomen is, want dat waren stolsels en een bak bloed, ik denk dat het nog van de curretage was. Dus wachten lekker af, ik vind het niet vervelend. Na 10 weken bloeden met een paar dagen niet, ben ik zo blij dat het nu 28 dagen weg is vandaag precies 28 dagen geen bloed. jeej!
@mamasmeisje als eerste zeggen dat je een jaar bezig bent, anders gaan ze je laten wachten en dan hoelang je daarvan ovulatietesten en temp. Je gaat eerst naar een gyn voor een intakegesprek. Dan gaan ze denk ik eerst zaad van manlief bekijken. En kijken of je een goede eisprong hebt. Dat deden ze als eerst bij mijn zus. Dus eerst kleine onderzoeken. Maar dat legt de gyn bij de intake uit. Een gesprek is vrijblijvend, dus waarom niet? Bij de huisarts vragen voor een doorverwijzing.
@Mamasmeisje, He wat vervelend dat je je zo voelt! Kan het me goed voorstellen! Al hoop ik natuurlijk nog steeds voor je dat het toch raak is, want ik heb ook een korte lf (ong 10 dagen) en had ook rond dag 10 wat roze, en bleek toch zwanger. (Helaas fout gegaan maar goed) Net wat blaadje zegt, het kan nog best, ookal begrijp ik dat je er een hard hoofd in heb. Ik zou gewoon idd toch even contact zoeken met je ha. Als je je toch zorgen maakt, helpt het misschien dat er iets mee gedaan gaat worden! En idd zeggen dat je inmiddels een jaar gericht bezig bent met zwanger worden. Ik zou er op aansturen dat er verder gekeken wordt! En nogmaals, ondertussen hoop ik voor jou dat het toch raak is. Knuffel!
Vannacht en vanmorgen veel buikkrampen gehad, dacht echt dat t doorgebroken was maar vanmorgen nog niks. Maar ben er alsnog van overtuigd dat het gaat doorbreken vandaag. Temp: tja beetje lastig..vanmorgen om half 7 was dochter wakker, ben er gelijk uit gegaan, even gekroeld en wat gedronken, daarna terug gelegd (ja ze slaapt dan weer verder ) en getempt: toen 36.6. Zat al die tijd in een hempje en geen verwarming aan. Ik ook weer slapen en om 8.45 wakker (temptijd) en die was 37.1. Dus weet niet welke ik aan moet houden... We wachten af...
@mamameisje ik weet het ook niet goed welke je aan moet houden. Het wordt spannend vandaag, Hopelijk blijft jouw ongi weg. Dikke knuf.