Voor het lijstje: ik ben 32 jaar, nod ca. 8 april, ronde 8 Voor jullie: dochter Marije uit maart 2009, zoon Jasper uit maart 2011
Dames, gisterenavond toch ongesteld geworden. Tis nog vrij licht voor mijn doen, meestal direct heel veel maar tis toch echt zo. Voelde de krampen ook alweer opkomen dus direct aan de PCM. Helaas weer een ronde verder..en mij maakt het totaal niet uit dat de uitgerekende datum in dec is, het is zo gewenst dat het me niets meer uit maakt. Onze dochter is van 13 januari dus ook net na de feestdagen en vind ik echt niet erg. Sterker nog, tegen de tijd dat het zomer is, zijn ze 6 a 7 maanden en kun je alweer zoveel meer met ze ondernemen en lekker naar buiten, fietsen, badje ed dus ik zou deze maand echt niet overslaan om te voorkomen dat t rond de feestdagen geboren wordt.. Maar k ga nu slapen! Ben kapot! Doeiii
@mamameisje echt balen hoor! Maar ga vol goede moed naar de volgende ronde! Een decemberkindje zou toch een prachtig geschenk zijn?! Veel mensen vinden dit een drukke maand maar ik denk dat als je kindje in deze maand geboren wordt je niet beter weet. @Droppie hartstikke goed dat je vol goede moed er tegenaan gaat! Misschien is magnesium ook nog een idee?! Dit ontspant de spieren en dus ook de baarmoeder. Hier is de ongi bijna over. Nog 1 ronde en dan gaan wij er ook tegenaan! Ben heel benieuwd/afwachtend hoe dat gaat met een cyclus van 23 dagen ipv 28 dagen wat ik had voor de zwangerschap van mn dochter. Ik hoop trouwens ok nog 2 kilo af te allen.....
@Droppie drie, van harte welkom. Daarom heb ik met mammeisje dit topic geopend. Zij was samen met mij de enige niet zwanger was ons groepje en de eerste 4 denk ik inmiddels bevallen (mijn uitrekendatum zou 1 april zijn maar die ging mis.) Het is frustrerend. Ik merk dat ik ook meer hier zit dan de 2e topic, die ging namelijk ook mis. Daar zijn er nu 5 nog niet zwanger, dus zijn er nog een paar over hun ei, slijm en ovulatie testen bezig, tussen de zwangere buiken door. Inderdaad dat je het iedereen gunt, maar soms kan je het beu zijn en dan liefbedoeld, je bent nog niet zo lang bezig terwijl ze 28 weken zwanger zijn, dan denk ik heel af en toe ruilen? Kijken hoe lang ze het vinden duren. Maar hier heel veel lotgenoten. Dus ik hoop dat je hier je ei een beetje kwijt kunt haha heel dubbel. En ik hoop toch dat het snel raak is voor je. @Deetje ja apart he, zijn echt die telefonisten, ook al zeg je maar mijn gyn heeft gezegd dat... En dat is afgesproken, dan nog gaan ze er tegenin. Mijn man was zo boos, die hing echt 5 minuten later aan de telefoon, ow is het zo erg meneer, dat konden we niet inschatten meneer. Nou mensen die labiel zijn laten we eerder komen?? Als ze nooit bellen en nu in ene wel? wat denk je als je na 5 maanden 2 miskramen en dan zoveel bloeden dat je het net met ferro kunstmatig hoog genoeg kan houden? Mijn man zei ook 'dus u doet ook voor elke willekeurige gyn uw benen wijd, het liefst in die tijd een stuk of 10' (echt heel droog, daar moest ik wel om lachen, tussen de tranen door, heel raar om een doorgewinterde infanterist in bloemetjespak een gesprek te zien voeren met een telefoniste van de gyn). Dus snel en eigen gyn. Nou dat maakte indruk. Net of hij tegen 1 van zijn eigen soldaten aan het praten was. Anders had ik mijn afspraak 2 weken later moeten afwachten en niet zeuren dat het zo lang duurde, dat kan nou eenmaal....
@mamasmeisje, dikke knuf ik vind het zo rot voor je. @Jori 23 blijft weinig qua cyclus. @hier nog geen bloed, maar ik denk toch ook niet zwanger. Ik ga er vanuit dat het roze van de 3e toch een ongi was geweest. Zo lekker naar de markt, wat boodschapjes doen. Verder even weinig. Kleine meid heeft lekker lopen spoken. Ik ben zo blij als alle hoektanden door zijn.
ZWANGER: Blaadje: xx jaar, 2e kindje - ronde 5 - 14 november 2014? NOD lijst: Dee-tje: 25 jaar, 2e kindje - NOD 5 April - ronde 5 (*maart 14) Derde: xx jaar, 3e kindje - NOD 2 april - ronde 9 Droppie Drie: 32 jaar, 3e kindje - NOD 8 april - ronde 8 Evi83: 30 jaar, 2e kindje - NOD 23 maart - ronde 11 (12 na stoppen pil) Jori: 27 jaar, 2e kindje - NOD 9 april - ronde 0 Kacheltje: 26 jaar, 2e kindje -NOD - ronde 0 Lizanne84: 29 jaar, 2e kindje - NOD 6 april - ronde 12 Mamasmeisje: 30 jaar, 2e kindje - NOD 18 april - ronde 11 Marrie84: 29 jaar, 2e kindje - NOD xx april - ronde 12 Mickey83: 30 jaar, 2e kindje - NOD 25 maart - ronde 16 (*MA jan 14) Meijtje: 30 jaar, 2e kindje - NOD 1 april? - ronde 11 (*MA aug 13 *MA dec 13) NatalievK: 28 jaar, 2e kindje - NOD 27 maart - ronde 11 (*bbz) Whoppie: xx jaar, 2e kindje - NOD 8 april - ronde 11
Voor de lijst, mijn nieuwe NOD is 15 april. Zet hem 11 dagen na verwachtte ei. Die week zijn we heerlijk een weekendje weg naar Noord Limburg dus hopelijk geen rode week...
ZWANGER: Blaadje: xx jaar, 2e kindje - ronde 5 - 14 november 2014? NOD lijst: Dee-tje: 25 jaar, 2e kindje - NOD 5 April - ronde 5 (*maart 14) Derde: xx jaar, 3e kindje - NOD 2 april - ronde 9 Droppie Drie: 32 jaar, 3e kindje - NOD 8 april - ronde 8 Evi83: 30 jaar, 2e kindje - NOD 23 maart - ronde 11 (12 na stoppen pil) Jori: 27 jaar, 2e kindje - NOD 9 april - ronde 0 Kacheltje: 26 jaar, 2e kindje -NOD - ronde 0 Lizanne84: 29 jaar, 2e kindje - NOD 6 april - ronde 12 Mamasmeisje: 30 jaar, 2e kindje - NOD 15 april - ronde 11 Marrie84: 29 jaar, 2e kindje - NOD xx april - ronde 12 Mickey83: 30 jaar, 2e kindje - NOD 25 maart - ronde 16 (*MA jan 14) Meijtje: 30 jaar, 2e kindje - NOD 1 april? - ronde 11 (*MA aug 13 *MA dec 13) NatalievK: 28 jaar, 2e kindje - NOD 27 maart - ronde 11 (*bbz) Whoppie: xx jaar, 2e kindje - NOD 8 april - ronde 11 aangepast
Wat kletsen jullie veel! Met mijn werk, de kleine en de verbouwing van een nieuw huis houd ik het minder goed bij dan normaal. Ik snap helemaal hoe jullie je voelen. In mijn decmamaforum ben ik tegelijk met een ander begonnen voor een tweede. Zij is in juni uitgerekend.. Ik gun het haar ook echt hoor. Maar soms steekt t wel. @mamasmeisje: balen zeg! Ik kan me voorstellen dat je er helemaal klaar mee bent af en toe. Dat ha ik bij mij laatste ongi. Tranen met tuiten. Maar goed, nog geen jaar bezig, dus hopelijk binnen het jaar en anders in mei naar de ha. @droppie drie: welkom.. lijkt me ook heel vervelend soms als er al zoveel wel zwanger zijn. Meijtje: mijn leeftijd is 31. Nod weet ik niet. Begon op di met klein btje bloed en op zaterdag zette t pas echt door. Dus heb geen idee en deze ronde zonder tempen, ovutesten. Ik wil proberen het een beetje los te laten. weet natuurlijk wel ongeveer waar we zitten, maar wil deze ronde eens zonder iets proberen... want ja, je moet wat (het lukt alleen niet zo om er niet aan te denken). En dec is niet mijn favomaand om te bevallen. Maar Lennox is van de 24e december dus het kan me niet zoveel schelen. Had graag verlof in de zomer gehad, maar das geen optie. Tenzij het nog heel lang niet gaat lukken, maar daar hoop ik dan maar niet op.
Hey iedereen, ik ben hier even wat stil geweest want we hebben deze maand een pauze ingelast omdat ik vandaag mijn eerste afspraak op fertiliteit had. Wist niet echt wat ervan te verwachten en achteraf bekeken ben ik best wat ontgoocheld. Ik had gehoopt dat ze al eens een inwendige echo zouden doen om te kijken of mijn baarmoeder ok is na de bevalling van mijn dochter en misschien ook zouden kijken of mijn follikels voldoende groeien (want normaal morgen ergens eisprong) maar het bleef bij een 'kennismakingsgesprek' en een bloedafname... Op 15 min waren we er buiten en nu staat er wel een echo vast op 2 april. ML moet ook die dag spermastaal binnenbrengen en dan volgen er nog 2 echo's op andere tijdstippen. Normaal moeten we na een dikke maand wel alle resultaten hebben maar ik begrijp dus niet waarom ik daar 4 keer voor moet langskomen. Echt efficient vind ik het eerlijk gezegd niet (en weer maar eens wachten he )maar niets aan te doen. verder leuk dat er nog nieuwe zijn bijgekomen! @mamameisje: dik balen! echt dik dik balen! Ik heb vorige keer ook weer tranen gelaten hoor. Daarom blij dat we deze maand eens een pauze hebben. 1 maand zonder: "zou ik zwanger zijn?" en "oh ik voel een krampje hier en een krampje daar: is het een zwangerschapssymptoom?" Echt eens mijn hoofd even helemaal leeg en gewoon wachten op de ongi zonder te hopen dat ze wegblijven
ooh Lizanne wat een gedoe! Misschien heel goed dat je wat afstand neemt. Als dat lukt teminste Verder is verlof in de zomer echt niet altijd een pretje. Ik heb namelijk niks van zomer 2013 meegekregen omdat het te warm was. Ik kwam niet veel buiten behalve heel vroeg of heel laat.... Uiteindelijk op de warmste dag van het jaar bevallen en gek genoeg had ik daar tijdens de bevalling geen last van.
@whoppie ik snap dat het je niet uit maakt, maar ja je ziet dat maart ook erg lekker kan zijn. (ben zelf van maart en mn man ook) het liefst geen december, maar is dat wel zo, dan is dat zo. Liever eerder dan later @lizanne Jeetje zeg. Vol verwachting en eigenlijk een anticlimax. Hopelijk komt er na die keren wel wat uit. Het is inderdaad niet efficiënt. En nee gelukkig niet al die ow zou ik, ik denk dat, krampje hier en daar,wat zou het zijn. Hier zijn we minder op een wolk, we staan er nuchter in, omdat we allemaal de kans niet zo groot schatten, al willen we allemaal snel zwanger worden. Het duurt bij allemaal lang. Dus we zijn wel zenuwachtig, maar gaan niet uitgebreid er bij stil staan hoer. @jori dat is inderdaad het andere uiterste, ook dat lijkt het me niet alles. @hier, net lekker buiten gespeeld met kleine meid. Nog geen bloed, ik denk dat de 3e mn cyclus begonnen is.
Met mij gaat t heel goed, voel eigenlijk niets, maar dat had ik bij mn dochter ook. Vandaag de verloskundige gebeld en we krijgen 7 april om half 12 de eerste echo! Spannend weer hoor, moet zeggen dat ik me wel wel erg gespannen voel door de eerdere miskraam. @ Mamasmeisje, wat jammer dat het weer niet raak is! Dikke knuffel!
@Mamasmeisje. Wat ontzettend balen zeg! Ik had het je zo gegund! Ben je nu van plan om naar de ha te gaan? Succes om daaroverneen beslissing te nemen! @lizanne. Vreemd dat ze niet gelijk een echo hebben gemaakt. Ik heb maar 1 echo gehad. Op dag drie van m'n cyclus (dus misschien was je nu te ver? ?). Toevallig waren wij precies die dag er voor het eerst, dus ze heeft gelijk echo gemaakt. Verder bloed prikken om te kijken of er een ei sprong is. Maar dat gaan ze bij jou misschien met echo doen, of moet je nog meer bloed prikken? Nou spannend allemaal hoor! Hier nu op 10 dpo, dus spannend. Al zegt m'n gevoel weer nee. We wachten rustig af (voor zover dat lukt)
Zo hee, het is hier gezellig druk. Weer een hoop bij te lezen in 1 dagje. Wat balen, mamasmeisje! Mickey, het begint spannend te worden. Kan je de testdrang een beetje weerstaan? Ik heb van die testen liggen van Z&K die 6 dagen voor nod kunnen. Maar of die betrouwbaar zijn? Jori, bedankt voor de magesium tip. Als het deze ronde weer niet raak is, trekken we de trucendoos weer wat verder open en gooi ik er wat magesium tegenaan. Baadt het niet dan schaadt het niet... Komende dagen ben ik denk ik wat minder online, want we vieren dit weekend de verjaardagen van beide kinderen. Morgen inkopen doen en voorbereidingen treffen, zaterdag kinderfeestje en zondag de rest van vrienden en familie over de vloer. Druk genoeg om niet constant aan m'n zwangerschapswens en naderend ei te denken!
Meiden bedankt voor alle steun! T gaat al iets beter nu met me. Zit nog erg te twijfelen of ik naar HA ga. Ik ga er de komende dagen over nadenken. Neem maandag m'n beslissing. Helemaal vergeten: alle nieuwe welkom!! Gezellig club hebben we nu al en zo blij dat hier iedereen in hetzelfde schuitje zit! Wat Meijtje idd zegt; in vorige club was iedereen al zwanger en wij bleven achter dus blij dat 'ons' topic zo goed loopt! Vandaag heerlijk genoten van t lekkere weer! Morgen is t weer minder Geniet van m'n kleine meisje, ze gaat zo snel. Op 31 maart gaat ze voor 2 dagdelen naar de peuterspeelzaal. Ze heeft er volgens mij wel zin in want heeft het alleen nog over 'schooltje'. Ik vind het wel moeilijk hoor.. Ik ga nu slapen! Lees morgen weer bij
@jori nee zondag pas, niet eerder, misschien zelfs maandag ochtend. Ik denk dat de 3e een verkapte ongi was (ondanks alleen roze bij afvegen), dus dat ik vanaf daar door moet tellen, hij zal toch negatief zijn. Zo spannend vind ik het niet haha. @blaadje spannend. Ik voelde met mijn meid ook niets, de 2 zwangerschappen waar ik me ziek voelde, zijn mislukt. Kun je een beetje genieten, of neemt de mk de overhand? Dat is nog even wachten. @mickey onbewust blijft het spannend. Wie weet, we kunnen elke ronde alleen maar afwachten. Had zo mooi geweest dat er een apparaat was die zei na de eisprong ja zwanger of nee helaas..... We moeten elke keer geduld op brengen. @droppie drie, alvast van harte en heel veel plezier met de verjaardag van de kinderen. Altijd gezellig druk. Dat het een geslaagde dag mag worden @mamasmeisje we zijn niet de enige (al leek het wel zo). Succes met het nemen van een beslissing. Het blijft moeilijk! En vandaag is het vies weer, bah! Ja kleine meisjes worden groot. Peuterzaaltje al weer, het gaat zo snel!
@Mickey83: ik zat net een dag of 2 voor mijn eisprong in de cyclus dus qua timing was het inderdaad niet ok maar vond het maar stom dat ze dat niet aan de telefoon hadden kunnen zeggen zodat we de afspraak ineens op het juiste moment in de cyclus konden vastleggen. Maar het zij zo, bloedafname hebben ze idd gedaan voor hormonenspiegel te checken. En dan komt er nog een echo een week voor de ongi en een week na de ongi geloof ik. En dan nog eentje om de baarmoeder te checken maar ik hoop dat ze deze laatste toch ten minste kunnen doen tijdens 1 van de 2 andere. Ach ja een maandje wachten valt wel meer zeker. Ben vandaag alweer over de teleurstelling heen precies