Van de 1e snel zwanger, maar de 2e wil nog niet lukken

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Meijtje, 25 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lizanne84

Lizanne84 Fanatiek lid

24 okt 2013
    1.533
    5
    38
    @mamameisje: deze maand pauze heeft bij mij echt goed gedaan.
    Ik moest eens niet rekenen, geen kwaaltjes zoeken die er niet zijn, en verwacht gewoon netjes volgende week zaterdag mijn ongi.
    Nu heb ik weer heel veel zin om er vanaf volgende maand tegen aan te gaan terwijl ik er de laatste maanden echt geen plezier meer in had.
    Het heeft mss ook wel geholpen om de stap naar de gyn te zetten zodat ik weet dat ik over een maand toch ga weten of er iets mis of niet zodat ik mentaal op dat vlak ook wat rust krijg.

Maar dus: bij mij heeft deze maand pauze echt wel deugd gedaan. Geen gereken, geen geplan, volg week geen teleurstelling want 100% zeker geen hoop op een ev zwangerschap :) Veel beter zo ;)
    En mijn zinnen staan intussen op een 2015 voorjaarskindje ;) haha!

2. mickey83

mickey83 Bekend lid

30 dec 2013
    515
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mamasmeisje: Hier schommelt mijn gemoedstoestand ook per dag hoor. Er zijn dagen dat ik vooral geniet van dochterlief, maar aan de andere kant voel ik ook dat we al 1,5 jaar bezig zijn zonder resultaat. Hoop, verwachting en dan toch weer de teleurstelling...Wanneer zal het nou eens....
    Ik heb inderdaad ook gedacht om een tijdje niet op zp te kijken, maar tot nu toe lukt me dat nog niet. Het steunt namelijk ook wel om te weten dat je niet de enige bent.
    Misschien toch slim om binnenkort eens een afspraak bij de HA te maken. Of te zeggen van bv na de volgende ronde. Dit had ik bij dochterlief ook en toen hoefde ik uiteindelijk niet meer naar de HA. Mijn zwangerschap in december vorig jaar was in de ronde waarin ook de onderzoeken zijn geweest.
    Hiermee bedoel ik te zeggen dat onderzoeken ook een bepaalde rust kunnen geven waardoor het wel raak kan zijn.
    Succes meis... laten we hopen dat het snel raak mag zijn!!

3. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    @mamasmeisje positief.... Nou haha. Dat wel, maar dat haal ik uit andere dingen. Nu 1 april er aan komt merk ik dat ik het moeilijker krijg. Ik ben wat korter af en mn lontje... Welk lontje? Pfff irriteer me er zelf aan. En ja ik heb 2 handen vol aan de kleine meid. Het is een portret. Maar ik ben er ook af en toe moedeloos van. 3 maanden aan een zijlijn staan kijken hoe andere zwanger werden en de groep waar ik mee startte de eerste bevallen zijn.
    Het gaat de ene dag makkelijker dan de andere, maar ook wij komen er. Daar ben ik van overtuigd. En meer of minder zp... Weet niet, als ik behoefte heb kijk ik. We zijn nu eenmaal bezig met zwanger worden en het wil niet...

4. Mamasmeisje

Mamasmeisje Fanatiek lid

29 mrt 2011
    1.304
    0
    36
    Brabant
    Een pauze inlassen zou ik niet kunnen denk ik. Vind iedere ronde dat ik ongesteld wordt al vervelend, dat we dan nog een maand langer moeten wachten. In deze 11 rondes zijn ook 2 rondes geweest waarin we weinig tot geen seks hadden op t juiste moment ivm nachtdienst en familieomstandigheden maar toch voelt dat dan als een verloren ronde.

Maar ookal benutten we het ei wel goed, ik blijf negatief denken. Ik denk gelijk tis niet raak of we hebben te weinig seks gehad dus moet meer en vaker ed. Terwijl om de dag echt voldoende moet zijn. Blijf gewoon onzeker. Idd, misschien dat dat bezoekje aan de HA mij van die onzekerheid af kan helpen. En een goed gesprek met ml denk ik maar weet dan ook niet hoe ik precies moet beginnen. Wil nl niet dat het continue over hetzelfde gaat want daar zit hij ook niet op te wachten denk ik. Volgens mij vind hij al dat ik er teveel mee bezig ben. Maar goed. Dit was mijn geklaag weer. Natuurlijk haal ik veel positiviteit uit die kleine meid die rond loopt, geniet elke dag van dr.

@Meijtje: snap dat het confronterend is dat t bijna je uitgerekende datum zou zijn nu. Lijkt me heel moeilijk. Een goede vriendin van me is uitgerekend op 1 april, zij zal ieder moment kunnen gaan bevallen. Ergens vind ik dat ook heel moeilijk en dat weet ze. Grappig is wel dat zij er echt klaar mee is, buik in de weg ed en ik zou niets liever willen dan een buik die in de weg zit.

5. Mamasmeisje

Mamasmeisje Fanatiek lid

29 mrt 2011
    1.304
    0
    36
    Brabant
    OW wat betreft dit tijdstip: heb nachtdienst ;)

6. Jori

Jori Bekend lid

6 nov 2012
    864
    0
    16
    Hier echt een baalhumeur. Op het werk liep alles in de soep, heb volgende week een examen waar ik nog weinig voor geleerd had waardoor ik stress heb. Daarbij weinig tot geen cervixslijm gehad waardoor ik echt twijfel of ik met mijn cyclus van 23 dagen wel vruchtbaar ben. Maar goed dit zullen we pas weten als we echt proberen.... En man lief ziet niet dat ik stress, zorgen en veel hormonen heb waardoor het niet zo lekker loopt tussen ons.

Hoop dat ik me morgen beter voel!

7. Lizanne84

Lizanne84 Fanatiek lid

24 okt 2013
    1.533
    5
    38
    @Jori: dikke knuffel.
    Het zit soms gewoon even allemaal tegen.
    Hier loopt het dan ook wel eens minder tussen ML en mij.
    Hopelijk is vandaag een betere dag en kan je genieten van je gezinnetje en het zonnetje.
    Succes alvast trouwens met het examen!

8. Jori

Jori Bekend lid

6 nov 2012
    864
    0
    16
    dank je Lizanne! gelukkig gaat het hier weer wat beter.

Verder nog naderende NOD's?

9. Droppie Drie

Droppie Drie Fanatiek lid

1 aug 2013
    1.735
    10
    38
    @Lizanne, hoe doe je dat, pauze houden? Ik heb het deze maand ook geprobeerd, maar hiel het maar 2 weken vol: van ongi tot ei ;). Gebruik je dan voorbehoedsmiddelen ineens? Dat vond ik toch te tegenstrijdig...

@Jori, koppie op meid! Hoop dat het inmiddels wat soepeler loopt met ml en werk. Gebruik je ovulatie testen? Dan kan je zo zien of je met een cyclus van 23 dagen wel of geen eisprong hebt.

@Hier, heerlijk genoten van het prachtige weer. De hele dag buiten geweest en zelfs een beetje verbrand. Inmiddels baal ik wel een beetje dat ik deze ronde geen ovu testen gebruikt heb. Heb een cyclus die varieert van 22 tot 38 dagen, dus geen idee of ei al geweest is of nog moet komen. Daardoor ook geen idee wanneer mijn nod is. Denk dat ik ga testen op woensdag 9 april (dag 31) met zo'n extra gevoelige test. Als ik dan tenminste nog niet ongesteld ben...

10. derde

derde Bekend lid

21 jul 2013
    896
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hoi allemaal,

Allereerst nathalie van harte! Wow! Hoop dat je straks een mooie echo hebt!

Jullie horen niet zo veel van mij, dat komt omdat ik wat afstand heb gehouden de laatste maand. Dat geeft me toch wat rust.
    Helaas wel weer ongesteld geworden :(
    Maar ik ben heel blij dat ik mijn man eindelijk zo ver heb dat we nog even door gaan. Hij wilde er namelijk na een half jaar mee stoppen, maar nu heeft hij besloten nog even door te gaan omdat ik zo graag wil. Wel hebben we de afspraak het er niet meer te veel over te hebben.
    Deze week gaan we wel samen naar de ha, misschien aan de vroege kant maar mijn geduld is echt op en ik denk dat het me rust geeft als we straks weten of er nu wel lichamelijks iets aan de hand is of niet. Ik hoop dat de ha ons wil doorverwijzen, we jokken er maar een ronde bij. Eigenlijk zijn we nu in ronde 11 beland, maar de eerste maand had ik niet meegeteld omdat we toen alleen ruim voor mijn ei hadden geklust. De overige rondes hebben we geen ei gemist, dat is het vervelende, dat het ondanks dat niet wil lukken.

Ik lees hier dus nog wel mee, maar jullie zullen niet veel van me horen, het doet me goed er niet te veel mee bezig te zijn op zp.

Uiteraard laat ik weten wat de ha doet, hoop zo dat die niet zegt wacht nog maar een paar maanden, want ik heb niet zoveel geduld ;).

11. derde

derde Bekend lid

21 jul 2013
    896
    0
    0
    Zuid-Holland
    Oh, nieuwe nod is 25 aprul en ik ben 32 jaar. Dit wordt dan ronde 11.

12. Dee-tje

Dee-tje Fanatiek lid

17 okt 2011
    1.435
    320
    83
    Vrouw
    @jori, Wilde ik ook al zeggen ja, misschien eens ovutestjes gaan gebruiken? Dan kun je idd heel makkelijk zien of je een lhpiek hebt ja of nee en weet je ook meteen of je wel ovuleert met een korte cyclus. Niet meteen al teveel zorgen maken hoor! Wie weet lukt het allemaal wel heel snel, weet je pas wanneer je echt begonnen bent :) Kop op, niet teveel stressen!

@Derde, Dan doe je daar idd lekker verstandig aan als afstand nemen je helpt! Alleen maar prima, als dat voor jou werkt. En ik denk idd dat het alleen maar goed is dat je de stap nu neemt om naar de ha te gaan. Succes! We horen het wel van je!

@Ikzelf heb ook een baalronde. Ik dacht (helemaal blij) door de echoscopist dat ik lekker vroeg voor mijn doen zou ovuleren deze ronde na mijn m.k. Dus had mijn zinnen daar al helemaal op gezet, om vervolgens nog steeds geen ei te hebben gehad! :x Ei is zoek! Zit inmiddels op dag 30 en ik heb nog steeds geen piek gevonden die ik normaal wel vind. Nou weet ik dat mijn langste cyclus 45 dagen is dus alles kan. Maar ik dacht dat hij juist eindelijk wat korter werd icm tarwekiem. Maar door die m.k. is mijn cyclus natuurlijk weer helemaal in de war geschopt, had t kunnen weten. Inmiddels wel wat typische ei op komst symptomen, maar ik probeer daar ook maar niet teveel focus op te leggen. Ik voel me gewoon zo gefrustreerd. Ik haat lange cyclussen. Waarom kan ik niet gewoon een normalere cyclus hebben, dit verkleint mn kansen op een jaar echt zo. Ik zit zelfs in mijn hoofd om misschien eens langs de ha te gaan, omdat ik ergens las dat als je lange en onregelmatige cyclussen hebt geadviseerd wordt eerder dan na een jaar al aan de bel te trekken. En ben straks alweer 7 maanden bezig. Ik lees veel over clomid, zou je eisprong kunnen vervroegen en je cyclus regelmatiger kunnen maken. Heb alleen geen idee wanneer een ha dat wel, of niet voorschrijft. Heb mezelf voorgenomen om deze ronde nog af te wachten en dan misschien toch maar even langs te gaan. Wat info inwinnen!

13. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    @dee-tje super vervelend. Ik ken de lange cyclussen, maar het moet echt heel lang zijn voor ze het vinden afwijken.... Ik heb ook tussen de 31 en 39 dagen met uitschieters 43, om een punthoofd van te krijgen.

@derde fijn dat het lukt om afstand te doen en manlief nog door wil gaan.

@korte cyclus, even een hele ronde ovulatietesten gebruiken.

@hier druk weekend gehad en nu even huishouden.
    Fijne dag iedereen.

De rest lees ik straks op mn gemak meiden :)

Morgen mn uitrekendatum :(

14. evi83

evi83 Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Over twee weken een afspraak bij de gyn. Dan ook uitslag van ml

15. Lizanne84

Lizanne84 Fanatiek lid

24 okt 2013
    1.533
    5
    38
    @Droppie Drie: gezien ik een heel regelmatige cyclus heb en mijn eisprong duidelijk voel, hebben we de dagen rond de eisprong vermeden.
    En vanmorgen heb ik me nog bedacht dat zo pauze dus wel degelijk gewerkt heeft want normaal ben ik nu al bezig met welke kwaaltjes ik ev voel (en deze maand voel ik dan ook plots veel minder ;)) maar nu dus niet. Hoofd een keer leeg en het doet me echt deugd. Heb er nu weer terug veel meer zin in om volgende maand weer vollebak aan de slag te gaan ;)

@Meijtje: heel dikke knuffel voor jou!

@Derde: ik begrijp dat je er een ronde zou bijtellen. Ik zou dat ook gedaan hebben maar ML vond het absoluut niet ok. Vind je trouwens ook niet eens zoveel te vroeg. 11 rondes is best al lang ook he.

@Dee-tje: ik hoop echt dat je cyclus snel wat korter mag worden. En zou er ook hard van balen!

@evi: succes! Ik denk dat we ongeveer rond dezelfde tijd de uitslag gaan hebben van onze onderzoeken. Duimen dat alles ok is!

16. Dee-tje

Dee-tje Fanatiek lid

17 okt 2011
    1.435
    320
    83
    Vrouw
    @Lizanne, Fijn dat het je weer wat frisse moed heeft gegeven voor de volgende ronde. Dat is alleen maar gunstig voor de positiviteit!

@meijtje, wat rottig toch hè :( dikke knuffel!

@Evi, Veel succes!!

@Ikzelf. Nou dames mijn beklag van vanmorgen heeft volgens mij zoden aan de dijk gezet want mijn piek is begonnen! Vanochtend getest en streepjes zijn even donker :) bij mij betekent dat meestal dat als ik vanaaf nog eens test hij weer donkerder is, en morgen ook nog knalt (morgen dan vermoedelijk op zijn donkerste is..)
    Ik vind het altijd heel lastig hoe ik nu moet inschatten wanneer hij precies springt.. De piek is nu begonnen lijkt mij gezien de streep aan het oplopen is en dus m'n lhgehalte. Ze zeggen toch dat hij vanaf begin piek binnen 24-48 uur springt? Op de gebruiksaanwijzing staat dat als de streepjes even donker zijn, hij ook als posi telt. Maar ik weet dat hij nog donkerder word bij mij. Vanaf wanneer reken ik dan?
    We hebben gistermiddag nog geklust, en daarvoor ook nog vrijdagavond. Ik hoop dat ik vanavond ml nog verleiden kan, maar hij heeft een lange dag op het werk en komende week ook heel druk, dus hoop dat het nog een keertje mag lukken ;) Zou anders de klus van gistermiddag nog voldoende kunnen zijn voor dit ei? Hij zal namelijk dan denk ik morgen, of overmorgen gaan springen. Pfv dat gereken, zit alweer helemaal in de stress aaahh. :$
    Als ik namelijk zeg tegen ml dat het moet omdat ik mn eitje heb, dan lukt het al helemaal niet meer, maar dan ook échtttt niet. Dus dat is absoluut geen optie. Het moet tactisch.

17. Lizanne84

Lizanne84 Fanatiek lid

24 okt 2013
    1.533
    5
    38
    Ik dacht dat je eitje springt 24-48h na het begin van je LH piek.
    Dus dat zou zijn 24-48 na je test van vandaag, zoals je zelf al dacht: morgen of overmorgen.
    Zaadjes blijven gemiddeld 72h in leven als ze van goede kwaliteit zijn dus die van gistermiddag zouden nog wel in leven kunnen zijn om je eitje van overmorgen te bevruchten.
    Idealiter kan je manlief vanavond nog wel eens verleiden, dan ben je zeker juist qua timing.

succes ermee ;)

18. Whoppie

Whoppie Fanatiek lid

26 apr 2011
    2.780
    0
    0
    Jurist
    Gelderland
    @dee-tje: lastig is dat ja, als ze dan niet kunnen. Vl heeft er hier gelukkig geen last van. Maar ik zou t nog wel ff proberen vanavond of morgen. Mss morgenvroeg??
    En hoe het precies zit met de ouvtestjes weet ik ook nooit precies. Daarom deze ronde ff zonder..

@mamasmeisje: hier ook vrij negatief "gaat t ooit nog lukken?"
    Als ei is geweest heb ik vaak goed gevoel. Tot ik ongiverschijnselen krijg. Dan weer flink balen.

@jori: idd ovutestjes kunnen helpen en nog niet teveel stressen. Anders gaat t zeker niet lukken, zeggen ze...

@meijtje: sterkte voor morgen... en knufel!

@nod: geen idee, geen testjes en niet getempt, dus ik weet het echt niet. ik ga een beetje van aankomende zaterdag uit, maar ga niet zo snel testen denk ik...

19. mickey83

mickey83 Bekend lid

30 dec 2013
    515
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Deetje, Wat goed dat zo'n beklag helpt!! Moeten we dan allemaal maar eens flink gaan doen;).
    Om te zien wanneer je ei gesprongen is zou je kunnen temperaturen. Dan kan je 's morgens precies zien of je ei al is geweest of nog niet. En ik heb vaak de dag dat hij springt een temperatuur daling, dus dan kan ik het ook nog daaraan zien.
    En dan of je geklus goed genoeg is... ik zou proberen of het nog een keer lukt. Dan weet je zeker dat je hem niet gemist kan hebben. Zeker voor het geval hij pas woensdag gaat springen. SUCCES:p!!

@Meijtje, dikke knuffel!! Lastig zo'n dag... voor je gevoel is iedereen om je heen het al vergeten, maar voor jezelf is dat absoluut niet zo!!

20. Dee-tje

Dee-tje Fanatiek lid

17 okt 2011
    1.435
    320
    83
    Vrouw
    Thanx dames! Ga er inderdaad maar vanuit dat hij ergens morgen / overmorgen zal springen. Heb ml gelukkig nog weten te verleiden :p haha dus ik hoop dat het nu voldoende is.

Deel Deze Pagina