Van de 1e snel zwanger, maar de 2e wil nog niet lukken

Discussion in 'Zwanger worden clubs' started by Meijtje, Jan 25, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Dee-tje

Dee-tje Fanatiek lid

Oct 17, 2011
    1,435
    320
    83
    Female
    Zwanger:
    Blaadje: xx jaar, 2e kindje - ronde 5 - 14 november 2014?
    NatalievK: 28 jaar, 2e kindje - ronde 11 - 24 december 2014?

NOD lijst:
    Marrie84: 29 jaar, 2e kindje - NOD xx april - ronde 12
    Droppie Drie: 32 jaar, 3e kindje - NOD 8 mei - ronde 9
    Jori: 27 jaar, 2e kindje - NOD 9 april - ronde 0
    Kacheltje: 26 jaar, 2e kindje -NOD 13 april - ronde 1
    Dee-tje: 25 jaar, 2e kindje - NOD 15 april - ronde 5 (*maart 14)
    Mamasmeisje: 30 jaar, 2e kindje - NOD 18 april - ronde 11
    Evi83: 30 jaar, 2e kindje - NOD 21 april - ronde 12 (13 na stoppen pil)
    Sznne: 28 jaar, 2e kindje - NOD 22 april - ronde 10
    Meijtje: 30 jaar, 2e kindje - NOD 23 april - ronde 11 (*MA aug 13 *MA dec 13)
    Derde: 32 jaar, 3e kindje - NOD 26 april - ronde 11
    Mickey83: 30 jaar, 2e kindje - NOD 29 april - ronde 16 (*MA jan 14)
    Lizanne84: 29 jaar, 2e kindje - NOD 1 mei - ronde 12
    Whoppie: 31 jaar, 2e kindje - NOD 3 mei - ronde 12
    Noamy: 33 jaar, 2e kindje - NOD 5 mei - ronde 6

2. Jori

Jori Bekend lid

Nov 6, 2012
    864
    0
    16
    #642 Jori, Apr 10, 2014
    Last edited: Apr 10, 2014
    Vanochtend Kruidvat test gedaan die je 4 dagen voor nod kan gebruiken maar deze was omowit! Ik ben dus niet zwanger.

Nu maar hopen dat mijn ongi een dezer dagen wel doorbreekt!

Zijn er trouwens meer die een regelmatige cyclus hebben en ook een keer overtijd geweest zijn?

3. Meijtje

Meijtje VIP lid

Nov 24, 2011
    5,086
    187
    63
    #643 Meijtje, Apr 10, 2014
    Balen jori :( inderdaad dat je ongi dan maar snel door mag breken.

Ik zit nu bij de 2e groep en daar is de eerste 30 weken zwanger. Heel raar, de 1e groep is op 1 na bevallen en van de 2e is de eerste bevallen voor ik een kans heb om weer zwanger te worden. De hele weg aan de zijlijn gestaan, raar idee.
    Ik ben er ook wel een beetje klaar mee. Ik kan er niet zo goed meer tegen en neem steeds meer afstand van die groep, terwijl het echt wel leuke meiden zijn.

Allemaal goed bedoelde adviezen. Dat mk komt door stress, of dat iemand niet zwanger kan raken door er mee bezig te zijn.. Ben er wel een keer klaar mee. Het komt niet door stress, het was pech. Ben die strijd zat. Misschien goed bedoeld van anderen, maar komt meer over als les lezen en ik ben na mk zwanger geworden en gezonde baby dus iedereen kan het. Klopt, ik had weer pech en dat het weer mis was zou door stress komen?

Soms.... Ik blijf wel lekker hier. Enige wat ik krijg, iemand moet op rose door mensen die al lang en dik zwanger zijn, als er een pil voor was, hadden we dat wel geslikt, of iets... Sommige hebben meer geluk dan anderen. Wij zijn de pechvogels. Sorry hoor meiden maar ik ben daar zo klaar mee. Misschien allemaal goed bedoeld maar het komt niet zo over. Net of ik het mezelf aangedaan hebt bah!

Mensen die in oorlog in Afrika leven, zonder eten en vers water kunnen ook kindje baren, die hebben toch even een stuk meer stress dan dat wij hier hebben, toch?

4. Lizanne84

Lizanne84 Fanatiek lid

Oct 24, 2013
    1,533
    5
    38
    @meijtje: ik geloof ook helemaal niet in dat stress idee hoor! Laat je er niet gek door maken. Naar mijn idee kunnen alleen mensen die in hetzelfde schuitje zitten begrijpen hoe het voelt om een mk en het lange wachten mee te maken.

Ik ben onlangs ook een beetje onaardig geworden tegen een goeie vriendin omdat zij in ronde 1 zwanger was en dat eigenlijk te snel vond.
    Terwijl ze goed wist dat wij al een jaar bezig zijn voor de 2de. Ik heb haar toen ook gezegd dat te snel gewoon niet mogelijk is in mijn situatie. Beter eerder dan verwacht dan heel lang moeten wachten denk ik dan.
    En zij is nu ook al bezig over als er een 2de komt en hoe snel die dan achter de 1ste zou mogen komen er van uit gaande dat het weer in ronde 1 gaat lukken... dus het is heel duidelijk dat zij onze situatie niet erg goed begrijpt.

Maar dus, laat je niet gek maken door anderen. Ik ben er zeker van dat de mk gewoon niet te vermijden was. Waarom het soms misgaat is een groot vraagteken maar zeker niet alleen puur door stress of dergelijke als je het mij vraagt want dan zouden idd mensen in oorlogsgebieden ofzo nooit zwanger geraken/blijven.

Ik zit trouwens maar in 1 groepje hier en dat is dit groepje omdat ik hier echt het idee heb begrepen te worden en samen te zitten met mensen die hetzelfde meemaken en dezelfde frustraties hebben.

5. Jori

Jori Bekend lid

Nov 6, 2012
    864
    0
    16
    Och Meijtje hele dikke knuffel voor jou! Jij hebt een miskraam gehad omdat de natuur dat zo bepaalde daar kon jij helemaal niks aan doen!

Ik ben er van overtuigd dat jij ook nog een tweede kindje mag krijgen! Je kunt zwanger raken dat is bewezen en er komt een zwangerschap die jij helemaal kan uitdragen! Hou hoop!

ps soms als ik een dip heb dan denk ik even aan vrienden van ons zij zijn al meer dan 6 jaar bezig voor de eerste (inclusief een miskraam bij 12 weken)

6. Jori

Jori Bekend lid

Nov 6, 2012
    864
    0
    16
    @Lizanne vertel je vriendin maar dat ik ook bij de eerste in ronde 1 zwanger was....... En nu neemt mijn lichaam een loopje met mijn hoofd!

7. Dee-tje

Dee-tje Fanatiek lid

Oct 17, 2011
    1,435
    320
    83
    Female
    #647 Dee-tje, Apr 10, 2014
    @Jori, Wat jammer meis. Hopen dat de ongi snel doorzet. Nieuwe ronde nieuwe kansen!

@meijtje, Ik begrijp je gevoel echt heel goed. Ik heb van een vriendin die in 1x zwanger raakte ook al meerdere malen moeten horen dat ik er niet zoveel mee bezig moest zijn, want dan lukt het natuurlijk nooooiit! Ik word daar zo kriebelig en kwaad om! Mensen begrijpen gewoon niet dat het makkelijk praten is, als je in een ronde zwanger raakt heb je namelijk de tijd niet eens om er mee bezig te zijn van oooh het lukt niet en ik wil het zo graag! Maar zodra het langer duurt, natuurlijk ben je er dan mee bezig, hoe kan dat nou anders? De wens is zo groot en er wordt maar niet aan beantwoord (nog niet). Ook heb ik gehoord van mensen dat stress een m.k kan veroorzaken, en dan zeiden tijdens mijn eerste bloedverlies en ik nog in onzekerheid zat of het een m.k werd, dat ik niet te veel moest stressen, want tsja dan ging het zeker fout!! Ik dacht echt van, come on!! Serieus? Je zegt dus eigenlijk dat ik hem zelf heb veroorzaakt?? Natuurlijk stress ik als ik bloed verlies!! Ik was zo blij eindelijk zwanger te zijn, maar ik heb het dus zelf afgebroken, oke, tof!
    Er zijn idd vrouwen over de hele wereld die in een zoveel stressvollere omgeving en situaties leven, en zij kunnen ook een zwschap voldragen. Dus luister nooit naar mensen die dit zeggen, het is nooit jouw schuld!
    Ik weet hoe kwetsend sommige dingen kunnen aankomen, mensen zijn onwetend en vaak ook nog eens brutaal, en onbeschoft. Ongevoelig voor wat een ander meemaakt. En bij sommigen gewoon domme goede bedoelingen waar niet over is nagedacht. Omdat het hen komt aanwaaien.
    Ik zit ook bewust alleen nog in dit topic, omdat ik merk dat ik het heel moeilijk vind om met meiden te kletsen die meteen zwanger zijn geraakt of dit soort opmerkingen maken als het bij een ander langer duurt dan bij hen zelf. Knuffel!

8. noamy

noamy Fanatiek lid

Oct 12, 2010
    3,671
    0
    0
    administratief medewerkster
    arnhem
    @meijtje....
    ik begrijp je zooo goed
    het is ook zoo frustrerend.....
    ik was met mijn zoontje in ronde 5 zwanger
    nu zit ik alweer in ronde 6
    en er uis een heuse babyboom om m heen!iedereen is zwanger en vele zijn in de eerste ronde al zwanger geraakt!
    mijn schoonzusje irriteert me nog t meeste
    geen cent om te makken
    de eerste in ronde 1 zwnger omdat wij toen ook 4 maandjes zwanger waren
    en nu vertelde wij dat wij ivm mijn medische issue nu voor ene tweede moesten gaan gingen hun er ook voor en weer meteen zwanger
    blijft me ook vragen of t al raak is want ja voor hun is het moeilijk om te begrijpen dat dat pijn doet die vraag als het telkens maar niet lukt.....
    en dan idd nog zeggen dat je er niet teveel mee bezig moet zijn!!
    dat zei mn schoonmoeder me laatst zelfs!! dat als ik er teveel mee bezig ben het nooit zou lukken!!! sorry!!???!!!
    bah walgelijk als mensen dat zeggen

en het is net wat je zegt er zijn zat vrouwen die in stressvolle omgevingen wonen of zitten en ook zwanger raken!
    hoe kun je met iets waar je zooo naar verlangt uit je hoofd zetten dan!en daar raak je dan zwanger van zeker!
    nee je raakt zwanger van sex hebben en geluk hebben!

dikke knuffel meis!

heb jij al eens tarwekiemolie capsules geslikt?
    ik lees er veel goeds over en ben er nu ook mee begonnen!
    wellicht helpt t jou ook meis!

@deetje idd zoals jij t zegt is het ook zo
    zo ervaar ik het ook!
    erg he!
    en ben idd blij met dit leuke en begripvolle groepje!!!!! :)

@jori jammer.....maar op naar de volg ronde meis!
    ik heb ook n vrij regelmatige cyclus en het verschilt toch ook wel eens n paar daagjes

9. Whoppie

Whoppie Fanatiek lid

Apr 26, 2011
    2,780
    0
    0
    Jurist
    Gelderland
    @al het bovenstaande! Helemaal mee eens. Ik gun het iedereen van harte hoor, maar ben toch wel jaleors als t bij mensen gewoon zomaar lukt. Wij zijn nu al een jaar bezig en een collegaatje die er nog niet eens over nadacht een jaar geleden, die gaat in mei gewoon bevallen.. Ik baal dan ontzettend. Maar gun het iedereen hoor!

10. Whoppie

Whoppie Fanatiek lid

Apr 26, 2011
    2,780
    0
    0
    Jurist
    Gelderland
    Oh en tarwekiemolie heeft hier niets gedaan. Slik ik nu 4 maanden en nog steeds niet zwanger.

11. noamy

noamy Fanatiek lid

Oct 12, 2010
    3,671
    0
    0
    arnhem
    ahhww jammer om te lezen....
    lees er toch wel veel goeds over! :(

12. Meijtje

Meijtje VIP lid

Nov 24, 2011
    5,086
    187
    63
    @tarwekiemolie heb ik niet. Ik ben steeds in de 1e of 2e ronde zwanger geraakt, slik tabletjes als bijvulling, eet mn groente en fruit, visje ook en alles wat je niet mag tijdens zwangerschap laat ik ook. En toch is het 2x mis gegaan.

Ik zou het erg vinden als ik nu weer snel zwanger ben, want ik weet dat er onder ons mensen nog veel langer bezig zijn dan 11 maanden. Maar als ik zwanger word. Zegt het nog niets. Tot nu toe 2x pech.... Dus kan zo maar een 3e bij komen. Ik zit hier ook het liefste. De steun, het waardeloze gevoel en de onmacht die we delen, steunt me heel erg. Het kom op je bent al eens zwanger geweest, het lukt je zo weer.... Dat komt niet meer aan, of het jaa meer op roze in het clubje... We willen het allemaal en weten ook dat het enorm moeilijk en confronterend is, want wij zijn het steeds niet.

Toch hou ik me vast aan ons, het is mogelijk. En nu hopen dat we al dan niet met een beetje hulp zwanger worden. Ik hoop het voor ons allemaal, dat we intens mogen genieten. Al is het soms moeilijk voor te stellen en grote twijfels of het nog wel lukt... We hebben elkaar!

13. Meijtje

Meijtje VIP lid

Nov 24, 2011
    5,086
    187
    63
    Jaaa de laatste van de groep waar mijn meisje geboren is, is zwanger! Na 2,5 jaar. Wat een geluk, zij is zo sterk en echt een houvast voor me. Wat een geluk :) ik ben voor haar zo blij!

14. Kacheltje

Kacheltje Bekend lid

Mar 8, 2013
    929
    92
    28
    Sommige mensen weten gewoon niet wat ze zeggen ,verschrikkelijk!

Ik vergeet ook nooit dat mensen zeiden bij mn miskramen: volgende keer beter ! Of : je bent nog jong..... ja so what?
    Mja...die mensen zullen altijd blijven bestaan... *zucht*

15. Meijtje

Meijtje VIP lid

Nov 24, 2011
    5,086
    187
    63
    @kacheltje, of de volgende keer gaat het wel goed... Uh of niet. Raar he.
    Mensen hebben geen besef hoe het is als het mos gaat of lang duurt. Ze kunnen het met alle wil in de wereld niet indenken. Enkeling daar gelaten.
    Gelukkig hebben we elkaar.
    Maar mijn broertje zei afgelopen keer al, ik feliciteer je pas als je over de 12 weken bent. Die is lichtelijk autistisch en daar heb ik meer aan gehad dan al die Jaaaa nu blijft het zitten, ik voel het verhalen. Die zaten er allemaal (goedbedoeld) naast...

16. Dee-tje

Dee-tje Fanatiek lid

Oct 17, 2011
    1,435
    320
    83
    Female
    Wat fijn voor haar! Wat een tijd is zij al bezig geweest zeg voor haar eerste kindje. Dan is het haar zeker dubbel, en dwars gegund!

17. Dee-tje

Dee-tje Fanatiek lid

Oct 17, 2011
    1,435
    320
    83
    Female
    Tsja, ook altijd leuk ja de eeuwige; ach je bent nog jong! En welke ik ook te horen kreeg na mijn m.k Ah joh, je bent toch binnen no time weer zwanger. Uhm tsja want jij weet natuurlijk hoelang het heeft geduurd voordat dit raak was? En hoe snel ik weer zwanger ben... Tsja, goedbedoeld, vast. Handig? Nee...

18. noamy

noamy Fanatiek lid

Oct 12, 2010
    3,671
    0
    0
    arnhem
    ja je bent nog jong en ach je hebt al n gezond kind!
    en de je moet r niet mee zo mee bezig zijn
    das toch wel de top 3 geloof ik ja
    walgelijk!!!!!!!!!!!!

19. sznne

sznne Actief lid

Aug 19, 2009
    333
    0
    0
    Drenthe
    #659 sznne, Apr 10, 2014
    @zwanger worden met stress: Bij mijn eerste zwangerschap liepen er heel wat dingen in mijn leven niet zoals ik wilde, ondanks dat toch zwanger na 3 maanden met een nieuwe vriend(nu inmiddels man;)). Ik had toen erg veel stress en dat is pas 2 maanden voor uitgerekende datum minder geworden... helemaal geen rare dingen tijdens zwangerschap, helemaal volgens het boekje uitgedragen. En het was ook nog een onverwachte zwangerschap!

Nu loopt alles goed, zit goed in mijn vel blabla maar toch al ruim 9 maanden van de nuvaring af en de laatste 5 maanden gerichter aan de klus. Zegt dus heeeelemaaaal niets of je stress hebt of niet! Lekker laten lullen die mensen.

Zag van de week een filmpje over wat er eigenlijk in je buik gebeurt tijdens de conceptie. Zal het hier ook ff posten, ik begrijp nu een stuk beter dat het echt niet vanzelf sprekend is dat een conceptie de eerste keer zomaar lukt, en als dat wel lukt heb je alleen nog maar een hompje cellen. Er kan zo ontzettend veel mis gaan!

20. sznne

sznne Actief lid

Aug 19, 2009
    333
    0
    0
    Drenthe

Share This Page