Van de 1e snel zwanger, maar de 2e wil nog niet lukken

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Meijtje, 25 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    @noamy verschrikkelijk :( mijn vorige relatie was ook zo. Ik had echt het idee dat hij mij niet aantrekkelijk vond en ik kreeg een steeds slechter zelfbeeld.
    Nu heb ik dat niet meer. mijn man (militair) en wil liefst 3x per dag...( Iets met oerdrang) weer een beetje veel van het goede haha, maar liever dat hij er nooit genoeg van kan krijgen, dan wat jij ervaar. Ik heb daar gezeten en ik weet hoe k#t het voelt!
    Hele dikke knuffel voor je meid! Wat een rotsituatie. Hebben jullie het nog uitgesproken?

2. noamy

noamy Fanatiek lid

12 okt 2010
    3.671
    0
    0
    administratief medewerkster
    arnhem
    dank je meijtje.......
    het is heeeeel moeilijk
    hij heeft net de ha gebeld en zo om 10 uur gaan we er samen heen
    hij heeft ook n inseminatiesetje besteld moest van mij v annacht
    en hopelijk lukt t zo dan maar om zwanger te worden
    ik bedoel ik hou echt van hem
    maar seks met hem......als ik zwanger ben doe ik het niet meer dan zoek ik er wel n ander voor en dat heb ik m ook gezegd
    ik word gewoon n regelrechte bitch hiervan het haalt t slechtste in me naar voren.....vreselijk!!!!!!!!!!

3. Lizanne84

Lizanne84 Fanatiek lid

24 okt 2013
    1.533
    5
    38
    Welkom DSM!

Wat ik heel erg herken is het niet naar feestjes willen gaan omdat je je slecht voelt.
    Zo ben ik onlangs op weekend geweest met 2 vriendinnen die elk zwanger zijn. Ongeveer een maand voordat we dat weekend gepland hadden kondigde de 2de aan dat ze zwanger was. Ik heb toen ze de deur uit waren even tegen mijn man gezegd dat ik het echt niet meer zag zitten om op weekend te gaan met hun. Uiteindelijk zijn we wel geweest en heb ik er wel van genoten maar op voorhand had ik er echt geen lekker gevoel over.

Ik heb ook elke maand een bijeenkomst met een ander groepje vriendinnen waarvan er ook 3 bevallen zijn sinds wij aan het proberen zijn voor een 2de. Ook daarheen gaan vond ik echt elke keer heel lastig toen ze zwanger waren. Nu ze een keer bevallen zijn gaat het wel beter. En met het zoontje van 1 gaat het niet zo goed (is al geopereerd geweest en ligt al 2 weken op intensieve zorgen) dus ik besef dan wel goed dat ik al blij moet zijn met 1 gezond kindje maar toch. Die wens is gewoon zooooo sterk aanwezig dat als het weeral niet gelukt is of er weeral iemand anders zwanger is geraakt ik echt verdrietig kan zijn en nergens zin in heb. Ik zou ook niet zo groen willen zijn van jaloezie maar ben het nu eenmaal. Echt erg van mezelf vind ik maar ik kan het niet tegenhouden.

Dit dus even om te laten weten dat het heel herkenbaar is en je dus zeker niet de enige bent die zich zo voelt.

4. Lizanne84

Lizanne84 Fanatiek lid

24 okt 2013
    1.533
    5
    38

Wat verwoord je dit trouwens enorm mooi!
    dit even ter zijde :)

5. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    @noamy dat waren mijn gedachten ook met mijn ex, er waren toen gelukkig geen kinderen in het geding. Ik heb de relatie toen verbroken, zulke gedachtengangen behoor je niet in een relatie te hebben. Ik heb het nooit gedaan, maar na een hele tijd die gedachten te hebben, toen heb ik voor mijzelf gekozen. Het is niet eerlijk voor hem, want ik boor hem daardoor de grond in met dat soort opmerkingen en ik vond het niet kunnen tegenover mezelf. Ik was er klaar mee, de neerwaartse spiraal was niet meer te redden en we werden een soort van broer en zus. Dat wilde ik niet meer en heb er toen een punt achter gezet. En nu heb ik een hele mooie lieve leuke testosteronbom ervoor terug gekregen

Ik merk nu wel sinds onze kleine meid (echt huilbaby) dat ik het in het begin moeilijk vond om elkaar als man en vrouw terug te vinden, door het vele huilen lag ik er op te wachten en schoot ik snel in de pappa en mamma rol. Gelukkig ben ik die fase weer voorbij en kan ik enorm van mijn man genieten en andersom ook. Ei of geen ei, dat maakt niet uit, de liefde voor elkaar zeker na een midweek niet zien is groot :) ik ben nu zoveel gelukkiger en ik ben geprezen dat ik die problemen niet meer ken. We hebben er energie ingestoken (vooral voor mij) om elkaar als liefde te herpakken en dat is gelukt. Wat een impact een kind kan hebben haha. We kunnen nu niet meer te pas en onpas het bed in duiken haha.

6. noamy

noamy Fanatiek lid

12 okt 2010
    3.671
    0
    0
    administratief medewerkster
    arnhem
    ja meijtje
    als ik geen kinderen en n koophuis zou ik me ook achter de oren krabben en denken wil ik hier oud mee worden!
    nu denk je wel 10x na ......
    ik hou van m en heb n kind met hem! en wil er nog een bij van hem!
    en verder is hij gewoon n super vent alleen daarin valt hij dus echt vies tegen
    en je voelt jezelf zoooo venederd en onaantrekkelijk en ben al heeeel onzeker over mezelf en mn lijf.....
    dus ik sluit ook echt niet uit dat ik mn heil in de toekomst elders zoek.........

we zijn net terug van de ha
    we hebben spuitjes mee gekregen om evt zelf te insemineren indien zijn WILLY weer niet de staat krijgt waar hij in hoort te zijn met een erectie
    hij kan het dan wel zelf doen in n potje en ik t dan inspuit
    de arts zei het gaat erom dat er sperma in je vagina komt dus ach zo romantisch is het toch al niet onder de lakens dus dat heb ik er ook nog wel voor over om n kindje te krijgen!
    pillen om WILLY langer aan t praten te krijgen
    bloed geprikt op testosteron
    en n potje mee voor zaadonderzoek
    die kan hij over n weekje ongeveer doen omdat ik nu mn ei heb mag ie op de een of andere manier dus zorgen dat ik wat zaadjes krijg
    leuk zeg zwanger worden! en t zoooo graag willen met zo n vent pfffff

7. DSM

DSM Bekend lid

17 mei 2013
    730
    2
    18
    Dank jullie wel dames.

Jammer dat jullie (bepaalde) gevoelens herkennen. Leuk dat onze problemen circa 2014 zich voordoen en dat er reeds enkele haren forums voor zijn met veel te veel lotgenoten!

Noamy; k*tsituatie! Ik neem aan dat je al allerhande dingen hebt geprobeerd om m warm te doen lopen. Ik heb geen ervaring ermee maar als jij gewoon de hele maand door meermaals sekst dan weet hij niet waar je ei zich bevindt en gaat het mss beter?? Succes!!

8. mickey83

mickey83 Bekend lid

30 dec 2013
    515
    0
    16
    NULL
    NULL
    Het enige waar ik echt nog blij van ben is mijn gezin. Ik heb een schat van een kerel en een pracht van een kind die het allemaal weten te relativeren, maar wat hoop ik dat het tij snel mag keren...

@ DSM. Wat een verhaal meis. De het komt wel goed verhalen kennen we allemaal evenals je hebt toch al een kind, dus het moet wel lukken. Wat heb je eraan??
    Ik hoop echt voor je dat je op wat voor manier dan ook snel zwanger mag worden. Goed om te lezen dat je ook ziet wat je wel hebt... tel je zegeningen. Dit is iets wat mij ook positief kan houden... maarja daar tegenover staan natuurlijk momenten dat je alleen maar ziet wat je niet hebt.;)
    Ik hoop met je mee DSM!!!

@ Noamy. Wat een lastige situatie zeg!! Ik snap dat dit je ook heel onzeker kan maken... Ik hoop dat jullie er samen uit kunnen komen en dat het toch gaat werken!! Dikke knuffel!!!

@ Meijtje. Ik heb gisteren je test bekeken, maar als deze paar dagen voor NOD is kan dat hoor!! Ik hoop met je mee dat hij zaterdag goed is opgelopen!!

9. Lizanne84

Lizanne84 Fanatiek lid

24 okt 2013
    1.533
    5
    38
    Hier eindelijk het zaadonderzoek van manlief binnengekregen.
    Alles nog net binnen de limieten maar niet uitmuntend.
    Dus misschien dat het nog een 2de keer moet worden gecontroleerd.
    Volgens mij is er bij hem toch een grote factor stress mee gemoeid.
    Het is een heel hectisch jaar met veel moeilijke beslissingen die moeten worden genomen op vlak van zijn carriere dus het zou me niet verwonderen als dat een invloed heeft. Maar we zien dus wel. Het is nog net binnen de grenzen en we moeten maar 1 goeie cel hebben ;)

Bij mij was hormonaal alles ok wat ik wel dacht door mijn regelmatige cyclus.
    Eventueel volgt er nog een hysteroscopie om na te gaan of alles ok is met de baarmoeder maar dat gaan we gezien de vakantieplannen nog even uitstellen denk ik.

10. sznne

sznne Actief lid

19 aug 2009
    333
    0
    0
    Drenthe
    jeetje wat een heftige verhalen komen er voorbij, ik weet niet zo goed wat ik erop moet zeggen, maar hoop dat ieders dromen waar mogen worden! Niets is onmogelijk!

11. Jori

Jori Bekend lid

6 nov 2012
    864
    0
    16
    wow wat een verhalen! Gelukkig kunnen we een steun voor elkaar zijn. Maar ik denk dat we elkaar ook positieve moed kunnen geven. Vooral als er weer iemand zwanger is. Natuurlijk hebben we zelf het liefst die positieve test in handen maar het feit dat het een ander na lang proberen lukt geeft ons ook hoop!

Hier nadert de ei ml en ik gaan de komende dagen flink klussen ;)

12. Dee-tje

Dee-tje Fanatiek lid

17 okt 2011
    1.435
    320
    83
    Vrouw
    @sznne, He wat vervelend zeg die onzekerheid met testen! Zit je nog voor je nod nu je die omowitte had? Ik hoop dat je snel wel een duidelijke test mag hebben..

@nieuwe dames, Welkom!

@Lizanne, Fijn dat er inmiddels wat uitslagen binnen zijn en dat de zaadkwaliteit in ieder geval niet zorgwekkend is en jouw hormonale situatie ook in orde is. Het is in ieder geval fijn dat die dingen oke lijken te zijn. Ookal vraag je je nu waarschijnlijk nog steeds af waarom het niet mag lukken.

@meijtje, Ik heb je even een vriendverzoek gestuurd, kan nu nl niet meekijken naar je testjes. Vervelend dat je zo in die onzekerheid zit! Helemaal gezien je geschiedenis.. Bah! Een licht testje hoeft natuurlijk niks raars te zeggen, als je niet precies weet wanneer je ov is geweest en wanneer dus je nod is. Het kan zomaar zijn dat je nog voor nod zit en dan is een lichte test helemaal niet gek. Daarnaast bouwt iedereen hcg op eigen tempo op en niet iedereen maakt even snel, evenveel aan. Ook per zwschap verschilt het. Ik heb even mijn testjes bijgevoegd, er staat op hoeveel dpo. Je ziet dat het de eerste dagen ook langzaam stijgt. En dagen daarna opeens echt duidelijker. Ik heb jouw testjes nog niet gezien natuurlijk dus weet niet hoe jouwe eruit zien. Ik duim echt met je mee dat het goed zit!

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      28,8 KB
      Weergaven:
      15
  13. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    Ben aan het werk, morgen reageer ik uitgebreid.
    Denk 11 a 12 dpo

14. Mamasmeisje

Mamasmeisje Fanatiek lid

29 mrt 2011
    1.304
    0
    36
    Brabant
    @noamy: jeetje wat een vervelende situatie maar ergens kan ik me heel goed inleven in hoe je je voelt. Het voelt zo als een kans die al minimaal is, te verspillen. Wij hebben 2x een ronde gehad waarbij ml gewoonweg geen zin had op het moment dat het moet gebeuren. Moe van t werk, hoofdpijn, geen zin dus. En geen zin is geen zin. Kan ik hoog of laag springen maar nee niets helpt. Daar werd ik ook heel verdrietig van. Gelukkig goed gesprek gehad destijds en nu weet hij wat hem te doen staat. Hij is ook niet van het liefst zo vaak mogelijk zoals bij Meijtje maar rond vruchtbare tijd gewoon keertje extra.
    Hopelijk komt er snel een oplossing voor jullie probleem!!

@dee-tje: wauw!!! Moooooie knaller!!

@meijtje: spannend zeg! Dat je t vol kan houden niet nogmaals te testen! Knap hoor!

@lizanne84: klinkt gematigd positief? Jullie zijn nog niet zo heel lang geleden naar de HA gegaan toch? Duurde te al met al lang voor je de uitslagen kreeg?

15. Whoppie

Whoppie Fanatiek lid

26 apr 2011
    2.780
    0
    0
    Jurist
    Gelderland
    Nou dames wat veel gekletst weer.

Welkom DSM en succes!

Spannend voor de meiden die zwanger zijn.. probeer er toch een beetje van te genieten.
    Nathalie: fijn zeg!

Ik ben gister naar de ha geweest. Zij heeft bij mij gekeken en gevoeld. Leek allemaal prima. Vl krijgt een zaadonderzoek en verder hebben de gyns liever niet teveel door verwijzingen (vanwege een grote stroom van doorverzijgingen in het verleden). Dus eerst een vragenlijst invullen en als t lijkt dat je spontaan zwanger zou kunnen worden, dan wordt je nog niet doorverwezen.
    Nu heb ik die vragenlijst gister op fertiscreen ingevuld en als zaad van vl oke is, dan zullen we niet worden doorverwezen.

Ik baal dus en wacht even het onderzoek van vl af.. daarna eens verder zien.

16. Dee-tje

Dee-tje Fanatiek lid

17 okt 2011
    1.435
    320
    83
    Vrouw
    @meijtje, Nu kon ik je foto's even bekijken en als ik goed begrijp dat je rond 11/12 dpo zat bij de foto (of bedoelde je gister 11/12 dpo? ) dan vind ik je test echt niet zorgwekkend licht hoor!! Kijk maar naar mijne met 11/12 dpo! Ook nog lichtjes. Ik hoop dat je zaterdag gewoon een knaller mag hebben meis.

17. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    #857 Meijtje, 24 apr 2014
    Laatst bewerkt: 24 apr 2014
    @naomy ik snap het ik trok het niet. We leken wel broer en zus, maar geregeld dat hij niet kon presenteren, ook niet naast ei. Ik snap de twijfel de angst en de onzekerheid. Hopelijk kunnen ze wat vinden waardoor het komt.
    En nee het is niet romantisch en zal een rotgevoel en verdriet geven dat het zo moet. Dikke knuf meid.

@lizanne gelukkig met de hormonen niets mis. nog net binnen de lijnen, ja je hebt er maar 1 nodig, maar toch. Hopelijk wordt het beter naarmate de stress verminderd.
    Ik snap dat je het onderzoek dan uitstelt, wanneer ga je op vakantie?

@jori veel plezier met klussen en even aan je enkels laten schudden, misschien helpt het... Hier wel geholpen ;)

@whoppie wat een onzin dat je dan niet doorgestuurd wordt. Je gaat toch niet voor je lol daarvoor naar de ha.

@mamasmeisje ik ben momenteel een struisvogel, ik stop mn kop in het zand. Dan is wachten niet zo moeilijk haha. En ik wil dat manlief er bij is. Ik ga ook pas een week later een echo in plannen omdat we met 6 weken mijn bonusdochter over de vloer hebben. Die hoeft het niet in de heetste van de strijd meekrijgen dat het (misschien) weer niet gelukt is. Nee dan wacht ik een weekje langer.

@deetje op de cyclus van 31 dag had ik op 14 dpo gezeten (had mn cyclus al verlengd). Voor 14 dpo vind ik het erg licht, dus ik denk dat mijn cyclus langer is geweest (ei later).

18. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    Update, bloedverlies. . Het zal niet goed genesteld zijn... :( een vmk

19. Whoppie

Whoppie Fanatiek lid

26 apr 2011
    2.780
    0