@noamy: haa.. dat zou wel grappig zijn. Maar dat kan je toch nog helemaal niet zien aan iemand. @derde: dat preseed, wat is dat? mss iets voor de volgende ronde.. we blijven maar dingen proberen. Tarwekiemolie stop ik mee. nu 100 pillen gehad en heeft niks geholpen, dus dat is afgestreept. vl moet maandag kwakje inleveren. Ben benieuwd wat daar nog uit komt.
Preseed is een speciaal glijmiddel dat ervoor zorgt dat de zwemmers een beter medium hebben om zich voort te plaatsen. Wij hebben het wel eens gebruikt, zonder resultaat. Op engelse sites staat dat er meer vmk door ontstaan, omdat de slechte zaadjes ook makkelijker bij het eitje kunnen komen. De meningen zijn daarover verdeeld, maar sindsdien heb ik het niet meer durven gebruiken eigenlijk. Mijn man slikt trouwens een mega hoog gedoseerde multi vitamine G&W gezondheidswinkel en extra zink en selenium Selenium en Zink Complex, one a day | De Tuinen Mijn man eet totaal niet gezond, vandaar dat ik het voor hem kocht. Maar zijn sperma is dus erg goed. Na 2 ur pas kunnen inleveren (stonden in de file) en nog een score van 54% progressieve motielen...
@lizanne gefeliciteerd met ml zn BE rijbewijs. En hopelijk inderdaad binnenkort wen beebje dat zou zo fijn zijn! @derde ik hoop ook niet dat die van slag is. Hopelijk was de dierentuin leuk en niet in het water gevallen en een hele fijne vakantie. Een weekje de stekker er uit is ook wel eens lekker. @lix lijkt me niets om dat door 1 van je collega's te moeten laten doen. Lijkt me ook het vervelende dat je weet hoe alles werkt. Mensen laten vaak iets op zich afkomen en worden overdonderd. Omdat je het van de zorgkant allemaal mee maakt, zie je ook teveel en kun je niet bagatelliseren (wat helaas wel vaak wordt gedaan, wat krampjes of wat bloedverlies...). @planning overboord en de papierbak in. Niets van over, dus ach dan toch niet! Beetje jammer maar helaas. Zoals bij iedereen zal dat plaatje nooit meer 'ideaal' worden, een kleine leeftijdsverschil is nu al opgelopen naar 2,5 maar ik denk dat er eerder 3 a 3,5tussen gaat worden al het niet nog meer wordt pf überhaupt mogelijk blijkt te zijn. Anders blijft onze meid alleen .... Niet wat we willen maar ml en ik schelen nog eens dik 15 jaar. Hij moet ook geen 'opa' worden, omdat er zoveel jaar tussen zit. @jori op het martelbankje... Er zit niets anders op. Ik duim voor je. @noamy, dan kun je letterlijk zeggen dat ze het wist voor jij het wist. Ik hoop dat ie collega gelijk heeft. @hier weinig nieuws, we gaan weer verder ergens eind mei nieuwe nod. Wanneer weet ik niet. Heel raar dat het mis blijft gaan. Ik kan zo de verwijzing krijgen van de vk, maar ik neem het nog niet aan. Heb nog geen zin in dat gezeur aan mijn lijf. Afgelopen half jaar wel even genoeg gepluk meegemaakt met 2 MA, die uitmonden in curretage. Ik weet niet echt wat ik moet. Want op donderdag ei en was alsnog bevrucht haha (echte infanterie zaadjes), dus denk niet zozeer dat het aan ml ligt. Word ik te snel zwanger, dat alles innestelt al is het niet goed, werkt mijn lichaam niet goed, of is het tot 3x toe pech. Vk zegt het laatste en zei de gyn bij de 2e ook. Kans op 1 op de 4 die fout zou kunnen gaan... Hoe groot wordt de kans na 3 missers, 1 op 3?....
Hier begonnen toen zoon 7/8 maanden was... Ondertussen is ie (morgen) 27 maanden... Het gaat dus van het geringe leeftijdverschil schiet er ook niets meer over. In tegendeel!! Er gaat zomaar 3 jaar tussen zitten!!! Baal ik enorm van maar het is wat het is zeker... kunnen het iig toch niet veranderen. Tegen de ochtend een bloedname voor progesteronbepaling (uitslag rond 18u) en om 15u naar de acupunctuur... Een spannende dag met weinig slaap dus in het verschiet! Ik krijg wel alweer last van pukkels en dat is tot nu toe geen goed teken maar nog maar een weekje geduld tot NOD...
DSM succes en geeft niet, het was heel laat of erg vroeg toen je dat neerzette haha. Hopelijk kunnen ook wij allemaal binnenkort genieten en dat het blijft zitten!
@leeftijdsverschil: ml begon over een tweede toen dl 6 maanden was. Maar na een huilbaby (10u huilen tussen 7 en 23 uur), 3 liter bloedverlies na bevalling, post partum depressie, veel problemen met bv en vanaf 6 weken fulltime kolven, verklaarde ik m voor gek, ik was er totaal niet aan toe. Toen dl bijna 1,5 was durfde ik m'n spiraal te laten verwijderen. Volgende week wordt dl alweer 2,5. Dus er zit minimaal 3 jaar en 3 maanden tussen. Maar ik denk dat dat nog wel meer gaat worden.... @DSM: succes vandaag!
lix ja leeftijdsverschil ontstaat dan wel maar goed het betekent voor de rest niks eigenlijk ivm spelen of met elkaar optrekken! ik ken 2 stellen waarbij de kinderen 10 jaar of 8 jaar schelen en super leuk met elkaar optrekken! ken er ook zat waar er maar 2 jaar tussen zit en constant ruzie hebben! mijn ideaalbeel was/is als mijn zoontje 4 is en naar school moet er al n half jaar ervoor een broertje of zusje zal zijn.... dit omdat als je dan net bevallen bent je niet elke ochtend naar school moet lopen met n baby en ik krijg weer n ks dus dan ben je soieso al beperkt dus heerlijk als de oudtste dan ook nog lekker thuis is! dat is naast mn medische toestand 1 van de twee enige redenen waarom wij nu graag zwanger willen zijn!
Hey dames, even radiostilte hier: heel wat geregeld voor de caravan maar hij is weer goedgekeurd en we kunnen volgende week vertrekken! Hoera! DL kan al niet meer wachten. Ze wil kost wat kost al in de nieuwe caravan slapen haha @leeftijdsverschil: ik probeer elke maand weer de teleurstelling op te vangen door voordelen te zoeken van een groter leeftijdsverschil (DL gaat er bewuster van zijn dat er een baby komt en mee kunnen helpen ervoor zorgen etc) maar als ik had kunnen kiezen was het zo rond de 2 jaar geweest. Nu gaat het eerder naar 3 jaar als we al eens geluk mogen hebben... Niet veel aan te doen en gewoon hopen dat het toch nog eens ooit mag lukken! En nu hoop ik op een zorgeloze en heel vruchtbare vakantie OH ja en intussen duim ik hier uiteraard volop voor jullie allemaal. Als ik eind mei terug kom uit vakantie hoop ik extra veel roze te zien!
Mijn broertje en ik schelen op 2 maanden na 4 jaar. Hebben weinig aan/met elkaar gehad vroeger. Vandaar dat ik baal dat we nu richting datzelfde leeftijdsverschil gaan. @Naomi: vanwaar krijg je wederom een ks dan?
ahhww ok jouw ervaring is dus minder maar zal t aan t leeftijdsverschil gelegen hebben??!!! ik heb een bevalling van bijna 24 uur gehad met meer dan n uur persen en n kruinligger vandaar spoed ks ten eerste gaat mijn voorkeur ernaar uit nog een ks omdat ik dit nooit meer mee wil maken! en hoorde ook via via dat ze in ons ziekenhuis je de keuze echt voorleggen dus je zelf mag kiezen ook ivm mijn medsiche geschidenis erbij(n paar darmoperaties) mn eerdere ks en bevalling en mn reuma denk ik dat ze me miss wel verplcihten n ks zo niet kies ik er zelf voor!!! heerlijk!!!!!!!!
Fijn dat je de keus waarschijnlijk zelf mag maken. Zo is iedereen anders hè, ik wil echt geen ks tenzij het echt niet anders kan. Zelfs een stuitbevalling wil ik 'gewoon' doen. Iig proberen....
whahahaha nou ik nooit!!!! hahahaa ik heb n hele bevalling gedaan zonder resultaat met tig toeters en bellen down under 50x met van alles erin gezeten om mn kind eruit te kunnen krijgen en ik wilde ook geen medicijnen dus ook geen ruggeprik! die heb ik zelfs genomen toen het niet opschoot om 18 uur savonds! die zou ik nu bij binnekomst van t ziekenhuis meteen n ruggeprik nemen als ik n gewone bevalling zou moeten!!!! waarom pijn lijden als t niet hoeft!!!!!!!!!!!
Mijn bevalling ging heel snel, was geen pretje met gigantische weeën storm (Max 10 seconde tussen 2 weeën vanaf de eerste wee), kind van 5kg, totaal geen weeën meer na de geboorte van kind, placenta zat vast, verloor veel bloed, uiteindelijk onder narcose op ok placenta verwijderd. Maar toch, ik zie te veel nadelen van een ks, minimaal 5 dagen opgenomen, kindje niet meteen vast kunnen houden, lang niet kunnen/mogen tillen, moeizamer herstel, moeizamer opgang komen van bv, grotere kans op complicaties/infecties.... Maar denk ook dat dat te maken heeft met m'n medische onderlegging. Belangrijkste is dat elke vrouw de kans krijgt doen/te kiezen waar zij achter staat en zich goed bij voelt.
jhahaha juist iedereen heeft zn gevoel ergens bij en ook vaak na wat ze zelf hebben meegemaakt en idd iedere vrouw moet n eigen keus hebben daarin! ik was ingeleid en ik had dus na 2 uur infuus ook al nauwelijks pauzen tussen mijn weeën echt een hel! mijn ontsluiting ging niet snel dus om 18 uur savonds heeft de derde gyn me toch overgehaald n ruggeprik te nemen anders zou ik t niet meer aankunnen qwa energie met persen.... nou heerlijk!! terwijl hij 3x is misgeprikt en dat echt niet normaal pijnlijk is geweest! het is dat ik koorts kreeg van deze ruggeprik en er infectiegevaar voor mijn zoontje was waardoor hij 1 week in t zkh moest blijven aan het infuus dat was gewoon n tegenvaller ik mocht daarom ook n week in t ziekenhuis blijven maar tegenwoordig is 5 dagen niet meer hoor na ks je mag na 2 of 3 dagen al gewoon naar huis met n ks ook is er nu (soeiso in mijn ziekenhuis) gental ks dan word de bevalling n beetje nagebootst wat minder fel licht op de ok je kindje komt meteen bij je op de borst liggen etc! dus dat is soieso fijn mijn zoontje heeft nl 1 week op de kinderafdeling moeten liggen met zn infuus en niet bij mij! dat had niks met de ks te maken overigens maar ook daar zijn ze nu mee ebzig om suites te maken als je bevalt van n kindje die ziek is of exctra medische aandacht nodig heeft maar geen couveuse dat die dan op die kamer komt te liggen samen met jou! dat vind ik dus een heel erge fijne gedachte! want dat was echt niet leuk nee ook na de ks kon ik snel weer van alles hoor! n vriendin van mij die maar n klein knipje had gehad had langer last van dr dingetje dan ik van mn ks!!!!!
Zo dames, even een paar dagen niet op zp geweest door drukte op het werk. Wat is er weer waanzinnig veel gekletst! Komende dagen een paar nods, ben benieuwd! Hier heb ik weinig hoop. Ik voel af en toe een krampje, maar dat heb ik afgelopen maanden vaker gehad en draaide op niets uit. We zien wel! Ik ga iig geen geld meer verspillen aan vroege zw.testen (zeg ik nu...). Tussen de eerste twee zit precies 2 jaar. Tussen nummer 2 en nummer 3 gaat minimaal 4 jaar zitten. Ik had het ook graag anders gezien, maar ja, het leven blijkt minder planbaar dan ik dacht...
Mijn bevallingen waren zonder pijnstilling prima te doen, dus dat zou ik bij een derde weer zo willen. Lekker een uurtje na de poliklinische bevalling weer naar huis! Eerst maar eens zwanger worden...