Van de 1e snel zwanger, maar de 2e wil nog niet lukken

Discussion in 'Zwanger worden clubs' started by Meijtje, Jan 25, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Meijtje

Meijtje VIP lid

Nov 24, 2011
    5,086
    187
    63
    @noamy ik verschoon haar al maanden niet meer op een commode. Altijd beneden op de bank of boven na het douchen staand. Denk dat ik dat al een maand of 9 doe. Ze vond de commode eng en weigerde te gaan liggen.

We gaan het kamertje wel gelijk helemaal opknappen, dus eerst verven, plinten en dan de meubeltjes overplaatsen. :) eindelijk grote meiden kamer.

2. Droppie Drie

Droppie Drie Fanatiek lid

Aug 1, 2013
    1,735
    10
    38
    Jori, super! Gefeliciteerd meid!
    Het gaat hard hier de laatste tijd, hoop dat dat door gaat zetten!

3. Whoppie

Whoppie Fanatiek lid

Apr 26, 2011
    2,780
    0
    0
    Jurist
    Gelderland
    Hoop t ook voor de nog niet zwangeren!

4. derde

derde Bekend lid

Jul 21, 2013
    896
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hoi, ik kom niet zo veel meer op het forum, sorry meiden. Gefeliciteerd aan de zwangeren in ieder geval.
    Deze week krijgen wij eindelijk de eerste uitslagen van het zkh. Van het semenonderzoek en de cho van mij en het bloedprikken. Dat van mij zag er prima uit zei de echoscopiste en ik verwacht ook niets bijzonders bij mijn man, dus waarschijnlijk is het dan ook gelijk klaar. Ik moet eerlijk zeggen dat ik er na zoveel rondes eigenlijk niet meer in geloof en wij zijn langzaamaan afscheid aan het nemen van de wens op een derde kindje. Ik ga eraan onderdoor en vind dat het niet meer waard. Om ons heen de een na de ander zwanger van een derde en dat doet pijn. Het is niet zo dat we er helemaal mee stoppen, maar eind dit jaar is het wel echht klaar, dan laat mijn man een knip zetten, zodat we niet toch elke maand die hoop en dan weer teleurstelling hebben. Het vreet echt aan me. Het zal heel zwaar worden, want het is niet zomaar iets wat we laten varen, ik heb al heel wat huilbuien gehad en natuurlijk hou ik telkens nog dat kleine beetje hoop, maar ik geloof er gewoon niet meer in en ik verwacht dat ze in het zkh ook geen verdere onderzoeken gaan doen. Iui, ivf en dergelijk gaan we zeker niet aan beginnen, die stress is het me niet meer waard. We gaan gewoon heel erg genieten van onze twee draakjes en hopelijk vind ik er ooit rust in, ook al ben ik bang dat het bij iedere zwangere of baby in mijn omgeving wel weer wat traantjes zal kosten. Maar dan moet ik maar aan mn vriendin denken die nog steeds geen moeder is en al bijna 'uitbehandeld' is, wat dat betreft weet ik dat we heeeel gelukkig mogen zijn!
    Mijn nod is trouwens 12 juni, maar ik verwacht er niks van, voel weer niks.

5. noamy

noamy Fanatiek lid

Oct 12, 2010
    3,671
    0
    0
    administratief medewerkster
    arnhem
    Knuf derde.....

6. Jori

Jori Bekend lid

Nov 6, 2012
    864
    0
    16
    Oohh derde echt een hele dikke knuffel! Ik hoop dat jullie toch nog een derde kindje krijgen. Maar kan me ook wel voorstellen dat het op een gegeven moment genoeg is. EN dan vindt ik het een heel moedig besluit!

7. Lizanne84

Lizanne84 Fanatiek lid

Oct 24, 2013
    1,533
    5
    38
    @Jori: wat mij betreft zeker nog welkom hier hoor. Ik vond het aanvankelijk wel wat vreemd moet ik zeggen dat je aansloot bij onze groep zonder te weten of het werkelijk langer zou duren bij de 2de maar ik heb je hier heel graag bij, dus zeker niet weggaan wat mij betreft!

@Derde: :( wat een moeilijke beslissing is dit! Ik hoop zo dat jullie tegen t einde van het jaar gewoon zwanger zijn van jullie 3de wondertje. Hier denk ik ook wel af en toe wat als de 2de niet meer lukt, maar zou me er zeker nog niet bij kunnen neerleggen dus begrijp hoe moeilijk dit moet zijn. Maar ik ben positief en volgens mij gaat het jullie zeker nog wel lukken :)

8. Lizanne84

Lizanne84 Fanatiek lid

Oct 24, 2013
    1,533
    5
    38
    pfff morgen de hysteroscopie...best wel nerveus voor het onderzoek.
    En dan namiddag ineens alle uitslagen bij elkaar. Dan weten we normaal waar we de eerste tijd aan toe zijn.
    Spannend allemaal en ondertussen toch maar gezellig maken met ML want gisteren duidelijk ovulatiepijn. En dan blijven hopen op een wonder :)

9. derde

derde Bekend lid

Jul 21, 2013
    896
    0
    0
    Zuid-Holland
    Vandaag de uitslagen gehad. Alles zag er goed uit. Beweeglijkheid sperma was 35% en ik heb een goede eisprong. De kans dat we binnen het komende jaar toch spontaan zwanger raken is 46% ze gaan ie pas helpen als dit 30% of lager is. Dus we zijn zoals we al verwachten naar huis gestuurd met de mededeling probeer het nog maar een jaartje, zoals we al dachten. We mogen over een half jaar terug komen als het dan nog niet gelukt is, dan doen ze opnieuw zaadonderzoek enzo, maar de kans is dan groot dat we nog boven die 30% zitten en dat we weer naar huis gestuurd worden. Dus eigenlijk kunnen we er verder niets mee, behalve nog een klein beetje hopen dat het toch nog spontaan gaat lukken. Toch geloof ik daar dus eigenlijk niet meer in :(
    Ik heb al ongikrampen, dus het zal morgen of overmorgen wel weer losbreken. Ik verwacht het donderdag. Ik blijf het gewoon zo raar vinden dat het bij de eerste twee zo snel gelukt is, maar volgens haar kwam dat toch ook doordat we toen jonger waren en het zaad ook beter zal zijn geweest en we hadden gewoon pure mazzel. Nu besef je je dat des te beter!

Ik laat nog wel even weten van de week als ik op rood mag...

10. derde

derde Bekend lid

Jul 21, 2013
    896
    0
    0
    Zuid-Holland
    Lizanne jij heel veel succes morgen, lijkt me ook spannend!
    Wat was ook alweer de reden dat jij dat krijgt? Ik heb gevraagd naar een eileideronderzoek (hsg), maar ze zag er geen aanleiding voor.

11. Jori

Jori Bekend lid

Nov 6, 2012
    864
    0
    16
    @ derde jullie vallen een beetje tussen wal en schip! Ik hoop dat er nog een wondertje voor jullie op komst is!

@ Lizanne succes morgen!

12. Lizanne84

Lizanne84 Fanatiek lid

Oct 24, 2013
    1,533
    5
    38
    @derde: zaad van ml was gelijkaardig aan dat bij jullie dus als er bij mij niks afwijkend wordt gevonden zullen we ook gewoon verder moeten proberen maar ik denk echt wel dat het nog gaat lukken. Hier in dit groepje is het toch al bewezen ;)

En de hysteroscopie is met camera in baarmoeder kijken om te zien of er geen litteken of verkleving ofzo is. Waarom ik,dit precies krijg weet ik niet maar mogelijks omdat ik complicaties had bij de bevalling van dl.

13. Meijtje

Meijtje VIP lid

Nov 24, 2011
    5,086
    187
    63
    @lizanne Pffff succes meid, niet niks. Ik zou ook op en top in zenuwen zijn.
    Spannend wat de uitslag wordt.

@derde. Dikke knuf meid. Het is niet niks. En ze kijken het aan, want kansberekening is belangrijker dan dat ze met mensen werken. Ik vind het verschrikkelijk voor jullie en ik hoop dat je toch voor het einde van het jaar mogen genieten. Ik heb er ook een hard hoofd in net als velen hier.
    Het kan, maar lijkt zo onmogelijk.

@hier wachten op een ei. Geen idee wanneer die komt. Ik wil het ook niet weten. Het komt als het komt en ik hoop dat we er gebruik van kunnen maken.
    Volgende ronde. 1 van de velen.... Soms. Vandaag uitje gehad met mijn werk. 1 was 4 jaar bezig en is nu 13 weken zwanger. Spontaan... Dus het kan wel.
    Andere waar ik samen mee zwanger liep is nu 35 weken. Ja had ik nu ook moeten zijn van mijn 2e miskraam. Maar bij mij moest het weer mis gaan. :(

14. Lizanne84

Lizanne84 Fanatiek lid

Oct 24, 2013
    1,533
    5
    38
    knuf meijtje
    :(

15. Mamasmeisje

Mamasmeisje Fanatiek lid

Mar 29, 2011
    1,304
    0
    36
    Brabant
    Hier vanmorgen ongesteld geworden.
    Gaan nu officieel de MMM in en dat komt behoorlijk hard aan. Ben zo bang voor wat komen gaat en bang dat ik misschien nooit meer zwanger zal zijn...kan alleen maar janken nu.

16. Lizanne84

Lizanne84 Fanatiek lid

Oct 24, 2013
    1,533
    5
    38
    oh nee mamasmeisje :(
    gun jezelf maar even om verdrietig te zijn
    ik doe dat hier ook elke maand en vind dat ik dan lekker een potje mag janken nah!
    Ik hoop zo dat jullie snel zwanger mogen zijn.

Hier vandaag ook het verdict of we de MMM in gaan of nog zelf verder moeten proberen denk ik.
    Ben er hypernerveus voor! En ergens ook wel bang dat we te horen gaan krijgen dat ik niet meer zwanger kan worden hoewel ik nu toch weer heel sterk geloof dat het gaat lukken maar heb ook al gemerkt dat dat afhangt van waar ik me in mijn cyclus bevind. Zo rond de ovulatie zie ik alles positief in :) eenmaal richting NOD verandert dat in doemdenken... en zeker als ik ongi word geloof ik er helemaal niet meer in maar enkele dagen later begint dan toch weer die hoop dat het in de nieuwe ronde wel gaat lukken...

in ieder geval: dikke knuffel voor jou! En de moet niet opgeven meid! Het gaat ons hier allemaal nog een keer lukken!

17. noamy

noamy Fanatiek lid

Oct 12, 2010
    3,671
    0
    0
    administratief medewerkster
    arnhem
    dikke knuffel voor jullie lieve meiden.......

18. Mamasmeisje

Mamasmeisje Fanatiek lid

Mar 29, 2011
    1,304
    0
    36
    Brabant
    Jori: gefeliciteerd meid! Gisteren helemaal overheen gelezen..

Even een vraagje voor de anderen: ml heeft vanmorgen een potje zaad weggebracht voor een 2e onderzoek. Eerste was overigens helemaal goed.
    Nu is het meeste naast het potje gegaan :) en wat er in zat was ongeveer een cm ofzo. Dan moet je denken aan die smalle potjes met wit dekseltje erop. Is het kleine beetje zaad voldoende denken jullie? Op t lab zeiden ze van wel...

19. Whoppie

Whoppie Fanatiek lid

Apr 26, 2011
    2,780
    0
    0
    Jurist
    Gelderland
    @derde: jeetje heftige beslissing. Hopelijk komt het nog bij jullie dit jaar.

@mamasmeisje: aah.. ik snap zo dat je baalt. Maar misschien is dit nu juist het stapje dat je nodig hebt om toch zwanger te worden.

@meijtje: das heftig ja.. ik kan het me zo voorstellen dat je dan even een paar keer moet slikken als je iemand ziet die zo ver is en je weet dat jij dat had kunnnen zijn.

Misschien kan ik jullie een beetje hoop geven. Na 13 rondes, en een onderzoek bij de ha ben ik toch zwanger geworden. We hadden zo'n 60% kans (leek mij al erg weinig) en ik had de hoop echt al opgegeven. Ik weet natuurlijk niet of het goed blijft gaan, maar ik wilde julie toch laten weten dat het dus wel kan!!!

20. Lizanne84

Lizanne84 Fanatiek lid

Oct 24, 2013
    1,533
    5
    38
    Hey dames,

net de hysteroscopie gehad. Viel behoorlijk goed mee wat de pijn betreft. En best wel indrukwekkend en interessant om je baarmoeder van binnen te zien :)
    Diagnose: lichte verklevingen maar niets zo erg dat het een zwangerschap in de weg zou kunnen staan. 1 van de 2 eileiders was ook wat minder toegankelijk maar nog goed genoeg om het eitje door te laten.
    De pijn kwam pas toen ze de verklevingen een beetje begon weg te schrapen. Gelijkaardig aan een lichte wee zeg maar en nadien ook nog wel ovulatiepijn/ongikrampen.

Dan resultaat van ml: sperma was 2de keer al beter dan 1ste keer.
    En gewassen nog iets van 2.4 of 3.4 miljoen (dat hebben we niet helemaal goed gehoord want ging wat snel) alleszins meer dan voldoende.

Dus wellicht de reden waarom het nog niet gelukt is is dat het sperma toch wel wat wijzigt in kwaliteit. Dat in combinatie met lichte verklevingen zal allicht de reden zijn. Van kansberekening is er niet gesproken.

Dus conclusie: nog 4 maanden proberen en als het dan nog niet gelukt is gaan we over naar inseminatie. Ik mag zelfs als ik te ongeduldig ben na 2 maanden ofzo al bellen en dan gaan ze over op IUI.

Al bij al wel positief en hopen dat die hysteroscopie van vandaag wat heeft schoongemaakt binnenin zodat toekomstige bevruchte eitjes er zich netjes in kunnen nestelen :)

Share This Page