ooh jee meijtje! wat moet dat idd doodvermoeiend zijn. Petje af voor jou hoor dat je dit al zo lang volhoudt. En ik zou nu ook been stijf houden en haar laten liggen. Hoop dat je dan toch nog wat uurtjes slaap kan hebben.
Haha hoop het ook, net nog een uurtje met haar geslapen, anders kom ik de dag niet door. En inderdaad ik houd mn poot stijf maar dat moet ik met alles. Ze is de hele dag grenzen aan het opzoeken en nee mag nooit ja worden, dan huilt ze de volgende keer de hele dag er om. Dus een keer vooruit maar, voor 1x mag het, kan niet met haar. Vind ik soms wel jammer, maar ja. Uiteindelijk wint de aanhouder. We zijn om 5.30 opgestaan.
Pfff Meijtje dat moet vast heel vermoeiend zijn meid! Ik hoop dat de komende nacht een heel stuk rustiger verloopt voor jullie! Verder even kort: gister al een uitnodiging gehad van de gyn. Op 9-7 de afspraak. Tis bij een ander als we graag willen maar kan altijd even proberen om te switchen dus. Zal binnenkort eens bellen. Weinig nieuws verder en denk dat ik zo ga slapen want ben zo gaar! Gisteren een feestje gehad in de kroeg na de wedstrijd van NL.
@ Meijtje... Wat een nachten!! Ik hoop voor je dat je vannacht beter slaapt!!! Na een paar van zulke nachten kunnen ze je toch bijna opvegen?? En om die tijd al opstaan... ik heb echt petje af voor je hoor!! Ik zou alleen al denken wat moet je die hele tijd doen als je dag al zo vroeg begint!! Je weet niet waarom ze huilt zeker?? Kan ze nog niet duidelijk maken. Vervelend zeg!!!! @ Lizanne e.a. ik was jullie niet vergeten hoor. Ik hoop dat we allemaal bovenaan mogen komen!!! Maar soms heb ik er ook een hard hoofd in .
@mamasmeisje dat is al vrij snel. Gelukkig dat je terecht kunt en ja switchen kan altijd als het je niet bevalt. Maak je de 2e keer een belafspaak, want je bent de agende vergeten haha. @Mickey zo is ze al vanaf geboorte, afgelopen weekend voor het eerst doorgeslapen. Welgeteld 6 uur. Ze wil er gewoon uit. Ze is geen slaper en ze krijgt nog extra fles snachts want ze eet niet genoeg. Haar interesse ligt ergens anders en dan vergeet ze weer te eten, of heeft het geduld niet. Het zijn hele lange dagen.Heb ze nu al 20 maanden. In de hoop dat het ooit over gaat. Ik slaap als het kan overdag haar slaapje mee van een uur a 1,5, ben dan wel gebroken haha. Gelukkig werk ik maar 2x door de weeks en om het weekend. Ze kunnen me geregeld opvegen. Ik moet wel zeggen het is een soort van gewenning, al merk ik wel dat ik alles op moet schrijven want mijn geheugen is niet meer al te best. En ja savonds lig ik weer laat, want voor ik al mijn taken in huis weer gedaan heb. Het is schoon vuil, maar ze kan er een pestbende van maken. Mag enige naam hebben. Meestal probeer ik samen op te ruimen maar dan is het al weer 19.30 a 20.00 voor ze ligt en voor ze slaapt een uur of 22.00 en dan komt ze om middernacht voor de fles, met geluk nog een keer om 3 uur en dan rond 4 a 5 mamma uit! En ze wordt wakker op zoek naar der speen, ze heeft er maar 6! Of knuf is gevallen, of gedroomd. Voorheen waren het vooral de tanden, maar die heeft ze op der achterste kiezen na. Ze wil er vaak gewoon uit. Zegt ze ook mamma niet moe, uit! Pfffff soms behang en plak. Maar ze is verder wel lief hoor haha maar op slaapgebied echt een draak. Ze is nu net weer stil, dus ik ga ook een poging doen. Dank jullie voor de duimpogingen!
@meijtje: je hebt het wellicht al eens geprobeerd maar haar gewoon een hele nacht laten huilen helpt dat niet? Zodat ze weet dat wat ze ook doet jij toch echt niet haar gaat halen? gewoon 1 keer gaan kijken om te zien of ze niet echt ziek is of dergelijke en vanaf dan niet meer gaan halen tot 6u30 ofzo? Ik weet niet of ik het zelf zou kunnen maar bij onze dochter is het eens een 2tal weken geweest rond de 19 maanden dat ze niet wou slapen en ook wou spelen s nachts. Dus wij gingen er heen omdat ze begon te wenen en dan zei ze doodleuk al lachend: 'pelen pelen'. We hebben haar toen gezegd dat het donker was en slaaptijd en dat we niet konden spelen. En ja hoor gekrijs alom. Dat duurde dan soms 2u aan een stuk maar dan viel ze terug in slaap. En dan heeft ze een 3tal nachten na elkaar gedaan en toen was het over. Maar zij is wel altijd ene hele goeie slaapster geweest dus weet niet of het bij jou zou werken en je hebt het mss wel al eens geprobeerd.
Pfoe Meijtje, pittig die doorwaakte nachten! Hier hielp laten huilen ook, maar ik had ook wel het idee dat ze hun slaap hard nodig hadden. Als jouw dochter gewoon minder slaap nodig heeft is het misschien een idee om het middag dutje over te slaan? In de hoop dat je 's nachts dan wat langer achter elkaar kunt slapen. Want met al die korte stukjes slaap kom je nauwelijks in je diepe slaap en dat heb je wel nodig voor je fysieke herstel. Logisch dat je geugen er onder begint te lijden! Succes!
meijtje wat heftig zeg!!!!! ik wens je heeel veel succes en sterkte toe om deze qwestie een beetje baas te worden!
even het lijstje erbij gehaald Zwanger: Blaadje: xx jaar, 2e kindje - ronde 5 - 14 november 2014? NatalievK: 28 jaar, 2e kindje - ronde 11 - 24 - 3 december 2014? Sznne: 28 jaar, 2e kindje - ronde 10 31 december 2014 Droppie Drie: 32 jaar, 3e kindje - ronde 9 - 14 januari 2015 Whoppie: 31 jaar, 2e kindje - ronde 13 - 11 februari 2015 Noamy: 33 jaar, 2e kindje - ronde 7 - 5 februari 2015? Jori: 28 jaar, 2e kindje - ronde 2 - 17 februari 2014 Kacheltje: 26 jaar, 2e kindje - ronde 3 - ?? NOD lijst: Asun: 30 jaar, 2e kindje - NOD 4 Mei - ronde 5 Brondy: 29 jaar, 2e kindje - NOD 23/25 juni - ronde 7 Lizanne84: 29 jaar, 2e kindje - NOD 25 juni - ronde 14 Meijtje: 30 jaar, 2e kindje - NOD 26 juni- ronde 13 (*MA aug 13 *MA dec 13 *april 2014 MK 4w 3d) Mickey83: 30 jaar, 2e kindje - NOD 2 juli - ronde 18 (*MA jan 14) Mamasmeisje: 30 jaar, 2e kindje - NOD 7 juli- ronde 14 Evi83: 31 jaar, 2e kindje - NOD 10 juli- ronde 16 Derde: 33 jaar, 3e kindje, NOD xx - ronde 13 LIX: 31 jaar, 2e kindje - NOD xx - ronde 13? DSM: xx jaar, 2e kindje - NOD 13 juni - ronde 20 ??
@lizanne 4 nachten geprobeerd. Die heeft ze alle 4 doorgehaald met huilen. Ze was zo oververmoeid dat ze op tilt ging ook overdag, viel staand in slaap en heeft zo echt plekken opgelopen, was gewoon gevaarlijk en geen land mee te bezeilen. Heeft 2 weken geduurd voor ze overdag opknapte. Was goedbedoeld advies wat we maar eens uit moesten proberen. Nooit meer! Ze is overdag gelukkig hartstikke vrolijk. Ze is geen slaper al vanaf geboorte niet. 1 geluk dat was ik ook niet haha. Kreeg mijn moeder ook een punthoofd van. We gaan haar niet meer laten huilen, heb liever dat ik haar speen geef, of wat water dat ze daarna weer slaapt dan 8 uur lang huilen. We hebben wel een systeem gedaan waardoor ze is gaan slapen en gaat nu zonder problemen naar bed, daar zijn we al heel blij mee. Dat is eerst na 5 min terug leggen, sssst slapen, dan na 10 min dan na 15 min dan na 20 enz enz. Als ze dan slaapt, dan ligt ze wel voor 3 a 4 uur gelukkig, soms zelfs 5 haha, maar dat is een zeldzaamheid. Meestal als het in de nacht is heeft het wel een reden. Vaak heeft ze ook iets van een nachtmerrie, maar dat hoor je gelijk aan het huilen en merk ik dat het uitproberen is dan pas ik dat van hierboven toe en slaapt ze met een uur. Want doen we het niet dan komt ze in een hysterische bui en komt ze zelf niet meer uit, dan is het de hele nacht poppenkast. Zal wel de temperament zijn. We hebben eigenlijk alles geprobeerd, maar zeg maar eens je mag geen nachtmerrie hebben, dorst of speentje missen (ze heeft voorkeur voor duim, dus heb liever speen). Het laten huilen paar keer gedaan, maar is echt geen optie. Voor 98% van de kinderen wel, zij hoort bij de 2%. Ik vind het niet moeilijk om haar te laten huilen ze huilde vroeger 20 uur per dag, dus word je vanzelf immuun voor haha. Ze kan uren der kop er af krijsen, enige probleem is dat ik en buren tot 2 deuren ver niet kunnen slapen van haar. Zo hard en lang houdt ze het vol hahaha, die zagen er ook uit als verschoven vierkantjes. @droppie we hebben het al geminimaliseerd naar 1,5 uur in de ochtend om 11 uur valt ze om, of gaat ze door tot ze in slaap valt, het lukt niet zonder, dan krijg je haar op een gegeven moment gewoon niet wakker en ligt ze ergens in de woonkamer.
@naomy we komen al van heel ver en ze is al zoveel leuker en vrolijker. Nooit achter gekomen waar ze zo door huilde, steeds weer op wat anders gegooid, niets hielp. Nu ze wat meer kan en kan praten merk je dat het veel beter gaat. Zal toch wel een stuk frustratie zijn geweest die ze nu nog steeds heel intens kan hebben en dan is ze ook in en in verdrietig. Uiteindelijk wordt ze groot en het zal ooit wel over gaan. Bij mijn oudste zus toen ze 4 was en naar school ging.
@meijtje: amai respect dat je dat dan hebt kunnen volhouden 4 nachten. Ik vond mezelf al sterk door dl 2uur te laten krijsen Ik denk ook wel dat het zal beteren eens ze kan uitdrukken wat er mis is. Wat betreft de nachtmerrie: dat hebben we hier ook al eens gehad en zelf had ik er vroeger ook heel veel last van. Dan zorgden mijn ouders voor afleiding = stripverhaal lezen ofzo en wij laten dl nu dan 1 aflevering van nijntje ofzo kijken zodat ze niet meer aan de nachtmerrie moet denken en terug kan slapen. Maar ja wederom het is een hele goeie slaapster dus vermoedelijk zal jouw dochter niet snel terug in slaap vallen na nijntje
@lizanne nijntje vind ze stom haha maakt ze kots geluiden zandkasteel, sesamstraat umizoomi wonderteam hopla uki kaatje en Boris en Binti zijn helemaal het einde, maar 1 aflevering betekend bij haar, ik mag er uit. Ik leg haar vaak even bij mij kruipt ze weg en valt ze weer in slaap. Dan leg ik haar half slapende weer terug in haar bedje. Ze zoekt dan een stukje geborgenheid. Maar het was inderdaad geen succes, 2 uur huilen werkt alleen af en toe op mn irritatie, ze doet het zo vaak. Ik word er niet meer warm of koud van. Haha. Heel erg eigenlijk, maar ik kan me er redelijk voor afsluiten. Moet wel anders zou ik gek worden.
Meitje ik wou even zeggen: (zoals we dat hier in mijn omgeving doen) ik vindt je een stoer wijf! Knap hoor zoals je dat aanpakt met je dochtertje! Hier zijn dl en ik ziek! De hormonen hebben bij mij accuut mn weerstand aangetast. Gelukkig ben ik wel weer wat beter gehumeurd want ik was net Cruella de heks tegen mn man.... En die schat pikt mn gedrag ook nog eens. Maar goed gelukkig nu weer wat aardiger Gaan er binnenkort nog dames testen of wachten jullie keurig tot NOD? Ik hoop dat we deze ronde weer mooie testen voorbij zien komen! Iedereen sterkt en succes op het wachtbankje! Ik duim heel hard!
@jori dank je. Hmmm ik wacht denk ik,al heb ik wel test drang. Ik ben momenteel ook een heks, een hormonster ! En manlief heel geduldig haha. Gisteren op een verjaardag was ik het zat en ik moest gewoon weg. Mijn ma tegen ml zo is die zwanger ofzo? Hahaha.... Denk dat ik wacht tot aankomend weekend als mijn man er weer is. Testen zonder hem is niet leuk. Dus dat is na NOD. Afwachten dus Pffff. En heel veel beterschap voor jullie, dat jullie snel opknappen
Hier voorlopig nog geen testdrang. NOD is ook pas over 3 dagen en aangezien ik het gevoel heb dat het weer niet raak is wacht ik ook liever af denk ik. tenzij de testdrang toch weer groter zou worden
Zwanger: Blaadje: xx jaar, 2e kindje - ronde 5 - 14 november 2014? NatalievK: 28 jaar, 2e kindje - ronde 11 - 24 - 3 december 2014? Sznne: 28 jaar, 2e kindje - ronde 10 31 december 2014 Droppie Drie: 32 jaar, 3e kindje - ronde 9 - 14 januari 2015 Whoppie: 31 jaar, 2e kindje - ronde 13 - 11 februari 2015 Noamy: 33 jaar, 2e kindje - ronde 7 - 5 februari 2015? Jori: 28 jaar, 2e kindje - ronde 2 - 17 februari 2015 Kacheltje: 26 jaar, 2e kindje - ronde 3 - ?? NOD lijst: Asun: 30 jaar, 2e kindje - NOD 4 Mei - ronde 5 Lizanne84: 29 jaar, 2e kindje - NOD 25 juni - ronde 14 Meijtje: 30 jaar, 2e kindje - NOD 26 juni- ronde 13 (*MA aug 13 *MA dec 13 *april 2014 MK 4w 3d) Mickey83: 30 jaar, 2e kindje - NOD 2 juli - ronde 18 (*MA jan 14) Mamasmeisje: 30 jaar, 2e kindje - NOD 7 juli- ronde 14 Evi83: 31 jaar, 2e kindje - NOD 10 juli- ronde 16 Derde: 33 jaar, 3e kindje, NOD xx - ronde 13 LIX: 31 jaar, 2e kindje - NOD xx - ronde 13? DSM: xx jaar, 2e kindje - NOD 13 juni - ronde 20 ?? Brondy: 29 jaar, 2e kindje - NOD 20 juli - ronde 8
Hey meiden Ik heb een tijdje niet gereageerd, dacht misschien helpt het als ik wat minder actief ben op ZP, nou nee hoor. Het is deze ronde (weer) niet gelukt volgende week gaan wij op vakantie, dan zit ik precies in mijn vruchtbare week. Seksen in de tent is niet echt ideaal maar wil natuurlijk geen ronde overslaan. Dus tja dan moet dat maar he, hahaha. Ik ga even jullie berichtjes een beetje terug lezen, en proberen te reageren. Maar toch vraag is het: hoe gaat het met jullie????
@Brondy: balen meid!! zou ook wel geen ronde overslaan. In de tent gaat dat ook wel lukken En als het dan raak is is je kleintje verwekt op vakantie, ook een leuk verhaal In ieder geval al heel veel plezier toegewenst. En gun jezelf vandaag maar even een dagje!