Van de 1e snel zwanger, maar de 2e wil nog niet lukken

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Meijtje, 25 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamasmeisje

Mamasmeisje Fanatiek lid

29 mrt 2011
    1.304
    0
    36
    Brabant
    Net terug van de gyn. Vond toch wel heel spannend!
    Uitslag van zaadonderzoek nogmaals gesproken en was perfect zei ze; 57.000.000 goede zwemmers zei ze.
    Bij mij gaat ze mn cyclus volgens dmv follikelmetingen. Volgende week de eerste echo, totdat ei op springen staat, daarna de dag na gemeenschap gelijk onderzoek van baarmoederhalsslijm en zaad en paar dagen later bloedprikken voor progesteron waardes en gelijk ook soa's.
    Volgende maand HSG.
    Heb het gevoel dat het balletje ineens wel heel snel gaat rollen of is dit normaal dat t zo snel gaat?
    Ik ben iig wel blij, tis wel wat ik had verwacht. Heb er een goed gevoel bij.

@meijtje: lekker genieten van jullie vakantie meid! Ik moet nogsteeds een vakantie uitzoeken en boeken. Denk dat ik straks maar weer eens ga zoeken. Doordat wij in het hoogseizoen moeten betalen we de hoofdprijs dus is goed zoeken.

@kacheltje: hoe ist met je? Morgen echo toch? Succes!!!

@evi: sterkte meid met het verlies van je oma!

2. Kacheltje

Kacheltje Bekend lid

8 mrt 2013
    929
    92
    28
    @Meijtje. ...Ben wel een beetje jaloers hoor....Geniet er maar van. Het weer hier is echt vreselijk !

@ mamameisje De eerste uitslagen klinken positief. Fijn! En zeker fijn dat het lekker snel gaat allemaal. Succes!
    Ik heb inderdaad morgen de echo...ben echt misselijk van de zenuwen

3. Mamasmeisje

Mamasmeisje Fanatiek lid

29 mrt 2011
    1.304
    0
    36
    Brabant
    Hoe laat moet je Kacheltje? Hoop op goed nieuws!!

4. Kacheltje

Kacheltje Bekend lid

8 mrt 2013
    929
    92
    28
    Heb de echo gehad maar nog niet echt gerustgesteld.
    De vorige keer dacht mn gyn dat ik rond de 5 weken zou zijn. Nu 2 weken later zou ik dus 7 weken zijn echter kwam de echo nu uit op 6 weken ?
    Hartje klopte en er was een mooi vruchtje te zien ( de vorige keer alleen een vruchtzakje)
    Ondanks dat het hartje klopte ben ik absoluut niet gerust dus meteen mijn eigen gyn gebeld maar die is helaas maandag pas weer bereikbaar. Heb dus voor maandag een telefonische afspraak gemaakt.

5. Mamasmeisje

Mamasmeisje Fanatiek lid

29 mrt 2011
    1.304
    0
    36
    Brabant
    Kacheltje, ik snap dat je niet gerust bent en hoop dat je dat snel wel bent! Toch zegt mijn gevoel dat het goed zit! Wanneer zou je weer voor echo moeten? Anders tussendoor ergens een pretechoburo laten kijken?

6. Kacheltje

Kacheltje Bekend lid

8 mrt 2013
    929
    92
    28
    4 aug heb ik weer een afspraak bij de gyn. Maar mijn eigen gyn had vrij en is er maandag pas weer. Ik heb maandag een telefonische afspraak met haar en dan vraag ik wel of ik nog eerder kan langskomen.

7. noamy

noamy Fanatiek lid

12 okt 2010
    3.671
    0
    0
    administratief medewerkster
    arnhem
    Kacheltje wat fijn dat t hartje klopte!!
    T is wel zo dat bij deze fase meten 1 mm verschil al meteen n paar dagen is meis!!!!
    Miss konden ze t niet goed in beeld krijgen.....
    In mijn zkh is de kwaliteit van de echo app en zelfs inwendig niet van super kwaliteit hoor!!!!
    Miss bij jullie ook niet?
    En mijn bm ligt ver naar achter waardoor zw t ook moeilijk konden zien ...
    Io heb er n goed gevoel over!!!en echt probeer positief te blijven hoe moeilijk ook!!!!!
    Dat heeft mij moeite gekost die anderhalve week maar echt geholpen!!!!!

8. derde

derde Bekend lid

21 jul 2013
    896
    0
    0
    Zuid-Holland
    Even ego :)

Meiden ik ben in shock!!! Vandaag dag 30 en nog geen ongi. Ik heb vanavond een bbq en wilde toch weten of ik vanavond een draknje en rood vlees kon eten, dus dacht ik doe een testje. En wat denk je!!
    ZWANGER!!!!!!!!! Ik heb net echt alle spanning eruit gehuild en ben echt in shock, want ik voel niets aan mijn borsten en dat was vorige keren heel duidelijk! Ik heb wel al de hele week kramp in mn onderrug, maar dacht dat dat was omdat mn ongi eraan komt. Verder moet ik wel zeggen dat de poes die altijd bij mn man gaat liggen ineens sinds vorige week steeds bij mij kwam liggen, dat zette me wel aan het denken. Wauw, geloof het echt nog niet en ben zo bang dat het niet goed gaat aflopen omdat ik nog zo weinig voel! Ik had de hoop echt opgegeven zoals jullie weten. Heb net huilend mn man gebeld op zn werk, die is echt heel blij en was ook even in shock!

Ik zit nu gewoon te trillen!

Ik moet het echt even tot me door laten dringen hoor, wat een slopend jaar heb ik achter de rug! Het mooie is dat ik op dit forum 1 pendel heb laten doen ergens in feb, maart en daar kwam uit in juli positieve test! Ik geloof er eigenlijk niet in, maar dit is wel heel bijzonder!
    Even kijken of het lukt de test toe te voegen.

9. derde

derde Bekend lid

21 jul 2013
    896
    0
    0
    Zuid-Holland
    image.jpg

Ik hoop dat hij gaat oplopen, want kan het nog steeds niet geloven! Ik doe er overmorgen nog eentje en als die donkerder is doe ik een clearblue met indicator. Die ligt al een jaar te wachten in mn kast :)

Wat heerlijk om eens geen omowitte test te hebben, want daar heb ik er zoveel van gezien afgelopen jaar dat ik er niet meer in geloofde!

Oh sorry meiden, ik reageer later op jullie :)

10. Kacheltje

Kacheltje Bekend lid

8 mrt 2013
    929
    92
    28
    Jeeeeeeeej! !!!!! Echt super meid !!!!!!

11. noamy

noamy Fanatiek lid

12 okt 2010
    3.671
    0
    0
    administratief medewerkster
    arnhem
    Wow derde!,gefeliciteerd !!!

12. Mamasmeisje

Mamasmeisje Fanatiek lid

29 mrt 2011
    1.304
    0
    36
    Brabant
    Wauw derde! Mooie test en gefeliciteerd!
    Lekker genieten zou ik zeggen!

13. Droppie Drie

Droppie Drie Fanatiek lid

1 aug 2013
    1.735
    10
    38
    Derde, gefeliciteerd!!

Kacheltje, kan begrijpen dat je je zorgen maakt. Maandag even vragen naar een extra echo. Ik hoop dat alles goed zit en ze er met meten gewoon een milimeter naast zaten!

14. NatalievK

NatalievK Lid

11 mrt 2014
    81
    0
    0
    Zuid-Holland
    Derde wat goed!! Gefeliciteerd!!! :)

@kacheltje, ik heb precies hetzelfde als jij gehad en toen een pretecho laten doen en die apparatuur was echt véél beter dan in het zkh. Waar ze daar met moeite uitkwamen op een week of 6 (en dat kón gewoon echt niet) was er bij het echobureau een dag later een keurig frummeltje van ruim 7 weken te zien. Is geen garantie natuurlijk, maar ze kunnen er best wat naast zitten met deze termijn. Ik ga voor je duimen!!

15. derde

derde Bekend lid

21 jul 2013
    896
    0
    0
    Zuid-Holland
    Bedankt voor de felicitaties meiden!!
    Ben echt superblij, maar het dringt nog niet echt door, hihi. Ben wel minder zorgeloos als bij mn eerste twee zwangerschappen, maar toen ging het ook zo snel en nu heb ik er een zwaar jaar op zitten. De angst voor een mk is denk daarom groter. Zou echt gek worden als het nu mis gaat, ook al weet ik dat je er niets aan kunt veranderen, maar het duurt nu al zo lang dat ik echt hoop dat het goed gaat.
    Had vanmorgen weer een actiontest gedaan en die was lichter dan die van twee dagen geleden, dus schrok wel even. Maar daarna (met nieuw plasje) een cb digital gedaan en die gaf netjes 2-3 weken zwanger aan. Ik denk dat mn eerste plasje te verdund was, was ook niet weinig ook, zeker halve liter. Dus ik stop nu met testen, want dat maakt me onzeker! Ik voel nog erg weinig, daardoor vergeet ik op sommige momenten dat ik zwanger ben, haha. Voel alleen wat krampjes. Hoop zelf dat mn borsten snel gaan veranderen, want dan ga ik er sterker in geloven dat het goed komt denk. En mag wel een wat grotere cup deze zomer op strand, heb maar een kleine cup a, dus hihi...

Meiden ik duim voor jullie allemaal, ik weet nu goed het is als je nog aan de andere kant van de lijst zit. Hoop ook dat jullie het niet vervelend vinden als ik mee blijf schrijven? Ik snap dat het ook confronterend kan zijn namelijk, zo voelde ik het ook soms als er weer een nieuwe zwangere bij was. Maar als iemand hier reageerde die al heel veel rondes bezig was gaf dat me ook hoop. Ik hoop dat ik ook een voorbeeld van hoop ben, dat het in ronde 14 toch spontaan gelukt is. Ik was echt de hoop kwijt en we deden er echt alles aan! Waarom het nu wel raak was? Geen idee, had wel weer een langere cyclus en ik denk wel eens dat zo het eitje meer tijd heeft gekregen om groter te groeien dan in mn korte cyclussen. Aan de andere kant was ik bij mn eerste twee ook zwanger in een ronde van 24 dagen, dus het zal wel nergens op rusten. Ohja, dit was wel onze tweede ronde met gebruik van preseed. Is natuurlijk ook het proberen waard! Kun je bij apotheek bestellen of via internet. Maar het is ook geen wondermiddel.

16. Kacheltje

Kacheltje Bekend lid

8 mrt 2013
    929
    92
    28
    @derde Ik denk dat de andere meiden hier kracht uit kunnen putten. Het kan iig zo raak zijn, ook na 14 rondes.

Hier zojuist gesprek gehad met de gynaecoloog. Ze geeft me 50% kans. Volgende week dinsdag weer een echo dus hier wederom een zenuwslopende week

17. evi83

evi83 Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Derde, gefeliciteerd.
    En hoewel jouw verhaal me hoop geeft,ben ik er even klaar mee.
    Ik was 4 dagen overtijd, maar helaas is het toch weer niks.
    Ronde 16 in en dat is dus vier keer zo lang als bij de eerste.
    Ik ga afstand nemen van het zwanger worden en van dit clubje.

Heel veel succes allemaal!

18. mickey83

mickey83 Bekend lid

30 dec 2013
    515
    0
    16
    NULL
    NULL
    @ derde. Van harte gefeliciteerd!!
    Natuurlijk kan het hoop geven... Maar dat wil je graag pas geloven als het bij jezelf ook zo is. (als ik voor mezelf spreek hoor). Nu met ronde 19 geloof ik er ook niet meer zo in. Maar wie weet...

@ Evi. Wat vervelend om overtijd te zijn en dan toch teleurgesteld te worden!! Goed om even afstand te nemen. Ik heb het ook een periode gedaan en ik vond het heel fijn!! Ik hoop dat dit voor jou ook gaat gelden!!

@ kacheltje. Wat spannend zeg!! Dat moet slopend voor je zijn!! Zeker als ze zeggen dat het beide kanten op kan gaan. Ik hoop het beste voor je meid!!

@Hier vandaag de hele dag gerommel in m'n onderbuik en onderrug. Ik zit denk ik ongeveer rond m'n eisprong. Hebben meerdere hier weleens last van? Ik herken het namelijk niet.

19. Kacheltje

Kacheltje Bekend lid

8 mrt 2013
    929
    92
    28
    @ Evi. ....Shit! 4 dagen overtijd en dan ongi. ...*zucht*

@ mickey. ...ik heb dat ook gehad, meteen na mijn eisprong toen ik zwanger was. Spannend !

20. Lizanne84

Lizanne84 Fanatiek lid

24 okt 2013
    1.533
    5
    38
    Toch nog snel even reageren op Derde: Proficiat meid! Hoe zalig is het om dan toch zwanger te zijn in ronde 14! :)
    Geniet ervan!

Verder nog graag advies gevraagd: mijn NOD is 22 juli, vandaag 10DPO en vanmiddag vertrekken we voor een week op vakantie.
    Mijn NOD valt er dus midden in. Maar zouden jullie al testen voor NOD zodat ik niet de hele week me loop af te vragen of het gelukt zou zijn, of niet testen om de ev sprankel hoop toch nog te bewaren?
    Zit helemaal in dubio :)

Deel Deze Pagina