Van de 1e snel zwanger, maar de 2e wil nog niet lukken

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Meijtje, 25 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lizanne84

Lizanne84 Fanatiek lid

24 okt 2013
    1.533
    5
    38
    @Dee-tje: ik dacht toch ook aan innesteling. Hopelijk is er snel duidelijkheid.

Hier ook op het wachtbankje. Ale daar ga ik toch vanuit. Heb geen ovutesten gebruikt en vorige week woensdag al vruchtbaar slijm gespot maar verwachtte mijn ei pas op vrijdag of zaterdag, maar toen was er net geen vruchtbaar slijm. De bijhorende buikpijn was er wel op vrijdag. Dus we zullen wel zien wanneer het uiteindelijk is geweest.
    Deze maand het klussen ook anders aangepakt want voelde dat het gewoon een 'must' werd en de fun was minder dus we hebben geprobeerd van er deze maand niet te veel op te letten en gewoon te klussen wanneer we er echt zin in hadden. Normaal moet dat nog wel op tijd geweest zijn maar toch weinig hoop hier deze maand en volgende maand gaan we normaal gezien naar de gyn.
    Dus ben ook wel wat relaxter op het wachtbankje.

2. Blaadje

Blaadje Fanatiek lid

1 feb 2011
    1.748
    223
    63
    Pff ik begin toch echt steeds zenuwachtiger te worden. Ik ga vrijdag testen.
    Aan de ene kant heb ik echt heel veel hoop maar ik wil mezelf ook niet helemaal blij gaan maken met misschien helemaal niks.
    We hebben de afgelopen maanden al zoveel teleurstellingen gehad.

3. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    @lizanne84 dan wordt het wachtbankje anders. Hoop toch dat het raak is, juist omdat er geen druk meer op zit. Ik heb met manlief eigenlijk alleen de vrijdag zaterdag en zondag, meestal bakken we 2 momenten in als kleine meid dat toe laat. Vrijdag en zondag pakken we meestal, de rest van de week is hij niet thuis.

@derde welkom terug! Ja ik zwerf hier ook een hele tijd, maar ik heb als kleine meid op bed ligt ook flink wat tijd. Zo gaat het wat sneller.

@dee-tje inderdaad dat mn cyclus helemaal overhoop ligt.
    Hoop dat het bloed weg blijft.

@hier nog een dag door zonder bloeden jeej! Het wordt nog eens wat :)

4. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    @blaadje ik hoop het zo voor je! Echt waar, ik gun het je zo!
    Vrijdag al spannend!

5. Jori

Jori Bekend lid

6 nov 2012
    864
    0
    16
    Hallo,

mag ik er ook nog bij? Bij de eerste was het bij ons ook direct de 1e keer raak. Wij willen in april voor een tweede gaan en ik heb een sterk vermoeden dat dit wel eens lang kon gaan duren. Voor de zwangerschap een keurige cyclus van 28 dagen. Nu een cyclus van ongeveer 23 dagen.... waarbij ik elke keer ook maar 5 a 6 dagen ingesteld ben (2 dagen heftig en 3 dagen heeeel weinig)

Misschien een beetje voorbarig om te denken dat het langer gaat duren maar ben er gewoon heel bang voor :(

6. Dee-tje

Dee-tje Fanatiek lid

17 okt 2011
    1.435
    320
    83
    Vrouw
    Welkom, Jori :) Het is van te voren gewoon niet in te schatten hoe het loopt. Je kunt denken dat het snel lukt en vervolgens is dat niet zo, of bang zijn dat het niet snel gaat en dan ben je opeens patsboem zwanger. Je lichaam kan je aardig voor de gek houden helaas.

7. Dee-tje

Dee-tje Fanatiek lid

17 okt 2011
    1.435
    320
    83
    Vrouw
    @blaadje @Lizanne84, Ik hoop heel erg voor jullie dat het raak is na inderdaad al zoveel rondes, en teleurstellingen.

@meijtje, Fijn dat het bloed weg blijft! Hopen dat het zich nu ff niet meer laat zien.

@Lizanne84, Tsja heel herkenbaar. Op gegeven moment wordt het 'op commando' klussen en daar gaat de lol toch wel snel vanaf heb ik zelf ook gemerkt.

Daarnaast had ik een aantal rondes geleden echt de verkeerde aanpak, waarbij ik manlief vertelde wanneer we 'moesten' als ik een posi ovulatietestje had. Nou nou, van presteren kwam natuurlijk niets meer bij ml :) De arme stakker. Voelde me er zelf ook rot over, ten eerste dat het daarom juist niet meer lukte terwijl het echt moest, en ten tweede dat ik manlief zo in de stress bracht dat hij niet meer kon. Hij heeft daar normaal nooit last van maar met tijdsdruk dus wel. Nu hou ik dan ook de uitslag van mn testjes voor mijzelf. Werkt een stukje relaxter (voor hem dan, want ik moet hem natuurlijk ondertussen tactisch verleiden en dan hopen dat het zin heeft.. ;) ) Het probleem vind ik altijd dat dat 'loslaten' mij niet echt lukt. Je wilt iets zó ontzettend graag, dus dan doe je ook alles om dat zo goed mogelijk te laten lukken, dus ook precies op die vruchtbare dagen 'op commando' weer klussen. Het blijft een opgave, en dan elke keer weer die teleurstellingen en twijfel.

8. Blaadje

Blaadje Fanatiek lid

1 feb 2011
    1.748
    223
    63
    @ Dee-tje, haha hier probeer ik manlief altijd maar te verleiden rond de vruchtbare periode. Maar hij heeft me vaak wel door;)

9. Lizanne84

Lizanne84 Fanatiek lid

24 okt 2013
    1.533
    5
    38
    Ja hier telt manlief ook gewoon de dagen mee en doordat ik zeer regelmatig ben (cycli van 28 dagen met af en toe 1 dag meer of minder) hij weet dus precies wanneer het echt heel erg moet en dat geeft bij hem soms ook enorme prestatiedruk :).
    Deze keer hadden we het klussen de week ervoor op een zeer laag pitje gezet en was er gelukkig genoeg drijfveer om er te geraken ;).
    Maar dat is de afgelopen maanden dus ook anders geweest. Dan wou hij zelf zo graag dat het gewoon niet lukte en dan was de lol er helemaal af en zo wou ik dan ook geen 'kindje maken' zeg maar.

10. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    Whahaha lol! Ik zeg schat knuffelen, en dan is hij verkocht, ondanks waar ik zit in mn cyclus, dat is de leuke kant van elkaar alleen in het weekend zien. Die heeft altijd zin! Dus op dat gebied super handig, als hij vrij is ook het liefst elke dag, heb hem 1 ronde naar huis laten komen ivm mn posi ovulatie test.
    Hij op zn werk ik moet naar hui mn vrouw een buik vol benen schoppen... Was super grappig, collega lachen, maar was hem wel gelukt. Jammer genoeg een miskraam, maar als ik zeg schat, kom je even naar huis, dan weet hij niet hoe snel hij thuis moet zijn hahaha.

@jori welkom, dat is wel een hele korte cyclus... Hopelijk is het toch snel raak voor je.

@hier gebroken dienst, 7 00-1200 1900-2300, dus zwaai even naar iedereen.
    Hopelijk niemand nog bloed... Hier nog niet :)

11. Mamasmeisje

Mamasmeisje Fanatiek lid

29 mrt 2011
    1.304
    0
    36
    Brabant
    Meiden, ik lees nog wel mee hoor maar even niet heel veel te melden!

Welkom aan alle nieuwe! En Meijtje: wat goed dat t bloeden eindelijk gestopt is! Op naar een nieuwe kans!!
    Hier is ongi weer bijna helemaal voorbij. Wil proberen niet teveel op zp rond te gaan hangen want moet het van mijzelf een beetje los proberen te laten. Dus ik lees af en toe eens terug en zie wel!

12. Dee-tje

Dee-tje Fanatiek lid

17 okt 2011
    1.435
    320
    83
    Vrouw
    Hey meiden.

Ik voel me haast bezwaard om dit berichtje hier te posten. Twee dagen terug melde ik me nog aan voor dit onderwerp, omdat het niet wilde lukken en ik zulke lange cyclussen had. Deze ronde zoals jullie gelezen hebben heb ik een nogal rare cyclus voor mijn doen. Bruinverlies, etc. Ik wou er niet aan geloven dat het innestelingsbloed kon zijn geweest zoals sommige van jullie zeiden. Maar het lijkt erop dat dit misschien toch zo is geweest. Toen het vanmiddag nog niet doorzette, heb ik toch nog maar een testje gedaan na alle negatieve van afgelopen dagen. Met een middagplasje. En dit was het resultaat, hier onder. Het is heel licht en heel pril dus hoop dat het goed blijft gaan. :) Hij is voor mij ook nog te licht om volledig een vreugde dans te gaan doen hier. Maar voorzichtig blij dus.
    En voor jullie dames, ik hoop zo erg dat dit voor jullie ook snel mag gebeuren. Ik gun het een ieder van jullie ook!

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      28,9 KB
      Weergaven:
      18
  13. Jori

Jori Bekend lid

6 nov 2012
    864
    0
    16
    Oh Dee-tje volgens mij kan je toch een klein vreugdedansje doen hoor! Morgen even met ochtendurine testen!

EN je hoeft je echt niet te verontschuldigen dit is natuurlijk geweldig nieuws!

14. Blaadje

Blaadje Fanatiek lid

1 feb 2011
    1.748
    223
    63
    Dee-tje gefeliciteerd!

Ik heb vanochtend getest omdat ik me echt niet meer kon inhouden.
    Helaas omo wit...
    Ben op t moment echt even heel erg verdrietig en zie t echt even niet zitten:(

15. Lizanne84

Lizanne84 Fanatiek lid

24 okt 2013
    1.533
    5
    38
    @ Dee-tje: gefeliciteerd!! En je hoeft je idd niet te verontschuldigen ofzo. Als we allemaal nu al wisten over x aantal maanden zal het wel lukken zouden we wellicht dit topic niet zo nodig hebben maar het is net door de onzekerheid en ontgoochelingen elke maand dat je het nodig hebt om met 'lotgenoten' te babbelen.

@ Blaadje: :x :( we weten hoe je je voelt... vorige maand was ik er echt heel erg slecht gezind door. Normaal is het 1 dag en dan gaat het wel weer maar toen had ik zooooveel hoop dat ik echt superhard teleurgesteld was en wel 3 dagen verdrietig.
    Ik hoop dus dat je snel weer de moed vindt om devolgende ronde in te gaan. Succes alvast en dikke knuffel!!

16. Dee-tje

Dee-tje Fanatiek lid

17 okt 2011
    1.435
    320
    83
    Vrouw
    #176 Dee-tje, 27 feb 2014
    Laatst bewerkt: 27 feb 2014
    Bedankt voor de lieve reacties dames :)

@blaadje, Uiteraard wil ik je absoluut geeen valse hoop geven, maar ik wil wel zeggen, geef de moed nog niet op! Al begrijp ik totaal de teleurstelling, en je verdriet. Bij mijn vorige zwschap testte ik op NOD echt dik knallend positief, en nu dit keer heb ik al vanaf 5 dagen voor NOD (4 en 3 en zelfs 2 dagen er voor) een echte witte test gehad. Niets, echt geen streepje te zien! En nu op NOD gisteren pas een superlicht streepje. Het hoeft dus niet persee iets te zeggen nog, aangezien ik lees dat je nod pas 1 maart is. Ik had de hoop ook al echt opgegeven.
    Heel veel succes meiden :)

17. Jori

Jori Bekend lid

6 nov 2012
    864
    0
    16
    @blaadje houdt moed! Het komt echt goed!

Slikken jullie trouwens ook magnesium? Dit ontspant de spieren en dus ook je baarmoeder. Dat is goed voor de innesteling. In Duitsland wordt dit naast foliumzuur standaard voorgeschreven bij een zwangerschapswens. In de Etos zwanger worden zit het standaard....

18. Dee-tje

Dee-tje Fanatiek lid

17 okt 2011
    1.435
    320
    83
    Vrouw
    @Jori

Nee, had ik nog niet eerder over gehoord. Raar dat dat hier niet zo bekend is?
    Ik heb deze ronde wel voor de eerste x tarwekiemolie capsules geslikt. Schijnt ook goed te zijn voor de doorbloeding en dus innesteling.
    Toeval of niet, maar het is wel raak dit keer. En daarnaast is mijn eisprong met een week vervroegd en mijn lf lijkt ook langer te zijn. Ik ben er dus over te spreken. :) Overigens ook erg veel groene thee gedronken deze ronde, schijnt ook weer iets te doen voor je eisprong (of het zo is, geen flauw idee, maar baad het niet dan schaad het niet!) en ook deze ronde voor het eerste pre-seed gebruikt. Vorige zwschap ook in de ronde dat ik zwanger werd voor de eerste keer gebruikt.
    Ach ja, ik weet niet of het allemaal toeval is maar ik wilde graag van alles uitproberen om het maar te laten lukken.

19. Dee-tje

Dee-tje Fanatiek lid

17 okt 2011
    1.435
    320
    83
    Vrouw
    Ben nog wel heel onzeker hoor :(
    Nog steeds afgewisseld, bruin roze en lichtrood slijmverlies..
    Al vanaf 12 dpo en vandaag 15 dpo, dus nu zo een 3 dagen. Nooit gehad bij eerste zwschap. Word er zo onzeker van en durf niet echt blij te zijn dus haalt de feestvreugde er wel echt een beetje af. Hoop zo dat dit goed mag gaan.

20. Lizanne84

Lizanne84 Fanatiek lid

24 okt 2013
    1.533
    5
    38
    ik hoop het ook voor jou!
    Zolang je geen extreem felle krampen hebt lijkt een beetje bruin/roosverlies mij niet direct verontrustend.
    En anders morgen/overmorgen nog eens testen om te zien of HCG omhoog gaat en streepjes donkerder worden?

Deel Deze Pagina