Van de 1e snel zwanger, maar de 2e wil nog niet lukken

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Meijtje, 25 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. noamy

noamy Fanatiek lid

12 okt 2010
    3.671
    0
    0
    administratief medewerkster
    arnhem
    dank jullie dames!!!!
    nog n half uurtje werken en dan ga ik met mijn mannen lekker baby shoppen!
    wil op zoek gaan naar het eerste pakje!
    hebben we bij mijn zoontje ook na de echo gedaan!

2. Jori

Jori Bekend lid

6 nov 2012
    864
    0
    16
    Ik schrok zelf ook wel een beetje maar voor ik het wist had de verloskundige de baby in beeld met de echo.

Noamy wat ontzettend leuk een jongetje! Van Harte! EN ik hoop dat je lekker geshopt hebt! Hier krijgt de baby ook het eerste pakje van dochterlief aan.

En Mamameisje hoeveel dpo zit je nu?

3. mickey83

mickey83 Bekend lid

30 dec 2013
    515
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ha meiden,
    Dat is lang geleden!! Wij zijn lekker op vakantie geweest en daarna heb ik even alleen zo nu en dan gelezen, maar nog niet gereageerd!!

@ Kacheltje nu lekker op vakantie las ik... heerlijk meid... geniet ervan, dat heb je dubbel en dwars verdiend!!

@Meijtje... las ik nou ergens dat je zwanger bent en een goede echo hebt gehad? Niet hier op het forum of wel? Maar van harte gefeliciteerd meid!! Hopen dat nu alles goed blijft gaan, maar het hartje klopt en dat is al heel belangrijk!!

@ Mamasmeisje... spannend weer het wachten.

Zijn er verder nog meiden die NIET zwanger zijn?? Het worden er wel steeds minder hè!! Heel fijn natuurlijk, maar helaas sta ik nog steeds aan de andere kant :(.

Hier inmiddels weer twee rondes verder en nog steeds niets (inmiddels al ronde 20 ofzo/twee jaar verder). Ik heb net een afspraak gemaakt bij de huisarts voor volgende week vrijdag. Dan maar weer een verwijzing vragen voor de gyn. Ben benieuwd wat ze nu gaan doen?

Verder dochterlief bijna jarig!! Dan wordt ze gewoon alweer drie. Hebben jullie nog cadeautips voor ons poppenmoedertje??

Alle zwangeren... geniet van de echo's, het zwanger zijn, etc!!!! ;)

4. Kacheltje

Kacheltje Bekend lid

8 mrt 2013
    929
    92
    28
    Mickey dat is idd lang geleden! Veel succes bij de gyn! En fijn dat je er weer bent alleen had ik je beter nieuws gegund.

Hier weer een puinhoop....nadat ik maandag bij de gyn op de echo had gezien dat er mooie eitjes aan het groeien waren en dat ik deze week ergens mij eisprong zou krijgen, ben ik vanmorgen ongesteld geworden??? *zucht*
    Dacht ik eindelijk dat ik wist waar ik aan toe was komt dit weer...Natuurlijk nergens op voorbereid dus kon ML snel naar de winkel rennen :p

5. Lizanne84

Lizanne84 Fanatiek lid

24 okt 2013
    1.533
    5
    38
    @kacheltje: wat is dat weer ja? kan geen ovulatiebloeding zijn zeker? Nou ja dan is t vanaf nu weer dag1?

@mickey83: lang geleden ja! had ook gehoopt dat je goed nieuws had maar ben er zeker van dat het nog gaat komen voor jou. Ik werd ook wel nerveus van het slinkend aantal niet-zwangeren dat overbleef maar hopelijk komen jullie snel allemaal in het zwangerenlijstje!

En alvast gefeliciteerd voor dochterlief! Wat onze dochter van bijna 2.5 heel leuk vindt momenteel zijn spelletjes van haba. Kan je via amazon.de in het duits goedkoper krijgen met nederlandstalige speluitleg :) Mijn 1ste boomgaard bv is een groot succes.
    Verder hebben we ook een poppenrugzak voor haar, en mijn broer heeft afgelopen WE 'zomaar' een fiets met poppenstoeltje en mandje kado gedaan (werkt in fietsenwinkel dus kon wat korting krijgen).

6. Mamasmeisje

Mamasmeisje Fanatiek lid

29 mrt 2011
    1.304
    0
    36
    Brabant
    Kacheltje: hele fijne vakantie meid! Geniet ervan en probeer alles wat los te laten!

Jori: ik schrok me rot van je eerste zin maar gelukkig is alles goed! Wat een opluchting!

Noamy: wat leuk 2 jongens! Net wat Lizanne zegt, mij lijken 2 meiden me erg leuk maar mocht er een jongen bij komen is het natuurlijk ook leuk en weer helemaal nieuw ( lijkt me)

Hier slecht nieuws want ben ongesteld. Vandaag bij gyn geweest. Alle uitslagen zijn goed. Nu nog maar eens 6 maanden zelf proberen, indien t niet is gelukt, dan in maart starten met IUI. Na 6 pogingen zal dan IVF gestart worden maar hoop dat dat niet nodig is. Pfffff tegenvaller, 6 maanden proberen nog. Maar wel weer fijn dat alles goed is. Heel dubbel allemaal dus.

Wel vergeten te vragen over mn hevige maagkrampen tijdens menstruaties. Ben nl bang dat dat kan duiden op endometriose. Sowieso altijd veel pijn op dag 1, de gewone menstruatie kramp met veel bloed en stolsels. Kort daarna pijn vanaf navel tot maag. Iedere maand weer. Soms ook wat bloed bij ontlasting en moeizame ontlasting maar dacht altijd dat dat er niks mee te maken had. Nu ik wat ben gaan inlezen ben ik er bang voor maar helemaal niet aan gedacht toen ik daar binnen zat..
    Dus bel morgen even denk ik.

7. Lizanne84

Lizanne84 Fanatiek lid

24 okt 2013
    1.533
    5
    38
    @mamasmeisje: zou ook even bellen. Dacht namelijk door maandelijks terugkerende schouderpijn ook aan endometriose maar mij hebben ze wel kunnen geruststellen dat die kans heel klein was.
    Hebben ze bij jou niet al eens in de baarmoeder en eileider gekeken om te zien of er ev verklevingen zijn?

Verder wel balen van je ongi :( En 6 maanden klinkt echt ontzettend lang! en is eigenlijk ook gewoon ontzettend lang. Bij ons was het verdict in juni nog 4 maanden proberen en dan in oktober ook aan IUI beginnen. Na 4 keer IUI geloof ik dan al IVF (wat klinkt dat eng he!). Als ik te ongeduldig werd mocht ik ook al eerder aan IUI beginnen van de fert arts maar hij had er dus vertrouwen in dat het nog wel spontaan zou lukken en dus na 2 van de 4 maanden dan toch spontaan zwanger geworden. Ik hoop zoooooo hard dat dat voor jou ook gaat gelden!

8. Mamasmeisje

Mamasmeisje Fanatiek lid

29 mrt 2011
    1.304
    0
    36
    Brabant
    Ja er is een HSG gemaakt en baarmoeder en eileiders zagen er normaal uit. Geen verklevingen daarin. Zal vanmiddag even bellen.

9. Lizanne84

Lizanne84 Fanatiek lid

24 okt 2013
    1.533
    5
    38
    En al iets wijzer geworden mamasmeisje?

10. Mamasmeisje

Mamasmeisje Fanatiek lid

29 mrt 2011
    1.304
    0
    36
    Brabant
    Nee nog niet. Morgen belafpraak met haar.

11. Kacheltje

Kacheltje Bekend lid

8 mrt 2013
    929
    92
    28
    Goed dat je gebeld hebt ! Ik hoop dat je morgen meer duidelijkheid krijgt!

12. Jori

Jori Bekend lid

6 nov 2012
    864
    0
    16
    Mamameisje inderdaad goed dat je gebeld hebt!

Mickey welkom terug! Helaas zonder positief bericht. ZIt je al in de mmm?

Kacheltje balen dat je ongesteld bent maar waarschijnlijk weet je nu wel waar je aan toe bent!

Ik denk trouwens dat Meitje zo'n euforisch gevoel heeft door de echo dat ze dit forum een beetje vergeet en ik kan het haar ook niet kwalijk nemen :)

13. Jori

Jori Bekend lid

6 nov 2012
    864
    0
    16
    Hebben jullie trouwens ervaring met een lage voorliggende placenta?

Ooh ja nog een vraagje in december heb ik mijn laatste werkdag bij mijn huidige werkgever. Ik wil weer gaan studeren namelijk: verloskunde. Nu wou ik mijn naaste collega's een leuk aardigheidje geven wat hier mee te maken heeft. Hebben jullie enig idee wat ik zou kunnen geven?

14. noamy

noamy Fanatiek lid

12 okt 2010
    3.671
    0
    0
    arnhem
    Mickey welkom terug
    Jammer dat t nog niet raak is....hoop dat snel zo is

Kacheltje balen meis.....

Jori mijn placenta zit aan de voorkant. ...had ik bij mn zoontje ook

15. mickey83

mickey83 Bekend lid

30 dec 2013
    515
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wat leuk Jori om weer te gaan studeren!! En dan nog wel verloskunde!! Heb je nu ook al een beroep in de zorg, of echt iets heel anders?

Kacheltje... ik hoop dat je nu je normale cyclus weer terug krijgt!! Want nu is je cyclus een week langer geweest dan normaal ofzo?

mamasmeisje inmiddels je belafspraak gehad??
    Hoe lang zijn jullie inmiddels al bezig? Dit omdat je nu nog 6 maanden zelf moet proberen.

Jullie hadden het over IUI... ik heb ff zitten googlen en dat is zeker het eerste wat ze doen als ze geen afwijkingen kunnen vinden!!
    Lizanne... wat fijn dat het bij jou dan toch niet nodig was!!
    Ik ben heel benieuwd wat bij ons de vervolg stappen zullen zijn.

Iets anders... in totaal ben ik nu drie keer zwanger geweest en daar zit een rare overeenkomst in. Het is namelijk alle drie de keer in december of januari geweest. Is dat toeval of niet?? Zal het volgende week sowieso eens aan de HA vragen.

16. Jori

Jori Bekend lid

6 nov 2012
    864
    0
    16
    Tis totaal wat anders Mickey wat ik ga doen: ik zit nu in de economische wereld.

Bijzondere overeenkomst tussen jouw zwangerschappen!

@ Noamy mijn eerste zwangerschap lag mijn placenta aan de achterzijde. Nu dus onderaan aan de voorzijde en ook 1 maal een lichte bloeding gehad die de verloskundige en ook ik zelf aan de placenta wijdt. Verloskundige gaf aan dat de kans groot was dat ie nog omhoog meegroeit maar dat ik wel direct weer moest bellen als ik weer bloedverlies heb. Ik wil echt GEEN keizersnee!!!

17. NatalievK

NatalievK Lid

11 mrt 2014
    81
    0
    0
    Zuid-Holland
    @jori, mijn placenta ligt aan de achterzijde en laag (tegen de baarmoedermond aan). Gisteren nog een reguliere echo gehad met 26 weken en er is helaas nog niks veranderd :( Met 32 weken gaan ze opnieuw kijken en als het dan nog steeds zo is wordt het hier een geplande ks...
    Ik hoop dat dit bij jou niet nodig is!! :)

18. noamy

noamy Fanatiek lid

12 okt 2010
    3.671
    0
    0
    arnhem
    Bij mijn vorige een spoed ks na bijna 24 uur bevallen
    En nu mag ik kiezen
    En kies voor een geplande ks voor 99 %
    Een ks valt echt wel mee hoor
    Vind het zelf totaal niet erg!!
    Als er van onder van alles sscheut etc ben je ook niet blij! !!
    Dus ik zou er sowieso niet tegenop kijken hoor!!!

19. Jori

Jori Bekend lid

6 nov 2012
    864
    0
    16
    Vindt de hele ervaring rondom een bevalling gewoon geweldig en bij mn dochter niet gescheurd. Was dus ook geen hechting nodig maar er zit niks anders op dan afwachten.

20. Jori

Jori Bekend lid

6 nov 2012
    864
    0
    16
    En Natalie ik hoop voor jou dat de placenta alsnog gaat schuiven! Ben hier op het forum al tegen gekomen dat bij iemand de placenta pas omhoog ging na 30 weken!!! Hoe dan ook het belangrijkste is natuurlijk dat we een gezond kindje op de wereld zetten op welke manier dan ook!

Deel Deze Pagina