Van de 1e snel zwanger, maar de 2e wil nog niet lukken

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Meijtje, 25 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamasmeisje

Mamasmeisje Fanatiek lid

29 mrt 2011
    1.304
    0
    36
    Brabant
    Gisteren nog met de gyn gesproken, zei zegt dat maagklachten bij de menstruatie kunnen horen en hoort niks alarmerends wat op endometriose kan duiden dus ga er van uit dat t dus goed is.
    Zitten nu in ronde 17. De reden dat we nog 6 maanden moeten proberen is oa dat alle onderzoeken goed zijn, goed zaad, leeftijd (30) en eerdere zwangerschap. Ze verwacht dat de kans 60% is dat t lukt en IUI zal die nu niet verhogen.
    Dus vandaar die 6 maanden. Ga nog eens proberen om t wat meer loa te laten en we duimen weer verder.

Verder geen ervaring met voorliggende placenta. Hoop dat tie idd wat hoger komt te liggen en dat ze normaal kan bevallen. Zou zelf ook geen ks willen maar als t moet, dan moet het.

2. Kacheltje

Kacheltje Bekend lid

8 mrt 2013
    929
    92
    28
    Oh meid gelukkig ! Goed dat je gebeld hebt!

Ik hoop voor je dat je binnen die 6 maanden een mooie test in handen hebt! Ik duim voor je!

3. noamy

noamy Fanatiek lid

12 okt 2010
    3.671
    0
    0
    administratief medewerkster
    arnhem
    Mamameisje
    Iig wel goede berichten dat er niks mis is!
    Nu maar hhopen dat je snel zwanger mag zijn!!!!
    Ik duim voor je

4. Kacheltje

Kacheltje Bekend lid

8 mrt 2013
    929
    92
    28
    Ik heb een vraagje en zou graag jullie mening hierover willen weten.
    Mocht ik deze ronde zwanger worden dan ben ik rond 5 juni uitgerekend. Nu trouwt mn broer op 23 mei en ik ben zijn getuige ( een dag die ik ook absoluut niet wil missen)
    Nu heb ik een hoge bloeddruk en bij mijn vorige zwangerschap ben ik ingeleid met 37 weken omdat ik al op 14 bloeddrukverlagers zat en mijn bloeddruk nog hoog was. Nu is tegenwoordig sowieso vaker beleid dat ze inleiden met 37 weken zodra je medicatie moet slikken voor hoge bloeddruk. Mijn zoontje heeft best wel een lastige start gehad en was er ook nog niet klaar voor. Ik heb al aangegeven dat als ik weer in deze situatie kom, niet wil ingeleid worden voor 38 weken ( mits de situatie dit toelaat natuurlijk)
    Vinden jullie dat ik een groot risico neem Door deze ronde niet over te slaan? Mocht ik zwanger worden en alles goed blijven gaan ben ik dan 38 weken. De kans zit erin dat ik de maandag erna word ingeleid ( en hopelijk nog later) maar er is natuurlijk ook een kans dat ik eerder moet bevallen ( heb ik een weekje om op te knappen) of natuurlijk op de dag zelf ( als de bevalling vanzelf op gang komt)

5. noamy

noamy Fanatiek lid

12 okt 2010
    3.671
    0
    0
    arnhem
    Je kunt n zwangerschap niet plannen!
    En ik vind dat iedereen dankbaar moet zijn als het dan gelukt is!
    Dus wanneer hoe wat en waar is voor mij geen issue!
    Dus ik zou geen rekening houden met de bruiloft van je broer met deze ronde en als het raak is tzt zien hoe het loopt;)

6. Kacheltje

Kacheltje Bekend lid

8 mrt 2013
    929
    92
    28
    Ja hebt gelijk :) Ik moet het wat meer gaan loslaten. ..
    Mijn man zei ook al : Hoe groot is die kans nu ? Het kan maanden duren! Ik weet het....maar toch...
    Ik ga lekker alles op zn beloop laten en we zien het wel!
    Goed dat je me ff met beide benen op de grond zet ;)

7. derde

derde Bekend lid

21 jul 2013
    896
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hoi meiden, ben weer terug van vakantie!!
    En morgen dan eindelijk de eerste echo!!! Ben zo zenuwachtig, heb nl al dagen rugpijn en buikpijn, hoop echt dat het groeipijn is. Ik word echt gek als het niet goed blijkt te zijn :( ik hou er wel rekening mee maar hoop zo dat we gewoon een kloppend hartje zien en een mooi kindje, met dit termijn is het echt al een mensje, ben zo benieuwd! Morgen horen jullie natuurlijk meer!

Kacheltje ik zou het daar ook niet voor laten, ben je weer een ronde verder. En je weet toch niet hoe het gaat lopen. Mocht het toch wel gaan lukken dan kun je ruim op tijd met je broer overleggen wat te doen en kunnen ze een backup inplannen. Is natuurlijk niet leuk, maar vrienden van ons hadden hetzelfde 'probleem' en die hadden geloof ik iemand standby kunnen regelen. Is uiteindelijk niet nodig geweest.

Noamy, wij kregen hetzelfde na onze onderzoeken te horen, een half jaar proberen, wij hadden toen een kans van 46% nog lager dan bij jullie dus en zie het resultaat, de tweede ronde na de zkh onderzoeken was het raak. Natuurlijk weet ik dat alle situaties anders zijn en ik dacht echt dat wij dan bij de andere 54% zouden blijven, maar gelukkig is dat niet gebeurd. Het enige wat wij anders hebben gedaan (naast dat ik het echt een beetje had losgelaten) was preseed gebruiken elke keer als we klusten voor en rond mn ei. Dit was de tweede ronde dat we dat gebruikten! Het is vast niet de reden dat het gelukt is en het zal ook vast geen wondermiddel zijn, maar ik heb toch een beetje het geloof dat de zaadjes daardoor makkelijker naar het eitje kunnen zwemmen. We zullen het nooit weten ;)

Meijtje heeft dus eindelijk een goede echo? Super! Hopelijk vergeet ze dit clubje niet en komt ze ons nog eens op de hoogte brengen!

Ohhh was het maar morgenochtend!!! Word een zwaar nachtje ben ik bang....

8. Lizanne84

Lizanne84 Fanatiek lid

24 okt 2013
    1.533
    5
    38
    @Derde: succes morgen! Ik duim volop op een mooi minimensje met al alles erop en eraan! Maar heb er t volste vertrouwen in dat het goed zit.

@kacheltje: ik zou ook niet overslaan hoor. Stel dat je nu een ronde overslaat en het is de volgende ronde raak dan kan het kindje ook bv 6 weken te vroeg komen en dan zit je nog rond dezelfde datum. Het is toch niet te voorspellen en plannen. Gewoon er lekker voor gaan zou ik doen!

@Mamasmeisje: hier moesten we dus ook nog 4 maanden zelf proberen en er zijn er ook maar 2 nodig geweest. Omdat het zaad van ML wel niet optimaal was en nogal schommelde heb ik hem vriendelijk gevraagd of hij wat vitaminen en Zink wou slikken gedurende enkele maanden. Hij eet zowiezo niet erg gezond en je weet nooit of dat toch invloed heeft. En na een aantal weken vitamientjes dus toch zwanger! Net als Derde twijfel ik er sterk aan of dat nu uiteindelijk heeft geholpen. we zullen het nooit weten maar we zijn nu wel zwanger en het zal zeker geen kwaad gedaan hebben :)

ivm meijtje: ik zit soms in hetzelfde bevallingsforum als haar mee te praten en daar is ze wel vrij actief dus ik hoop ook dat ze hier nog eens komt kijken. Ze heeft deze week een 2de echo en de 1ste was inderdaad alles in orde. Denk dat het voor haar nu eindelijk ook wel goedkomt!

9. Kacheltje

Kacheltje Bekend lid

8 mrt 2013
    929
    92
    28
    Thx meiden ! Ik ga er gewoon voor!

Derde...Ik hoop dat je een fijne vakantie gehad hebt! Hier is vandaag het laatste dagje van vakantie 1 aangebroken. Gaat zo snel...
    Ik hoop op een goede echo voor je morgen! Voor
    Probeer een beetje te ontspannen. Makkelijk gezegd hè ;)
    Veel plezier morgen, geniet ervan! Laat je ons wat weten?

10. noamy

noamy Fanatiek lid

12 okt 2010
    3.671
    0
    0
    arnhem
    Derde welkom terug!
    Morgen is vast alles goed!
    Had ook veel last van ongi pijnen en nu soms nog!
    Lees dat het idd groeipijnen zijn!
    Laat je t ons morgen weten!

11. derde

derde Bekend lid

21 jul 2013
    896
    0
    0
    Zuid-Holland
    Jippie!!! Het gaat goed met de kleine! De echo was goed en het wilde niet stil liggen, hihi, net als zn vader! Ben een dagje terug gezet, dus prima termijn. Uitgerekend op 20 maart! Ben zo blij :)
    Nu kunnen we het eindelijk gaan vertellen, alleen de opa's en oma's weten het nu pas en onze kinderen. Ik had graag persoonlijk aan mn zussen verteld dat we een derde verwachten, maar ben bang dat dat lastig wordt met vijf zussen, hihi. En helaas binnenkort ook geen bijeenkomst met zn allen. Dus zit even te bedenken hoe we dat gaan doen. Mn zwager van man zn kant zit nu in portugal, dus dat wordt helaas een smsje en mn andere zwager zien we morgen hopelijk.
    Wel jammer dat het nu zo onpersoonlijk verteld gaat worden, maar het is niet anders, want ik weet hoe het hier in het dorp gaat. Voor ik het weet staan er felicitaties op mn facebook van viavia vrienden en dan heb ik het nog niet eens aan naaste familie kunnen vertellen. Mn werk wordt ook lastig, deze week geen normale werkdagen, maar er zitten ook een aantal collegas op mn facebook. Mn leidinggevende zal niet blij zijn als hij het niet van mij hoort ben ik bang. Kun je fb ook even uit zetten?? Haha...

Nou in ieder geval nu echt genieten en ik moet me maar niet te druk maken om degene die het viavia horen! Helaas is dat tegenwoordig zo....

Op de roze (of blauwe) wolk nu dus......

Hoop wel dat er hier snel een aantal gaan volgen hoor, helaas laatste tijd weinig nieuwe zwangere erbij in dit clubje :(

12. Kacheltje

Kacheltje Bekend lid

8 mrt 2013
    929
    92
    28
    Ohh meid wat super ! Nu wel gaan genieten hoor! Veel plezier met vertellen.

13. noamy

noamy Fanatiek lid

12 okt 2010
    3.671
    0
    0
    arnhem
    Wat fijn derde
    Lekker genieten!!!!

14. NatalievK

NatalievK Lid

11 mrt 2014
    81
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wat super derde!! Op die roze/blauwe wolk inderdaad! :)

15. mickey83

mickey83 Bekend lid

30 dec 2013
    515
    0
    16
    NULL
    NULL
    Fijn derde!!!
    Wil je straks weten of het een roze of blauwe wolk is?

16. Jori

Jori Bekend lid

6 nov 2012
    864
    0
    16
    Derde wat geweldig nieuws! Genieten maar!

17. BabyNijn

BabyNijn Bekend lid

15 mei 2011
    947
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames,
    Ik schrijf graag mee. Wij gaan nu ronde 10 in voor een tweede kindje.. Wat een geduld moeten we hebben! Ik begin me langzamerhand een klein beetje zorgen te maken, terwijl ik weet dat ik ineens zwanger kan raken.
    Vorige zwangerschap was het in ronde 6 raak.

Laten we duimen dat we geen hulp nodig hebben... Maar een beetje moedeloos word ik er wel van!

18. Kacheltje

Kacheltje Bekend lid

8 mrt 2013
    929
    92
    28
    Welkom babynijn!
    Hoop voor jou ook dat het snel raak is. Wanneer is je NOD?
    En de nod van de andere niet zwangere meiden?

De mijne is 26 september

19. BabyNijn

BabyNijn Bekend lid

15 mei 2011
    947
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn is 29 september ..

Wat erg dat je een miskraam hebt gehad, kacheltje. Lijkt me erg om mee te maken :(

20. Mamasmeisje

Mamasmeisje Fanatiek lid

29 mrt 2011
    1.304
    0
    36
    Brabant
    Welkom babynijn!
    Zitten hier bijna allemaal in hetzelfde schuitje. Aantal zwangeren al die in hetzelfde schuitje hebben gezeten ook.
    Ons geduld wordt aardig op de proef gesteld!

Mijn NOD is 22 september. Spannend zo allemaal eind sept! Hopen op een juni kindje :)

Deel Deze Pagina