Van de 1e snel zwanger, maar de 2e wil nog niet lukken

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Meijtje, 25 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mickey83

mickey83 Bekend lid

30 dec 2013
    515
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mijn NOD zit ook ergens in die week!! Maar wanneer weet ik eigenlijk niet... het was zo'n hectische week dat ik niet zo op heb gelet.
    Zaterdag voelde ik dat m'n bmm dichter was, dus toen was hij al geweest!
    Maar z'n tweede fase is ook wel eens korter, dus nod kan ook al begin van de week zijn.

We wachten allemaal in dezelfde week!! Spannend! !

Voor daarna maak ik afspraak bij de gyn.

2. Lizanne84

Lizanne84 Fanatiek lid

24 okt 2013
    1.533
    5
    38
    Ik denk dat derde bedoelt dat we nog eens een roze golf willen hebben: alledrie tegelijk op roze! Deal? ;)
    Ik duim alvast heel erg hard mee voor positieve testen!

@ Hier morgen 12 weken echo = termijn echo + combitest. Weer heel erg spannend maar moet wel zeggen dat ik er wat minder mee bezig ben de laatste dagen.
    Een heel goede vriendin is bevallen van een flinke zoon 9 dagen geleden maar dat is helaas niet helemaal goed gelopen dus we zitten er allemaal heel erg mee in. Hij heeft infectie id hersenen en men verwacht ontwikkelingsproblemen op termijn :( Dan heb je dus allemaal goed echo's gedurende 40 weken en krijg je bij de bevalling een infectie die nog vanalles overhoop haalt...
    Maar ze is wel heel positief en nuchter en enorm sterk! We gaan er alleszins altijd voor haar zijn want tis er eentje uit de duizend!

3. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    @mamasmeisje, dat is hinderlijk! Bah ik heb nog helemaal niets op Fb staan.
    Mensen die me niet zien hebben er niets mee te maken en ik weet van mezelf hoe erg ik het vond toen er vanalles op gezet werd en bij mij het net mis was gegaan.
    Mensen gaan daar geheel aan voorbij. Ik heb ook alle berichten toen van haar geblokkeerd. Ik kijk wel op der profiel als ik het wil weten.
    Ik weet niet of ik het met 12 weken op mn profiel zet. Veel grotere shock als er in ene een 2e er bij is toch?

4. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    @lizanne heftig! Moet je toch ook niet aan denken.
    Hier geen combinatietest, wel over 1,5 week nog een echo om te kijken of echt alles er in en op zit,

5. Jori

Jori Bekend lid

6 nov 2012
    864
    0
    16
    Ik zet ook helemaal niks op FB over mijn zwangerschap. Mijn dochterje heel af en toe maar ook niet vaak want ik heb een schoonmoeder die in het echt ons meisje eens in de 3 maand ziet (ze woont 15 minuten bij ons vandaan) en op FB doet ze alsof ze de wereldse oma is voor ons kind :( Heel erg irri!

Lizanne wat heftig! Is ook bekend van welke bacterie? Kan heel bepalend zijn... Sterkte ermee!

Ik hoop ook voor jullie alle drie een knaltest!

Hier komen de bijwerkingen van de zware antibiotica opduiken: voor het eerst in mn leven een vaginale schimmelinfectie! Morgen direct maar ff met de assistente bellen.

6. Kacheltje

Kacheltje Bekend lid

8 mrt 2013
    929
    92
    28
    @ jori Wat vervelend! Heb ik ook gehad na mijn curretage. Kwam ook Door de antibiotica die ik gekregen had voor de infectie! Was voor mij ook de eerste keer, hopelijk ook de laatste keer !

7. Jori

Jori Bekend lid

6 nov 2012
    864
    0
    16
    Zojuist de huisarts gebeld en de uitslag van mijn urinekweek was niet eenduidig. Er waren veel verschillende bacteriën in mijn blaas. Volgens haar was streptokokken B niet te vinden via een urinekweek?! Ze wou alsnog vandaag een vaginaaluitstrijkje maken. Toen attendeerde ik haar op het feit dat ik nu antibiotica krijg en of dit nu niet die bacterie kan onderdrukken. Tja vanuit dat oogpunt had ze het nog niet bekeken...... Over 5 weken weer komen voor een uitstrijkje.

8. noamy

noamy Fanatiek lid

12 okt 2010
    3.671
    0
    0
    administratief medewerkster
    arnhem
    Pff wat een gedoe jori
    Hopelijk is het na die 5 weken gewoon weg

Ik heb ook weer wat!
    Ik heb de ziekte van crohn waar ik dus medicijnen voor slik
    Nu zijn er leveringsproblemen
    APO weet niet wanneer er weer geleverd word en ik ben gister aan m'n laatste potje begonnen!!
    Die is over 2 weken leeg!
    Zkh maar gebeld en die bellen vandaag of morgen terug
    Vreselijk toch!!

9. Kacheltje

Kacheltje Bekend lid

8 mrt 2013
    929
    92
    28
    Ik begrijp niet dat er met zo'n belangrijke dringen leveringsproblemen kunnen zijn! Ongelofelijk! Hopelijk hebben ze er in het ziekenhuis nog genoeg of een andere oplossing

10. Lizanne84

Lizanne84 Fanatiek lid

24 okt 2013
    1.533
    5
    38
    hey dames,

net een prachtige echo gehad! amai amai amai wat een mooie baby hebben wij al ;)
    Hij/zij deed het voorbeeldig. Netjes gaan liggen zodat ze alles konden zien maar tussendoor dan wel rond trappelen om te laten zien hoe leuk hij/zij het daar binnen heeft.
    Alles zat erop en eraan en werkte naar behoren (voor zover dat natuurlijk op deze termijn te zien is).
    De uitslag van combitest was ook prima 1:12500 ofzoiets voor syndroom van Down en voor de andere trisomieen minder dan 1 kans op 30000.
    Dus ML en ik zijn helemaal in de wolken en compleet verliefd op ons 2de beebje. Toen ik zijn/haar hartje hoorde kreeg ik echt de tranen in m'n ogen (en ben niet zo een emotioneel geval --> hormonen zeker? ;))

tot zover het ego bericht :)

@Noamy: jeetje dat kan toch niet dat ze je medicijnen niet kunnen leveren?!

@Jori: vind het eigenlijk best wel straf dat jij hun erop moet wijzen dat ze mss niks zien door de AB, maar goed, hopelijk binnenkort toch duidelijkheid
    Ivm bacterie bij kindje van mn vriendin: ze weten t daar ook nog altijd niet. Er was geen bacterie te vinden in de cultuur dus nu gaan ze virussen kweken (wist zelfs niet dat dat kon?) en ook testen op stofwisselingsziekten ed, en haar placenta terug onderzoeken ed.

@kacheltje/mamasmeisje/mickey83: al aan het aftellen naar de testdag? :) Ik ben alleszins al nieuwsgierig. Duim voor jullie!

11. Jori

Jori Bekend lid

6 nov 2012
    864
    0
    16
    @Noamy dat meen je niet?! Dat is te gek voor woorden! Ik hoop gauw een oplossing voor jou!

@Lizanne geweldig meid dat je zo'n mooie echo hebt gehad en een super uitslag van de combinatietest!

12. Kacheltje

Kacheltje Bekend lid

8 mrt 2013
    929
    92
    28
    @ Lizanne Wat een super goed nieuws! Heerlijk meid! Het is je gegund

13. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    @noamy zucht.....

@lizanne gefeliciteerd met de goede echo en uitslag

@hier Ja hartje gehoord bij de vk, baarmoeder is nu al de grootte van 12 weken. Daarom is het zo moeilijk te verbergen. Vrijdag over een week de 12 weken echo. Nu is de kans dat het mis gaat iets minder dan 1% :)

Morgen bellen voor een intake bij de gyn. Doordat er een stuk van mn bmm afgehaald is, mijn kleine meid in nog geen 2,5 uur vanaf eerste wee is geboren en ik een fluxus had bij mijn vorige, of ik in het ziekenhuis al dan niet gedeeltelijk onder controle moet. Dus binnenkort intake bij de gyn

14. Jori

Jori Bekend lid

6 nov 2012
    864
    0
    16
    Meijtje dat is geweldig nieuws!

15. Kacheltje

Kacheltje Bekend lid

8 mrt 2013
    929
    92
    28
    Goed nieuws Meijtje! Kun je al genieten of vind je het nog steeds moeilijk ?

16. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    @kacheltje, ik vind het nog wel een beetje moeilijk, heb 2x bij die ene procent gezeten. Dus ik weet het dat het nog mis kan gaan. Nog 10 dagen en dan kan ik het verleden op dat gebied een beetje los gaan laten.
    Ik wil wel genieten maar ik ben nog wat gereserveerd...

17. noamy

noamy Fanatiek lid

12 okt 2010
    3.671
    0
    0
    administratief medewerkster
    arnhem
    Lizanne fijn zeg een goede echo!

Meijtje jij ook nog even en dan echt genieten
    Snap je angst wel hoor
    Ik ben ook. Og heel vaak onzeker.....

Ik heb nu via het ziekenhuis die medicijnen kunnen regelen
    Kan ze als t goed is daar bij de APO ophalen...
    Wat een gedoe he ik vind het echt belachelijk

18. Lizanne84

Lizanne84 Fanatiek lid

24 okt 2013
    1.533
    5
    38
    dankjewel iedereen!
    en meijtje: super hoor! Deze keer komt het gewoon helemaal goed!

hier nog even een fotootje van ons beebje: hoe cute is dat al he? :)

Bijgevoegde bestanden:

19. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    @lizanne wat een mooie echo, alles is zo goed te zien. Heerlijk!

@naomy wat omslachtig pfff...

@hier straks even naar de gyn bellen, intake bij onze gyn regelen.

20. Kacheltje

Kacheltje Bekend lid

8 mrt 2013
    929
    92
    28
    Mooi Lizanne!

Is het gelukt Meijtje? Moet je ook bij de gyn op controle of pas vanaf een bepaald aantal weken ?

Deel Deze Pagina