Trekkend/ Persend gevoel onderbuik/ baarmoeder

Discussion in 'Zwangerschap' started by onzewonders, Oct 25, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

Aug 15, 2011
    4,055
    4
    38
    Sinds gisteren heb ik soms een trekkend of ook wel persend gevoel bij mijn baarmoeder. Vandaag is het erger geworden en komt het ook vaker voor. Soms wel om de 10 minuten. Nu is het al weer een uurtje rustig.
    Als ik die steken krijg, die soms best fel kunnen zijn, trekt het vaak ook door naar mijn vagina...
    Het voelt dan echt als persen ofwel samen trekken.

Weet iemand wat dit kan zijn?

Onze VK is in de middag alleen op het noodnummer te bereiken en morgen zijn ze er ook niet, dus ook alleen noodnummer. Dus ik hoop het eerst zo uit te vinden. Het is niet dat ik mij super zorgen maak, dus ik vind het dan zo lullig om meteen het noodnummer te bellen snap je?;)

2. Amona

Amona Fanatiek lid

Oct 23, 2011
    3,011
    326
    83
    Meis, met jouw voorgeschiedenis zou ik zeker even bellen.
    Voor mij klinkt't als harde buiken, die had ik ook al heel vroeg...maar die zijn nu ook nog slecht te meten.. maar als ze zo vaak komen, is't niet goed...
    Bij mij waren't zelfs lichte weeen toen ze zo kort op elkaar kwamen...
    Met jouw eerdere miskramen vind ik dit best eng (wil je niet bang maken!)... maar 't lijkt me verstandig even op controle te gaan...

Succes meis!

3. mirpat87

mirpat87 Bekend lid

May 2, 2012
    676
    0
    0
    vrachtwagenchauffeur
    waddinxveen
    Als je t niet vertrouwd gewoon bellen....
    Maar ik had t idd ook altijd wel pittig ook al in t begin, denk idd ook harde buiken,
    maar ja ben geen vk...;)

4. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

Mar 27, 2012
    6,134
    1
    0
    Ik zou meteen bellen!!

5. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

Aug 15, 2011
    4,055
    4
    38
    Ik heb toch maar even gebeld na het zien van het berichtje van Amona, hoe lullig ik dat ook altijd vind...:) Stom he!:)

Maar goed, ik moest na mijn verhaal gedaan te hebben toch maar ff langskomen.
    Het hartje was ok :D, baarmoeder onwijs gegroeid, al ruim boven de navel en voelde goed soepel aan. Maar als ze op het midden van mijn buik drukte, richting schaambot, dan deed het vreselijk pijn! Volgens de VK mijn blaas!!!

Ze vertelde dat de symptomen tijdens een zwangerschap anders zijn dan normaal. Je hoeft bijvoorbeeld geen pijn bij het plassen te hebben. De scherpe steken en dat trekkende persende gevoel kan ik wel een beetje linken aan een heftige blaasontsteking.

Maar ja, morgen urine inleveren bij de HA. Wie weet heeft ze gelijk?

Het kan ook pijn zijn van de groeispurt die mijn baarmoeder heeft gemaakt, maar omdat het alleen in de buurt van de blaas is denkt ze daar niet aan.

Ze wilde nog eventueel een inwendig onderzoek doen om te zien of er ontsluiting is, maar ik kijk het nog wel even aan. Wacht eerst morgen wel af wat de urine uitwijst.
    Ze zei zelf ook dat het echt niet waarschijnlijk is en dat geloof ik dan maar.

Ik voel mij verder goed, dus ik ga er van uit dat het ok is.

Woensdag heb ik de 20 weken controle, dus dan zullen we het er nog eens over hebben mocht ik er nog last van hebben en het is geen blaasontsteking. Maar krijg ik dezer dagen toch weer (meer) last, dan natuurlijk weer ff bellen.

Ze was trouwens erg aardig moet ik zeggen... Ik ben altijd zo bang dat ze het stom vinden dat je belt als de praktijk eigenlijk gesloten is. Maar dat was volgens mij niet zo.:)

6. Amona

Amona Fanatiek lid

Oct 23, 2011
    3,011
    326
    83
    Wat goed dat je geweest bent.
    Snap de drempel goed hoor, het is toch een "nood"nummer...dat woord remt zeg maar.
    Blij om te lezen dat je baarmoeder soepel was!

Ben benieuwd of't een blaasontsteking is! Klinkt "logisch" icm de pijn als ze daar drukt.

Wat'n opluchting! Goed dat je aan de bel hebt getrokken! :D

Share This Page