Van de een naar het andere medicijn switchen (bloeddruk)

Discussie in 'De lounge' gestart door moontje2008, 12 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Ik heb met 32wk pre-eclampsie gekregen. Met aldomet was mijn bloeddruk snel weer in orde.

Na de bevalling zakte mijn bloeddruk opeens heel erg en hebben ze de medicijnen gehalveerd, een dag erna steeg ie weer en hebben ze het weer opgehoogd.. Helaas bleef mijn bloeddruk stijgen (130/105)... Daarnaast had ik ontzettende last van de bijwerkingen (stoned gevoel de hee dag door)

Gisteren naar mijn gyn geweest, die stelde voor acuut met de aldomet te stoppen en meteen te beginnen met labetalol.. Heb een heerlijke nacht achter de rug, zweten, trillen, hartkloppingen..

Voel me nu godzijdank wel wat helderder, maar kan merken dat ik niet helemaal 100 ben :D

Maar ik vind het zo vreemd dat je zo hup met het ene medicijn moet stoppen en de andere zo weer kan innemen. Ben volgens mij aan het afkicken van de ene en aan het wennen aan de andere.

Vroeg me af of anderen ook wel eens zo zijn geswitched van bloeddrukmedicijn en hoelang het duurde voordat je je weer een beetje fit voelde..

Nog te volgen dit?

Groetjes junkie moontje..:cool:

2. Desert

Desert Fanatiek lid

18 jul 2008
    3.216
    0
    0
    Toen ik zwanger raakte moest ik van de metoprolol overstappen naar de aldomet...pfffff echt drama was dat, leek echt een junk! Later bleek ook dat die medicatie afgebouwd moest worden.

Toen ik van de aldomet naar de diovan(die slik ik nu) moest, moest ik ook zo ineens overstappen, ik vond het doodeng natuurlijk vanwege de bijwerkingen van die andere keer...

Maar bij mij duurde t wel een dag of 3, 4 hoor!

Succes!

3. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Ok 3 à 4 dagen zijn te overzien.. Een beetje dan.. Met een baby en een peuter.. Bedankt voor het reageren

4. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Volgens mij is het niet zo goed om vand e een op andere dag te stoppen met een medicijn maar als je echt zo veel bijwerkingen hebt wordt het wel eens gedaan. Hier Diovan na Aldomet en bevalt me prima ... heb me even een week raar gevoeld en toen was ik goed ingesteld. Veel succes

5. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Loop hier nu te beven.. Heerlijk.. Gelukkig is Eef vandaag bij onze gastouder..

6. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Wacht even af maar vertrouw je het zelf niet bel dan de arts die je medicijnen voor heeft geschreven ... luister goed naar je lichaam!

7. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Als je met de aldomet moet stoppen in verband met bijwerkingen zou je dat af kunnen bouwen. Echter geef je aan dat je bloeddruk stijgende was. Door het afbouwen zou je dan een nog hogere bloeddruk krijgen. En de Aldomet opbouwen en de labetalol opbouwen geeft ook niet prettige effecten.
    Het is dus even knudde...maar echt betere opties heb je naar mijn idee ook niet.
    Doe het even rustig aan voor zo ver dat kan met de kleine.

8. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Vandaag bloeddruk controle gehad... 115/205! Toen ik zei dat ik last van hartkloppingen had en last van mijn schouders mocht ik me melden bij de hartbewaking.. Ben me dood geschrokken. Hij zakte in 5 minuten naar 90/150 en toen voelde ik me weer beroerd, had ik de laatste paar weken telkens..

Gelukkig was het hartfilmpje goed en mijn bloed was schoon en mijn longen ook (moesten hart embolie uitsluiten vanwege mijn stollingsafwijking) maar ik moest de medicijnen meteen de deur uit donderen en heb nu twee andere gekregen.

In juni gaan ze een echo maken om te kijken of mijn hart nog schade heeft opgelopen door de hoge bloeddruk en de cardioloog wil zelf dan ook nog even mijn bloeddruk opmeten, moet volgende week me weer bij mijn huisarts melden!

Hopen dat hij nu omlaag gaat en niet meer zo schommeld, Is echt heel naar gevoel..

9. beautevil

beautevil Fanatiek lid

23 dec 2011
    2.156
    1
    38
    in het oosten !!
    Hey buuf,

Wat zal dat schrikken zijn geweest!! Hopelijk blijft je bloeddruk nu
    laag en voel je je beter door de nieuwe medicijnen.

Liefs buuv..

10. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Ik voel me minder opgejaagd.. Hoop dat dat zo blijft.. Maar ben me het laplazarus geschrokken..

11. beautevil

beautevil Fanatiek lid

23 dec 2011
    2.156
    1
    38
    in het oosten !!
    Ja dat zal best meis !! Hoelang ben je int zh geweest dan ??

x buuv

12. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    uur of 4..

13. beautevil

beautevil Fanatiek lid

23 dec 2011
    2.156
    1
    38
    in het oosten !!
    #13 beautevil, 20 apr 2012
    Laatst bewerkt: 20 apr 2012
    Pff das best een tijdje.. Fijn dat je je niet zo opgejaagd meer voelt. Hoop ook idd dat dat zo blijft. Heb trouwens al wel een kraamkadootje voor jullie gescoord :p

x buuv

14. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    In het ziekenhuis na de bevalling bleef de bloeddruk stijgen uiteindelijk 5 verschillende medicaties 9 pillen per dag.

Ik mocht naar huis met 140/90(100) op maandag. Vrijdag controle en Lisa halen. Maandag zat ik weer op de spoed i.v.m. wegzakken. bleek mijn bloeddruk vreselijk gedaald te zijn naar 70/50. Door de schrik (woord opname) weer gestegen naar 120/80. Medicatie skippen en dag erna naar de huisarts. Medicatie werd versneld afgebouwd en om de dag cotrole. Bij de controle weer te laag. Acuut zijn alle medicijnen op een halve tablet ramipril eraf gehaald. Ik had van alles al de minimale dagelijkse dosis. In mijn geval deden ze uiteindelijk meer kwaad dan goed.

De huisarts denkt dat het ij mij zo snel gestabiliseerd is omdat ik erg goed sliep en ik thuis was samen met Lisa.

Nu heb ik een week de nachtfles van Lisa gedaan ze is erg verkouden dus langer werk, helaas liet mijn bloeddruk weten het daar niet mee eens te zijn. 125/100. voorheen al een tijdje stabiel op 120/80.

Volgens mijn huisarts is rust, het keywoord.

Kun jij wel je rust pakken? en hoe zijn de nachten?

15. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    ik kreeg ook te horen dat ik veel meer rust moet nemen, maar vind dat ontzettend lastig met een baby en een peuter...

16. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Je zou eens moeten vragen voor een 24 uurs meting. Dan krijg je een band om je arm met een kastje rond je middel en dat meet dan iedere zo veel tijd je bloeddruk. Misschien dat je dan ziet wat het in een thuis situatie doet ... misschien niet onbelangrijk voor je.

Hoop dat je er wat aan hebt. Succes

Deel Deze Pagina