Opgeblazen en rommelige buik bij 9 weken zwangerschap?

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Jam87, 1 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jam87

Jam87 Actief lid

9 feb 2012
    159
    0
    0
    N.V.T
    Utrecht
    Hallo dames,

Ik ben 9 weken en 5 dagen zwanger en heb sinds een paar dagen wat opgeblazen gevoel en rommelige buik. Verder heb weinig klachten en heel af en toe misseljk. Ik heb bij 8 weken en 5 dagen zwanger een echo gehad en de hartje gezien kloppen. Nu maak ik me zorgen omdat ik weinig voel en omdat ik ook een rommelige buik heb, soms droom ik over miskraam en word helemaal gek als ik wakker word, aangezien ik 3 miskramen heb gehad.

Hoort opgeblazen en rommelige buik gewoon erbij? Of moet ik me echt zorgen maken? Ik heb 9 april pas een afspraak voor termijnecho.

2. varis

varis Actief lid

24 mrt 2013
    276
    1
    0
    Nederland
    Ik zou me niet teveel zorgen maken. Je bent pas 9 weken zwanger dus dat je de baby nog niet voelt dat is niet raar. Dat het rommelt is denk ik omdat er iets gebeurd, er groeit iets in je buik. Lijkt me wel normaal. Alles moet verschoven worden en ruimte gemaakt worden. Mijn man zegt, kamertje voor 9 maanden gemaakt worden, dus ze zijn aan het verbouwen. Zolang je geen hele erge pijn heb zit het goed en zou ik niet te veel stressen want dat is ook niet goed voor je en voor je baby. Sterkte

3. jols

jols Bekend lid

26 dec 2012
    681
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou me ook niet te druk maken. Je darmen worden ook erg beïnvloed door de zwangerschapshormonenen. Hierdoor zijn ze soms juist actiever of minder actief. Dat kan een opgeblazen gevoel en het gerommel ook verklaren.

Toen ik net zwanger was zei mijn vk dat de kans op een miskraam enorm afneemt op het moment dat je het hartje hebt zien kloppen.

4. Nee hoor, dat is niet vreemd! Ik ben ongeveer even ver als jij en ik heb er ook erg veel last van.

5. Jam87

Jam87 Actief lid

9 feb 2012
    159
    0
    0
    N.V.T
    Utrecht
    Hallo meiden.

Bedankt voor jullie reactie hierop. Jullie hebben mij gerustgesteld na een grote zorg. Ik was enorm bezorgd en maakte me veel druk om... vooral als ik iets voel of juist anders om.... af en toe heb ik ook klein steekje binnen in vagina richting baarmoeder en dat duurt maar een paar seconden. Ik ga me indderdaad niet veel druk maken en proberen te genieten van mijn zwangerschap.... nogmaals bedankt allemaal.

Deel Deze Pagina