Oh... die film... zo zielig. Echt nostalgie inderdaad! En Veda vond ik toen een prachtige naam! En nu nog steeds
Meiden!!! Wat leuk dat jullie zo enthousiast zijn!!! Nu heb ik de spelling Vaida gevonden en dit betekend in het hebreeuws ROOS. Alsof het zo moest zijn. Wij wilde nml een evt. toekomstige dochter Rose noemen. Maar ivm de toenemende populariteit van de Roos namen zijn we er sinds kort van afgestapt. Wat vinden jullie van deze spelling?
de spelling vind ik super, maar denk wel dat je vaak vragen gaat krijgen hoe je het uit moet spreken!
Ik vind deze spelling ook wat minder. Dan lijkt het een beetje Va-ida. Roos vind ik trouwens ook erg mooi! ik ken zelf geen Roos. Is die zo populair dan?
Ja daar was ik al bang voor....va ida uitspraak. Ik ben juf en werk met een juf Rosel samen en we hebben 2 Roos-en, 1 Rosaline, en 1 Rosalie. Vertrouw me wanneer ik zeg dat het soms erg verwarrend is wanneer ik Roos roep. Dan draaien gelijk 5 koppies mijn kant op. En zoals je hier kunt zien: Babynamen top 10, top 20, top 100| Babynamen top 10 2011, 2012 staat de naam in de top 20. Dus dat vinden wij persoonlijk wel wat populair.
ja hier ook juf, en idd veel kinderen die zo heten. (vandaar dat wij ook een naam hebben die minder voorkomt) Maar vaida vind ik mooi qua schrijfwijze, maar hoe spreek je dat dan uit?
ik vind Vaida er mooier uitzien dan Veda. En wat betreft uitspraak: ik zou het ook niet goed gezegd hebben, maar als je met 1x verbetert dan weet ik het voortaan en dat geldt voor de meeste mensen. Mijn dochter heeft geen moeilijke naam, maar mensen maken er ook hele andere namen van!
ja dat is vaak zo, mensen 1 keer verbeteren en t is goed. Maar ik heb echt t toppunt gehad in t ziekenhuis, haha ze vroegen, u bent de moeder van Uuna?? Whaha, mmm okay Maar dan is veda misschien toch makkelijker.
hmm ik vind het er wel leuk uitzien, Vaida - maar ik denk dat je ook krijgt dat mensen het uitspreken als 'vij-da' - dan zou ik weer eerder kiezen voor Vaeda -maar dat ziet er weer minder mooi uit... en als je googled blijkt het een rockband te zijn - veel meer info vind je niet bij de naam Vaeda - hoewel hij wel gegeven wordt als naam.
Ow dat vind ik ook een mooie varriant!! Ik heb dit gevonden... Meaning of Vaeda, Baby Names and their Origins
Hier ben ik het wel mee eens. Ik vind hem best oke, hoewel niet super. Vooral vanwege dat het er zo raar uitziet, hoewel dat misschien wel went.
Toen ik namen ging verzinnen voor ons meisje had ik ook net My Girl gezien en is Vada ook door mijn hoofd gegaan. Ik vind het een super leuke naam, klinkt stoer, beetje klassiek en je hoort het nooit. Maar dan zou ik de schrijfwijze wel op VADA houden. Wij hebben ook een "film"naam: Olivia
jaaaa heerlijke film en inderdaad gwelidige naam. manlief vond hem niet leuk en mijn zus heet eva dus vandaar dat hij niet op ons lijstje staat. inderdaad echt een naam die je van vroeger uit als leuk vind! zou zelf trouwens veda doen