bv vraagje

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door peekaboo, 22 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. peekaboo

peekaboo Niet meer actief

hoi dames
    ik heb een vraagje
    ik begin nu al redelijk veel melk te verliezen ,ik weet dus ook dat het zal zijn als vorige keer , een kraan die je opendraait ;) met bh slapen of heel het bed nat enzo en dat zal niet te lang meer duren . maar kun je dan eigenlijk al kolven en het invriezen of gewoon zo laten ?
    ik bedoel dan als het echt weer zo erg is dat het er volledig uitoopt en heeeeel het bed nat is nu dus nog niet .
    of kan je wat anders doen ?
    hoor het graag
    liefs

2. Bertha

Bertha Bekend lid

13 okt 2010
    850
    1
    18
    NULL
    NULL
    Als je 10wkn zwanger bent, dan is de melk toch niet meer goed als je kindje geboren is?

3. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hmm... hier geen ervaring mee. Ik begon op het laatst iets te lekken en dat bleef bij vlekken in m'n hemdje, soms in t onderlaken.
    Nu zou t ook geen probleem zijn, dochter drinkt hier nog bij mij.
    Persoonlijk zou ik niet gaan kolven, denk ik, t is in de zwangerschap meer een ongemak denk ik.
    Maar misschien zijn er moeders met ervaring?

4. peekaboo

ja ik weet het dus niet goed
    zou nu nog niet gaan kolven is nu nog niet nodig
    maar ik weet zeker dat het weer zo erg gaat zijn als bij men meid
    is toch ook verspilling van bv lijkt me ;)
    hier blijft het nu ook bij een gewoon plekje hoor , maar ben pas 10 weken dus ....

5. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Slimme opmerking. Je kan moedermelk lang bewaren in de vriezer maar je moet nog dik 6 maanden en dat is echt te lang. Ik liet mijn melk nooit langer dan 3 maanden in de vriezer liggen.

Het heeft dus nog geen nut om het te kolven (en het is niet leuk). Ik zou ook niet weten wat de samenstelling zou zijn eigenlijk en of het al erg voedzaam is ofzo.... Lekker laten lopen dus, je hebt zometeen echt wel genoeg hoor :)

6. peekaboo

was ook niet van plan het nu al te doen hoor ;) maar vroeg het me af :D
    gewoon zo laten dus ... is er iets wat je kan doen om het aangenamer te maken ?? bv. melk liep der uit moest elk uur nieuwe compressen of men tschirt was zeiknat :(

7. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Hoe meer vraag hoe meer aanbod, toch? Dus als je gaat kolven, wordt het probleem alleen maar erger, lijkt mij.

Verder vraag ik me af of deze melk geschikt is voor de baby en zo ja; vanaf welke periode? Hoeveel tijd mag er zitten tussen melk en leeftijd?

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Melk zou wel geschikt zijn voor baby, een baby van een week kan ook prima uit de voeten van melk van een moeder met een kind van een jaar of omgekeerd. Het is altijd nog beter dan kv, die voor geen enkele leeftijd specifiek is.

Maar kolven tijdens de zwangerschap is alleen maar lastig. Als je oudste het nog kan kun je beter aanleggen.

9. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    ik verloor ook heeeeeeel veel melk vanaf 18 weken zwangerschap. ik heb een paar weken later gevraagd of ik dan kon gaan kolven. neeeeeee zei ze, niet doen hoor. dan gooi je de sluizen helemaal open. je kunt er niks aan doen helaas. ik heb een speciale matrshoes gekocht en sliep met bh en compressen en handdoek. heel gedoe, maar het was niet anders.

10. peekaboo

ok ... men meid zou wel kunnne drinken hoor maar ze krijgt kv als nummer 2 geboren word zal ze net geen jaar en half zijn ... kzie wel hoe het loopt zeker ;)

11. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Als ze bij jou drinkt heeft ze natuurlijk minder kv nodig. Maar dan moet ze wel willen...

12. peekaboo

kan het maar proberen he ;)

Deel Deze Pagina