Wie het weet mag het zeggen..

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Michelle04, 29 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Michelle04

Michelle04 Fanatiek lid

6 aug 2008
    1.805
    0
    0
    Hoi, hier ben ik weer eens met een vraagje. Wie heeft de gouden tip? Zoontje vertikt het om te slapen zonder aan de borst te liggen of gewiegd te worden. Dit hebben we al ondernomen of zijn we nog steeds mee bezig:

- Inbakeren
    - Osteopaat
    - Laten huilen (dit werkt echt niet, hij zou het uren volhouden)
    - Rust en regelmaat
    - Op buik laten liggen
    - Kinderfysio

Nu wordt hij iedere keer maar in de wandelwagen heen en weer gereden anders slaapt hij helemaal niet.
    Vrijdag begin ik weer met werken en ik zou het zo fijn vinden als het niet meer zo’n strijd hoeft te zijn met het slapen van mijn zoontje. Ik ben er gewoon moedeloos van. Zie ik iets over het hoofd? Wie het weet mag het zeggen..

2. Mandarijn

Mandarijn Bekend lid

3 feb 2007
    760
    0
    16
    wij hebben ook erge strijd gehad met naar bed gaan, we hebben een vast programma gemaakt om naar bed te gaan zodat ze weet dat het nu echt bedtijd is,
    en dan bleven we net zo lang bij haar op de kamer tot ze sliep,
    elke keer als ze eruit wilde weer teruggelegd maar niks zeggen, alleen terugleggen steeds en weer lekker instoppen,
    ik kan haar nu wakker naar bed brengen en ze gaat lekker slapen,

nu is er wel een heel verschil in leeftijd want jullie zoontje is nog maar zo klein, dus of je hier iets aan hebt weet ik niet,

veel sterkte want je wordt er zelf ook erg moe van

groetjes Mandarijn

3. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    Inderdaad, rust en regelmaat kan heel belangrijk zijn voor een kindje. (elke dag zelfde ritme kwa badderen, laatste voeding etc)

Verder goed kijken naar prikkels overdag, veel prikkels overdag kunnen zorgen voor slecht slapen.

Misschien een rare tip maar bij ons hielp het, het bedje ergens anders neer zetten in het kamertje. (al moet ik zeggen dat dit pas na 9 maanden was, daarvoor sliep ze bij ons).

Heel veel succes en hopelijk gaat het snel beter!

4. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    heel was dat ook een drama. op het laatst waren we een half uur aant wiegen voor ze in slaap viel.
    toen hebben we gezegd we stoppen ermee, wij hebben toen de 5 min regel toegepast. en echt volgehouden.
    het heeft heel wat tranen enz gekost maar het is wel gelukt.
    en wat idd ook hielp was een vast ritueel en zoals mijn voorganger al zei het bedje ergens anders neergezet

alleen was mijn dochter ook een stuk ouder! dus of je er wat aan hebt weet ik niet.

nu hebben we nog van die fases zoals smiddags alleen gaan slapen met een fles melk. dit moeten we ook weer gaan aanpakken.

zei is nu trouwens 14 maanden. dus het is wel een heel verschil met je zoontje

succes

Deel Deze Pagina